adexo3
۱۱۱۵۸۴۷
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

خداحافظی با صلح در نصف جهان

از بهار ۱۴۰۰ بیش از یک و نیم ماه گذشته و تب فوتبال در ایران نیز با ماجرای حماسی که بر ۴ نماینده فوتبال کشورمان در عربستان، هند و امارات گذشت، حرارت گرفته.

ایران ورزشی: از بهار ۱۴۰۰ بیش از یک و نیم ماه گذشته و تب فوتبال در ایران نیز با ماجرای حماسی که بر ۴ نماینده فوتبال کشورمان در عربستان، هند و امارات گذشت، حرارت گرفته. با این حال، دوره بیستم لیگ برتر هنوز از خواب زمستانی خود به طور کامل برنخاسته. بازی‌های لیگ با حضور ۱۲ تیم غیر آسیایی‌اش همزمان با دور گروهی لیگ قهرمانان نیز برگزار شدند اما آتش رقابت بر سر قهرمانی فصل که با سه مدعی و نزدیک‌تر از هر زمانی پیگیری می‌شد، به یک نبرد بزرگ برای برافروخته شدن دوباره نیاز داشت. رویارویی یکشنبه‌ شب پرسپولیس و سپاهان در نقش‌جهان، آغازی است بر جنگ پرهیجان قهرمانی لیگ بیستم که تهران و اصفهان را دربر خواهد گرفت.

پرده هفتاد و پنجم ال‌کلاسیکو، بعید است مانند بازی دور رفت، تنها زورآزمایی میان دو دروازه‌بان طراز اول لیگ، پیام نیازمند و حامد لک باشد. میزبان طلایی‌پوش با تفکرات هجومی محرم نویدکیا خو گرفته و شهباز بی‌رحمش در خط حمله، بر فراز جدول گلزنان بال گشوده. پرسپولیس یحیی نیز مشکل بزرگ فصل خود، یعنی گلزنی را در هند مرتفع کرده و با تیمی که از لحاظ روحی و روانی به اوج بازگشته به استقبال هفته‌های پایانی لیگ می‌رود.از سویی دیگر، هر دو تیم شاه‌ماهی‌های بازار زمستانی نقل‌وانتقالات را نصیب خود کرده‌اند. سپاهان پس از سال‌ها احسان حاجی‌صفی را به خانه بازگرداند تا کمربند میانی خود را تقویت بخشد. پرسپولیس نیز با جذب قرضی شهریار مغانلو از سانتاکلارا و بازگرداندن مهدی ترابی، سه ضلع مثلث مخوف ATM در خط آتش خود را تکمیل ساخت.

رویارویی سپاهان و پرسپولیس، تقابل برترین خط حمله و دفاع لیگ نیز است؛ سپاهانی که با تنوع بی‌نظیرش در خلق موقعیت، به میانگین ۷۱/۱ گل زده در هر بازی دست یافته و پرسپولیسی که دفاع سرسختش نه‌تنها در لیگ برتر به‌طور متوسط در هر ۲ بازی تنها یک بار تسلیم می‌شود، بلکه غول‌های غرب آسیا نیز در فتح آن به‌ندرت موفق می‌شوند.

این جنس از تقابل، در دور رفت نیز به‌چشم آمد؛ که حاصل آن، یک بازی پر از صحنه‌های خطرناک، ولی خالی از گل بود. ولی در نقش جهان، حتی دو دروازه‌بان نمی‌توانند پیام‌آور صلح میان یحیی گل‌محمدی و محرم نویدکیا باشند. سایه استقلال احیا شده روی هر دو رقیب مدعی سنگینی می‌کند و هر دو سرمربی به‌خوبی می‌دانند که تکرار نتیجه دور رفت در هفته‌های آتی تا چه اندازه می‌تواند حسرت‌آفرین باشد.

سروش رفیعی که پس از بازگشت از الخور هیچ‌گاه برای سرخ‌پوشان پایتخت آن سروش مهارناپذیر لیگ شانزدهم نشد، در قامت آقای پاس‌گل مشترک لیگ، امید نخست سپاهانی‌ها برای خلق موقعیت خواهد بود. با حضور حاجی‌صفی و احتمالاً محمد کریمی در کنار وی، سپاهان عملاً بدون هافبک دفاعی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. در دیدار رفت، گل‌محمدی برای مقابله با این خط هافبک خلاق، از هر سه هافبک دفاعی خود به طور همزمان استفاده کرد. در دیدار یکشنبه‌شب اگر دوباره چنین تصمیمی گرفته شود، صف‌آرایی گلزن‌ترین هافبک دفاعی لیگ (احمد نوراللهی شش‌گله) و سروش رفیعی نیز می‌تواند در ردیف تقابل لک و نیازمند و احتمالاً، کی‌روش استنلی و شهباززاده و عیسی آل‌کثیر و مغانلو قرار گیرد تا نبرد صدرنشینی پرسپولیس و سپاهان در نصف جهان، با هیجانی مضاعف دنبال گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قائدی پدر لنگیا

      قسم بخورم که لنگ میبازه یاباور میکنید؟ بشینید وتماشا کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آب یخ یا پماد بهترین درمان سوزشه

        دیگه محمود احمدی نژاد نیست که کیسه بی خاصیت رو حمایت کنه تا هر 10 سال یه جام بگیره

      • اولونگا

        ساکت

        به اولونگا میگم بیادا

      • بدون نام

        باورمیکنیم ازقسم کچلت،ازپدربزرگ استقلالیت،یاازسرکچلت،مردحرف،نه میدان،

      • افشین

        فردا بعد بازی باهم صحبت میکنیم

      • بدون نام

        ای ای اوازدهل ازدورخوش است،مقسم باقائدی نسبی داری،یاحموم بالنگ تنهایی میری،کدوقسمهاست؟؟

      • بدون نام

        نمیخواد قسم بخوری ، پرسپولیس قهرمان چند ساله لیگه

    • عبد اعتماد

      خخخخخخخخ الکلاسیکو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج