adexo3
۱۱۴۴۰۵۰
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

دهنوی: پرسپولیس دیگر نیازی به قهرمانی ندارد

خیلی وقت است از قاسم دهنوی بازیکن پیشین پرسپولیس خبری نیست.

ایران ورزشی: خیلی وقت است از قاسم دهنوی بازیکن پیشین پرسپولیس خبری نیست. او خیلی عجیب و به طور ناگهانی از فوتبال کنار رفت که حالا می‌گوید دلیل این تصمیم، اتفاقات عجیبی است که در فوتبال ایران می‌افتد. دهنوی در مورد شرایط فعلی فوتبال ایران، قهرمانی پرسپولیس و البته قهرمان نشدن استقلال در جام حذفی صحبت‌های جالبی دارد

خیلی وقت است از شما خبری نیست و از فوتبال دور ماندی. دلیل خاصی دارد؟

خودم دوست داشتم بیرون بیایم چون اتفاقاتی دیدم که احوالم را خراب کرد و نمی‌توانستم با آن کنار بیایم.

می‌توانید بگویید چه اتفاقاتی؟

مثلاً جابه‌جایی بازیکنان. اینکه باید پول بدهی که تیم داشته باشی. الان دلال‌ها بیشتر دنبال بی‌نام‌ها هستند که دریافتی بیشتری از آنها داشته باشند. متأسفانه یک تعداد رسانه که انگشت‌شمار هم هستند این راه را می‌روند و دنبال باج گرفتن هستند. آنها می‌روند با مربیان کار می‌کنند که بتوانند بازیکن تحمیل کنند. می‌دانم شرایط اقتصادی باعث شده همه دنبال پول باشند اما این راهش نیست. من از این اتفاقات خوشم نمی‌آید و به خاطر این مسائل کار نکردم. دلال‌ها سال‌های زیادی است که در فوتبال نفوذ کرده‌اند و دنبال زد و بندهای خودشان هستند. هر مربی یک تعداد بازیکن دارد که هر جا می‌رود با خودش می‌برد. کیفیت این بازیکنان برایش مهم نیست و ممکن است حتی از سال ۹۰ هم با هم باشند اما به شرایط سنی توجه نمی‌کنند و دنبال این هستند که مبلغ بالا ببندند و صندوقچه خود را پر کنند. اکثر این بازیکنان هم دیگر بازیکنان بی‌کیفیتی بوده اما همیشه همراه مربیان موردنظر هستند.

ظاهراً خیلی از فوتبال دلزده شدی...

خیلی وقت است دلزده شده‌ام. از فوتبال و حتی از آدم‌ها. جواب هیچ‌کس را هم نمی‌دهم.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان پیگیر فوتبال هستی.

بله، خیلی پیگیر فوتبال هستم ولی خب همانطور که گفتم فقط تماشاچی هستم و به خاطر شرایطی که در فوتبال به وجود آمده، ترجیح می‌دهم دور باشم. البته کیفیت فوتبال هم خیلی پایین آمده. الان بحث‌های عجیبی هم به راه افتاده که قبلاً اینطور نبود. مثلاً مربی که اخراج می‌شود حرف‌های زشتی می‌زند. در حالی که آدم وقتی هر جا می‌رود نان و نمک می‌خورد باید بعد از جدایی کاری کند که آن تیم آرامش داشته باشد. الان همه به فکر خودمان هستیم و دوست نداریم کسی پیشرفت کند که این خیلی بد است.

به نظر می‌رسد منظورت محمود فکری است...

اسم نمی‌برم و به صورت کلی گفتم. من تعصب خاصی به فوتبال دارم و لباس هر تیمی که پوشیدم برایم مقدس بوده. چه پرسپولیس بوده و چه صبا و ذوب‌آهن و بقیه تیم‌ها اما الان همه چیز در فضای مجازی است و همه ادعاهای عجیبی دارند. به نظر من کسی موفق است که علمی کار کند و توکلش به خدا باشد.

سراغ مربیگری هم نرفتی؟

چرا اتفاقاً یکسری دوره گذراندم اما به خاطر ایده‌های خودم هنوز سراغ مدرک‌هایش نرفته‌ام. وقتی دیدم فضا مناسب نیست از این فضا بیرون آمدم. اتفاقاً حسین بادامکی چندی پیش با من صحبت کرد که تیم‌های پایه بگیرم و کار کنم اما فعلاً به خاطر کرونا نشد. امیدوارم شرایط جوری باشد که در فضای سالم بتوانم کار کنم. سخت است اما ناامید نیستم.

امروز بررسی عملکرد تیم پرسپولیس در فصل بیستم را مد نظر داریم. این تیم در فصل گذشته بیشترین گل را روی ارسال از عمق و سمت چپ زده. چه نظری در مورد این آمار داری؟

چند سال است پرسپولیس به خاطر مهره‌های ارزشمندی که گلچین می‌کند توانسته نتایج خوبی بگیرد. از سال ۹۰ به قبل، این تیم متکی به تک بازیکن بود که همین مسأله هم باعث شد نتیجه نگیرد. معمولاً همه بار مسئولیت می‌افتد روی دوش یک بازیکن اما چند سالی است که این مشکل حل شده و البته ریزش خیلی کمی هم داشته. بازیکنان خوبی هم جذب کرده که باعث شده سطح تیم بالا بیاید و یکدست شود. از زمان برانکو این یکدستی به وجود آمد. در زمان کالدرون هم حاشیه‌سازها کنار گذاشته شدند و یحیی گل‌محمدی هم مربی باکلاسی است که توانسته خیلی خوب کار کند. با توجه به مهره‌هایی که پرسپولیس دارد کاملاً طبیعی است که روی زمین، در عمق و کناره‌ها موفق عمل کند.

الان عبدی بازیکن فوق‌العاده‌ای شده که امیدوارم درگیر حاشیه نشود. عیسی آل‌کثیر به خوبی کار می‌کند، شهریار مغانلو هم در سرزنی و روی زمین یکی از بهترین‌هاست. وقتی چنین شرایطی مهیا باشد معلوم است که تیم می‌تواند هم در عمق و هم کناره‌ها موفق باشد. تیم به غیر از یکی، دو بازی که یکی از آنها بازی حذفی مقابل استقلال بود، در همه بازی‌ها باکیفیت کار کرد. البته مقابل استقلال هم از ارزش‌های پرسپولیس کم نشد. در کل پرسپولیس توانایی زیادی در خط حمله دارد که این مسأله باعث شد بار روانی از روی دوش مدافعان برداشته شود.

یکی از مزایای اصلی پرسپولیس همین است که پرس تیمی می‌کنند. امیری بازیکن ارزشمندی است که خوب پرس می‌کند و در چند پست می‌تواند به تیم کمک کند. احمد نوراللهی، پهلوان، عالیشاه و مهدی ترابی که بازیکن باکیفیت و باکلاسی است و هم در زمین و هم هوا می‌تواند کمک کند همگی بازیکنان باکیفیتی هستند. البته پرسپولیس نباید متکی به لیگ ایران باشد و دیگر به قهرمانی در لیگ فکر نکند چون الان آسیا مهم‌تر است.

بیشترین گل خورده پرسپولیس هم روی پنالتی و شوت بود.

یکی از مشکلاتی که تیم‌های تهاجمی دارند همین است. اکثر تیم‌ها مقابل پرسپولیس عقب می‌کشند و به فکر ضدحمله هستند که حالا شوت از راه دور یا پنالتی باعث می‌شود به گل برسند. این مسأله کاملاً منطقی و طبیعی است چون هافبک‌ها رونده هستند. مثلاً کمال کامیابی‌نیا و دیگر هافبک‌ها دوست دارند جلو بروند و گل بزنند که اکثر آنها تا پشت ۱۸ قدم هستند.

مهم‌ترین مسأله این است که اکثر گل‌های پرسپولیس در ۱۵ دقیقه پایانی بازی به ثمر رسیده.

به خاطر اینکه شرایط بدنی خوبی دارند و نسبت به دیگر تیم‌ها بالاتر هستند. بازی و دویدن در دقایق ۷۰ تا ۹۰ سخت است اما توانایی بازیکنان پرسپولیس با توجه به اینکه مالکیت توپ هم دارند، بیشتر از بازیکنانی است که مالک توپ نیستند و دنبال توپ می‌دوند.

البته بیشترین گل خورده هم در همین دقایق بوده.

این مسأله برمی‌گردد به همان صحبت قبلی‌ام که گفتم وقتی تیم در حال حمله باشد حریف به فکر ضدحمله است.

با توجه به این شرایط فکر می‌کنی پرسپولیس باز هم می‌تواند موفق باشد؟

حتماً همینطور است. البته فکر می‌کنم پرسپولیس دیگر احتیاجی به قهرمانی در فوتبال ایران ندارد و بعد از ۵ قهرمانی پیاپی باید به فکر قهرمانی آسیا باشد. پرسپولیس ۲ نایب قهرمانی آسیا دارد که حالا به عنوان مدعی شناخته می‌شود و باید این بار به دنبال قهرمانی و جام باشد. من ۲ سال با آقا یحیی کار کردم و می‌دانم مربی کاربلد و فوق‌العاده با دیسیپلینی است.

به نظر من کادرفنی باید فقط روی مسائل فنی تمرکز کند و یک نفر مثل آقاکریم (باقری) حاشیه‌ها را جمع کند. آقاکریم واقعاً نمونه است و تا حالا خیلی خوب نشان داده، ضمن اینکه ابراهیم شکوری هم با توجه به اینکه خودش فوتبالی است کارش را خوب بلد است و اگر اجازه ندهند حاشیه‌ها وارد تیم شود، قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست. البته پرسپولیس هیچ تیمی را نباید دست‌کم بگیرد و حتی مقابل استقلال تاجیکستان باید با تمام قوا ظاهر شود تا به خواسته‌اش برسد. این را هم در پایان اضافه کنم که دوست داشتم استقلال قهرمان جام حذفی شود.

واقعاً دوست داشتی استقلال قهرمان حذفی شود؟

بله، اول اینکه فرهاد مجیدی را دوست دارم و می‌دانم چقدر پرتلاش است. دوست داشتم او قهرمانی داشته باشد چون از جیبش خرج می‌کند و هیچ حمایتی نمی‌شود. مجیدی تنهای تنهاست با این حال خیلی خوب کار کرد. علی‌رغم احترامی که برای تیم خوب فولاد خوزستان قائل هستم و البته قهرمانی‌شان را تبریک می‌گویم اما با وجود اینکه استقلالی نیستم فکر می‌کنم اگر سوپرلیگ بین استقلال و پرسپولیس می‌شد، خیلی جذابیت داشت. آن موقع عیار تیم‌ها هم بهتر مشخص می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معراج عبدالهی

      عیار استقلال ۲ ستاره آسیایی
      تیم هست که هیچ تیمی از
      ایران ندارندوحسرتشومیخورند
      انشاالله به امیدستاره سوم

      پاسخ ها

      • رضا رضایی

        به همین خیال باش.....کیسه توی ایران قهرمان نمیشه بره جام آسیا بگیره؟

      • بدون نام

        بغیرازاین دوتاسیاره عهددقیانوس مگه چیز دیگه ای هم دارندم بگن،

      • بدون نام

        راس میگه دیگه بعد از رفتن باباشون دیگه نیاز به قهرمانی نداره

    • الشتر

      وزرا توی این پنج سال نگذاشتن و الا بیشر جامها را میگرفت لنگی حقیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج