adexo3
۱۱۳۲۰۴۱
۱۱ نظر
۵۰۵۳
۱۱ نظر
۵۰۵۳
پ

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

تیم‌های ملی سوئیس و اسپانیا به ترتیب با غلبه بر فرانسه و کرواسی در شبی دراماتیک و جذاب، راهی دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شدند.

تسنیم: تیم‌های ملی سوئیس و اسپانیا به ترتیب با غلبه بر فرانسه و کرواسی در شبی دراماتیک و جذاب، راهی دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شدند.

در ششمین بازی از مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، از ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه شب در ورزشگاه ملی شهر بخارست رومانی، تیم‌های ملی فرانسه و سوئیس به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی ۳-۳ در پایان وقت‌های معمول و اضافه ۳-۳ در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود سوئیس تمام شد تا این تیم ششمین راه‌یافته به مرحله یک چهارم نهایی جام شانزدهم باشد.

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

در نیمه نخست فرانسوی‌ها اگرچه بازی را بهتر آغاز کردند و تملک توپ و حملات بیشتری هم داشتند اما این سوئیس بود که قدر موقعیت‌هایش را بهتر دانست و با ضربه سر هریس سفرویچ از روی سانتر زوبر به گل رسید. در این نیمه فرانسوی‌ها با وجود تسلط نسبی‌ بر بازی حتی یک بار هم نتوانستند توپ را داخل چارچوب شلیک کنند تا در پایان نمایشی ناامید کننده به رختکن برود و دل به راه‌حل‌هایی جدید از سوی دیدیه دشان برای شکستن قفل دفاع سوئیس ببندد.

این دقیقا همان چیزی بود که دشان بین دو نیمه به آنها ارائه کرد چرا که خروس‌ها در نیمه دوم با نمایشی کاملاً متفاوت بازی را آغاز کردند. با این حال خطای پنالتی که پنامین پاوار روی زوبر مرتکب شد و VAR آن را تقدیم سوئیسی‌ها کرد، می‌توانست کار فرانسوی‌ها را برای بازگشت به بازی سخت کند اما سنگربان خروس‌ها، هوگو یوریس با مهار ضربه پنالتی ریکاردو رودریگس باعث رقم خوردن نقطه عطفی برای این بازی شد.

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

سوئیس برای از دست دادن این پنالتی تاوان سنگینی داد چرا که تنها دو دقیقه بعد از آن دروازه‌ش توسط کریم بنزما روی پاس خوبی که از کیلیان امباپه دریافت کرد باز شد. بنزما دو دقیقه بعد یعنی در دقیقه ۵۹ یک بار دیگر گلزنی کرد و این بار روی تلاش نافرجام آنتوان گریزمان و دفاع ناقص دروازه‌بان سوئیس با ضربه سر توپ را به طاق دروازه حریف چسباند.

بعد از این گل بازی برای دقایقی از تب و تاب افتاده تا اینکه پل پوگبا با یک ضربه زیبای از راه دور کنج دروازه یان زومر را هدف گرفت و با به ثمر رساندن یکی از زیباترین گل‌های جام هیجان را به بازی برگرداند. هیجان مسابقه اما بیشتر هم شد زمانی که سوئیسی‌ها در دقیقه ۸۱ توسط هریس سفروویچ دوباره به گل رسیدند و اختلاف را به حداقل رساندند تا ۹ دقیقه پایانی برای دشان و شاگردان پراسترس سپری شود.

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

سوئیس در نهایت توانست بازی را به تساوی بکشاند و این بار گاورانوویچی که یک گلش به دلیل قرار داشتن در موقعیت آفساید مردود اعلام شد، از روی اشتباهی که پل پوگبا با لو دادن توپ در میانه میدان مرتکب شد، و از پیش رو برداشتن پرسنل کیمپمبه سومین گل سوئیس را به ثمر رساند.

به این ترتیب همه چیز به وقت‌های اضافه کشیده شد جایی که هر یک از دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند - به خصوص فرانسه که توپ را به تیر دروازه سوئیس کوبید - اما در نهایت توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا برای اولین بار ضربات پنالتی تعیین کننده نتیجه یک بازی یورو 2020 باشد.

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

در ضربات پنالتی برای سوئیس به ترتیب، گاورانوویچ، فابین شار مانوئل آکانجی، روبن وارگاس، ادمیر مهمدی همگی ضربات‌شان را به گل تبدیل کردند. در سمت مقابل برای فرانسه هم پل پوگبا، اولیویه ژیرو، مارکوس تورام، پرسنل کیمپمبه ضربات شان را به گل تبدیل کردند اما آخرین ضربه این تیم توسط کیلیان امباپه به هدر رفت و یان زومر با مهار ضربه او دومین مدعی قهرمانی یورو را حذف کرد.

خلاصه بازی فرانسه ۳ (۴) - سوئیس ۳ (۵)

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

همچنین در دیگر دیدار شب سوم رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰،تیم‌های فوتبال کرواسی و اسپانیا در استادیوم پارکن شهر کپنهاگ دانمارک، پنجمین بازی این مرحله از رقابت‌ها را برگزار کردند که این بازی با پیروزی ۵ بر ۳ اسپانیایی‌ها در وقت‌های اضافه خاتمه یافت.

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

پدری در دقیقه 20 (گل به خودی)، اورشیچ در دقیقه و پاشالیچ در دقیقه 2+90 85 برای کرواسی و پابلو سارابیا در دقیقه 38، سزار آسپیلیکوئتا در دقیقه 57، فران تورس در دقیقه 77 ، آلوارو موراتا در دقیقه 100 و میکل اویارسابال در دقیقه 103 برای اسپانیا گلزنی کردند.

خلاصه بازی کرواسی ۳ - اسپانیا ۵

حذف ناباورانه قهرمان جهان در شب جذاب یورو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمش گرم واقعا سوئیس حقش بود . من خودم طرفدار فرانسه بودم ولی سوئیس واقعا جنگید.

    • محمدرضا

      بهترییین بازی یورو هر دو تیم به معنای واقعی جنگیدن بازی فوق العاده ای بود

    • بدون نام

      فرانسه حقش بود باید میباخت روزهای تلخ ما باعثش فرانسه اس

    • علیرضا

      سوئیس و البته آقای پتکویچ با درایتش و تعویضهای به جا و منطقی ریتم بازی را از ابتدا بدست گرفت و فرانسه فقط نام قهرمان را یدک می کشید. و صد البته حق سوئیس بود بازی را ببرد من که امشب واقعا لذت بردم.و مطمئنم با این ریتم اسپانیا هم خذف خواهد شد.

    • بدون نام

      خوب شد حذف شد

    • بدون نام

      سوئیس عالی بود و فرانسه خورد شد

    • پدرام خالدی

      خداحافظ فرانسه وامپاپه

    • پدرام خالدی

      خداحافظ فرانسه

    • بدون نام

      تقصیر دشان تئو هرناندز یکی از بهترین مدافع های کناری سری آ و میلان دعوتش نکرد به جاش دینیه رو آورد اوپامکامنو یکی از بهترین دفاع وسطهای دنیاست تو فهرستش جای نداده به جاش لنگله رو دعوت کرده کاماوینگوا یک هافبک خلاق به دردش میخورد اون هم دعوت نکرد احتمالأ زیدان مربی فرانسه میشه

    • بدون نام

      آقا عجب بازی بود
      #غرور_تیم_فرانسه

    • بدون نام

      امباپه خراب کاری کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج