اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۳۵۸۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مهاجرانی: ایران، راهِ بردن کره‌جنوبی را بلد است

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران بار‌ها و بار‌ها کره‌جنوبی را شکست داده و راه مقابله با این تیم را بلد است و می‌داند با این تیم چگونه بازی کند.

ایرنا: «حشمت مهاجرانی» سال‌ها پیش و برای اولین بار تیم ملی را به جام جهانی برد و نام خود را برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کرد، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره قرعه‌کشی تیم ملی و شانس صعود ایران به جام جهانی حرف زد.

مشروح این گفت و گو را در زیر می‌خوانیم.

ایران با نوسان و عملکردی متزلزل به این مرحله رسید. این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دوست ندارم به گذشته برگردم و درباره اتفاقاتی حرف بزنم که باعث شد صعود ایران به مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. عملکرد ایران در دور رفت خوب نبود و به اندازه کافی درباره‌اش حرف زدیم.در دور برگشت همان تیمی شدیم که همه انتظار داشتند، همان تیمی که وقتی به زمین می‌رود به چیزی جز پیروزی و سه امتیاز فکر نمی‌کند، نتایج درخشانی گرفتیم تا در این مسیر باقی بمانیم.

فوتبال ایران در آسیا بی‌نظیر است، بهترین و مستعدترین بازیکنان را در اختیار داریم که هر کدام از آنها برای خود در فوتبال آسیا شناخته شده هستند. یک چیزی درباره این تیم ملی خیلی خوب است.

چه چیزی؟

اکثر بازیکنان این تیم لژیونر هستند و در تیم‌های خارجی که بازی می‌کنند فیکس و تاثیرگذار هستند، سایر نفرات نیز در لیگ ایران قابل اتکا هستند. من همیشه گفته‌ام و باز تاکید می‌کنم به این تیم ملی خیلی خوشبین هستم و می‌دانم جوانان شایسته فوتبال ایران کاری می‌کنند کارستان و برایمان شادی را به ارمغان می‌آورند.

رقیبان ایران در راه رسیدن به جام جهانی چه تیم‌هایی هستند؟

همان رقبای سنتی که سال‌هاست با آنها رقابت می‌کنیم، کره جنوبی و عراق می‌توانند رقیبان ایران در جام جهانی باشند، ما می‌دانیم این دو تیم حریفان اصلی ایران هستند اما ...

اما چی؟

آنها نمی‌توانند مانع رسیدن ایران به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا شوند، ایران همیشه ثابت کرده در مواقع حساس بهترین نتایج را گرفته و به موفقیت رسیده است. تیم ملی که در حال حاضر داریم، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یک تیم ملی جوان و دوست داشتنی که می‌خواهند با رفتن به جام جهانی دل مردم را شاد کنند. به زودی این رقابت‌ها شروع خواهد شد و همه امیدوار هستیم با کسب نتایج لازم به جام جهانی رفته و افتخاری دیگر را در فوتبال ایران به دست آوریم.

ولی کره‌جنوبی به دنبال انتقام است، آنها چندین سال است مقابل ایران ناکام‌ بوده‌اند.

حتما همین‌طور است، ایران بارها و بارها کره‌جنوبی را شکست‌ داده‌ و راه مقابله با این تیم را بلد است و می‌داند با این تیم چگونه بازی کند. بدون تردید می‌توان گفت این یکی از بهترین قرعه‌هایی بود که نصیب ایران در جام جهانی قطر شد،ایران در گروهی قرار گرفت که می‌توان به صعودش امیدوار بود.

بازیکنان کره‌جنوبی از نظر روحی برای رویارویی با ایران مشکل دارند.

به طور حتم آنها از نظر روحی در فشار هستند و با استرس و بار روانی مقابل ایران به میدان خواهند رفت و این یک امتیاز برای ماست اما باید بدانیم تحت هیچ شرایطی هیچ حریفی را کوچک نشماریم.لبنان نیز با انگیزه مقابل ایران به زمین می‌آید و باید جلوی آنها نیز انگیزه لازم داشته باشیم.

دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از یازدهم شهریورماه آغاز می‌شود و در نهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

گروه‌بندی و برنامه مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی

گروه A: ایران، کره جنوبی ،امارات، عراق، سوریه، لبنان

گروه B: ژاپن ،استرالیا ،عربستان، چین، عمان، ویتنام

پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ایران - سوریه

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، عراق - ایران

پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰، امارات - ایران

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰، ایران - کره جنوبی

پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰، لبنان - ایران

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰، سوریه - ایران

پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰، ایران - عراق

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ایران - امارات

پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱، کره جنوبی - ایران

سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱، ایران - لبنان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج