۱۱۲۳۶۰۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

منافی: ۳ پرسپولیسی در تیم ملی فیکس هستند

جواد منافی، مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با حضور ۶ بازیکن پرسپولیس در تیم ملی و تبعات مثبت و منفی احتمالی حضور این تعداد بازیکن در آینده برای تیم سرخپوش پایتخت و سایر مواردی که پیرامون پرسپولیس وجود دارد، نقطه نظراتش را مطرح می‌کند.

ایران ورزشی: جواد منافی، مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با حضور ۶ بازیکن پرسپولیس در تیم ملی و تبعات مثبت و منفی احتمالی حضور این تعداد بازیکن در آینده برای تیم سرخپوش پایتخت و سایر مواردی که پیرامون پرسپولیس وجود دارد، نقطه نظراتش را مطرح می‌کند.

در خصوص حضور 6 بازیکن از تیم پرسپولیس در تیم ملی چه نظری دارید و حضور این تعداد بازیکن را در تیم ملی به سود سرخ‌پوشان و تیم ملی می‌دانید، و احتمالاً حضور این تعداد بازیکن از یک باشگاه تبعاتی مانند خستگی و سایر موارد احتمالی را برای پرسپولیس همراه نخواهد داشت؟

در هر صورت چهار بازی تیم ملی به صورت بسیار فشرده برگزار شده و فشار زیادی به بازیکنان دعوت شده وارد شد و این حقیقت فنی غیر قابل کتمانی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت اما با این وجود، مربی تیم ملی ارزش تک تک بازیکنانی را که به تیم ملی دعوت کرده خیلی خوب می‌داند و به ارزش فنی آنها کاملاً واقف است. در خصوص ملی‌پوشان پرسپولیس هم باید این نکته را اضافه کنم که ۶ بازیکن به تیم ملی از جمع بازیکنان سرخپوش پایتخت دعوت شده‌اند که همگی به درد تیم ملی می‌خورند و تصور من این است که حداقل ۳ بازیکن از جمع بازیکنان دعوت شده پرسپولیس حتماً در بازی‌ها حضور ثابتی خواهند داشت.

بازی برای تیم ملی افتخار است و پوشیدن پیراهن تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است اما به هر حال باید پذیرفت که بازی‌های فشرده می‌تواند تبعات خستگی و صدمه دیدن احتمالی را هم برای بازیکنان پرسپولیس پس از بازگشت از بحرین همراه داشته باشد. در هر صورت این احتمال وجود دارد و کاری هم نمی‌توان انجام داد چون بحث تیم ملی همیشه بر هر تیم دیگری اولویت داشته و پرسپولیس هم از گذشته تا به حال بیشترین تعداد بازیکن ملی‌پوش را داشته است.

در رابطه با دعوت یک بازیکن از استقلال و لغو بازی این تیم مقابل پدیده به دلیل یک بازیکن ملی‌پوش چه نظری دارید؟

گاهی اوقات تصمیماتی در فدراسیون و یا حکم‌هایی از سوی کمیته انضباطی اتخاذ و عملی می‌شود که واقعاً هر کسی از آن متحیر و متعحب می‌شود که لغو بازی استقلال مقابل پدیده و حکم‌هایی که علیه پرسپولیس به دلیل اتفاقات دربی و یا بازی مقابل سپاهان هم صادر شد، یکی از آن اتفاق‌هاست. پرسپولیس چند سال متوالی است که قهرمان شده؛ مسأله‌ای که به مذاق عده‌ای اصلاً خوش نیامده و آنها درصددند به هر شکل ممکن مانع از موفقیت‌های بعدی پرسپولیس شوند. سال ۷۳ هم اتفاق بدی برای پرسپولیس رخ داد و متأسفانه نفراتی مانند پیوس و کرمانی و چند بازیکن دیگر پرسپولیس نظیر شاهرودی با احکام سختگیرانه و ظالمانه محروم شدند و من احکام جدید کمیته انضباطی و فدراسیون که اخیراً اعلام شد را مشابه سال ۷۳ می‌دانم.

در جنگ قهرمانی شانس پرسپولیس را برای قهرمانی لیگ بیشتر می‌دانید یا شانس سپاهانی که به لحاظ تفاضل و گل زده، شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس دارد.

من فکر می‌کنم کفه ترازوی پرسپولیس برای قهرمانی سنگین‌تر است. پرسپولیس به لحاظ مهره، شخصیت قهرمانی و بسیاری دیگر از فاکتورها برتر از سپاهان است و شانس بیشتری برای قهرمانی و تکرار پنجمین قهرمانی متوالی دارد. با فوتبالی که پرسپولیس مقابل استقلال و سپاهان و ذوب‌آهن خصوصاً در نیمه دوم بازی با تیم ذوب‌آهن ارائه داد، نشان داد تیمی است که قادر است هر نتیجه‌ای بگیرد و هر تیمی را مقهور قدرت خودش کند.

در جام حذفی و سوپر جام چقدر شانس برای قهرمانی پرسپولیس قائل هستید؟

استقلال و چند تیم خوب دیگر شانسی برای قهرمانی لیگ برترندارند به همین دلیل همه امیدشان را برای قهرمانی در جام حذفی معطوف کرده‌اند اما با این وجود و دشواری که در راه پرسپولیس وجود دارد، من پر مهره بودن و تیم کامل پرسپولیس را در جام حذفی و سوپر جام هم شانس اول قهرمانی می‌دانم.

در خصوص لیگ قهرمانان آسیا و مصاف با تیم استقلال تاجیکستان چه نظری دارید؟

تیم تاجیکستانی، تیمی ناشناخته برای بقیه مدعیان بود و شاید به همین دلیل بود که توانست تیم الهلال را شکست داده و در گروهش تیم پر قدرتی نشان دهد. مسلماً پرسپولیس هم نباید تیم تاجیکستاتی را دست کم بگیرد چون آنها بدون شک تیم خطرناکی هستند اما آن سوی میدان هم پرسپولیسی قرار دارد که بهترین تیم غرب آسیاست و همه باشگاه‌های آسیایی از آن وحشت دارند.

در خصوص اتفاقات وحشتناک رخ داده در اصفهان و حمله نارنجکی به پرسپولیس چه نظری دارید؟

دو سال در پرسپولیس بودم و حتی سابقه داشت که سپاهان را در زمان بازیگری خودم در پرسپولیس با نتیجه پر گل شکست دادیم اما هیچ اتفاق بدی برای پرسپولیس رخ نداد این در حالی است که متأسفانه شاهدیم در چند سال اخیر اتفاقات بدی از سوی سپاهانی‌ها چه در تهران و چه در اصفهان رخ داده که واقعاً زشت بوده است. نمونه آخر آن هم حمله نارنجکی به اتوبوس پرسپولیس بود که اگر مهارت راننده حامل اتوبوس پرسپولیس نبود، معلوم نبود چه بر سر پرسپولیس می‌آمد و آن موقع چه کسی می‌خواست پاسخگو باشد. فوتبال ارزش یکسری از کارها را ندارد و باید به نتیجه‌ای که در زمین رقم می‌خورد و واقعیت‌هایی که در خصوص یک تیم وجود دارد باید احترام گذاشت.

در خصوص تیم ملی‌مان در راه سختی که برای صعود دارد، چقدر شانس برای صعود قائل هستید؟

تیم ملی کار سختی پیش رو دارد و برای گذر از سد حریفان بدون بازی تدارکاتی که خواست سرمربی تیم ملی ایران هم بود، بسیار دشوار است اما من به عنوان یک ایرانی امیدوارم تیم ملی‌مان صعود کرده و مردم ایران را خوشحال کند هر چند که تصمیم سرمربی تیم ملی ایران که با انجام بازی تدارکاتی برای تیم ملی مخالفت کرد را ریسک خطرناکی می‌دانم و امیدوارم این مسأله تبعات بد و جبران ناپذیری برای تیم ملی ما نداشته باشد چون همه ملت ایران منتظر صعود تیم ملی کشورشان به دور بعد هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج