۱۱۳۴۶۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زندگی پرسپولیس از امروز شروع شد!

۵۴ سال پیش در چنین روزی شاهین منحل و در ادامه به جای آن پرسپولیس به وجود آمد.

طرفداری: ۵۴ سال پیش در چنین روزی شاهین منحل و در ادامه به جای آن پرسپولیس به وجود آمد.

در سال ۱۳۴۶ در چنین روزی، شاهین آخرین بازی خود را برگزار کرد و بعد از ۲۴ سال حیات رسمی از سوی سازمان تربیت بدنی منحل شد تا فصلی تازه در تاریخ فوتبال ایران شروع شود؛ ظهور پرسپولیس.

در هفته دهم مسابقات فوتبال تهران سال ۱۳۴۶ جنگ بین مدیران شاهین و مسئولان فوتبال کشور عیان شد، شاهین برابر تهران جوان ۳-۱ برنده شد اما بین ۲ نیمه مدیرعامل شاهین، اکرامی با حسین سرودی، رییس فدراسیون فوتبال درگیر شد و پرونده انحلال شاهین باز شد.

زندگی پرسپولیس از امروز شروع شد!

شاهین 2 روز بعد به حکم سازمان تربیت بدنی منحل شد اما انحلال شاهین پرونده یک تیم تازه را روی میز فوتبال باز کرد؛ پرسپولیس.

پرسپولیس در واقع یک تیم کوچک با پشتوانه ای محکم بود، آنها وابسته به باشگاهی بودند که فعالیت اصلی آن بولینگ بود اما در ورزش هایی دیگر مثل فوتبال و والیبال فعالیتی نه چندان گسترده داشت.

در واقع بازیکنان شاهین مجاز به تجمیع گرایی نبودند و سرنوشت آنها در جدایی از هم سرشته شده بود، 3 نفر در پاس، 2 نفر در دارایی ، 2 نفر در عقاب، 2 نفر در تاج و... اما معجزه ای باعث شد آنها دوباره دور هم جمع شوند و آن هم پذیرش درخواست مرحوم پرویز دهداری، بازیکن بزرگ شاهین بود که در آخر دوران فوتبالش به سر می برد. او متوجه شد فقط حضور در یک مجموعه با مدیریت نزدیک به حاکمیت می تواند پرسپولیس را حفظ کند و باشگاه پرسپولیس تحت مدیریت علی عبده که پدر و برادرش از چهره های مطرح سیاست روز بودند، دقیقا چنین چیزی بود.

بازیکنان شاهین در تیم پرسپولیس دور هم جمع شدند و دوباره فعالیت کردند، اگر پرسپولیس نبود شاید نام شاهین زنده نمی ماند، البته در سال 51 آنها مجوز دوباره فعالیت به نام شهباز را گرفتند اما بسیاری از علاقمندان به شاهین دیگر پرسپولیسی شده بودند، ضمن این که شماری از فوتبال دوستان، در سال 47 و بعد از درخشش تیم ملی با ستارگان تازه پرسپولیس و تصوری که از این تیم بعد از انحلال شاهین داشتند، به این تیم گرایش یافتند و تعداد علاقه مندان تیم پرسپولیس هر روز بیشتر از قبل شد.

پی نوشت: عکسی جذاب از اولین نقل وانتقالات در تاریخ پرسپولیس، دهداری هنوز در ترکیب تیم است و عزیز اصلی، فریدون معینی و محراب شاهرخی از دارایی به پرسپولیس آمده اند، همایون بهزادی، جعفر کاشانی، ابراهیم آشتیانی و وطنخواه هم هستند، تاریخ ورق خورده و تیمی بزرگ به ادبیات فوتبال ایران اضافه شده است.

پرسپولیس درست از روز 16 تیر ماه 1346 شکل نگرفت اما درست از همین روز که شاهین آخرین بازی رسمی اش را انجام داد و منوچهر قراگزلو، رییس وقت سازمان ورزش و سرودی، رییس فدراسیون فوتبال در مخالفت با دکتر اکرامی پرونده انحلال شاهین را باز کردند و دو روز بعد حکم انحلال را به اجرا گذاشتند، زندگی پرسپولیس شروع شد و در ادامه با کوچ شاهینی ها به پرسپولیس، این تیم از سال 1347 شکل یک مدعی را به خود گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج