۱۱۱۹۷۰۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آتالانتا – یوونتوس؛ جان بده، این جام را بگیر

در فینال جام حذفی ایتالیا، آتالانتا در ادامه روز‌های درخشان یک جام می‌خواهد و یوونتوس با کسب این جام می‌خواهد ناکامی‌های پرتعداد فصل را کمی فراموش کند.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ماپی شهر رجو امیلیا، آتالانتا و یوونتوس برای کسب دومین جام این فصل ایتالیا در فینال جام حذفی یا همان کوپا ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت. آتالانتا در پی کسب اولین جام پس از ۵۸ سال است و یوونتوس می‌خواهد با کسب این جام ناکامی‌ها را فراموش کند.

آتالانتا؛ حق الهه

بعد از ۳ سال درخشش در فوتبال ایتالیا و سبقت گرفتن از بسیاری از بزرگان سرزمین چکمه، دیگر لقب «پدیده» نمی‌توان به آتالانتا داد. جانپیرو گاسپرینی نشان داد عملکرد تیمش یک جرقه نبوده و با برنامه پیش رفته. حالا در آستانه نایب‌قهرمانی سری A هستند و می‌تواند یک جام هم با تیمش بگیرد. می‌توان مدعی شد لیاقت لادئا یا همان الهه در سال‌های اخیر کسب یک جام هست. آتالانتا در سطح اول فوتبال ایتالیا فقط یک جام گرفته که ۵۸ سال پیش در همین رقابت‌های جام حذفی بوده است. بسیاری از رسانه‌ها در شرایط فعلی شانس آتالانتا را برای قهرمانی بیشتر از یوونتوس می‌دانند که منطقی به نظر می‌رسد.

یوونتوس؛ جبران همه‌چیز

همه‌چیز در باشگاه یوونتوس بعد از یک سال به هم ریخت. تصمیم احساسی استخدام آندره‌آ پیرلو به‌عنوان سرمربی با وجود این که هیچ تجربه‌ای نداشت، فعلاً بازخوردی نداشته و یووه حتی شاید به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد نرسد. اگر اینجا در رجو امیلیا جام نگیرند بعد از یک دهه بدون جام فصل را تمام خواهند کرد. نرفتن به لیگ قهرمانان و کسب نکردن جام می‌تواند به قیمت از دست دادن خیلی از ستاره‌ها و از همه مهم‌تر کریستیانو رونالدو تمام شود. اگر پیرلو با یوونتوس در جام حذفی قهرمان شود، شاید یک فصل دیگر هم به او فرصت بدهند. هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و ستاره پیشین بانوی‌پیر می‌خواهد همه اشتباهاتش را جبران کند.

آخرین جدال

یک ماه پیش در دیدار برگشت سری A ایتالیا، آتالانتا با یک گل یوونتوس را شکست داد. مالینوفسکی زننده تک‌گل آن دیدار بود.

آمار بازی

۱۳) یوونتوس ۲۰ مرتبه قهرمان کوپا ایتالیا شده و پرافتخارترین تیم تورنمنت به شمار می‌رود. این تیم ۲۰ مرتبه فینالیست شده و آخرین جام را سال ۲۰۱۸ گرفته است.

۱) آتالانتا هم یک قهرمانی در کوپا ایتالیا داشته که سال ۱۹۶۳ با شکست تورینو آن را به‌دست آورده. لادئا در مجموع ۵ مرتبه فینالیست شده و ۴ فینال آخر را باخته.

۳) ژانویه ۲۰۱۹ در آخرین بازی دو تیم در جام حذفی، آتالانتا ۳ گل به یوونتوس زد. آن بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ برگزار شد.

۷) در ۳ فصل اخیر ۷ مرتبه دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که آتالانتا ۲ برد داشته و یوونتوس تنها یک برد. ۴ بازی هم مساوی شده است.

۹۰) توپخانه آتالانتا توقف‌ناپذیر است. آن‌ها با ۹۰ گل برترین خط حمله سری A را در اختیار دارند. در صورتی که بهترین خط حمله لیگ را از آن خودشان کنند، برای سومین مرتبه به این افتخار خواهند رسید.

۱۳) آمار عجیب و منفی برای یوونتوس این است که در ۱۳ بازی آخرشان در لیگ کلین‌شیت نکرده‌اند. آخرین مرتبه ابتدای ماه مارس مقابل اسپتسیا گل نخوردند.

۱۱) آمار مثبت و کاملاً متفاوت با یوونتوس را آتالانتا دارد. ۱۱ بازی متوالی است که در لیگ گل زده‌اند که با خط حمله‌ای که دارند طبیعی به نظر می‌رسد.

۱۰) در صورتی که یوونتوس قهرمان کوپا ایتالیا نشود بعد از ۱۰ سال این تیم بدون جام فصل را تمام خواهد کرد. آخرین مرتبه فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ با هدایت لوئیجی دل‌نری هیچ جامی نگرفتند.

مصدومان و محرومان

یوونتوس مصدوم ندارد و الکس ساندرو که در هردو دیدار مقابل اینتر کارت زرد گرفت محروم فینال است. آتالانتا هم بدون مصدوم و محروم به این نبرد حساس می‌آید.

ترکیب احتمالی دو تیم

آتالانتا: گولینی، تولوی، رومرو، جیمسیتی، هاتبوئر، دی‌رون، فرویلر، گوسنس، مالینوفسکی، موریل و زاپاتا

یوونتوس: بوفون، کوادرادو، دی‌لیخت، کیلینی، دانیلو، مک‌کنی، بنتانکور، رابیو، کیزا، دیبالا و رونالدو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج