۱۱۳۵۷۸۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

همه چیز زیر سایه دربی

در آغاز هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر، هر دو تیم پرسپولیس و استقلال با نتایج مشابه ۲بر صفر برابر آلومینیوم اراک و سایپا به پیروزی دست یافتند.

روزنامه همشهری: در آغاز هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر، هر دو تیم پرسپولیس و استقلال با نتایج مشابه ۲بر صفر برابر آلومینیوم اراک و سایپا به پیروزی دست یافتند. پرسپولیس هر دو گلش را در نیمه نخست زد و استقلال هر دو گلش را در نیمه دوم وارد دروازه رقیب کرد. پرسپولیس با این پیروزی ۵۸امتیازی شد و در صدر جدول ماند، استقلال هم با ۵۰امتیاز دستیابی‌اش به سهمیه آسیایی فصل بعد را قطعی کرد. پس سرخابی‌ها در ۲نقطه متفاوت تهران شب خوشی داشتند، اما به‌نظر می‌رسد همه‌‌چیز در مسابقات آنها تحت‌تأثیر داربی حذفی روز پنجشنبه قرار داشت.

فرهاد مجیدی به وضوح ترکیبی را روانه بازی با سایپا کرده بود که شامل برخی نفرات ذخیره می‌شد. سبحان خاقانی، بابک مرادی و آرمان رمضانی ازجمله بازیکنانی بودند که در این مسابقه در ترکیب اصلی قرار گرفتند. واضح است که فرهاد مجیدی برای داربی روز پنجشنبه به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داده بود. نفراتی مثل وریا غفوری، محمد نادری، محمد دانشگر، ارسلان مطهری و حتی مهدی مهدی‌پور و محمد موسوی در این بازی بیرون نشستند تا شاید برای نبرد حساس با رقیب سنتی شرایط بهتری داشته باشند. مجیدی علاقه‌ای هم به عادی‌انگاری این بازی ندارد. سرمربی استقلال پس از شکست در همین شهرآورد اخیر لیگی به صراحت گفت برای او داربی با همه بازی‌ها فرق دارد. فرهاد این تفاوت را در مسابقه با سایپا نشان داد و البته چیزی نمانده بود با محرومیت از کسب پیروزی تاوان این تفکر را هم بدهد. ۲گل استقلال در این بازی در ۱۰دقیقه پایانی به ثمر رسید.

صد البته برای یحیی گل‌محمدی هم داربی یک بازی ویژه است که باید مراقب آن بود. از همین رو سرمربی پرسپولیس به‌دلیل احساس کسالت جزئی کاپیتان تیمش، جلال حسینی را از ترکیب اصلی بازی با آلومینیوم خارج کرد؛ آن هم درحالی‌که غیبت جلال در بازی رفت منجر به ثبت نخستین و تنها شکست فصل سرخپوشان شده بود. یحیی اما ریسک دفاع متزلزل در برابر آلومینیوم را پذیرفت تا جلال را برای داربی نگه‌دارد. حضور حسینی روی نیمکت و گرم کردن او در نیمه دوم نشان داد اگر داربی در کار نبود، شاید این بازیکن برابر آلومینیوم به میدان می‌رفت.

در آستانه داربی حذفی اما طلسم ۲مهاجم سرخابی‌ها هم شکست. در پرسپولیس شهریار مغانلو با وجود اثرگذاری مطلوبش در گلزنی چندان موفق عمل نمی‌کرد. او تا پیش از این مسابقه تنها یک گل لیگی در بازی با ذوب‌آهن به ثمر رسانده و هرگز در ورزشگاه آزادی موفق به گلزنی نشده بود. با این حال طلسم شهریار شکست و او روی پاس خوب مهدی ترابی دروازه آلومینیوم را باز کرد. مغانلو که در ادامه یک پاس گل هم داد، آنقدر مشتاق ادامه حضور در زمین بود که با وجود مصدومیت از روی برانکارد از کادر فنی می‌خواست او را در زمین نگه‌دارند! در استقلال هم ارسلان مطهری بالاخره موفق شد نخستین گلش در سال ۱۴۰۰را به ثمر برساند. او که ۱۱۵روز بود نمی‌توانست گل بزند، بازی با سایپا را از روی نیمکت شروع کرد، اما با ورود به زمین نخستین گلش را از روی ضربه پنالتی و دومین گلش را با یک شوت از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند. حالا هر دو مهاجم با روحیه بالا آماده حضور در داربی می‌شوند.

از همه اینها که بگذریم، اصل پیش‌داربی در نشست خبری یحیی گل‌محمدی رخ داد. او که پیش از مسابقه با آلومینیوم هم طعنه و کنایه‌های تندی به حریف سنتی زده بود، بعد از بازی پا را از این فراتر گذاشت و به صراحت از استقلال اسم برد. سرمربی پرسپولیس مدعی شد این باشگاه بیش از ۱۶۰میلیارد تومان در فصل جاری هزینه کرده و بازیکنانش چند برابر پرسپولیس قرارداد بسته‌اند. یحیی حتی اعلام کرد تحرکات اخیر استقلالی‌ها به‌خاطر اعمال فشار روی داور داربی است. اینکه سرمربی پرسپولیس بخش اعظم نشست خبری بعد از بازی با آلومینیوم را به اظهارنظر در مورد استقلال اختصاص می‌دهد، به اندازه کافی روشن می‌کند که همه‌‌چیز در ۲بازی ابتدای این هفته، تحت‌تأثیر مسابقه آخر هفته بوده است! از قرار معلوم به یکی از جنجالی‌ترین داربی‌های سالیان اخیر نزدیک می‌شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج