۱۱۱۹۹۷۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

قهرمان ۴ دوره لیگ، دست به دامن هواداران شد

همین چند روز پیش بود که بعد از قهرمانی اینتر در سری آ خبری در روزنامه توتو اسپورت منتشر شد مبنی بر پاداش نجومی به آبی‌های میلان برای قهرمانی در لیگ ایتالیا.

روزنامه خراسان: همین چند روز پیش بود که بعد از قهرمانی اینتر در سری آ خبری در روزنامه توتو اسپورت منتشر شد مبنی بر پاداش نجومی به آبی‌های میلان برای قهرمانی در لیگ ایتالیا. طبق ادعای این روزنامه، اینتر که ۴ هفته به پایان رقابت‌ها قهرمانی‌اش را قطعی کرد، ۲۳.۴‌میلیون یورو پاداش خواهد گرفت و حتی تیم‌های سقوط‌کرده پارما یا کروتونه هم،‌۹۰۰ هزار یورو پاداش می‌گیرند.

طبق گزارش کالچو‌ای فیانتزا، سازمان لیگ ایتالیا در این فصل از محل پخش‌ تلویزیونی بازی‌ها تقریبا یک ‌میلیارد یورو درآمد داشته‌ که نیمی از این رقم به‌صورت مساوی میان تمام تیم‌ها تقسیم شده است. بدین‌ترتیب چیزی نزدیک به ۲۵‌میلیون یورو هم سهم اینتر از پخش زنده تلویزیونی در مرحله اول خواهد بود تا دریافتی تیم قهرمان ایتالیا در این فصل به رقمی حدود‌۵۰ میلیون یورو برسد. با احتساب قیمت روز یورو (۲۷‌‌ هزار تومان) درآمد این فصل اینتر از قهرمانی در سری ‌آ چیزی نزدیک به ۱۵۰۰‌میلیارد تومان خواهد بود.

در اسپانیا رئال‌مادرید فصل گذشته فقط بابت قهرمانی در لالیگا و بدون در نظر گرفتن سایر عواید، ۶۸ میلیون یورو به جیب زد. در لیگ برتر انگلستان هم جایزه تیم قهرمان حدود‌۴۰ میلیون پوند است. اما پاداش به تیم قهرمان فقط در فوتبال اروپا خلاصه نمی‌‌شود و در آسیا هم مثلا ژاپنی‌ها به تیم‌های اول و دوم جی‌لیگ به‌ترتیب حدود ۱۴ و ۷ میلیون دلار می‌پردازند و در عربستان هم پاداش تیم قهرمان حدود یک‌ونیم میلیون دلار است. در قطر هم تیم قهرمان ۴ میلیون دلار می‌گیرد.

اما در فوتبال ایران داستان کاملا متفاوت است و شرایط کنونی پرسپولیس به عنوان قهرمان ۴ دوره اخیر لیگ برتر به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند. باشگاه پرسپولیس پس از ۴ قهرمانی در لیگ‌ برتر با مشکلات مالی دست‌و پنجه نرم می‌کند. مشکلاتی که قرار بود با جذب کارگزار برند این باشگاه حل شود اما به دلیل بدهی‌های فراوان بین‌المللی به بازیکنان و مربیان خارجی خود نظیر برانکو ایوانکوویچ و ماریو بودیمیر نتوانست مطالبات جاری خود به اعضای تیم را نیز پرداخت کند.

جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس زمانی وارد چارت مدیریتی باشگاه پرسپولیس شد که سرخ‌ها قرارداد با کارگزار را برای تبلیغات بسته بودند و سمیعی چاره‌ای بجز تمکین از آن نداشت. سمیعی در گام اول سراغ جذب اسپانسر رفت اما وقتی دید قراردادهای مربوط به این بخش نیز به طور کامل زیر نظر کارگزار برند قرار گرفته، مجبور به گرفتن قرض از یک شرکت تجاری شد تا بتواند بدهی فصل گذشته بازیکنان و مربیان تیم را پرداخت کند.

پرسپولیس با قرض ۲۷ میلیارد تومانی خود تاکنون تنها ۳۵ درصد از قراردادهای بازیکنان و مربیان خود را پرداخت کرده و پولی هم برای پرداخت بدهی به کالدرون در اختیار ندارد. ‌حالا در این شرایط پرسپولیس دست به دامن هواداران خود شده وبا ارائه شماره حساب از آن‌ها خواسته تا به باشگاه کمک کنند؛ اقدامی که تجربه نشان داده، راه حل مناسبی برای خروج از بحران اقتصادی نیست. در فوتبال ورشکسته ایران تنها نتیجه اقتصادی قهرمانی در لیگ برای تیمی که فاتح جام می‌شود، زیان مضاعف مالی است.

این مسئله دلیل کاملا مشخصی دارد؛ در قرارداد بازیکنان قید شده آن‌ها در صورت کسب قهرمانی باید پاداش مضاعف بگیرند و باشگاه در این زمینه متعهد است. بازیکن هم کاری ندارد که فوتبال در ایران سودآور است یا زیان‌آور. او پولش را می‌خواهد و بالاخره هم می‌گیرد. گفته می‌شود مجموع آپشن‌های موجود در قرارداد امسال بازیکنان و مربیان پرسپولیس برای قهرمانی، حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      پرسپولیس قهرمان میشه سوگلی و ش ش زرد مایه دار میشن و حساب قهرمان خالی

    • بینام

      سیاه بازی رو بزارید کنار. باطن شما در رفتار و گفتار افشین پیروانی تظاهر پیدا کرده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج