۱۱۳۴۴۸۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

لطفا حرفه‌ای باش، آقای طارمی

مهدی طارمی ستاره تیم ملی فوتبال ایران گفته: آن نظم، انضباط، دیسیپلین و همدلی که بین بازیکنان در زمان کی‌روش وجود داشت را من جایی ندیدم.

علي ولي‌اللهي در روزنامه اعتماد نوشت: مهدی طارمی ستاره تیم ملی فوتبال ایران گفته: «آن نظم، انضباط، دیسیپلین و همدلی که بین بازیکنان در زمان کی‌روش وجود داشت را من جایی ندیدم. جدا از درگیری‌هایی که بین فدراسیون و تیم ملی در زمان ویلموتس وجود داشت که قصد ورود به آن را ندارم، چون به من مربوط نمی‌شود، آن همدلی تیمی که زمان کی‌روش وجود داشت را نداشتیم و هنوز هم نداریم. نمی‌دانم چه اتفاقاتی در فدراسیون یا مسوولان تصمیم‌گیرنده رخ می‌دهد ولی امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ملی رخ بدهد و بتوانیم بدون دردسر به جام جهانی صعود کنیم. نمی‌خواهم بیشتر درباره کی‌روش حرف بزنم، چون بعدا دردسر می‌شود.»

طارمی در خصوص اینکه گفته می‌شود تیم ملی به خاطر نبوغ بازیکنان توانست از مرحله انتخابی جام جهانی عبور کند هم گفت: «می تواند اینطور باشد.» اظهارات ملی‌پوش کشورمان و ستاره تیم پورتو که در همین صفحه ورزش روزنامه اعتماد بار‌ها و بار‌ها بحق مورد تمجید قرار گرفته در شرایطی است که فدراسیون با اسکوچیچ برای ادامه همکاری به توافق رسیده و اسکوچیچ در حال حاضر سرمربی تیم ملی است.

سرمربی همان تیمی که طارمی قرار است در آن بازی کند. جدا از اینکه برای بار هزارم باید تاکید کنیم که کی‌روش رفته و دیگر هیچ ارتباطی با تیم ملی فوتبال و کشور ایران ندارد جا دارد از مهدی طارمی بپرسیم این چند سالی که در اروپا بازی کردی یاد نگرفتی که باید قواعد حرفه‌ای را رعایت کنی؟ آیا می‌توانی در همان لیگ پرتغال چنین حرف‌هایی در مورد سرمربی تیمت بزنی؟ آیا می‌توانی دوران کنسیسائو را با تجربیات قبلی‌ات مقایسه کنی و بگویی فلان موقع بهتر بود؟ آیا جرات داری در مورد همدلی در تیم پورتو و دیسیپلین سرمربی اظهارنظر کنی؟ قطعا پاسخ همه این سوالات منفی است. چون می‌دانی اولین اظهارنظر در حیطه‌ای که به تو مربوط نمی‌شود مساوی است با تبعید به سکو یا در بهترین حالت نیمکت‌نشینی.

حالا چطور شده که فکر می‌کنی می‌توانی تمامیت کادرفنی تیم ملی را زیر سوال ببری؟ چون اینجا ایران است و می‌دانی تحت هیچ شرایطی ممکن نیست از تیم ملی خط بخوری؟ اصلا زمان همان کی‌روش می‌توانستی چنین اظهارنظری در مورد کادرفنی انجام دهی؟ واقعا معلوم نیست چرا مهدی طارمی باید سرمربی تیم ملی، فدراسیون و هواداران را در چنین وضعیتی قرار دهد؟ اگر اسکوچیچ بخواهد قاطعانه برخورد کند و مهدی را بابت این اظهارنظر غیر حرفه‌ای مجازات کند یک داستان پیش می‌آید و اگر بخواهد چشمش را روی این اظهارنظر‌ها ببندد اتوریته‌اش را از دست خواهد داد و فردا روزی ممکن است همه بازیکنان تیم ملی شروع به قصه‌سرایی از رختکن تیم ملی بکنند.

همه این‌ها در شرایطی است که دو ماه تا شروع رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی باقی مانده است. چند سال پیش وقتی مهدی طارمی در پرسپولیس بود جمله «طارمی از نظر فنی عالیه، اما حاشیه زیاد داره» مدام در موردش تکرار می‌شد. حاشیه‌های خارج زمین و داخل رختکن که حتی برخی مواقع برانکو را مجبور می‌کرد با او برخورد کند. هنوز رفت و برگشت طارمی و رامین رضاییان به ترکیه را کسی فراموش نکرده است. رفتاری که یک فینال آسیا را از پرسپولیس گرفت و باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌ها شد.

خود طارمی هم که فارغ از همه این‌ها ساکش را بست و راهی الغرافه شد و برانکو را گذاشت با ۱۳ بازیکن. طارمی بعد جدایی از فوتبال ایران کلا رفتارش را تغییر داد و همین باعث پیشرفت فوق‌العاده او شد. با این حال به نظر می‌رسد دوباره فیل جوان بوشهری یاد هندوستان کرده است و با ایجاد یک حاشیه عجیب و زیر سوال بردن سرمربی تیم ملی می‌خواهد یاد گذشته‌ها را زنده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید حرفه ای نباشه اما شاید دلسوزانه باشه ، ضمنا شما که از حرفه ای بودن دم میزنید کدام کار فدراسیون حرفه ایست که این یکی باشه شاهکارهای سالهای گذشته رو هم یادشونه

    • لیورپول

      انگار ما توی ایران زندگی نمیکنیم و از هیچی خبر نداریم, عزیز دلم که قلم بر میداری و این چیزای طنز مینویسی,یکم رفتارت رو تغییر بده و حرفه ای باش.

    • رضا لیموچی

      کار مجری اشتباه بود این چه سوالی بود پرسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج