۱۱۱۹۹۷۶
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

پرسپولیس بدون ترابی و امیری زهردار نیست

تیم پرسپولیس با عبور از تیم شاهین بندر‌عامری بوشهر از مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات حذفی کشور شد.

روزنامه خراسان: تیم پرسپولیس با عبور از تیم شاهین بندر‌عامری بوشهر از مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات حذفی کشور شد. سرخ‌پوشان در روزی که یحیی گل‌محمدی به چند بازیکن استراحت داده و چند بازیکن اصلی‌اش را هم نیمکت‌نشین کرده بود، دو نیمه متفاوت را در بازی با تیم شاهین‌بندر‌عامری به نمایش گذاشتند.

گل‌محمدی که تیمش پس از دربی دچار حواشی زیادی شده بود، با در نظر گرفتن دیدارهای حساس در هفته‌های باقی‌مانده تصمیم گرفت به چند بازیکن تیمش از جمله حامد لک، شهریار مغانلو، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان و کمال کامیابی‌نیا استراحت بدهد و بازیکنانی چون وحید امیری و مهدی ترابی را هم روی نیمکت نشاند تا در صورت ضرورت به زمین بفرستد.

با این‌که سرخ‌ها گل زودهنگامی به ثمر رساندند اما دقیقه ۳۴ گل مساوی را دریافت کردند و زنگ خطر برای پرسپولیس به صدا در‌آمد. پرسپولیسی‌ها که خاطره تلخ حذف توسط تیم قشقایی شیراز را در جام حذفی دارند، نگران تکرار آن اتفاق شدند و یحیی تصمیم گرفت مهدی ترابی را ابتدای نیمه دوم به زمین بیاورد. حضور ترابی جنب و جوش بیشتری به پرسپولیس داد و این مسئله منجر به ایجاد موقعیت‌های بیشتر شد که درنهایت گل دوم دقیقه ۶۱ به ثمر رسید.

با این حال این نتیجه نمی‌توانست اطمینان‌خاطر ایجاد کند، از این‌رو یحیی دوباره دست به تعویض زد و این بار وحید امیری را هم به میدان فرستاد و آقایی را از زمین بیرون کشید. حضور امیری که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در ۲ فصل اخیر است و در دربی هم حرکت او منجر به تک گل سرخ‌ها مقابل استقلال شد، جان دوباره‌ای به پرسپولیس داد. حرکت رو به‌جلوی امیری یک خطای پنالتی برای پرسپولیس در‌پی داشت و ضربه پنالتی را هم ترابی به ثمر رساند تا ۲ تعویض یحیی یک گل و یک پاس گل به ارمغان بیاورد.

مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس هم به تجزیه و تحلیل دیدار پرسپولیس و شاهین بندر عامری پرداخته و با تاکید بر نقش بازیکنانی چون ترابی و امیری در این باره می‌گوید: «بازیکنان پرسپولیس هم بعد از گلی که دقیقه ۶ زدند، حریف را دست‌کم گرفتند اما شاهین یک گل خوب به پرسپولیس زد. شاهین بندرعامری دسته دومی به پرسپولیس گل زد اما استقلال نتوانست به پرسپولیس گلی بزند! هرچند پرسپولیس باید بداند که جام حذفی جام شگفتی‌هاست و اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه شود.» فنونی‌زاده ادامه می‌دهد: «شاید اگر شاهین به دنبال ضد‌فوتبال بود، ممکن بود مسابقه به وقت اضافه کشیده شود.

در نیمه اول برخی بازیکنان ذخیره پرسپولیس در حدو اندازه خود ظاهر نشدند. در نیمه دوم با حضور نفراتی چون ترابی و امیری شرایط تیم بهتر شد و ۴ گل زدیم. پرسپولیس در جام حذفی هم مدعی قهرمانی است. در مرحله بعد هم باید ببینیم‌ پرسپولیس با کدام تیم به قید قرعه روبه‌رو می‌شود.»

همان‌طور که در چند سطر بالا اشاره شد، امیری و ترابی در دربی از بهترین‌های پرسپولیس در شب نمایش نه چندان خوب سرخ‌ها بودند و حالا تاثیرگذاری ترابی ارزش خرید زمستانی را به خوبی نشان می‌دهد. موضوعی که پرسپولیس در آن یکه‌تاز بود و با خرید ۳ بازیکن جدید و تقویت تیمش هم از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سربلند بیرون آمد و هم دربی را با درخشش خریدهای تازه‌اش برد. اتفاقی که استقلال چند فصل است که در حسرتش بسر می‌برد و در نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ بیستم هم با وجود این‌که تنها یک اسم در لیست خرید فرهاد مجیدی بود، موفق به جذبش نشد و دست مجیدی خالی تر از همیشه ماند. ‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خالی تر؟خوب اومدی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا ابتدای فصل رو نمیگی که 6 ستاره پرسپولیس جدا شدند ولی استقلال نه

    • نوید

      یحیی نگران هیچی نباشد داور هست یار دوازدهم وزیر جام آماده هرچه زودتر تقدیم پرس پولیس شود

      پاسخ ها

      • موجی

        این حرفا دیگه قدیمی شده
        یه فرار روو به جلو

    • ۶ بزرگ

      یک مغانلو یا یک آلکثیر یا یک عالیشان کافیه آرامش یه تیمی مثل ( کیسه ) را بهم بریزه و خواب وخوراک اونا را حرام کنه . نفاق افکنی هم ممنوع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج