۱۱۴۱۸۰۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

شکوری: جای پرسپولیس بودید کمرتان می‌شکست!

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که این باشگاه یک ریال هم از وزارت ورزش دریافتی نداشته است.

ورزش سه: معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که این باشگاه یک ریال هم از وزارت ورزش دریافتی نداشته است.

ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس به بهانه پنجمین قهرمانی متوالی سرخ پوشان در لیگ برتر فوتبال ایران، میهمان برنامه فوتبال برتر بود.

شکوری: جای پرسپولیس بودید کمرتان می‌شکست!

مشروح صحبت های او را در ادامه بخوانید:

وقتی آمدیم ۷ میلیون در حساب باشگاه بود

این قهرمانی را که بسیار سخت بود را تبریک می گویم. جا دارد کسب پنجمین عنوان قهرمانی را به تمام هواداران، بازیکنان، کادرفنی و مجموعه باشگاه تبریک بگویم که با یک همت دسته جمعی یک کار بزرگ انجام دادند. این جام ها حاصل تلاش چندین نفر و حمایت 40 میلیون هواداری است که هم مادی و هم معنوی کمک کردند. همان روز اولی که ما وارد باشگاه پرسپولیس شدیم اعلام کردیم که 7 میلیون تومان در حساب باشگاه پول بود.

بدهی های عظیمی به جا مانده بود با کارگزاری که 80 درصد تعهدات خود را پرداخت کرده بود و صرف پرداخت قرارداد برانکو، بازیکنان و هزینه های باشگاه شده بود. فقط 20 درصد از قرارداد باقی مانده بود که ما باید فصل را با آن سر می کردیم. بابت قرارداد برانکو، قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار به نوعی پیش خور شده بود. ما روز یکشنبه وارد باشگاه شدیم و جمعه بازی داشتیم اما لباس برای بازی نداشتیم. ما در این حد با مشکلات عدیده مواجه بودیم. با مدیریت آقای سمیعی و هیئت مدیره دست به دست هم دادیم و توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

هواداران از ما راضی بودند

فکر می کنم که هواداران از ما راضی بودند و این بزرگترین دستاوردمان است. نباید از این بگذریم که شرایط بسیار سختی بود. خوب است هواداران ما بدانند ما یک کارگزاری داشتیم که کلیه فضای درآمدزایی و تبلیغاتی و حتی اینستاگرام، سایت و کل رسانه باشگاه را در اختیار داشت.

صفر تا صد باشگاه در اختیار کارگزار قرار داشت. البته باید این را هم بگویم که کارگزار به تعهدات خود عمل کرد. شاید قرارداد بد بسته شده بود که این گونه شد. ما دو راه بیشتر نداشتیم یا باید تیم را رها می کردیم و می گفتیم پول نداریم که در آن شرایط خیلی سخت بود؛ جمع کردن تیمی که فینال آسیا را از دست داده بود و 5 بازی بود که مساوی می کرد خیلی سخت است.

به پشتوانه درآمدهای AFC قرض گرفتیم

30 درصد قرارداد فصل قبل بازیکنان به همراه آپشن ها باقی مانده بود. بازیکنی که اول فصل می آید دوست دارد که فصل قبلش تسویه شود. آقای سمیعی و هیئت مدیره محترم یک مبلغی را قرض کردند. ما قرض روی قرض نیاوردیم بلکه قرض گرفتیم تا بتوانیم قرض های باشگاه را پرداخت کنیم تا بتوانیم همچنان در کورس بمانیم. این قرض ها به پشتوانه درامدهایی که از AFC داشتیم انجام شد.

طبق مصوبه هئیت مدیره، آقای سمیعی این اختیار را داشت که از مطالباتی که در AFC داریم و درآمدهایی که داشتیم این مبالغ را قرض کند تا باشگاه سرپا بماند امروز شاهد پنجمین قهرمانی باشیم. اگر این اتفاق نمی افتاد ما نمی توانستیم کاری بکنیم چون در کشور ما فضای درآمد بسیار محدود است.

نوراللهی پیشنهاد ۵۰-۶۰ میلیاردی داشت

باید از بازیکنانمان هم تشکر کنیم. احمد نوراللهی که مهمان شما بود چند ماه پیش پیشنهاد 50-60 میلیاردی داشته است. واقعا این بازیکن را ما چگونه باید نگه داریم؟ ولی واقعا حق تیمی که 5 دوره متوالی قهرمان لیگ برتر شده و 2 دوره متوالی در فینال آسیا بوده این نیست. این تیم چیزی بالغ بر 7 میلیون دلار برای کشور و باشگاه پرسپولیس درآمدزایی کرده حقش بیشتر از این هاست.

من همین جا از دولت، مجلس و دوستان تصمیم گیرنده خواهش می کنم که وضعیت تیم ما را مشخص کنند که دولتی است یا خصوصی؟ اگر دولتی است باید یک کسی بودجه را تامین کند. ما حتی یک ریال هم از دولت دریافتی نداشتیم. قرارداد بازیکن را چه کسی باید تامین کند؟ بازیکنی مثل نوراللهی که بهترین بازیکن لیگ است، پیشنهادات چند برابری از تیم های داخلی صنعتی دارد.

چطور باید بازیکن را برای ماندن راضی کنم؟

حسین کنعانی را متاسفانه از دست دادیم. باشگاه توان پرداخت این مبالغ را ندارد. کارگزار به تعهداتش عمل می کند اما این ها کفاف هزینه های ما را نمی دهد. بازیکنی که در 4 جبهه جنگ می کند با بازیکنی که 30 بازی می کند و تیمش در نهایت سقوط می کند، فرق دارد. اگر این شرایط باشد ما نمی توانیم ادامه دهیم؛ حتی خود من هم نمی توانم ادامه بدهم. واقعا من چطور باید بازیکن را برای ماندن راضی کنم؟ اگر دولتی است کمک کنند اگر مثل بعضی از باشگاه ها که اسم شان خصوصی است ولی هزینه دولتی در آن ها می شود ما را هم کمک کنند. مثل باشگاههای صنعتی، خودرویی و فولادی... مطمئن باشید که اگر باشگاه پرسپولیس به معنای واقعی خصوصی شود می تواند درآمد خود را به اندازه کافی کسب کند و هیچ مشکلی ندارد.

ما بازیکنی داشتیم که کل قراردادش 2 میلیارد بوده یکی از تیم های صنعتی برای نیم فصل به او 4 میلیارد و برای فصل بعد 10 میلیارد داده است. این بازیکن معلوم است که می رود. چقدر باید بگویم که این بازیکن عشق و تعصب دارد. ما باید ممنون بازیکنان باشم. ما هم کنار بازیکنان هستیم. واقعا باید برای تیمی که 40 میلیون هوادار دارد و بعد از قهرمانی اش چنین شروع و شعفی در جامعه ایجاد می شود، هزینه کرد. حداقل چیزی که هست باید عدالت رعایت شود.

برای رضایت نامه مغانلو ۱۵ میلیارد تومان نیاز است

ما نیم فصل شهریار مغانلو را به خدمت گرفتیم الان سانتاکلارا بابت رضایت نامه اش 500 هزار یورو می خواهد. 500 هزار یورو 15 میلیارد می شود و واقعا در توان ما نیست. باید حداقل 4-5 میلیارد هم به خود شهریار بدهیم که می شود 20 میلیارد. ولی رقبای ما این مبلغ را پرداخت می کنند. من می خواهم که نهادهای نظارتی مثل پرسپولیس روی باشگاههای دیگر هم نظارت کنند. من با مدیر ورزشی سانتاکلارا صحبت کردم. رقم پیشنهادی شان 500 هزار یورو بود در حالی که ما برای نیم فصل 50 هزار یورو دادیم. الان برای جذب قطعی 500 هزار یورو پیشنهاد دادند. من هم دوست دارم مغانلو را نگه داریم. یا احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی و... از سید جلال تا کوچکترین بازیکن ما استثناست. ما چقدر می توانیم مبلغ را بالا ببریم. رقابت برابر نیست.

پیشنهاد کارگزار تعجب برانگیز بود

بازیکنان ما و هم من اعلام کرده ام که حاضریم قرارداد سه کاپیتان اول مان را منتشر کنیم و بقیه دوستان هم منتشر کنند. قرارداد بازیکنان ما واقعا پایین است. ما یک بودجه با درآمد محدود داریم که متاسفانه در اختیار اسپانسر قرار گرفته بود. با توجه به اینکه قراراداد کارگزار سه ساله بود ولی در پایان هر فصل باید توافق شود آقای سمیعی کارگروهی را تشکیل داد تا نقاط ضعف و قدرت قرارداد را استخراج کنیم. بند به بند قرارداد را بررسی کردیم و طی نامه از کارگزار چیزی را که مدنظرمان بود خواستیم. پیشنهاد کارگزار شاید تعجب برانگیز بود چون حدود 50 درصد مبلغ سال گذشته را به ما ارائه کرد. من فکر می کنم با این شرایط از هم جدا می شویم. نمی خواهم از فسخ و شکایت صحبت کنم. کارگزار حدود 97 درصد تعهداتش را عمل کرد ولی کفاف هزینه های ما را نمی دهد. رقم قرارداد را همه می دانند؛ 110 میلیارد برای همه فصل.

پروازمان به هند حدود ۲ میلیارد هزینه داشت

اگر آقای مدیرعامل می خواست بیانیه ای را ساعت یک شب روی سایت بگذارد باید هماهنگ می کردیم و نفر کارگزار را می یافتیم که احتمال داشت خواب باشد، در دسترس نباشد یا هر چیز دیگری؛ بعد هماهنگ می کردیم که خبر روی سایت برود. فکر می کنم این قرارداد به گونه ای بود که اگر در میانه های فصل فسخ می کردیم برای باشگاه تبعاتی داشت. آقای سمیعی وقتی آمدند قرار شد به باشگاه آرامش بیاوریم و مشکلی ایجاد نکنیم. زمانی که ما آمدیم پرونده بودیمیر، اینیگو، خواکین، اوساگونا، کالدرون در کنار پرونده های داخلی وجود داشتند.

تا یک جایی می شود با ارتباطاتمان بچه های داخلی را راضی کنیم؛ آنها هم حق شان را می خواهند چون قرارداد دارند. شرایط کرونا خیلی به ما ضربه زد و با قاطعیت می گویم که شاید جزو معدود باشگاههایی بودیم که پروتکل ها را کاملا رعایت کردیم. هفته ای بود که 2 بار تست کرونا دادیم. تمامی پروازهایمان چارتر بود؛ پروازمان به هند چیزی حدود 2 میلیارد هزینه داشت. در کنار این باید قرارداد بازیکنانمان را پرداخت می کردیم. بین 75-80 درصد قراردادها را پرداخت کردیم و بعضی ها هم کمی بیشتر گرفتند. حق این بچه ها بیشتر از اینهاست. 7 میلیون دلار برای دو دوره حضور در آسیا رقم خیلی خوبی است.

بین ۳ تا ۳.۲۰۰ میلیون دلار مطالبه ما از AFC است

7 میلیارد فقط به خاطر صعود به فینال آسیا نیست. ما 560 هزار دلار بابت همین مقدماتی که 5 برد کسب کردیم، به دست آوردیم. ما همه راه هایی که می شد را رفتیم به صورت شفاهی، نامه نگاری، وزارت امور خارجه، سفرا و ... ولی AFC تا این لحظه چنین کاری نکرده و به تحریم های ظالمانه امریکا استناد می کند که از نظر ما یک کار غیر قانونی است. با توجه به اینکه کمیته ای در AFC به اسم انضباطی وجود ندارد و پرونده ها در فیفاست ما نامه نگاری کردیم که برای مثال در پرونده کالدرون پول ما را از طریق AFC پرداخت کند. ولی تا به این لحظه جوابی ندادند. در حال حاضر ما بین 3 تا 3.200 میلیون دلار مطالبه ما از AFC است.

قرارداد حسینی از کف هم پایین تر است

شاید آقای حسینی خیلی راضی به گفتن مبلغ قراردادش نباشد ولی شاید یک چهارم مبلغ قرارداد بازیکنان تیم های مدعی باشد. فکر می کنم که حتی از کف هم پایین تر است. بازیکنان ما با غیرت و تعصب بازی می کنند. در تیم منتخب شما 5 بازیکن داریم. در تیم ملی 7 بازیکن و یک مربی داریم. تیمی که شایسته است قهرمان شده و این ها واقعیت است، کری نیست. من به بقیه تیم ها حق می دهم که جلوی پرسپولیس موضع می گیرند یا همه توان مالی و پیشتیبانی خود را برای مقابله با پنجمین قهرمانی پرسپولیس به کار بگیرند. همین حالت برای امسال ما هم هست.

این طبیعی است که تیم ها جلوی ما برای ششمین قهرمانی بجنگند. از جلوی درب ما تا ورزشگاه همه عاشق پرسپولیس هستند. یک بحثی بود که می گفتند چرا امکانات پرسپولیس بیشتر است؟ این درست نیست فقط کارمندان ما با جان و دل بازی می کنند از کادر فنی و خود آقا یحیی تا کسی که چمن را کوتاه می کند مراقب شرایط تیم هستند. بخاطر این است که شرایط تمرین ما خوب است. تیم ما در این شرایط سخت، مشکلات زیادی داشته ولی در بوق و کرنا نکردیم. ما در باشگاه طراحی لباس کردیم و با نظرسنجی از هواداران مان لباسی را طراحی کردیم که شاید نقدهای زیادی به آن وارد بود.

هر باشگاهی جای ما بود کمرش می شکست

آنهایی که فوتبالی هستند به خوبی می دانند که فوتبال داخل زمین است؛ درست است که مسائل کناری زمین و پشتیبانی موثر است اما در سی هفته با جام حذفی و آسیا تاثیر چندانی نمی تواند داشته باشد. فوتبال داخل زمین و 90 دقیقه است. از بیرون در 30 بازی چه کاری می شود کرد؟ این طبیعی است که همه تیم ها بخواهند جلوی تیمی که 4 بار و الان 5 بار قهرمان شده را بگیرد. شاید کسی فکر نمی کرد پرسپولیس در سال پنجم با این شرایط سخت قهرمان شود. هر باشگاهی جای ما بود کمرش خم می شد و می شکست. در باشگاه پرسپولیس خیلی کم روبروی هم قرار داشتیم و اگر هم می خواستیم بجنگیم با بیرون می جنگیدیم.

یک ریال از وزارت ورزش دریافت نکرده ایم

حتی یک ریال از وزارت ورزش دریافت نکرده ایم. اگر کسی مدعی است که از طرف وزارت ورزش یا هر ارگانی یک ریالی به پرسپولیس کمک شده به باشگاه بیاورد من خودم شخصا 50 برابرش را پس می دهم. هیچ کمک و بودجه ای وجود ندارد. با توجه به اینکه ما شرکت دولت هستیم این غیرقانونی است. ما اسپانسرهایی داریم که هر کدام مبالغی دارند. پرسپولیس در فینال آسیا حضور می یابد و طبیعی است که قیمت مان بیشتر باشد. ولی خواهش می کنم که دوستان به باشگاه کمک کنند و حداقل تعیین تکلیف کنند. خود ما هم با این شرایط نمی توانیم ادامه بدهیم.

به قرارداد بچه ها افتخار می کنم

همه اعضای کادرفنی سال گذشته قرارداد خود را دو ساله تمدید کردند فقط آقای کریم باقری قراردادش تمام شده است. بچه ها رفته اند مسافرت و بعد از اینکه برگشتند با همه بازیکنان و مربیانی که قراردادشان تمام شده بر اساس نیاز آقا یحیی تمدید می کنیم. آقای گل محمدی خواستار تمدید قرارداد بازیکنان خودمان هستند که اگر این کار را بکنیم نیاز به بازیکن دیگری نخواهیم داشت. اینجا پرسپولیس است و بازیکنی که می آید باید در سطح این باشگاه باشد. ما در نیم فصل ترابی، مغانلو و فرجی را گرفتیم و بازیکنی نگرفتیم که بیاید و فقط حضور داشته باشد.

خریدهای ما اقتصادی است و خد را شکر رقم قرارداد بازیکنان جدیدمان به گونه ای است که من خودم شخصا در آینده به آن افتخار خواهم کرد. قرارداد عبدی را 5 ساله تمدید کردیم. اگر او خودش دوست داشت می تواند در مورد این قرارداد صحبت کند و به شوخی می گفت که دوست دارد یک 5 سال دیگر هم تمدید کند چون تیم را خیلی دوست دارد. خدا را شکر همه بچه ها دوست دارند که تمدید کنند ولی باید به فکر مصالح باشگاه هم باشیم. البته می دانیم که بازیکنان هم چند سالی می توانند در فوتبال حرفه ای باشند و باید هوایشان را داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه مردین اظهاراتمون رو بدون ترس بزارین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج