adexo3
۱۱۳۵۷۸۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بعد از شیخ، نوبت رادوشویچ است!

خلاصه ماجرای بین بوژیدار رادوشویچ و پرسپولیس فقط پول است. آن‌هم نه پولی اضافه بر مبلغ قرارداد! دروازه‌بان پرسپولیس فقط فهمیده است برای دریافت طلبش دیگر نباید ساکت و صبور باشد. بقیه حرف‌هایی هم که درموردش بیان می‌شود، نمک و فلفل آشی است که مدیریت باشگاه پرسپولیس مدتی است مشغول پختش برای خود است.

فرهیختگان: «پول ندادند و اتهام زدند!»‌ اینها سخنان دروازه‌بانی است که گفته می‌شد در پرسپولیس بسیار بی‌حاشیه است و همه از او و صبوری‌اش روی نیمکت سرخ‌ها به نیکی یاد می‌کردند. اما حالا نمی‌تواند نه صبور باشد و نه ساکت.

خلاصه ماجرای بین بوژیدار رادوشویچ و پرسپولیس فقط پول است. آن‌هم نه پولی اضافه بر مبلغ قرارداد! دروازه‌بان پرسپولیس فقط فهمیده است برای دریافت طلبش دیگر نباید ساکت و صبور باشد. بقیه حرف‌هایی هم که درموردش بیان می‌شود، نمک و فلفل آشی است که مدیریت باشگاه پرسپولیس مدتی است مشغول پختش برای خود است. حساب خالی صدرنشین لیگ برتر رسما روی این درگیری کلامی مدیران این باشگاه با دروازه‌بان قهرکرده تاثیر مستقیم گذاشته است. نگاهی انداخته ایم به آنچه میان این دروازه‌بان کروات و باشگاه پرسپولیس در این مدت گذشته است.

داستان رسول‌پناه و پرواز رادو

ماجرای رادوشویچ و مشکلات مالی‌اش با پرسپولیس به شرایط کنونی ربطی ندارد و مربوط به گذشته است. زمانی‌که مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود. یک‌روز پیش از سفر این دروازه‌بان به کشورش شاهد حضور راننده این بازیکن در ساختمان باشگاه بودیم. به او گفته شده بود برای دریافت بخشی از طلب رادو به محل ساختمان باشگاه برود.

او و برخی از کارمندان باشگاه پرسپولیس بدون اینکه بدانند خبرنگاری روی نیمکت انتظار باشگاه نشسته است، درمورد همین طلب حرف می‌زدند. می‌گفتند وقتی پول نیست، چرا به این بازیکن می‌گویند بیاید باشگاه تا به او پول بدهند. البته از آن زمان تا امروز سکوت اختیار کردیم تا خبرنگاری نباشیم که اصول رسانه‌ای بودن را رعایت نمی‌کند. اما حالا بیان این واقعه بعد از گذشت ماه‌ها برای تکمیل گزارش پیش‌رو چندان هم بد نیست. آن روز درنهایت رادو دست خالی به کشورش بازگشت تا زمینه‌سازی برای وقایع امروز از آن زمان صورت گرفته باشد.

وقتی مقصد عوض شد

روز ۴ خرداد خبر آمد که رادوشویچ ایران را ترک می‌کند. گفتند این بازیکن با کسب اجازه از کادر فنی و البته با استفاده از تعطیلی تمرینات از کشور می‌رود. برخی گفتند قرار است دروازه‌بان پرسپولیس برای استراحت به دبی برود، اما مقصد او کرواسی بود، آن‌هم درست ۴ روز قبل از آغاز مجدد تمرینات پرسپولیس. مشخص بود که این دروازه‌بان کروات قرار نیست در تمرینات تیمش حضور داشته باشد، اما کسی هم نمی‌دانست این بازیکن قصد کرده با تغییر مسیرش رسما با پرسپولیس وارد یک دعوای جدید بشود!

دعوای کلامی از «باج‌خواهی» تا «مفت‌خوری»

این دعوا با ورود ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس وارد فاز دیگری شد. سخنگو با ادبیاتی عجیب وارد این جدال شد تا رسما مشکلات چندبرابر شود. درحالی‌که باشگاه سعی داشت به‌شکلی این دعوا را خاتمه دهد و حتی اعلام کرد به‌محض بازگشت رادو به ایران هم طلب این بازیکن را به‌شکل ارزی پرداخت می‌کند و هم پاداش‌های بازی‌ها به او داده خواهد شد، اما به‌طور ناگهانی صحبت از باج‌خواهی رادو و وکیلش مطرح شد و شکوری به این‌صورت سعی کرد ناراحتی خود را از وقایع رخ‌داده نشان دهد. اما وقتی از واژه «پول مفت» در کلامش استفاده و این دروازه‌بان را به مزه کردن پول مفت در زیر زبانش متهم کرد، دعوا رسما وارد فاز سختش شد.

در این مدت رادو در مصاحبه‌هایش به‌صراحت به حرف‌های تندی اشاره کرد که ظاهرا شکوری به او گفته بود. اینکه این بازیکن می‌تواند برود و می‌داند چگونه باید با او برخورد کند و یا می‌تواند فضای مجازی را چطور مدیریت کند که هواداران پرسپولیس علیه او موضع بگیرند! همگی این جملات به‌عنوان عوامل اصلی شدت گرفتن اختلاف رادو و باشگاه معرفی شد. این مصاحبه‌های رادو با رسانه‌هایی همچون طرفداری و ایسنا صورت گرفت تا ابعاد تازه‌ای از این درگیری پیش چشم هواداران پرسپولیس قرار بگیرد. رادو در این مصاحبه‌ها به‌صراحت گفت شکوری به خانواده‌اش توهین کرده است.

این اتفاق درحالی افتاد که گفته شد جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که همواره سعی داشت آرامش را در باشگاه پرسپولیس حفظ کند و به احتمال زیاد تذکر او باعث شد تا شکوری توئیت آخر خود را که بسیار هم تند بود پاک کند، با ارسال نامه‌ای تند خواستار برخورد کمیته انضباطی و حتی مراجع قضایی با این بازیکن شده است! قرارگرفتن همه این اتفاقات می‌توانست به فسخ قرارداد این بازیکن با پرسپولیس بینجامد. اما فسخ هرگز صورت نگرفت و ظاهرا رادو می‌خواست با تنش کمتر مشکل مالی‌اش را با پرسپولیس حل کند.

نامه تهدید سمیعی در دست رادو

وقتی به اخبار برخی کانال‌های هواداری در فضای مجازی نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم ظاهرا همان‌طور که رادو در مصاحبه‌ای عنوان کرده است، تلاش‌هایی صورت گرفته که فضای مجازی علیه این بازیکن شود. اینکه می‌گویند بازیکنان تیم از مصاحبه‌های رادو علیه مدیریت باشگاه پرسپولیس ناراحت هستند، خیلی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ بازیکنانی که خودشان طلبکار هستند و به شکل دسته‌جمعی در فضای مجازی به عملکرد باشگاه اعتراض می‌کنند، چرا باید از مصاحبه‌های همبازی خود شاکی باشند؟

یا وقتی موضوع امضا نکردن رضایت مربی از بازیکن به میان آمد تا به این شکل رادو نتواند پاداش ۱۸ هزار دلاری را دریافت کند، خیلی‌ها به این موضوع اشاره کردند که رادو درصورتی‌که از پرسپولیس شکایت کند، رقم سنگینی دریافت خواهد کرد و این ۱۸ هزار دلار دربرابر آن رقم چیز خاصی نخواهد بود تا به این شکل این داستان هم راه به جایی نبرد. جالب است بعد از اینکه گفتند گل‌محمدی رضایت خود از این بازیکن را امضا نمی‌کند، سرمربی سرخ‌ها با این بازیکن تماس گرفت تا خودش مشکل را حل کند!

البته در این میان اخباری هم منتشر شد که عجیب بود. گفته شد در تاریخ ۴ خرداد سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس طی نامه‌ای به این بازیکن و البته هیات‌مدیره باشگاه عنوان کرده که رادو رفتارهای غیراخلاقی و حتی عکس‌العمل تند و نامناسب علیه نظام جمهوری اسلامی داشته و به این بازیکن فرصتی ۷ روزه داده شده که توضیحات لازم را درمورد رفتارش بدهد، در غیر این‌صورت کمیته انضباطی یا مراجع ذی‌صلاح قضایی به این مسائل رسیدگی خواهند کرد.

برخی می‌گویند این نامه براساس بند قرارداد این بازیکن صادر شده تا مساله فسخ قرارداد رادو از حالت یکطرفه به دوطرفه تغییر کرده و باشگاه بتواند در مراجع حقوقی فدراسیون فوتبال و حتی فیفا پیگیر حق و حقوق خود از این طریق باشد. حتی عنوان می‌شود این نامه براساس طرح‌های حقوقی وکلای باشگاه تنظیم شده که البته واحد حقوقی باشگاه پرسپولیس بهتر می‌تواند درمورد صحت و سقم این گفته‌ها پاسخگو باشد. اما این سوال هم مطرح شده چرا در زمانی‌که رادو تصمیم گرفته بابت مطالباتش و البته طبق بند قرارداد، آن را فسخ کند، سمیعی چنین نامه‌ای را به این بازیکن داده است!

حال باتوجه به شنیده‌هایی که عنوان شد، بازهم این سوال مطرح است که چه شد سمیعی با صبوری‌ای که دارد، اینچنین با بازیکن شاکی تیمش وارد دعوای حقوقی شده است؛ سوالی‌که باید جوابش را از زبان خودش شنید.

تکلیف رابطه تخریب‌شده چه می‌شود؟

خبر تماس تلفنی یحیی گل‌محمدی با رادو و تغییر نظر این دروازه‌بان در نوع خودش خیلی جالب بود. یحیی با یک تلفن رادو را مجاب کرد به ایران بازگردد. سوال اینجاست که گل‌محمدی چطور توانست در این کار موفق شود اما سمیعی و شکوری نتوانستند چنین کاری را در این مدت انجام دهند؟! اگر یحیی قادر بود با یک تلفن مشکل را حل کند، چرا چنین کاری را سمیعی یا شکوری انجام ندادند؟

البته سوال مهم‌تری هم مطرح است؛ باتوجه به برخوردهای بسیار تند شکوری با این بازیکن و نامه‌ای که گفته می‌شود سمیعی علیه این بازیکن به هیات‌مدیره نوشته، حال رابطه رادو با باشگاه پرسپولیس به چه‌شکل خواهد بود؟ اصلا چه تعریفی می‌توان برای چنین رابطه‌ای، میان افرادی که رسما رودرروی یکدیگر ایستادند، درنظر گرفت؟

البته باید منتظر باشیم تا رادو رسما به ایران بیاید و وقایع را پس از حضور او در کشور با دقت دنبال کنیم تا بهتر بتوانیم درمورد این کشمکش رخ‌داده قضاوت کنیم. هرچند گفته می‌شود هنوز احتمال شکایت این بازیکن از پرسپولیس وجود دارد و اگر چنین شود، رقمی بالغ‌بر ۸۰۰ هزار یورو معادل ۲۳ میلیارد تومان بر بدهی‌های پرسپولیس اضافه خواهد شد. همان‌طور که شیخ دیاباته الان برای استقلال بازی می‌کند و همزمان با شکایتش پنجره باشگاه را بسته است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رادوی دوست داشتنی بر میگردد و به افتخاراتش اضافه خواهد کرد رادو با چهار قهرمانی لیگ برتر و دو فینال آسیا پر افتخار ترین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال ایران است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج