جاباما
۱۱۳۲۰۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بیرانوند: بازگشت به ایران در برنامه من نیست

علیرضا بیرانوند همچنان دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی ایران است.

روزنامه همشهری: علیرضا بیرانوند همچنان دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی ایران است. او که زمان مربیگری کارلوس کی‌روش توانست به پیراهن شماره‌یک تیم ملی برسد، حتی با تغییر سرمربی و آمدن مربیانی چون مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ هم جایگاه خودش را از دست نداد و همچنان نفر اول تیم ملی در خط دروازه محسوب می‌شود. بیرانوند فصل گذشته برای نخستین‌بار بازی در اروپا را تجربه و پیراهن آنتورپ را برتن کرد.

جالب اینجاست که یک فصل پس از حضور بیرانوند در لیگ بلژیک، شایعات مختلفی درخصوص بازگشت او به فوتبال ایران مطرح شده و حتی از استقلال به‌عنوان مقصد بعدی‌اش اسم می‌برند. با این حال، بیرانوند تأکید می‌کند که اولویت اولش ماندن در فوتبال اروپا است و دنبال هدف‌های مهم‌تری است. بیرانوند درخصوص عملکرد تیم ملی در منامه، وضعیت خودش در لیگ بلژیک، بحث بازگشت به فوتبال ایران و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

تیم ملی در شرایطی به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی راه پیدا کرد که با چالش سختی مواجه شده بود. تو فکر می‌کردی که 4بازی پیاپی را با برد پشت سر بگذارید؟
خودتان می‌دانید که کار تیم ملی چقدر سخت شده بود و متأسفانه ۲شکستی که برابر بحرین و عراق داشتیم، وضعیت را پیچیده کرد. با این حال، تمام هدف و انگیزه ما این بود که بتوانیم از این ۴بازی سخت سربلند بیرون بیاییم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. در تیم ملی همه وظایف خودشان را تا جایی که امکان داشت، به بهترین شکل انجام دادند و هیچ‌کس کم نگذاشت. در نهایت هم نتیجه این شد که صعود کردیم.

حتما می‌دانی که بعد از بازگشت تیم ملی به ایران شایعاتی درخصوص قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ مطرح شد ولی در نهایت این مربی در تیم‌ملی ماندنی شد؟

نکته مشخص این بود که دراگان توانست عملکرد خودش را به بهترین شکل نشان دهد. ما باید این را هم درنظر بگیریم که تیم ملی در این ۲سال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط خاصی داشت و ما این فرصت را نداشتیم که در اردوهای مختلف یا بازی‌های دوستانه در کنار هم قرار بگیریم. اسکوچیچ واقعا برای تیم‌ملی زحمت کشید و با اینکه زمان کمی در اختیار داشت، نهایت تلاش خودش را برای هماهنگی بازیکنان به‌کار برد. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم و امیدوارم با هدایت دراگان به جام‌جهانی برویم.

به‌نظرت در مرحله بعدی چه قرعه‌‌ای برای ایران مناسب‌تر است؟

ما قدرت برتر فوتبال آسیا هستیم و تیم‌هایی مثل استرالیا، عربستان، کره‌جنوبی، قطر، امارات و... باید از تیم ملی ایران بترسند. البته قبول دارم که در مرحله بعد کار سخت‌تر است ولی ما تیم بسیار خوبی داریم و می‌توانیم به جام‌جهانی صعود کنیم.

وقتی تیم ملی در منامه بود، برخی شایعات مطرح شد مبنی بر اینکه تعدادی از بازیکنان که در ترکیب ثابت بازی نمی‌کنند به نوعی معترض هستند. حتی می‌گفتند برخی از آنها اعتراض‌هایشان را به شکلی نشان داده‌اند؟

اصلا اینطور نیست و به‌شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم. ما تیم یکدل و متحدی را در اختیار داشتیم و شاید باورتان نشود که گاهی اوقات خودمان در هتل جلسه می‌گذاشتیم و صحبت می‌کردیم. من و تعدادی از بازیکنان قدیمی تیم همیشه در هتل در مورد بازی‌ها و آینده تیم‌ملی صحبت می‌کردیم و به هم می‌گفتیم که مردم چقدر نگران هستند. من، انصاری‌فر، جهانبخش، طارمی، عزت‌اللهی، پورعلی‌گنجی و برخی بازیکنان دیگر با حساسیت خاصی در مورد تیم ملی صحبت می‌کردیم و هیچ‌کس کوچک‌ترین حاشیه‌ای در آنجا ایجاد نکرد. برخی از بازیکنان قدیمی تیم ملی شاید کمتر بازی کردند ولی به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد که تعدادی از آنها معترض بودند.

کمی در مورد خودت صحبت کن. این نخستین‌باری بود که بعد از حضور در فوتبال اروپا یک تورنمنت مهم ملی را تجربه کردی، درست است؟

من در فصلی که پشت سر گذاشتم، تجربیات زیادی را به‌دست آوردم و همین موضوع باعث شده تا خوشحال باشم و امیدوار به آینده. به هر حال هر وقت در تیم ملی بودم نهایت تلاش خودم را انجام دادم و امیدوارم که همیشه بازیکن تأثیرگذاری برای تیمم باشم.

‌ در ‌28سالگی به‌نظر می‌رسد که می‌توانی در 2 جام‌جهانی دیگر هم به میدان بروی. فکر می‌کنی چنین شرایطی برای تو ایجاد شود؟

خودم هم خیلی مواقع به این موضوع فکر می‌کنم و امیدوارم ۲ جام جهانی دیگر را تجربه کنم. البته فوتبال قابل پیش‌‌بینی نیست و یک بازیکن برای رسیدن به هدف‌هایش قطعا باید زحمت بکشد و سخت تلاش کند. من هم می‌دانم که کار آسانی ندارم و باید تلاش کنم تا به هدف‌هایم برسم.

برنامه‌ات برای فصل بعد چیست؟ آیا شایعات در مورد بازگشت تو به فوتبال ایران صحت دارد؟

من از بازی در اروپا تجربیات زیادی را کسب کردم و فعلا فکری برای بازگشت به فوتبال ایران ندارم. این موضوع برای من در اولویت نیست چون هدف‌های مهمی را دنبال می‌کنم. در فصلی که گذشت خیلی چیزها یاد گرفتم که می‌تواند در فصل آینده به من کمک کند. خیلی خوب می‌دانم که اگر در فصل آینده شرایط خوبی داشته باشم و بتوانم در جام جهانی هم خودم را نشان دهم، قطعا یک موقعیت بزرگ برایم ایجاد خواهد شد.

حتما به این فکر می‌کنی که به یک لیگ معتبر بروی؟

به هر حال پیشرفت فنی موضوعی است که ممکن است در ذهن هر بازیکنی شکل بگیرد.

دوست داری به کدام لیگ معتبر بروی؟

من بازی در لیگ ایتالیا، اسپانیا و انگلیس را دوست دارم و امیدوارم یک روز به آن چیزی که می‌خواهم برسم. طبیعتا از همه بیشتر بازی در لیگ برتر انگلیس را دوست دارم و همیشه به‌خودم می‌گویم که یک روز باید در انگلیس فوتبال بازی کنم. به هر حال هر فوتبالیستی می‌تواند برای خودش هدف و‌رؤیا داشته باشد ولی مسئله مهم‌تر این است که برای رسیدن به آن هدف سخت بجنگد و تلاش کند.

حتما می‌دانی که همچنان در رسانه‌های ایران بحث بازگشت تو به لیگ برتر وجود دارد؟ حتی در روزهای اخیر صحبت‌هایی درباره رفتنت به استقلال تیتر شده است!

من باید با باشگاه و سرمربی جدید تیم که دانمارکی است، صحبت کنم و همانطور که گفتم، اولویتم حضور‌ در فوتبال اروپا‌ست. البته امسال سال جام جهانی است و مطمئنا باید شرایط خاصی برای من ایجاد شود که بتوانم دروازه‌بان شماره یک باشم. اگر تصمیم به بازگشت بگیرم، طبیعتا خیلی از تیم‌های لیگ برتری به من پیشنهاد می‌دهند ولی خودم دوست دارم که در فوتبال اروپا بمانم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج