۱۱۴۴۷۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مهری: بهترین سال فوتبالی‌ام در راه است

تیم فوتبال استقلال یک‌فصل دیگر را هم با ناکامی سپری کرد تا همچنان روزهای بدون جام برای هواداران این تیم ادامه داشته باشد.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال یک‌فصل دیگر را هم با ناکامی سپری کرد تا همچنان روزهای بدون جام برای هواداران این تیم ادامه داشته باشد، این درحالی است که حالا فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی این فرصت را خواهد داشت خودش برای فصل بعد رقابت‌های لیگ برتر، یک تیم مدعی و مقتدر را ببندد تا به‌روزهای ناکامی و بحرانی آبی‌پوشان پایان دهد‌. در خصوص نقل‌وانتقالات استقلال در این مدت اخبار زیادی منتشرشده و فعلا تنها نامی که هم باشگاه تایید کرده و هم بیشتر رسانه‌ها برای خداحافظی او با استقلالی‌ها اتفاق‌نظر دارند داریوش شجاعیان است و درخصوص سایرین به‌نظر می‌رسد تا مجیدی نفرات مدنظرش را جذب نکند، از جدایی بقیه خبری نباشد.

یکی از این نفرات سعید مهری هافبک دفاعی آبی‌هاست که فصل گذشته از تراکتور به استقلال پیوست و کمتر مجال عرض‌اندام پیدا کرد. با این‌حال خود مهری اعتقاد دارد برای فصل آینده بهترین عملکرد دوران فوتبالی‌اش را ارائه خواهد داد و این درحالی است که او هنوز با استقلال قرارداد دارد و به عقیده خودش درخصوص نام وی در لیست خروجی شیطنت‌هایی در فضای مجازی صورت گرفته و خودش دوست دارد در استقلال بماند و به کارش ادامه بدهد. گفت‌وگوی«فرهیختگان» با سعید مهری را در ادامه می‌خوانید.

تا چه اندازه از فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر رضایت داشتی؟

فصل خیلی‌خوبی بود، نیم‌فصل اول در تراکتور و نیم‌فصل دوم در استقلال سپری کردم و تجربه حضور در دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران از این لحاظ فصل خوبی را برایم رقم زد.

چطور شد که تا پایان فصل در تراکتور نماندی و در نیم‌فصل به استقلال رفتی؟

چندسالی را در فوتبال تبریز بازی می‌کردم و دنبال آن بودم تا برای کسب تجربه به یک تیم دیگر بروم و بتوانم در خارج از فوتبال تبریز هم خودم را محک بزنم و دوست داشتم فوتبالم را بیرون از تبریز ادامه بدهم، به همین منظور از تراکتور جدا شدم.

تراکتور در چندسال اخیر هم خوب هزینه کرد و هم زیرساخت‌های مناسبی برای موفقیت در فوتبال ایران داشت و بازیکنان و مربیان درجه یکی را هم جذب کرد اما به‌جز فصل گذشته که عنوان قهرمانی جام حذفی را به‌دست آورد، خروجی کار به آن صورت با هزینه‌هایی که این تیم تقبل کرده مطابقت ندارد. چرا تراکتور نمی‌تواند در لیگ موفق باشد؟

درهرصورت برای قهرمانی در لیگ برتر باید همه‌چیز مهیا باشد، چون لیگ ‌تورنمنتی طولانی محسوب می‌شود و همه‌چیز باید بر پایه نظم و انضباط و سازماندهی شده باشد، شاید دلیل عمده آن همین موضوع باشد. در هر مقطعی از فصل همه تیم‌ها دچار بحران می‌شوند اما مهم این است که چطور تیم‌ها از این بحران خارج شوند و این موضوع هم‌بستگی به نحوه کنترل و مدیریت این اتفاق دارد. بر همین اساس معتقدم در تبریز اتفاقات را در این مدت نتوانستند خوب کنترل کنند و به همین دلیل این نتایج به‌دست‌آمده و این اتفاقات افتاده است. در غیر این صورت تراکتور تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل یک تیم قهرمان را دارد، چون هم زیرساخت‌های آن‌ها و امکانات شان خوب است از زمین بازی و تمرین گرفته تا هواپیمای اختصاصی و هم سایر مسائل مرتبط برای موفقیت یک تیم را دارد اما در این چندسال نتوانستند امور را خوب سازماندهی کنند و شاید به همین دلیل است که تراکتور نمی‌تواند در رقابت‌های لیگ نتیجه بگیرد.

در شروع کار در ماشین‌سازی یا همان گسترش‌فولاد سابق نوید یک هافبک وسط مقتدر آینده را دادی و اتفاقا بر همین اساس به تراکتور رفتی اما با حضور در استقلال تقریبا به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شدی و شاید این موضوع باعث شود تا در راه رسیدن به هدف کمی با تاخیر مواجه شوی‌.

طوری سوال را پرسیدید که من فکر کردم در فوتبالم با افت مواجه یا ضعیف شده‌ام! درحالی‌که این‌طور نیست، من فقط سه، چهارماه سخت فوتبالی را سپری کردم. سال بعد همه‌چیز درست می‌شود و ان‌شاءالله این قول را می‌دهم که سال بعد بهترین سال فوتبالی‌ام خواهد شد.

منظور ما این بود که با حضور در استقلال در این روند و هدفی که مدنظر داری یک مقدار وقفه ایجاد نشده؟

بله، شاید درست بگویید اما اگر بخواهم در این خصوص صحبت کنم، بحث به درازا خواهد کشید‌. وقتی‌که به استقلال آمدم با نظر محمود فکری این اتفاق افتاد. زمانی که تیم در رفسنجان با مس بازی داشت، قراردادم را با این تیم امضا کردم اما در ادامه آقای فکری استعفا کردند و دیگر با تیم ادامه ندادند و من اصلا او را ندیدم بعد هم که آقای مجیدی به استقلال آمدند و این طبیعی هست که هر مربی سلیقه و افکار فنی خاص خودش را داشته و علاقه دارد با بازیکنان مدنظر خودش کار کند. احتمالا از نظر تاکتیکی به‌خاطر این‌که تازه به تیم اضافه شده بودم و هنوز جا نیفتاده بودم کمتر از من استفاده‌شده با این‌حال از آقای مجیدی هم تشکر می‌کنم که با وجود آنکه خرید خودشان نبودم و با توجه به تفکرات ایشان جذب استقلال نشده بودم و شاید حتی در تفکرات فنی سرمربی نبودم اما به من هرچند کم فرصت دادند و به این خاطر از فرهاد مجیدی ممنونم.

زمانی که آمار لیست ورود و خروج استقلال را گرفتیم، متوجه شدیم که به‌جز داریوش‌ شجاعیان هنوز فرد دیگری در لیست خروج استقلال نیست و شاید امروز سعید مهری در تفکرات فنی مجیدی جای گرفته باشد. خودت چقدر با این موضوع موافق هستی؟

درحال‌حاضر برای استراحت و ریکاوری روحی و جسمی به سفر آمده و از این قضایا بی‌خبر هستم و اطلاعی از این صحبت‌ها که چه کسی می‌رود و می‌آید، ندارم و جایی هم نخواندم که اسمم در لیست خروج باشد هرچند در فضای مجازی و در اینستاگرام یکی دو جا را دیدم که شیطنت کرده بودند و مطالبی را در این خصوص که در لیست خروج هستم نوشته بودند اما با همه این تفاسیر من با استقلال قرارداد دارم و خودم دوست دارم در این تیم بمانم و معتقدم در فصل آینده خیلی بیشتر از این صحبت‌ها و آنچه در نیم‌فصل دوم فصل گذشته اتفاق افتاد می‌توانم برای این تیم مفید باشم. بازهم تاکید می‌کنم می‌خواهم بهترین فصل فوتبالی‌ام را برای فصل آینده داشته باشم، حالا دیگر هر چه کادر فنی صلاح ببیند و باشگاه تصمیم بگیرد. من درحال‌حاضر در تعطیلات هستم و در این فرصت هم تمریناتم را ادامه می‌دهم تا از لحاظ بدنی عقب نیفتم، اگر فرصتی باشد سعی می‌کنم کمی هم خوش بگذرانم تا دوباره به فصل فوتبالی جدید برسیم. تا زمان آغاز تمرینات همه‌چیز مشخص خواهد شد و ان‌شاءالله تا آن زمان ادامه همکاری بنده با باشگاه بزرگ استقلال هم تعیین تکلیف خواهد شد.

با حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در عربستان در همان دیدار اول مقابل الاهلی در ترکیب استقلال به میدان رفتی و این امیدواری به‌وجود آمد که یک هافبک وسط خوب و مقتدر در استقلال متولد شده اما در ادامه بازهم نیمکت‌نشین شدی، هرچند این مسابقات با صدرنشینی استقلال در گروه سختش همراه شد.

واقعا در عربستان گروه خیلی سختی داشتیم اما تیم ما خیلی یکدل و متحد بود و بهترین نتایج را در این کشور و در گروه مرگ گرفتیم و همه با هم هم‌قسم شده بودیم تا به‌عنوان سرگروه از این گروه صعود کرده و به مرحله بعدی برسیم. در این گروه الدوحیل، الأهلی و الشرطه حضور داشتند که اگر هرکدام از آنها در گروه‌های دیگر بودند، می‌توانستند از آن گروه‌ها صعود کنند. این تیم‌ها در لیگ‌های خود یا قهرمان شده یا نتایج بسیار خوبی را کسب کرده بودند اما ما توانستیم با یک عملکرد خوب و نمایشی مطلوب این تورنمنت را با موفقیت پشت سر بگذاریم و توانستیم به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنیم. شرایط خود من هم در عربستان و در لیگ قهرمانان آسیا خیلی بهتر از رقابت‌های لیگ بود، چون بیشتر بازی کرده و حداقل در سه، چهار بازی در دقایق بیشتری استقلال را همراهی کردم. ان‌شاءالله بتوانم در آینده روند رو به رشد و پیشرفتم را ادامه بدهم، چون واقعیت این است که به استقلال نیامده‌ام که زود جا بزنم.

برای هشتمین سال پیاپی در رقابت‌های لیگ برتر و برای سومین سال پیاپی در جام حذفی استقلال دستش از رسیدن به‌عنوان قهرمانی کوتاه ماند. کمی درخصوص دیدار فینال جام حذفی مقابل فولاد و شکست در این مسابقه صحبت کن.

در بازی مقابل فولاد کیفیت همیشگی را نداشتیم، در هرصورت حساسیت بازی فینال روی عملکرد و نمایش بچه‌ها تأثیر گذاشته بود و از سوی دیگر چون چندسالی می‌شود که استقلال جام نگرفته بود، بالاخره همه اینها موجب فشار و استرس در شب بازی فینال شد. زمانی هم که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، از آنجا ‌که این ضربات ۵۰-۵۰ به‌شمار می‌رود در ضربات پنالتی خوش‌شانس نبودیم و قهرمانی را از دست دادیم.

در هرصورت هوادار استقلال از این وضعیت موجود و نتایج به‌دست‌آمده در این مهروموم‌ها خیلی ناراحت است. با توجه به اینکه استقلال قبل از رسیدن به فصل جدید بازی حساسی مقابل الهلال را در پیش دارد، خودت سرنوشت و آینده این تیم را چطور می‌بینی؟

هوادار حق دارد که ناراحت باشد، ما هرچقدر هم توضیح بدهیم و توجیه کنیم و حتی از بابت نتایج به‌دست‌آمده معذرت‌خواهی کنیم، باز هم هوادار حق دارد ناراحت باشد، چون دستاوردی نداشتیم، با اینکه در اواخر فصل بازی‌های خیلی‌خوبی انجام دادیم و در چند دیدار پیاپی رقبا را شکست دادیم اما دست‌آخر دستاورد مناسبی برای هواداران نداشتیم. درحال‌حاضر همه به‌دنبال جبران و تلافی نتایج گذشته هستیم تا بتوانیم فضای شادمانی و رضایت را یک‌بار دیگر برای هواداران پرشمار استقلال به‌ارمغان بیاوریم.

بازی مقابل الهلال عربستان از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را چطور می‌بینی الهلال میلیاردی هزینه کرده و با این وضعیت فکر‌ می‌کنی از پس این تیم بربیایید؟

امیدوارم برای این بازی با تقویت و برطرف کردن و پوشش نقاط ضعف تیم بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

کار با مجیدی چطور است؟ بسیاری از جوان‌ترهای تیم روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند که او به‌خوبی شرایط بازیکنان و به‌خصوص جوان‌ترهای تیم را درک کرده و این‌طور عنوان می‌کنند که کار با مجیدی به‌نوعی برای آنها لذت‌بخش است.

بله، صددرصد همین‌طور است و همان‌طور که گفتید نه‌تنها من، بلکه همه بازیکنان از کار کردن با مجیدی لذت می‌برند؛ اول اینکه خودش فوتبالیست بزرگی بوده و به همین دلیل بازیکنان را درک می‌کند و در وهله بعدی ارتباط صمیمانه و رفاقت خوبی با بازیکنان دارد و فکر می‌کنم به همین علت کار با او حس رضایت خوبی به بازیکنان می‌دهد. او به جوان‌ها خیلی بها می‌دهد و امیدوارم که همیشه موفق باشند.

اگر ماندنی شوی برای فصل بعدی به هواداران استقلال چه قولی می‌دهی؟

قول که نمی‌توانم بدهم، چون در فوتبال هیچ‌چیز قابل‌پیش‌بینی نیست و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد اما خودم به‌شخصه سعی می‌کنم تا بهترین سال فوتبالی‌ام باشد.

دیدار گل‌گهر و تراکتور در نیم‌فصل اول سال گذشته جنجالی شد و نقطه عطف جنجال‌ها درگیری تو با آرمین سهرابیان لحظاتی پس از سوت پایان بازی بود؛ جایی که شما دو نفر در گوشه‌ای از زمین با هم دست‌به‌یقه شدید و بعد آتش درگیری تمام بازیکنان را فراگرفت. بلافاصله پس از پایان بازی کمیته انضباطی با صدور حکم موقت، هر دوی شما را تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین محروم کرد و بعد هم در حکم نهایی هرکدام ۴جلسه محروم شدید. حالا شنیده می‌شود که سهرابیان هم در لیست خرید مجیدی قرار گرفته و شاید استقلالی شود!

هم من بازیکن آرامی هستم و هم ‌زمانی که بعدا با آرمین سهرابیان صحبت کردم دیدم او هم خیلی پسر آرامی است و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در دیدار تراکتور مقابل گل‌گهر آن لحظات جنجالی به وجود آمد، نمی‌دانم از فشار بازی بود یا چیز دیگر در هر صورت یک اتفاق بود که گذشت و الان هم با آرمین سهرابیان خیلی رفقای خوبی باهم هستیم.

به‌نظر می‌رسد تنها حاشیه فوتبالی سعید مهری از زمانی که به فوتبال حرفه‌ای رو آوردی، فقط همین داستان بوده باشد.

در هرصورت آن‌ هم یک اتفاق بود و نمی‌دانم چه بگویم اصلا هیچ‌وقت به‌دنبال حاشیه و این‌طور صحبت‌ها نمی‌روم و اتفاقی رخ داده و خودم وقتی فیلم آن لحظات را که با سهرابیان دست‌به‌یقه شدیم می‌بینم، خنده‌ام می‌گیرد واصلا نمی‌دانم چرا چنین کاری کردم.

از تیم‌ها و باشگاه‌های خارجی کدام‌یک را بیشتر دوست داری؟

لیگ اسپانیا و باشگاه رئال‌مادرید را خیلی دوست دارم.

حالا که به فوتبال اسپانیا علاقه‌مند هستی به‌نظر می‌رسد همبازی شدن کاپیتان‌های فصل گذشته رئال‌مادرید و بارسلونا یعنی سرخیو راموس و لیونل مسی در پاری‌سن ژرمن اتفاق جالبی باشد.

ما رئالی‌ها از این موضوع ناراحت هستیم.

از جدایی راموس؟

هم از جدایی راموس از رئال و هم رفاقت و همبازی شدنش با لیونل مسی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج