۱۱۳۸۱۰۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

سلطانی: مشکل امروز استقلال مدیریتی است

آینده استقلال را باید به دو بخش تقسیم کرد اول؛ آینده فنی و دوم؛ آینده مدیریتی. متاسفانه روی بحث مدیریت زیاد آینده روشنی را نمی‌بینم؛ چراکه مشکلات در این بخش زیاد است و همان‌طور که بازیکنان و کادرفنی معترض بودند این مشکلات خواه‌ناخواه روی مباحث فنی نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت. این درحالی است که براساس این شرایط باید به کادرفنی و بازیکنان دست مریزاد گفت.

فرهیختگان: با بالا گرفتن دعوای بین مدیران با کادرفنی و بازیکنان استقلال و اتفاقاتی که عصر روز یکشنبه در مجموعه ورزشی انقلاب و در حاشیه تمرینی که برگزار نشد، رخ داد؛ احمد مددی، مدیرعامل استقلال در بخشی از مصاحبه خود که در کانال باشگاه روز گذشته منتشر شد این‌طور عنوان کرد: «انتقادات و صحبت‌های بازیکنان عزیز و کادرفنی محترم را با تمام وجود پذیرا هستم و مانند یک پدر وظیفه خود می‌دانم که حتی در زمان عصبانیت بازیکنان نیز شنونده صحبت‌های آنها باشم»

اما در عین حال مددی انتظارش را رعایت ادب و احترام از بازیکنان و کادرفنی دانسته با این حال درحالی آقای مدیرعامل چنین انتظاری را عنوان کرده که امیر سلطانی، معاون سابق باشگاه استقلال اعتقاد دارد عدم پایبندی باشگاه به تعهداتش باعث شده است تا اوضاع و احوال به اینجا بکشد و درحالی که وقتی باشگاه و مدیرانش به تعهدات خود در قبال استقلال عمل نکرده‌اند نباید این توقع را داشته باشند تا بازیکنان نیز به همه تعهدات‌شان در قبال باشگاه عمل کرده و در این روزگار سخت اقتصادی حرفی نزنند.

درخصوص اتفاقات اخیر پیرامون باشگاه استقلال و دعوای مدیریتی دقایقی با سلطانی که در تمرین روز یکشنبه آبی‌پوشان نیز شرکت و ساعاتی را با فرهاد مجیدی سپری کرد به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با امیر سلطانی را در ادامه می‌خوانید.

با توجه به صحبت‌های فرهاد مجیدی در جریان تمرین برگزار نشده روز یکشنبه به‌عنوان معاون سابق باشگاه استقلال و یکی از نزدیکان به مجیدی، درخصوص این اظهارات چه صحبتی دارید و با توجه به آن آینده استقلال را چطور می‌بینید؟

آینده استقلال را باید به دو بخش تقسیم کرد اول؛ آینده فنی و دوم؛ آینده مدیریتی. متاسفانه روی بحث مدیریت زیاد آینده روشنی را نمی‌بینم؛ چراکه مشکلات در این بخش زیاد است و همان‌طور که بازیکنان و کادرفنی معترض بودند این مشکلات خواه‌ناخواه روی مباحث فنی نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت. این درحالی است که براساس این شرایط باید به کادرفنی و بازیکنان دست مریزاد گفت؛ چراکه با این اتفاقاتی که در باشگاه استقلال رقم خورده، هنوز که هنوز است در بحث جام حذفی به‌عنوان یکی از مدعیان خود را مطرح کرده و در رقابت‌های لیگ برتر نیز انصافا با مشکلاتی که وجود دارد خیلی خوب کار کرده و توانستند نتایج مطلوب را بگیرند.

اگرچه این مشکلات نبود صددرصد نتایجی که به دست می‌آمد خیلی بهتر بود اما باز هم کادرفنی و بازیکنان استقلال توانستند با وجود مشکلات بی‌شمار تا اینجای کار امتیازات خوبی جمع کنند و نمایش‌های مطلوبی را از خود ارائه دهند چون واقعا مشکلاتی که استقلال دارد در هیچ تیمی این مشکلات را نمی‌بینیم و مطمئنا هیچ باشگاهی را در ایران پیدا نمی‌کنید که چه در بخش مباحث مدیریتی و هیات‌مدیره و چه در بخش پشتیبانی و حمایتی چنین مشکلاتی را داشته باشند و بتواند با آن کنار بیاید و با وجود این معضلات نیز بتواند دوام بیاورد.

مبحث مالی هم که دیگر اصل ماجراست و به این بچه‌ها هنوز پولی که به آنها قول داده‌اند را پرداخت نکرده‌اند و این خیلی سخت است که در شرایط اقتصادی که امروز وجود دارد بتوان با این شرایط کنار آمد. این بچه‌ها روی این پول‌ها حساب کرده و بر حسب آنها تعهداتی را داده‌اند و بالاخره آنها هم خانواده و تعهدات مالی دارند و خیلی تحت فشار قرار می‌گیرند.

مجیدی در صحبت‌های خود چند بار به این موضوع اشاره کرد که می‌خواهند او را بزنند و استقلال را طعمه قرار داده‌اند تا شخص مجیدی را حذف کنند. چقدر با این موضوع موافق هستید و فکر می‌کنید مشکل، فرهاد مجیدی است یا استقلال؟

معمولا مدیریت‌ها با مربیانی که بخواهند حق بازیکنان‌شان را بگیرند، مشکل پیدا می‌کنند یعنی هر مدیری برایش راحت‌تر است که با سرمربی‌ای کار کند که حرف گوش‌کن باشد! البته حرف گوش‌کن نه به معنای خوب آن بلکه یعنی هرچیزی که مدیر می‌گوید بگوید چشم حتی اگر ناحق باشد. از یک طرف هم هیچ سرمربی باوجدانی اگر واقعا تیمش برایش مهم باشد نمی‌تواند از حق و حقوق بازیکنش بگذرد.

اگر در حرف‌های فرهاد مجیدی دقت کنید او حتی یکجا هم نگفته من و یک بار هم نگفته که فلان چیز را می‌خواهد بلکه مدام درباره حقوق بازیکنان و کادرفنی یا هواداران استقلال صحبت کرده است. بنابراین این موضوع برای هر مدیری که یک مربی حرف گوش‌کن می‌خواهد خوشایند نیست و اینها قاعدتا همان‌طور که فرهاد هم گفت هدف‌شان زدن مجیدی است هر چند الان فرهاد و استقلال یکی هستند و اگر استقلال را بزنید فرهاد را زده‌اید و اگر فرهاد را بزنید استقلال را زده‌اید و فرقی نمی‌کند چون نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد.

در زمان مدیریت سعادتمند در استقلال به‌عنوان معاون در این باشگاه مشغول بودید و از مشکلات و مصائبی که در آن زمان به وجود آمد کاملا آگاهی دارید. این مدیرانی که طی سال‌های اخیر در این باشگاه کار کرده‌اند را اصلا در قامت مدیریت باشگاه بزرگ استقلال می‌بینید؟

نه، متاسفانه شاید آنها آدم‌های خوبی از لحاظ شخصیتی باشند اما مدیران خوبی نبودند. هیچ کدام از آنها به غیر از فتحی که مدت زمانی را با او کار کردم در شرایطی نبودند که در باشگاه استقلال مدیریت کنند. البته مشکل مالی در زمان همه این مدیران وجود داشته و در بین همه مدیران این مشکل مشترک بوده است اما بعضی از آنها در اصول مدیریتی مشکلاتی داشتند و به همین ترتیب مشکلاتی را هم ایجاد کرده‌اند. البته شاید آنها آدم‌های خوبی بودند اما در مدیریت اشکالاتی بوده است. مثلا در زمان سعادتمند یادم می‌آید یک شخص ایرانی می‌خواست به باشگاه استقلال کمک مالی کند و برای او سوئیفت فرستاد.

سعادتمند این سوئیفت را به من داد تا آن را چک کنم و من بعد از یک ساعت به او گفتم که این سوئیفت تقلبی است اما فردای آن روز بعد از جلسه‌ای که در فدراسیون فوتبال داشتم خبرنگاران از من پرسیدند که نظرتان درباره این موضوع که آقای سعادتمند از فرد ایرانی که می‌خواهد به باشگاه کمک مالی کند، تشکر کرده چیست که همین سوال خبرنگاران باعث شد تا شاخ در بیاورم با اینکه من مستند و با مدرک به سعادتمند گفته بودم که این سوئیفت بانکی که برای شما فرستاده‌اند هم تقلبی بوده و هم آدرس آن اشتباه است و چنین بانکی اصلا وجود ندارد. یعنی این مسائل اصلا هیچ ربطی به مشکلات مالی ندارد و جنبه‌های مدیریتی را درنظر می‌گیرد. از سوی دیگر بحث تمدید قرارداد بازیکنان و بی‌سلیقگی برای زمانبندی سفر به ایتالیا آن هم وقتی که تیم به فینال جام حذفی رسیده بود، مثال‌های دیگر است.

درحالی که خودشان می‌دانستند استراماچونی آدمی نیست که بخواهد به ایران برگردد و دوباره کار بکند سراغش رفتند اما با این کارشان فرهاد مجیدی را زدند هرچند من نمی‌خواهم مجیدی و استقلال را از یکدیگر سوا کنم و با این کار به استقلال و هوادارانش هم لطمه زدند. آنها به دنبال این بودند که مجسمه‌شان در شهر ساخته شود آن هم با آوردن دوباره مربی ایتالیایی به استقلال، غافل از اینکه استراماچونی خیلی زرنگ‌تر از این آقایان بود که حتی حاضر نشد در کشور خودش آنها را ملاقات کند.

مجیدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تلاش کارگزار برای تغییر سرمربی و بستن تیم اشاره کرده بود، شما به‌عنوان معاون سابق باشگاه این اقدامات را درست می‌دانید؟

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد که مطمئنا حقیقت دارد چون مجیدی معمولا حرف‌هایش براساس یک‌سری اطلاعات درست است این موضوع واقعا فاجعه است. من الان اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه را نمی‌شناسم اما آن زمان اعضای هیات‌مدیره واقعا پول می‌آوردند و به بدنه باشگاه تزریق می‌کردند.

آنها هم در کار اجرایی خیلی قوی بودند و هم اینکه از لحاظ مالی آنقدر داشتند که بتوانند کمک کنند و مشکلات را حل می‌کردند اما الان می‌بینم که فرهاد واقعا تنهاست و باز هم باید به او صدآفرین گفت که به صورت شخصی به بازیکنان پاداش می‌دهد و با این اقدامات برای بازیکنانش ایجاد‌ انگیزه می‌کند. در غیر این صورت نتایجی که می‌بینید به دست آمده آن هم در این شرایط شبیه معجزه است. یک تیم با این همه مشکلاتی که دارد کسب این نتایج برایش واقعا شبیه معجزه بوده و باید به کادرفنی و بازیکنان دست مریزاد گفت.

درحالی از اتحاد و انسجام هیات‌مدیره سخن می‌گویید که آخرین هیات‌مدیره استقلال را درحالی برکنار کردند که دلیل اصلی آن را اختلاف بین اعضا عنوان کرده‌اند.

بله، درست است و متاسفانه مشکلات بسیار بیشتر از آن چیزهایی است که عنوان می‌شود و شما می‌شنوید و می‌بینید.

مجیدی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش چندین فکت آورده که براساس آنها انگار نقشه حذف او را چیده بودند و این درحالی است که او در صحبت‌هایش نام وزیر و معاونانش را هم به میان آورد.

من هم مصاحبه مجیدی را به صورت کامل خواندم. متاسفانه ما هیچ‌وقت قدر داشته‌های خود را نمی‌دانیم. الان درحالی استقلال به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده که سرمربی سه تیم استقلالی هستند. این درحالی است که من متوجه نمی‌شوم چرا در این شرایط به تیم امکانات نداده و پشتیبانی نمی‌کنند. درواقع چرا آن امکاناتی که به سرمربی خارجی می‌خواهند بدهند را به اینها نمی‌دهند هرچند فرهاد هم چیز خاصی نمی‌خواهد و فقط یک زمین چمن و یک‌سری امکانات و پشتیبانی می‌خواهد. اینها احترام و حمایت می‌خواهند و هیچ چیزی هم بالاتر از احترام نیست و باید مدیران به اعضای تیم احترام گذاشته و معتقدم که می‌توان با صحبت کردن قضایا را حل کرد.

شنیده بودید مدیرعامل از بازیکنی به خاطر اینکه به کمیته انضباطی نمی‌آید به دادگاه شکایت کند‌؟

اینها به خاطر آن است که دوستان با جو مدیریتی آشنا نیستند، یعنی اگر مددی یک مشاور خوب داشت حتما به او می‌گفتند که این اقدام تیر خلاصی است که به خودش می‌زند. شاید فرشید اسماعیلی دوست نداشته باشد من این صحبت‌ها را درخصوص وی مطرح کنم درحالی که او آدمی است که به جوان‌های تیم کمک می‌کند و برای تیم صبحانه و ناهار می‌خرد و هر کسی هر مشکلی داشته باشد تا جایی که بتواند و از دستش بربیاید او را کمک می‌کند. این بزرگان تیم مثل فرشید، وریا غفوری و سایرین حلال مشکلات هستند و به همین دلیل باید ببینیم که چرا آنها به این شکل صحبت می‌کنند. با قهر کردن و تشر زدن هیچ‌کاری درست نمی‌شود.

یک زمانی هست که تعهدات باشگاه مو به مو انجام می‌شود اشکالی ندارد و اگر بازیکن تعهداتش را عمل نکرد می‌توانید او را به کمیته انضباطی دعوت کنید اما وقتی تعهدات باشگاه اجرایی نمی‌شود دیگر نمی‌توان چشم روی برخی مسائل بسته و سکوت کرد. چون فرشید اسماعیلی به تعهداتش در قبال باشگاه پایبند نیست، آنها او را به کمیته انضباطی دعوت می‌کنند اما آیا باشگاه تعهداتش را نسبت به فرشید اسماعیلی انجام داده است؟ خیر. وقتی که جواب خیر است پس باید از بازیکن دلجویی کرده و به آنها احترام بگذارند. درواقع عدم پایبندی باشگاه به تعهداتش کار را به اینجا کشانده است.

استقلال همیشه مشکلات مالی داشته پس چرا حاشیه‌هایش قبلا کم بوده و الان افزایش پیدا کرده است؟

چون مدیرانی که آمده‌اند می‌خواهند دستوری کار کنند. متاسفانه احترام در دستور کار مدیران امروز استقلال قرار ندارد. تز آنها این است که به‌طور مثال فرشید اسماعیلی را به دادگاه بکشانیم تا حساب کار دست بقیه بیاید در صورتی که آنها غافل از این هستند که با هواداران میلیونی استقلال درمی‌افتند و اینجا فقط پای شخص اسماعیلی در میان نیست و احساسات هواداران این تیم که بازیکنان خود را دوست دارند جریحه‌دار می‌شود.

شما این صحبت مجیدی که چند سال است کادرفنی را در بزنگاه نقل‌وانتقالات از تیم دور می‌کنند تا دلالان تیم را ببندند، چقدر قبول دارید؟

این هم یکی از مشکلات است و شاید امسال هم چنین نقشه‌ای باشد که بخواهند چنین اقدامی را عملیاتی کنند. این درحالی است که فرهاد بنده خدا هر زمانی که به استقلال آمده خودش با سلیقه خودش تیم را نبسته است. یک بار که به جای شفر و برای چند بازی آخر فصل آمد یکبار دیگر وقتی استراماچونی رفت ما از او خواهش کردیم و دوباره به استقلال آمد و تیم با آن بحران روحی و روانی را تحویل گرفت و تیم را تا فینال حذفی بالا آورد و سهمیه آسیایی گرفت. در ادامه نیز باز دوباره بعد از آقای فکری آمد یعنی هیچ وقت نشده که به او اجازه بدهند تیمی را که باب میلش است، ببندد. شما امکانات را برای فرهاد مجیدی مهیا کنید اگر صدایی از او درآمد آن وقت بیاید اعتراض کنید که چرا باز هم گلایه می‌کند.

فرهاد از کره مریخ نیامده که نداند این تیم همیشه مشکل مالی داشته و دارد و وضعیت را بهتر از من و شما می‌داند من فکر می‌کنم بیشتر از ۷۰ درصد مشکل مجیدی امروز در استقلال بحث احترام است که هم خودش می‌طلبد و هم بازیکنان و کادرش، در غیر این صورت مشکل مالی را همیشه استقلال داشته و هیچ وقت هم شرایط گل‌وبلبل نبوده است. الان فرهاد اول حمایت و احترام می‌خواهد و سپس اینکه شرایط مالی بهبود پیدا کند و فکر نمی‌کنم این مسائل خواسته زیادی باشد هرچند از همه مهم‌تر همان حمایت و احترام است؛ چراکه همیشه مشکلات مالی وجود داشته اما می‌توان با احترام گذاشتن یک مقدار زمان خرید و مشکلات را حل کرد.

شما از دوستان صمیمی مشترک علی دایی و فرهاد مجیدی هستید و جالب اینکه بهزاد غلامپور دیروز در مصاحبه‌ای گفته بود بعد از کنار گذاشتن علی دایی می‌خواهند فرهاد مجیدی را هم خانه‌نشین کنند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

در این خصوص اطلاعی ندارم اما اینهایی که اسم بردید مثل علی دایی این افراد شناسنامه فوتبال ایران هستند. اگر این مساله صحت داشته باشد انگار مثلا به شما بگویند می‌خواهند فوتبال را از ایران حذف کنند آیا این کار شدنی است؟ شاید در یک مقطع زمانی و کوتاه‌مدت این کار را بکنند هرچند بازهم تاکید می‌کنم نمی‌دانم این موضوع چقدر حقیقت دارد اما در درازمدت نمی‌توان این برخوردها را ادامه داد. از سوی دیگر فردی مثل فرهاد مجیدی را هم نمی‌توان از فوتبال حذف کرد چون کسانی که علاقه به فوتبال دارند به خاطر این اشخاص عاشق و هوادار فوتبال شده‌اند، بنابراین آنها غیرقابل حذف هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینهمه حرف را واسه چی نوشتید،مشگل استقلال بابا مسعوده ومددی حقوق بگیر ومطیع،دستورات ایشان واسه نا بودی استقلاله تمام شد

    • غلامرضائیان

      اولا این هم حرف را چرا نوشتید دوما مگه بازیکنان فقط پول خالی میخورند هرکدام حدودا 80میلیون به تازگی پاداش برد گرفته جوانان بیچاره ای که در مدت چند سال 80 میلیون درامد ندارن باید چکار کنند حیف این همه پول حروم که به خورد فوتبالیست ها میدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با نظر شما موافقم مشکل اصلی استقلال خود شخص وزیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج