۱۱۲۰۷۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وضعیت لژیونر‌ها در فصلی که رو به اتمام است

با پایان رقابت‌های فوتبال در لیگ‌های مختلف اروپایی فرصت خوبی پیش آمده تا عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

فرهیختگان: با پایان رقابت‌های فوتبال در لیگ‌های مختلف اروپایی فرصت خوبی پیش آمده تا عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. برخی از آنها در لیگ‌های خوب اروپایی درخشیدند و نام خود را به‌عنوان بازیکنانی موثر و تاثیرگذار مطرح کردند و تعدادی از آنها نیز با بدشانسی دچار مصدومیت شدند و نتوانستند فصل خوبی را سپری کنند. در ادامه به بررسی وضعیت لژیونرهای ایرانی در فصلی که در حال اتمام است و همچنین سرنوشت آنها در فصل بعد می‌پردازیم.

علیرضا جهانبخش (برایتون)

جهانبخش در دومین فصل بازی زیرنظر گراهام پاتر بهتر از سال قبل توانست نظر مثبت این مربی را جلب کند اما بازهم نتوانست به‌عنوان یکی از نفرات اصلی تیم خود را مطرح کند. در تابستان قبل او این شانس را داشت که به‌صورت قرضی راهی باشگاه دیگری شود و حتی گفته می‌شد از چند تیم هلندی پیشنهادهایی دارد اما درنهایت ترجیح داد در برایتون بماند و برای به‌دست آوردن جایگاهش بجنگد. این انگیزه بالا باعث شد چندین‌بار پاتر از وی تمجید کند اما چند مصدومیت بدموقع سبب شد نتواند با هم‌پستی‌هایش رقابت نزدیکی داشته باشد. درمجموع جهانبخش فصل نسبتا خوبی را پشت‌سر گذاشت و با یک پاس‌گل در لیگ و همچنین دو گل و یک پاس‌گل در مسابقات جام اتحادیه عملکرد قابل‌قبولی در برایتون ارائه کرد. پاتر در هفته‌های پایانی و پس از قطعی‌شدن بقای تیمش در لیگ جزیره بیشتر او را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد و به همین دلیل ممکن است در فصل بعد شانس بهتری برای قرار گرفتن در ترکیب فیکس تیمش پیدا کند. در شرایط کنونی بعید است جهانبخش به‌دنبال جدایی از این تیم باشد و به احتمال زیاد در لیگ جزیره ماندگار است.

سردار آزمون (زنیت)

یکی از بهترین لژیونرهای ایرانی در سال‌های اخیر که باارزش‌ترین بازیکن حال‌حاضر فوتبال ایران است و ۲۳میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است. آزمون همانند فصل پیش در گلزنی موفق بود و حتی تا پیش از هفته پایانی امید نخست آقای‌گلی لیگ محسوب می‌شد اما پوکر عجیب آرتم زیوبا در بازی آخر باعث شد زوج روس او در خط‌حمله زنیت نهایتا به‌عنوان آقای‌گلی دست پیدا کند. او در پایان فصل از هواسکورد نمره۳۳/۷ دریافت کرد و در کمال تعجب در تیم منتخب فصل این سایت جایی نداشت. آزمون برای سومین سال پیاپی به‌همراه زنیت قهرمانی در لیگ را جشن گرفت و در شرایط کنونی به‌نظر می‌رسد شانس رفتنش از ماندن بیشتر است. رم، آتالانتا، سویا، والنسیا و دورتموند مهم‌ترین باشگاه‌هایی هستند که گفته می‌شود برای خرید او منتظر بازشدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی هستند و در روزهای اخیر ظاهرا سویا جدی‌تر از سایر رقبا برای خرید او وارد میدان شده است. در چنین شرایطی باید دید آزمون درنهایت کدام تیم را برای ادامه فوتبالش انتخاب خواهد کرد و آیا از زنیت جدا می‌شود یا قراردادش را تمدید خواهد کرد.

مهدی طارمی (پورتو)

مهاجمی که در لیگ ایران پرنوسان بود حالا به یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ پرتغال تبدیل شده است و پس از درخشش در ریو‌آوه خیلی زود راهی پورتو شد تا در یکی از بهترین تیم‌های این کشور بازی کند. طارمی اگرچه در این فصل به‌همراه پورتو به‌عنوانی نرسید اما گل‌های حساس و مهمی برای تیمش زد و اگر کمی زودتر در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و البته اجازه زدن پنالتی‌های بیشتری نیز به او داده می‌شد حتی می‌توانست همانند سال قبل در صدر جدول بهترین گلزنان قرار گیرد. طارمی در لیگ قهرمانان نیز برابر یوونتوس و چلسی موفق به گلزنی شد و گل آکروباتیکش برابر آبی‌های لندن احتمالا کاندیدای بهترین گل این فصل لیگ قهرمانان خواهد بود. او در پایان فصل ازسوی سایت هواسکورد درمجموع نمره۳/۷ دریافت کرد و در تیم منتخب فصل قرار گرفت. طارمی که تازه در ابتدای این فصل راهی پورتو شده بعید است تصمیمی برای جدایی داشته باشد و به احتمال فراوان فصل بعد هم لباس دراگون‌ها را به تن خواهد کرد مگر اینکه پیشنهادی وسوسه‌انگیز از تیم‌های بزرگ داشته باشد.

امیر عابدزاده (ماریتیمو)

گلر ملی‌پوش ایرانی که بدون اتکا به‌نام پدرش زحمت زیادی کشید تا توانست در لیگ پرتغال خودش را به‌عنوان دروازه‌بانی خوب و آماده مطرح کند. عابدزاده این فصل اگرچه نسبت به سال قبل گل‌های بیشتری خود اما درمجموع عملکرد بهتری در ترکیب ماریتیمو داشت و در مهار توپ با ۱۰۲سیو سومین رکورد برتر لیگ پرتغال را داشت. عقاب ایرانی ماریتیمو نقش مهمی در بقای تیمش در لیگ داشت و در ۲۹باری که در ترکیب تیمش به میدان رفت ۳۴گل خورد و ۱۰بار هم کلین‌شیت کرد و حتی در تیم منتخب لیگ نیز قرار گرفت. سایت هواسکورد برای عملکرد او درطول فصل نمره۸/۶ را در نظر گرفت و عابدزاده را در تیم منتخب فصل لیگ به‌عنوان بهترین گلر انتخاب کرد. قرارداد عابدزاده با ماریتیمو در پایان این فصل به پایان می‌رسد و در هفته‌های اخیر شایعاتی مبنی‌بر احتمال حضورش در بنفیکا شنیده می‌شد اما هنوز سرنوشت او برای سال بعد مشخص نیست.

کاوه رضایی (شارلروا)

این مهاجم ایرانی همانند تیمش شروعی عالی در ابتدای فصل داشت اما هرچه زمان گذشت دچار افت شد و درنهایت نتوانست فصل خوبی با این تیم داشته باشد. رضایی که دومین سال حضور قرضی در این باشگاه را سپری می‌کند برخلاف دوره نخست این‌بار با مصدومیت‌هایی روبه‌رو شد که مانع از درخشش او در ترکیب شالروا شد. رضایی در اواخر فصل جایگاه ثابتش را در این تیم از دست داد و حالا باید به اردوی بروژ برگردد. البته بعید است بروژ پس از یک فصلی که رضایی در این تیم حضور داشت دوباره خواهان او باشد و امسال تصمیم دارد او را به‌صورت قطعی به باشگاه دیگری بفروشد. از شالروا به‌عنوان مقصد احتمالی او در فصل بعد نام برده می‌شود و با توجه به اینکه برخلاف سال قبل نتوانسته آمار خوبی در گلزنی داشته باشد بعید است پیشنهادهای زیادی در تابستان داشته باشد. این مهاجم ۲۹ساله در این فصل ۷گل و یک پاس‌گل در کارنامه‌اش به ثبت رسید و از هواسکورد نمره نسبتا خوب ۶.۷ را دریافت کرد.

علی قلی‌زاده (شارلروا)

هم‌تیمی رضایی امسال توانست بیشتر از او در ترکیب این تیم موثر باشد و درمجموع فصلی خوب را پشت‌سر گذاشت. هافبک ۲۵ساله ایرانی درمجموع برای تیمش ۸گل زد و ۶ پاس‌گل داد تا یکی از موثرترین‌های این فصل شارلروا باشد. این تیم اگرچه نتوانست جایگاه خوبی در جدول کسب کند اما شاید همین درخشش ازسوی قلی‌زاده باعث شود تیم‌های بهتری برای خرید او دست به‌کار شوند و فصل بعد در تیم جدیدی توپ بزند. در شرایط کنونی این ملی‌پوش کم‌حاشیه پیشنهادی جدی دریافت نکرده اما با شروع مهلت نقل‌وانتقالات ممکن است او هم برای جدایی از شارلروا و پیشرفت در فوتبالش وسوسه شود.

کریم انصاری‌فرد (آاک)

بازگشت انصاری‌فرد به لیگ یونان را درمجموع می‌توان موفقیت‌آمیز دانست. این مهاجم باتجربه در دومین دوره حضورش در لیگ این کشور شروعی بسیار خوب در مسابقات داشت و توانست خیلی زود در ترکیب اصلی تیمش قرار گیرد. گل‌های حساسی که او برای تیم ماسیمو کاررا زد باعث شد برخلاف تصور اولیه نلسون اولیویرا پرتغالی و گرانقیمت را نیمکت‌نشین کند و در ترکیب اصلی تیم به میدان برود. انصاری‌فرد ۱۳گل در لیگ و یک‌گل در لیگ اروپا زد تا در رقابت با اولیویرا ۶گله عملکرد به‌مراتب بهتری داشته باشد. درصد پاس‌های موفق انصاری‌فرد (۱/۷۴) از اولیویرا (۶/۷۲) بیشتر بود اما مهاجم پرتغالی در تعداد شوت در چارچوب در هر بازی، دوئل‌های موفق و همچنین لمس توپ در محوطه جریمه حریف آمار بهتری از این مهاجم ۳۱ساله ایرانی داشت. انصاری‌فرد پس از جدایی سرمربی ایتالیایی کمتر توسط مانولو خیمنز به بازی گرفته شد اما در اواخر فصل فرصت بیشتری برای بازی به‌دست آورد و درنهایت نمره۶ را برای عملکرد این فصل خود از هواسکورد گرفت. انصاری‌فرد در فصل آینده هم به احتمال زیادی در آاک آتن ماندنی خواهد بود و تصمیمی برای جدایی ندارد.

شهاب زاهدی (المپیک‌دونتسک/زوریا)

این مهاجم ایرانی شروعی فوق‌العاده در این فصل داشت و خیلی زود به جمع مدعیان آقای‌گلی پیوست. زاهدی که کمتر کسی انتظار چنین درخششی را از او داشت در نیم‌فصل تصمیم به تغییر تیمش گرفت و راهی زوریا شد اما برخلاف نیم‌فصل نخست که ۸گل زده بود دچار افت شد و نهایتا با ۱۰گل به‌کار خود در این فصل خاتمه داد. او اگرچه یکی از بهترین مهاجمان لیگ اوکراین در فصلی اخیر بود اما هنوز نتوانسته خود را با شرایط تیم جدیدش تطبیق دهد و احتمالا از فصل بعد باید منتظر درخشش او با لباس زوریا باشیم. با توجه به اینکه زاهدی به‌تازگی راهی این تیم شده بعید است از دو طرف اراده‌ای برای قطع این همکاری داشته باشند و او قطعا سال بعد در این باشگاه خواهد ماند.

اللهیار صیادمنش (زوریا)

پدیده جوان فوتبال ایران پس از فصلی ناموفق در فنرباغچه تصمیم گرفت راهی تیمی شود که بیشتر فرصت بازی داشته باشد. تیم ترکیه‌ای یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ کشورش است و به همین دلیل کمتر به بازیکنان جوان فرصت تجربه‌اندوزی می‌دهد به همین دلیل صیادمنش پیشنهاد زوریا را پذیرفت و به‌صورت قرضی راهی اوکراین شد. این مهاجم ۱۹ساله خیلی زود توانست به ترکیب اصلی تیمش برسد و فصلی خوب را در این تیم سپری کرد. درخشش او در لیگ اوکراین باعث شد چند پیشنهاد خوب به دستش برسد و همین اتفاق‌ها زوریا را متقاعد کرد با پرداخت رقم ۵/۳میلیون یورو که برای چنین باشگاهی بسیار زیاد محسوب می‌شود قرارداد صیادمنش را قطعی کند. رسانه‌های ترکیه‌ای معتقدند این قرارداد به‌زودی امضا خواهد شد تا صیادمنش رسما از فنرباغچه جدا شود.

مجید حسینی (ترابزون)

سرانجام داستان این مدافع ایرانی با ترابزون هم به انتها رسید و پس از یک فصل اخبار ضدونقیض درباره ماندن یا جدایی او، رسما اعلام شد توافقی بین او و تیمش صورت نگرفته و در انتهای فصل از این تیم جدا می‌شود. حسینی در این فصل کمتر فرصت بازی در ترکیب تیمش را پیدا کرد و زوج جدید خط‌دفاعی این تیم سبب شد این مدافع ملی‌پوش نیمکت‌نشین شود. با توجه به اینکه قرارداد حسینی در انتهای فصل به پایان می‌رسد، ترابزون تلاش زیادی داشت تا بتواند او را برای تمدید آن متقاعد کند اما پیشنهاد بالای مالی حسینی و همچنین درخواست او برای اینکه یکی از نفرات اصلی تیم باشد درنهایت باعث شد دو طرف برای ماندن او به توافق نرسند و مدیربرنامه‌هایش هم به‌تازگی اعلام کرد او در فصل بعد در تیم جدیدی که احتمالا قطری خواهد بود، توپ می‌زند. حسینی در این فصل در ۱۸بازی و بیشتر به‌عنوان بازیکن جانشین در ترکیب ترابزون به میدان رفت.

رضا قوچان‌نژاد (زوله)

دومین فصل حضور گوچی در این تیم هلندی پایان خوشی نداشت و او در انتهای فصل به‌شدت از کادرفنی تیم به‌دلیل اینکه کمتر به او فرصت بازی می‌دادند انتقاد کرد. گوچی درحالی در بیشتر مسابقات نیمکت‌نشین بود که انتهای فصل بهترین گلزن تیمش لقب گرفت و بیش از هر بازیکن دیگر زوله موفق به گلزنی شده بود. با این حال او در ۲۰مسابقه‌ای که در این فصل برای تیمش در لیگ به میدان رفت تنها در ۷بازی در ترکیب اصلی بود و بیشتر به‌عنوان بازیکن جانشین راهی زمین می‌شد. قرارداد گوچی با زوله به پایان رسیده و او به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند راهی تیم دیگری شود. تراکتور در ایران یکی از تیم‌هایی است که به‌دنبال خرید اوست اما بعید است این مهاجم ۳۳ساله درحالی که پیشنهاد اینترمیامی آمریکا را دارد که دیوید بکام مالک باشگاه است، راهی لیگ برتر ایران شود.

علیرضا بیرانوند (آنتورپ)

بیرو به‌عنوان گلر اول تیم ملی ایران که در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشت و در ترکیب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز نمایش قابل‌قبولی ارائه کرد، تصمیم گرفت از طریق آنتورپ راهی فوتبال اروپا شود؛ انتخابی که شاید چندان خوب نبود و درنهایت باعث شد فصلی پرفرازونشیب را تجربه کند. حضور در فوتبال بلژیک با تاخیر چندباره به‌دلیل شیوع کرونا همراه شد و به همین دلیل مدیران این باشگاه یک گلر دیگر هم به خدمت گرفتند. ژان بوتز فرانسوی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و وقتی بیرانوند به اردوی تیم اضافه شد کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیمش داشت. مصدومیت بیرون و عملکرد نسبتا خوب بوتز باعث شد این گلر با تجربه شانسی برای حضور در زمین پیدا نکند و البته پس از اینکه در ترکیب تیم قرار گرفت هم دچار اشتباهاتی شد که نشان می‌داد هنوز اعتمادبه‌نفس لازم را ندارد. مصدومیت بوتز فرصت خوبی برای این دروازه‌بان ۲۷ساله بود اما در طول این مدت هم او نتوانست نمایشی درخشان ارائه کند و حالا با بازگشت این گلر فرانسوی، بیرو دوباره نیمکت‌نشین شده است. او بعید است در تابستان پیشنهاد قابل‌توجهی داشته باشد و به احتمال زیاد در همین تیم برای رسیدن به جایگاهی ثابت خواهد جنگید.

سعید عزت‌اللهی (وایله)

هافبک موردعلاقه کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران پس از مدتی افول در تصمیمی غیرمنتظره راهی لیگ دانمارک شد و تیم نه‌چندان شناخته‌شده وایله را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. با این حال به خوبی توانست در این تیم خودش را احیا کند و یکی از بهترین‌های لیگ دانمارک در فصلی که گذشت لقب گرفت. وایله در لیگ ماندنی شد و عزت‌اللهی هم شاید با توجه به عملکردی که در این تیم داشت بتواند راهی تیمی بهتر شود. از بروندبی دانمارک به‌عنوان مقصد احتمالی او نام برده می‌شود اما در شرایط کنونی پیشنهادی جدی به او و وایله نرسیده است. عزت‌اللهی در این فصل در ۲۹ بازی برای تیمش ۴ گل زد و یک پاس گل هم داد تا یکی از هافبک‌های خوب لیگ باشد.

علی علیپور (ماریتیمو)

مهاجم فصل پیش پرسپولیس تصمیم گرفت همانند طارمی راهی فوتبال پرتغال شود تا بتواند همانند هم‌تیمی سابقش خیلی زود مسیر پیشرفت را طی کند اما اوضاع در ابتدا برای او به خوبی پیش نرفت و خیلی دیر به ترکیب اصلی ماریتیمو رسید. با این حال علیپور در هفته‌های پایانی دوگل سه امتیازی برای تیمش زد و در بقای تیمش در لیگ نقش مهمی داشت. علیپور در نیم‌فصل دوم فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیمش داشت و امیدوار است فصل بعد بتواند نمایش بهتری به همراه این تیم ارائه کند. با توجه به شرایطی که این مهاجم ۲۵ساله دارد بعید است شاهد انتقال او در تابستان باشیم.

صادق محرمی (دینامو زاگرب)

مدافع راست ایرانی دینامو در فوتبال کرواسی توانست به ترکیب اصلی تیم قهرمان این فصل برسد و به‌عنوان مدافع راست اصلی این تیم فصل را آغاز کرد اما یک مصدومیت طولانی‌مدت سبب شد تا بخش عمده‌ای از فصل را از دست بدهد و حتی دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی را از دست داد. او در دور گروهی لیگ اروپا نیز یکی از نفرات اصلی تیمش بود اما در دور حذفی نتوانست تیم شگفتی‌ساز خود را که تا یک‌چهارم نهایی نیز رسید و به دست ویارئال فینالیست حذف شد، همراهی کند. محرمی از اوایل سال جدید میلادی دچار آسیب‌دیدگی شد و درحالی که ابتدا به نظر می‌رسید دوری او چندان طولانی‌مدت نباشد درنهایت ادامه فصل را از دست داد و باید در فصل بعد برای بازگشت به ترکیب اصلی دینامو زاگرب تلاش بیشتری انجام دهد. در شرایطی که محرمی بخش عمده‌ای از فصل را از دست داده بود احتمال جدایی‌اش از دینامو بسیار کم به نظر می‌رسد و او که قراردادش را تا ۲۰۲۵ نیز با این باشگاه تمدید کرده فعلا در این کشور خواهد ماند.

میلاد محمدی (خنت)

دومین فصل حضور این مدافع چپ‌پا در ترکیب خنت نسبتا خوب پیش رفت و او اگرچه نتوانست موفقیت فصل پیش با خنت را تکرار کند اما در اکثر بازی‌ها در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت و توانست عملکرد قابل‌قبولی ارائه کند. او در ۲۹باری که در لیگ برای خنت به میدان رفت یک گل و ۵ پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت رسید و در لیگ اروپا نیز ۵ بار برای این تیم بازی کرد. محمدی شرایط خوبی در تیمش دارد و به نظر نمی‌رسد به‌دنبال جدایی از این تیم حداقل در تابستان پیش‌رو باشد.

یونس دلفی (گوریسا)

این وینگر جوان و ۲۰ساله پس از اینکه نتوانست در شالروا موفق باشد راهی لیگ کرواسی شد تا به صورت قرضی در گوریسا بازی کند. دلفی شروع خوبی در این مسابقات داشت و با یک گل و یک پاس گل در دو بازی ابتدایی نشان داد می‌تواند یکی از ستاره‌های این فصل باشد اما خیلی زود دچار مصدومیت شد و در اکثر دیدارهای فصل غایب بود. او در هفته‌های پایانی توانست یک گل دیگر هم به ثمر برساند اما با پایان مدت قراردادش باید دوباره به شارلروا برگردد مگر اینکه دو باشگاه برای تمدید آن به توافق برسند و او فصل بعد هم در کرواسی بماند.

مهرداد محمدی (العربی)

محمدی پس از یک فصل حضور در لیگ پرتغال تصمیم گرفت راهی قطر شود و در العربی خیلی زود به بازیکنی موثر و مهم تبدیل شد. زدن ۱۰ گل در ۲۰ بازی این فصل باعث شده تا به بازیکنی محبوب در این باشگاه بدل شود و مدیران العربی تمایل زیادی به ادامه همکاری با او دارند. به این ترتیب بعید است محمدی فعلا این تیم را ترک کند.

امید ابراهیمی (الاهلی)

ابراهیمی پا به سن گذاشته در لیگ قطر توانست ۲۲ بار در ترکیب تیمش به میدان برود و در این دیدارها ۲ گل هم زد و با ارسال یک پاس گل یکی از بازیکنان موثر تیمش در خط میانی بود. با این حال الاهلی تصمیم به انجام تغییراتی در فهرست تیمش گرفته و احتمالا ابراهیمی در فصل آینده در الوکره این کشور توپ خواهد زد.

رامین رضائیان (السیلیه)

رضائیان در ابتدای این فصل از الدحیل به صورت قرضی جدا شد و به السیلیه پیوست تا فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند. مدافع راست ایران در این فصل ۲۱ بار لباس تیمش را به تن کرد و ۵ گل هم به ثمر رساند تا عملکردی خوب برای تیم جدیدش داشته باشد. از قطر خبر می‌رسد السیلیه می‌خواهد قرارداد قرضی او را برای یک‌سال دیگر تمدید کند و به نظر فعلا بازگشت او به الدحیل منتفی است.

شجاع خلیل‌زاده (الریان)

مدافع ابتدای فصل پرسپولیس ناگهان راهی قطر شد تا برای الریان بازی کند و از قضا در لیگ قهرمانان نیز در گروه قرمزها قرار گرفت. خلیل‌زاده در این فصل ۱۳ بار در لیگ و ۶ بازی نیز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای الریان انجام داد و درمجموع ۳ گل نیز زد. با توجه به بند فسخ قرارداد او که گفته می‌شود ۴/۱ میلیون دلار است بعید است تیمی به سراغ خرید این مدافع ۳۲ ساله برود.

سامان قدوس (برنتفورد)

وینگر دورگه ایرانی که پس از اتفاقاتی که برسر انتقال نافرجامش به هوئسکا افتاد و محرومیتی که نصیبش شد حالا در لیگ چمپیونشیپ انگلیس شرایط نسبتا خوبی دارد و به‌همراه برنتفورد به دیدارهای پلی‌آف صعود به لیگ برتر نیز راه یافت و در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برابر بورنموث با وجود شکست در دیدار رفت، روز گذشته در بازی برگشت و درحالی که قدوس را ۲۶دقیقه در ترکیب خود داشت، این تیم را ۳ بر یک شکست داد تا با برتری ۳ بر ۲ درمجموع، راهی فینال شود. قدوس که در ابتدای این فصل راهی برنتفورد شده بعید است در تابستان و به‌خصوص اگر تیمش راهی لیگ برتر انگلیس شود، از این تیم جدا شود.

علی کریمی (الدحیل)

هافبک ایرانی تیم قطری در خط‌میانی این تیم نمایش قابل‌قبولی ارائه کرد و در پایان فصل توانست به‌همراه تیمش عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را کسب کند. در لیگ قهرمانان نیز او و تیمش در مصاف با همبازیان سابقش اگرچه یک برد و یک تساوی کسب کردند اما درنهایت این استقلال بود که به‌عنوان تنها تیم گروه راهی دور بعد شد و شاگردان صبری لموشی در لیگ قهرمانان ناموفق بودند. سرنوشت کریمی برای فصل آینده مشخص نیست و شاید فصل بعد در تیم دیگری توپ بزند.

سایر لژیونرها

رایان تفضلی به‌عنوان یک بازیکن ایرانی‌الاصل در ویکام در لیگ چمپیونشیپ توپ می‌زد که تیمش به لیگ یک سقوط کرد و شاید در تابستان راهی باشگاه دیگری شود. پژمان منتظری نیز در لیگ قطر و در الخریطیات حضور داشت و در بیشتر دیدارهای تیمش در ترکیب ثابت قرار داشت اما سرنوشت این مدافع ۳۷ساله برای فصل آینده مشخص نیست و شاید راهی تیم دیگری شود. روزبه چشمی دیگر ایرانی حاضر در لیگ قطر است که در ام‌صلال عضویت دارد و در این فصل یکی از نفرات اصلی تیمش بود و البته سرنوشت او هم نامعلوم است. جعفر سلمانی هم یکی از بازیکنان جوانی است که راهی فوتبال پرتغال شده و این فصل برای پورتیموننزه ۱۱بازی انجام داد که یک‌گل و یک پاس‌گل حاصل کارش در این تیم بود و احتمالا در سال‌های آینده بیشتر از او خواهیم شنید. استیون بیت‌آشور در شروع فصل جدید لیگ آمریکا دچار مصدومیت شده و فعلا نتوانسته در ترکیب کلورادو رپید به میدان برود. مرتضی پورعلی‌گنجی نیز در لیگ چین به‌تازگی فصل جدید را با شنزن آغاز کرده است. سوشا مکانی در میوندالن در تنها بازی فصل جدید تیمش به میدان رفته و موفق به کلین‌شیت شده است اما کار سختی در ادامه این مسابقات خواهد داشت. ایمان سلیمی نیز در تیم سرداسلواکی عضویت دارد و ۴بار نیز در ترکیب تیمش قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج