۱۱۴۵۴۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شش سال رنچ به پایان رسید؛ بمب‌افکن در تابوت

بی تردید یکی از بهترین ستاره‌های تاریخ فوتبال آلمان و جهان امروز در سن ۷۵ سالگی فوت کرد.

خبرآنلاین: بی تردید یکی از بهترین ستاره‌های تاریخ فوتبال آلمان و جهان امروز در سن ۷۵ سالگی فوت کرد.

آلمان در دهه ۶۰ و ۷۰ در فوتبال جهان بی رقیب بود و بی شک نقش گرد مولر در موفقیت های پیاپی ژرمن ها در رده ملی و بایرن مونیخ در عرصه باشگاهی غیرقابل انکار. از زمان فوت گرد مولر بسیاری از ارکان فوتبال جهان پیام های تسلیتی برای خانواده او فرستاده اند، اما شاید جمله هربرت هاینر، رئیس باشگاه بایرن مونیخ بیشتر از همه در مورد بمب افکن آلمانی صادق باشد؛ بدون گرد مولر، بایرن مونیخ امروز این باشگاهی نبود که همه ما عاشقش هستیم.

شش سال رنچ به پایان رسید؛ بمب‌افکن در تابوت

کلکسیون افتخارات این فوق ستاره آلمانی را مرور کنیم؛ چهاربوندسلیگا، چهار جام حذفی، سه جام باشگاه های اروپا، یک جام برندگان اروپا، یک جام بین قاره ای، یک جام جهانی، یک یورو، توپ طلا در سال 1970، هفت بار عنوان بهترین گلزن بوندسلیگا، دو بار کفش طلایی اروپا، دو بار بازیکن سال آلمان، 365 گل در بوندسلیگا و 68 گل برای تیم ملی آلمان در تنها 63 مسابقه.

البته گرد مولر در دوران حضور خود در زمین رکوردهای دیگری نیز به ثبت کرد که بعدها به تدریج شکسته شد. رکورد زدن بیشترین گل در یک سال میلادی با 85 گل در سال 1972 که در سال 2012 و توسط لیونل مسی با 91 گل شکسته شد.

شش سال رنچ به پایان رسید؛ بمب‌افکن در تابوت

رکورد بیشترین گل در یک فصل بوندسلیگا با ۴۰ گل که پس از ۴۹ سال و فصل گذشته توسط رابرت لواندوفسکی با ۴۱ گلل شکسته شد. رکورد بهتین گلزن تاریخ آلمان در شرایطی توسط میرو کلوزه شکسته شد که او ۷۱ بار بیشتر از گرد مولر برای رسیدن به عدد ۶۸ گل بازی کرد. این ستاره بزرگ با ۳۶۵ گل و اختلافی قابل توجه با لواندوفسکی ۲۷۸ گله، هنوز بهتریتن گلزن تاریخ بوندسلیگا محسوب می شود.

گرد مولر لقب آقای گل تاریخ جام‌های جهانی با زدن ۱۴ گل در ۱۳ را در اختیار داشت که این رکورد توسط رونالدو برزیلی و در ادامه میرو کلوزه شکسته شد. همچنین او با زدن ۵۲۲ گل تنها در ۶۰۷ مسابقه هنوز بهترین گلزن تاریخ باشگاه بایرن مونیخ محسوب می شود.

همچنین گرد مولر در ۳۵ بازی در جام باشگاه های اروپا ۳۴ گل به ثمر رسانده و بهترین کارنامه تاریخ فوتبال از نظر معدل گلزنی را در مهم ترین تورنمنت اروپا به ثبت رسانده است.

بسیاری گرد مولر را بهترین مهاجم نوک تاریخ فوتبال یا حداقل بین سه ستاره برتر می دانند. او در مجموع در دوران حرفه ای خود ۷۱۱ گل در ۷۸۰ بازی در رده باشگاه و تیم ملی وارد دروازه حریفان کرد.

شش سال رنچ به پایان رسید؛ بمب‌افکن در تابوت

گرد مولر از سال 1982 و با خداحافظی از فوتبال تمایل زیادی به مصرف مشروبات الکلی پیدا کرد و در نهایت و در سال 2015 هنگامی که مربی تیم دوم بایرن بود، مبتلا به بیماری آلزایمر تشخیص داده شد.

اعتیاد شدید به مصرف الکل حتی باعث مشکلات مالی و ورشکستگی گرد مولر در یک مقطع شدد. کارل هاینس رومنیگه، اولی هوینس و بکن باوئر، اسطوره های بایرن مونیخ به او در مسیر بازگشت به زندگی کمک کردند و گرد مولر در سال 1991 مربی جوانان بایرن مونیخ شد. اما از شش سال پیش گرد مولر تقریبا عکس العمل خاصی به اتفاقات نداشته و این دوران را در خواب سپری کرده است.

همسر مولر در نوامبر گذشته به نشریه آلمانی بیلد گفت: "او تقریبا چیزی نمی خورد، به سختی می تواند غذا قورت دهد، تقریبا 24 ساعت در رختخواب دراز کشیده و در روز فقط چند لحظه بیدار است.

عجیب اینجاست در یک سال اخیر سه ستاره بزرگ دنیای فوتبال در خط حمله یعنی گرد مولر، مارادونا و پائولو روسی از دنیا رفته اند و فوت بمب افکن، در 24 ساعت اخیر جامعه فوتبال جهان و به خصوص آلمان را در شوک بزرگی فرو برده است.

و اما واکنش ستاره های بزرگ به فوت گرد مولر:

پله، اسطوره فوتبال برزیل: "امروز روز غم انگیزی برای افرادی است که عاشق فوتبال هستند. او برای هر کسی که به فوتبال علاقه داشت یک اسطوره بی چون و چرا بود. مولر یکی از بهترین مهاجمانی بود که من دیدم و البته یک انسان بزرگ بود. نام تو برای همیشه در خاطرات باقی خواهد ماند."

شش سال رنچ به پایان رسید؛ بمب‌افکن در تابوت

لیونل مسی در اینستاگرام: "اسطوره فوتبال ما را ترک کرد ..."

کارل هاینس رومینیگه: "اگر یک تیم فوتبال در بهشت وجود داشته باشد، آنها حالا یک غول واقعی در اختیار دارند."

اولیور کان: "این خبر عمیقا ما را تحت تاثیر قرار داد. گرد مولریکی از بزرگ ترین اسطوره های تاریخ باشگاه بایرن بوده، دستاوردهای او تا به امروز نظیر نداشته و نام برای همیشه بخشی از تاریخ بزرگ باشگاه بایرن مونیخ و تمام فوتبال آلمان خواهد بود."

هانسی فلیک: "خبر درگذشت گرد مولر من را بسیار ناراحت کرد. گرد مولر الگوی فروتنی و تواضع بود و نام او به عنوان بازیکنی بی تکرار باقی خواهد ماند."

شش سال رنچ به پایان رسید؛ بمب‌افکن در تابوت

رابرت لواندوفسکی: "تو همیشه برای من الهام بخش خواهی بود. رسیدن به دستاوردهای افسانه ای تو همیشه برای ما بازیکنان چالش بزرگی خواهد بود. ممنون که برای ما الگو بودی."

هربرت هاینر: "امروز یک روز غم انگیز و تلخ برای باشگاه بایرن مونیخ و همه هواداران این تیم است. بدون گرد مولر، بایرن مونیخ امروز این باشگاهی نبود که همه ما عاشقش هستیم. نام و یاد او برای همیشه زنده خواهد ماند."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج