۱۱۳۲۷۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عابدزاده - لالیگا، جدی‌تر از همیشه

با توجه به جدایی میگل پاره‌را و کوکه وگاس، لوئیس گارسیا، سرمربی ۴۸ ساله مایورکا دنبال یک دروازه‌بان جدید است و در این زمینه باشگاه اسپانیایی روی لیگ پرتغال تمرکز کرده و به نام امیر عابدزاده رسیده است.

ایران ورزشی: با توجه به جدایی میگل پاره‌را و کوکه وگاس، لوئیس گارسیا، سرمربی ۴۸ ساله مایورکا دنبال یک دروازه‌بان جدید است و در این زمینه باشگاه اسپانیایی روی لیگ پرتغال تمرکز کرده و به نام امیر عابدزاده رسیده است. با توجه به اینکه امیر، بازیکن آزاد است و انتقالش هزینه‌ای ندارد، مایورکا می‌تواند این دروازه‌بان آماده را جذب کند و از وجود او به عنوان رقیب رینا سود ببرد

امیر عابدزاده یکی از بهترین سال‌های فوتبال خود را گذراند و درون دروازه ماریتیمو درخشید تا شاید بتواند به تیمی بهتر در لیگ پرتغال و یا لیگ‌های معتبرتر اروپایی ملحق شود.

امیر فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بهترین دروازه‌بان لیگ پرتغال در بخش سیوهای اثرگذار بود و فصل اخیر(۲۰۲۰-۲۰۲۱ ) هم توانست در زمره سه دروازه‌بان برتر لیگ پرتغال قرار بگیرد. موضوعی مهم که می‌تواند نقشی اساسی در انتقال عابدزاده به باشگاهی جدید داشته باشد.

امیر بعد از اینکه در جوانی برای تحصیل و ارتقای سطح دروازه‌بانی به انگلیس و سپس آمریکا رفت، حدود هفت سال قبل به ایران برگشت تا پیراهن‌ راه‌‌آهن در لیگ برتر را بپوشد.

حضور او در راه‌آهن مصادف شد با انتخابش به عنوان یکی از سه دروازه‌بان تیم امید در مقدماتی المپیک. انتخاب بعدی عابدزاده، باشگاه باریرنسه در پرتغال بود.

باشگاهی که توانست به سکوی پرتاب امیر تبدیل شود چون بعد از درخشش در این تیم بود که عابدزاده ۲۳ ساله راهی ماریتیمو شد تا در لیگ برتر پرتغال به میدان برود.

عابدزاده طی چهار سال اخیر عضوی از ماریتیمو بوده و توانسته همراه این تیم به یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ پرتغال تبدیل شود. به همین خاطر انتقال احتمالی عابدزاده که برای نخستین بار سال ۲۰۱۸ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و مقابل ازبکستان بازی کرد، دور از ذهن نیست. بخصوص که قرارداد این دروازه‌بان با ماریتیمو تمام شده و او به عنوان بازیکن آزاد مشتری‌های پر و پا قرصی دارد.

یکی دو فصل قبل بود که باشگاه المپیاکوس در یونان به دنبال جذب عابدزاده بود اما مخالفت باشگاه ماریتیمو و اختلاف بر سر مبلغ رضایتنامه مانع نهایی شدن این انتقال شد. بعدها چند باشگاه یونانی دیگر برای شکار امیر دست به کار شدند اما به نتیجه نرسیدند. هر چند همین حالا هم تیم‌های مطرح لیگ یونان برای جذب امیر تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

باشگاه گزتپه در سوپرلیگ ترکیه نیز خواهان جذب امیر عابدزاده است. باشگاهی متوسط در ترکیه که اتفاقاً دنبال امضای قرارداد با مجید حسینی نیز هست.

چند باشگاه پرتغالی نیز شرایط عابدزاده را ارزیابی کرده و در حال مذاکره با مدیر برنامه‌های امیر هستند تا شاید بتوانند رضایت این دروازه‌بان را برای امضای قرارداد جلب کنند.

طی ماه‌های اخیر شایعه انتقال عابدزاده به بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون مطرح بوده و گویا این دو‌ باشگاه به جذب دروازه‌بان تیم ملی ایران علاقه‌مندند.

مهم‌ترین پیشنهادی که امیر دریافت کرده از باشگاه مایورکا اسپانیا بوده. باشگاهی که فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را در لیگ دو اسپانیا سپری کرد و هم‌امتیاز با اسپانیول و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت و به لالیگا صعود کرد. این تیم همراه با اسپانیول و خیخون، تنها با ۲۸ گل خورده عنوان بهترین خط دفاع مسابقات را نیز به‌دست آورد.

دروازه‌بان اصلی این تیم مانولو رینای ۳۶ ساله است که سابقه بازی برای لوانته، مالاگا و خیمناستیک را در کارنامه دارد. با توجه به جدایی میگل پاره‌را و کوکه وگاس، لوئیس گارسیا، سرمربی ۴۸ ساله مایورکا دنبال یک دروازه‌بان جدید است و در این زمینه باشگاه اسپانیایی روی لیگ پرتغال تمرکز کرده و به نام امیر عابدزاده رسیده است.

با توجه به اینکه امیر، بازیکن آزاد است و انتقالش هزینه‌ای ندارد، مایورکا می‌تواند این دروازه‌بان آماده را جذب کند و از وجود او به عنوان رقیب رینا سود ببرد. باید ببینیم آیا انتقال عابدزاده به لالیگا نهایی و رسمی می‌شود یا همچنان او را در لیگ پرتغال خواهیم دید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج