adexo3
۱۱۱۴۹۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

موضع فدراسیون در قبال میزبانی بحرین

طبق شنیده‌های خبرنگار ما فدراسیون فوتبال ایران که حالا باید مقدامات سفر تیم ملی کشورمان به بحرین را در فاصله حدود یک‌ماه مانده به رقابت‌ها مهیا کند، هنوز میزبانی بحرین را به‌رسمیت نشناخته و اقدامات حقوقی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

فرهیختگان: چالش ایجادشده بر سر میزبانی بحرین برای ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در گروه ایران همچنان ادامه دارد و درحالی که طبق برنامه مقرر این رقابت‌ها در دور برگشت مثل دور رفت باید به‌صورت تک‌بازی در خانه تیم‌هایی که در دور رفت میزبان بودند، برگزار می‌شد اما به‌خاطر شیوع ویروس کرونا این موضوع دستاویزی شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک تصمیم سیاسی و بحث‌برانگیز فرمت رقابت‌ها را به متمرکز تغییر داده و در ادامه نیز با نادیده گرفتن حق مسلم تیم ملی فوتبال ایران این میزبانی را به کشور بحرین واگذار کند.

بر همین اساس فدراسیون فوتبال ایران نیز بعد از روی کار آمدن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون اقدامات حقوقی را برای پس گرفتن میزبانی آغاز کرد، اما این موضوع راه به جایی نبرد و درنهایت همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود کنفدراسیون آسیا با اصرار روی انتخاب بحرین، به‌عنوان میزبان دیدارهای این گروه درنهایت برنامه رقابت‌ها را نیز اعلام کرد.

نکته قابل توجه اینکه طبق شنیده‌های خبرنگار ما فدراسیون فوتبال ایران که حالا باید مقدامات سفر تیم ملی کشورمان به بحرین را در فاصله حدود یک‌ماه مانده به رقابت‌ها مهیا کند، هنوز میزبانی بحرین را به‌رسمیت نشناخته و اقدامات حقوقی در این زمینه همچنان ادامه دارد. با این حال همان‌طور که پیش از این خبر دادیم و از آن جایی که دادگاه عالی ورزش نیز تقاضای دستور موقت فدراسیون فوتبال ایران برای این پرونده و تعویق رقابت‌ها تا زمان صدور رای را نپذیرفته، برگزاری رقابت‌ها در کشور بحرین قطعی است و این موضع جدید فدراسیون فوتبال جز دردسرها و تبعات بعدی در برهه زمانی فعلی هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت. این درحالی است که وزیر ورزش نیز پیش از این اعلام کرده بود که میزبانی عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم و نمایندگان کشورمان نباید به این کشور بروند، اما در ادامه مشخص شد که این به‌رسمیت نشناختن از سوی وزارت ورزش خیلی محلی از اعراب نداشته و تنها یک اعتراض شعاری است و درنهایت استقلال و فولاد برای برگزاری رقابت‌های خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، راهی کشور عربستان شدند و طبعا موضع فدراسیون نیز کاملا مشابه موضع‌گیری نمادین وزارت ورزش و جوانان است!

با این حال از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که اصرار برای ادامه شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود تایید میزبانی بحرین توسط این کنفدراسیون از آن جهت است که هزینه رفتارها و تصمیمات ضدایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این کنفدراسیون بیشتر شده و این‌طور نباشد که آنها هر تصمیمی را علیه کشورمان بگیرند و فدراسیون فوتبال آن را عینا پذیرا باشد.

نکته قابل توجه اینکه طبق شنیده‌ها درصورتی که در این پرونده حق با فدراسیون فوتبال ایران باشد اگرچه رقابت‌ها همچنان در بحرین برگزار شده و رای دادگاه عالی ورزش به احتمال زیاد بعد از این بازی‌ها اعلام می‌شود، اما این موضوع می‌تواند تا گرفتن غرامت سنگین برای فدراسیون ایران و حتی تا برکناری دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش برود.

یک مسئول در فدراسیون فوتبال: برنامه جدید بازی‌ها به‌نفع تیم ملی است!

تیم ملی فوتبال ایران به‌منظور آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین قرار است صبح روز چهارم خردادماه سال‌جاری تهران را به مقصد کیش ترک کرده و اردوی تدارکاتی خود را در این جزیره جنوبی کشورمان برگزار کند. بر همین اساس شاگردان اسکوچیچ پس از سپری کردن تمرینات یک‌هفته‌ای در جزیره کیش، در تاریخ دهم خرداد این جزیره را به مقصد بحرین ترک کرده و برای برگزاری اولین دیدار خود مقابل هنگ‌کنگ از این رقابت‌ها وارد منامه خواهند شد. نکته قابل توجه اینکه طبق اعلام برنامه جدید از سوی فیفا ترتیب برگزاری دیدارهای تیم ملی نسبت به دور رفت این رقابت‌ها تغییر پیدا کرده است؛ بر این اساس که تیم ملی کشورمان ابتدا ۱۳ خردادماه باید به دیدار هنگ‌کنگ برود و ۴ روز بعد یعنی ۱۷ خردادماه مقابل بحرین صف‌آرایی خواهد کرد. ملی پوشان ۲۱ خرداد باید با کامبوج دیدار کنند و ۲۵ خرداد هم به‌مصاف عراق خواهند رفت و این یعنی برنامه دو دیدار تیم ملی مقابل بحرین و کامبوج با یکدیگر جابه‌جا شده و برخلاف دور رفت رقابت‌ها که در آن زمان شاگردان ویلموتس ابتدا در تهران میزبان کامبوج بودند و سپس در دور چهارم رقابت‌ها در منامه با بحرین بازی کردند این‌بار شاگردان اسکوچیچ در دور برگشت رقابت‌ها که به‌صورت متمرکز در بحرین برگزار خواهد شد بعد از دیدار با تیم ملی هنگ‌کنگ در گام نخست در دور سوم بازی‌ها و در بازی دوم خود به‌مصاف میزبان رقابت‌ها رفته و در دور بعدی با کامبوج دیدار خواهند کرد. تیم‌ ملی ایران که در دور اول دیدارهای دور برگشت که آبان‌ماه گذشته برگزار شد به قید قرعه به استراحت پرداخت، در بازی پایانی این گروه نیز در مصافی حساس و حیاتی با عراق دیدار می‌کند که احتمالا بازی به‌شدت حساسی خواهد بود.

نکته قابل توجه در این بین اینکه تا پیش از این احساس می‌شد فدراسیون فوتبال کشورمان درخصوص این برنامه‌ریزی جدید اعتراض خود را به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا و همچنین مقامات برگزاری کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه خواهد کرد. این درحالی است که طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار ما برنامه جدید به مذاق کادرفنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال خوش آمده و آنها معتقد هستند که این برنامه کاملا به‌سود تیم ملی کشورمان است. بر همین اساس و طبق اعلام یکی از مقامات مسئول در فدراسیون فوتبال ایران که البته این فرد مرتبط با برنامه‌ریزی‌های لازم برای تیم ملی نیز به‌شمار می‌رود، برنامه‌ریزی جدید نه‌تنها به ضرر شاگردان اسکوچیچ نبوده، بلکه به‌سود آنهاست؛ چراکه ملی پوشان فوتبال ایران در گام نخست بازی‌ها به مصاف یک تیم ضعیف از گروه می‌روند و در بازی بعدی با تیم قدرتمند بحرین مصاف می‌دهند و در ادامه با کامبوج دیدار خواهند کرد که یکی دیگر از رقبای تقریبا از پیش‌باخته تیم ملی محسوب می‌شود و درنهایت در دیداری حساس با عراق مواجه خواهند شد. به این ترتیب ملی‌پوشان فوتبال کشورمان این فرصت را دارند تا بعد از دیدار مقابل بحرین در دیدار مقابل کامبوج که تقریبا ایران را می‌توان در این دیدار از پیش برنده دانست به ریکاوری بپردازند تا برای بازی مقابل عراق، یک تیم قدرتمند راهی میدان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج