۱۱۴۷۰۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مظلومی: بازیکن ۲میلیاردی، پیشنهاد ۱۵ میلیاردی دارد

گفت‌وگو با پرویز مظلومی درخصوص آخرین اتفاقات اخبار و حواشی پیرامون باشگاه استقلال را در زیر می‌خوانید.

فرهیختگان: «از هواداران که نگران هستند و نگرانی آنها را درک می‌کنم خواهش می‌کنم اجازه بدهند تا ببینیم چه کار باید بکنیم.» این بخشی از صحبت‌های پرویز مظلومی، عضو هیات مدیره استقلال است که ۳۵ سال در این باشگاه از بازی کردن گرفته تا مربیگری و حضور در هیات مدیره را تجربه کرده و در همه این سال‌ها به هر ترتیب ممکن به قول خودش سعی کرده است تا به استقلال کمک کند، اما حالا اعتقاد دارد در بازار نقل و انتقالات فشار عجیبی روی استقلال است.

با این حال نکته عجیب‌تر اینکه در این مدت اخیر از فینال جام حذفی تا امروز عصر که رسما کار آبی‌پوشان برای دیدار مقابل الهلال آغاز می‌شود تا لحظه تنظیم این مصاحبه خروجی خاصی به‌دست نیامده تا هواداران این تیم اتفاقات آینده این تیم را با ناامیدی پیش‌بینی کنند. با این حال مظلومی اعتقاد دارد که کار‌ها تقریبا آماده است و قیمت پیشنهادی بازیکنان نیز افزایش پیدا کرده و قرار است امروز و فردا قرارداد بازیکنان تمدیدی و جدید بسته شود تا کار روی روال بیفتد. گفت‌وگو با پرویز مظلومی درخصوص آخرین اتفاقات اخبار و حواشی پیرامون باشگاه استقلال را در زیر می‌خوانید.

در جلسه اخیر هیات مدیره باشگاه چه گذشت؟

در این جلسه قیمت بازیکنان را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده و قرارداد یک‌سری از آنها را افزایش دادیم. در این مورد مجیدی هم راضی بود. ان‌شاءالله با بازیکنان صحبت‌های لازم انجام شود تا هر چه سریع‌تر آنها به پای میز مذاکره آمده و توافق لازم را برای ماندن انجام دهند‌.

با همه این تفاسیر هنوز هواداران استقلال نگران هستند، چون خروجی کار را می‌بینند که هیچ خبری نیست.

من به‌عنوان پیشکسوت استقلال تا یک اندازه‌ای برش دارم و همیشه و همه‌جا هم به همه احترام می‌گذارم و خود مجیدی هم شاهد است که اگر رقم قرارداد بازیکنان افزایش پیدا کرد با پیشنهاد من این اتفاق افتاد. درواقع تمام سعی و تلاش بنده به‌عنوان پیشکسوتی که امروز در هیات مدیره صاحب‌منصب است و می‌تواند کاری انجام دهد این است که هر چه سریع‌تر تیم بسته شود. در این چند روز تعطیلات نیز همه وقت و فرصت خود را گذاشتیم تا این کار انجام شود.

خدا را شکر با سرمربی تیم به یک جمع‌بندی نهایی روی قیمت‌ها رسیدیم که درنهایت فرهاد هم از این اتفاق راضی بود و ان‌شاءالله او در ادامه بازیکنان را راضی کند تا این کار انجام شود. ما بازی سخت و حساسی را مقابل الهلال در پیش داریم و باید هر چه سریع‌تر تکلیف بازیکنان استقلال و بسته شدن تیم مشخص شود.

ولی شنیده می‌شود پولی در بساط باشگاه نیست.

در این مدت مددی در باشگاه نبود و با عنایتی که آقای ملکیان به‌عنوان رئیس هیات مدیره داشت او هم قبول کرد که قرارداد یک‌سری از بازیکنان افزایش پیدا کند. درواقع در جلسه‌ای که با او داشتیم و طی درخواستی که ارائه شد عنایت کردند تا قرارداد یک‌سری از بازیکنان افزایش پیدا کند تا هر چه سریع‌تر تکلیف بازیکنان تمدیدی استقلال مشخص شود.

با منابع مالی‌ای که به‌جز اسپانسر باشگاه هستند به توافقاتی رسیده و قرار است طی سه چهار روز آینده یک پرداختی خوب به بچه‌ها داشته باشیم. تقریبا ۱۰ درصد به بالا به بازیکنان‌مان پول می‌دهیم. البته به جز های‌وب داریم تلاش می‌کنیم تا از جاهای دیگر هم پول بگیریم تا ان‌شاءالله این اتفاق هر چه سریع‌تر رخ دهد.

موضوع مهدی قایدی به کجا انجامید؟

جلسه نهایی بین مدیرعامل استقلال و باشگاه شباب الاهلی جمعه‌شب برگزار شد و آنها باید پاسخ نهایی را بدهند. باید ما هم به جمع‌بندی کلی برسیم تا برای این انتقال هم باشگاه راضی شود هم سرمربی تیم و هم هیات مدیره. در وهله اول ما اعضای هیات مدیره و خود مجیدی دوست داریم تا قایدی بماند، اما این موضوع هم مهم است که آیا این بازیکن برای ادامه کار با استقلال انگیزه لازم را دارد یا خیر. در این خصوص هم باید هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی برسیم.

صحبت از استعفای شما مطرح شد و این‌طور نوشتند که تا یکشنبه شاید از استقلال جدا شوید.

صحبت‌های زیادی در این خصوص انجام دادم ضمن اینکه احترام و ارزش زیادی برای آقای ملکیان قائل هستم. او دارد شبانه روز تلاش می‌کند تا بتواند مشکلات استقلال را حل کند، اما به او پیام دادم اگر شرایط نقل و انتقالات به این شکل باشد مجبورم بروم، چون هواداران از من توقع دارند و با این شرایط من نمی‌توانم در این فضا کار کنم، پس یا باید فضا برای همکاری بهتر شود یا چاره‌ای برای قطع همکاری نیست. من ۳۵ سال از عمرم را در این باشگاه گذاشتم و همه مدارج را در استقلال سپری کرده‌ام و زیر و رو و بالا و پایین همه چیز را می‌دانم. همه حاشیه‌ها و آدم‌ها و اشخاصی که خط می‌دهند و نمی‌دهند را می‌شناسم و همه این اتفاقات مثل روز برای من روشن است، اما ما در بازار نقل و انتقالات در فشار عجیبی هستیم، چون هم تحمل هواداران کم است و دارند فشار می‌آورند و هم پولی در کار نیست. نباید این‌طور هم باشد که مثل گذشته قراردادها بسته شود و ما امروز بمانیم که از کجا پرداخت کنیم‌.

باید یک طوری باشد که بتوانیم دخل و خرجمان با هم همخوانی داشته باشد و بتوانیم به آن توجه کنیم. ما الان به هیچ وجه ممکن خواهان فروش مهدی قایدی نیستیم اما از یک طرف هم مجبوریم. هواداران بدانند اگر به سرعت پول استراماچونی را جور نکنیم این بار از پنجره که محروم می‌شویم ممکن است با کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر محکوم شده و هزار اتفاق و تبعات دیگر برایمان رخ خواهد داد.

ما داریم سبک سنگین می‌کنیم که اگر بتوانیم از منابع مختلف مالی پول جور کنیم تا دیگر نیازی به فروش ‌قایدی نباشد، اما همان‌طور که گفتم این موضوع هم اهمیت دارد که آیا این بازیکن انگیزه لازم برای ادامه همکاری با استقلال را دارد یا خیر؟ و ممکن است او هم انگیزه کار کردن در فوتبال ایران را از دست داده باشد.

در هر صورت شاید همین موضوع که سال‌هاست بدون جام قهرمانی برای استقلال سپری می‌شود فشار را روی هوادار زیاد کرده و به تبع آن فشار روی شما زیاد شده است. یعنی نمی‌خواهید به هواداران حق بدهید؟

در هر صورت طبق لیستی که مجیدی داده ما و خود فرهاد تلاش می‌کنیم تا طبق این لیست نقل و انتقالاتمان را انجام داده و هرچه سریع‌تر تکلیف بستن تیم را مشخص کنیم. از سوی دیگر امیدوارم تکلیف لیست تمدیدی‌ها هم زودتر مشخص شود. خواهشم از این دسته از بازیکنان که عرق و تعصب به استقلال دارند این است که اگر پیشنهاد بیشتری از تیم‌های دیگر دارند برای استقلال این ارقام را کمتر درنظر بگیرند. مثلا آنها می‌گویند فلان تیم صنعتی به ما فلان قدر می‌دهد، اما ما نمی‌توانیم در استقلال این رقم را بدهیم و باید به‌خاطر اسم استقلال و هواداران میلیونی آن توقع خود را یک‌مقدار پایین‌تر بیاورند، خدا شاهد است قراردادهایی که ما تصویب کردیم تا به بازیکنان داده شود خیلی قراردادهای خوبی هستند.

کارشناسان اعتقاد دارند تیم‌های صنعتی در این چند سال اخیر موجب به‌هم خوردن نظم بازار در فصل نقل و انتقالات شده‌اند.

آنها خودشان می‌دانند و خدای خودشان و ما هم نمی‌توانیم بگوییم فلان قدر ندهند. دارند و می‌دهند! ما چه کار کنیم، ما نداریم اما از آقای رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور که قبلا و پیش از این هم با او صحبت کردم متوجه شدم ایشان خیلی دوست دارند در این قضیه کمک کنند، درخواست می‌کنم که اگر همچنان می‌خواهد تیم استقلال زیر پوشش دولت بماند باید برای ما هم هرساله بودجه‌ای را درنظر بگیرند. نباید ما را رها کنند در غیر این صورت خصوصی‌سازی صورت بگیرد تا یک خاکی بر سر‌مان کنیم.

باید عین بودجه‌ای که به نهادهای دیگر می‌دهند برای استقلال هم هر سال بودجه‌ای را درنظر بگیرند. من کاری به رقیب‌مان ندارم آنها خودشان حرف خودشان را می‌زنند، اما برای استقلال اگر می‌خواهد همچنان تیم زیر نظر دولت باشد باید بودجه درنظر بگیرند. مگر تیم‌های دیگر دولتی و صنعتی نیستند آنها چطوری دارند این پول‌ها را خرج می‌کنند چه کسی روی آن نظارت دارد که این‌طور پول خرج می‌کند و بازار را به‌هم می‌زنند. با بازیکن صحبت می‌کنیم می‌گوید فلان تیم ۱۵ میلیارد می‌دهد از کجا می‌آورند این ارقام را می‌دهند؟ بازیکنی که ما به او ۲ میلیارد تومان می‌دادیم ۱۵ میلیارد پیشنهاد دارد. مسلم است وقتی ۷ میلیارد بدهیم قبول نمی‌کند.

بازار را به‌هم زده‌اند و معلوم نیست نهادهای نظارتی کجا هستند. همین نهادهای نظارتی دارند به ما فشار می‌آورند که بیشتر از این ارقام پیشنهادی هم نمی‌توانیم قرارداد ببندیم، پس چرا جلوی بقیه را نمی‌گیرند. هواداران هم نمی‌دانند ما چه مشکلاتی داریم، این حرف‌ها در دلم مانده بود و باید یک روز می‌زدم و با این شرایط کار مشکل است. ما ۲۰ روز دیگر با الهلال بازی داریم این درحالی است که حتی زمین تمرین ما را هم گرفته بودند. خدا پدر ملکیان را بیامرزد که با تماسی که با وزارت گرفت دوباره زمین باشگاه انقلاب را به ما دادند. حتی اجازه نمی‌دادند به چمن ورزشگاه انقلاب آب بدهیم دو هفته بود که این زمین آب نخورده بود؛ اینها را چه کسی باید پاسخگو باشد؟ اصلا فکر نمی‌کنند که این تیم سه هفته دیگر یک بازی بین‌المللی و حیثیتی مقابل تیمی از کشوری دارد که این همه مشکل با ما دارد، واقعا یکی نیست به ما کمک کند و دستمان را بگیرد.

از صبح تا شب دنبال هزار و یک کار هستیم و آخر هم می‌گویند نوش جان‌تان پول‌هایی که می‌خورید. کدام پول؟ بیایید ببینید و وجدان داشته باشید! پرویز مظلومی یک ریال بابت حضور در هیات مدیره پول نمی‌گیرد، اگر آمده‌ایم کار می‌کنیم به‌خاطر عشق استقلال است وگرنه ۱۰ بار خواستم بروم، اما اجازه ندادند و می‌گویند چه کسی را بگذاریم تا کمک کند. امیدوارم بازیکنان هم انصاف داشته باشند و به‌خاطر هواداران یک مقدار کوتاه بیایند.

حالا با این وضعیت می‌مانید یا می‌روید؟

فعلا هستم تا تکلیف روشن شود در هر صورت اگر کاری هم صورت نگرفت چون به تعطیلات خوردیم و بازیکنان همه به تعطیلات رفتند و وقتی هم جلسه می‌گذاریم مدیربرنامه‌های آنها می‌آیند و آنها هم یک خواسته‌های دیگری دارند و جالب اینکه همین که جلسه را ترک می‌کنند، همین که پیشنهاد‌های بیشتری از مبلغ پیشنهادی استقلال می‌رسد، آنها هم به‌خاطر اینکه درصد بیشتری بگیرند بازیکنان خود را به آن سمت می‌برند.

یک حرف‌هایی را نمی‌توانیم بزنیم‌. ما می‌گوییم ۵ میلیارد تیم دیگری می‌گوید ۱۰ میلیارد و برای اینکه پورسانت بیشتری بگیرند بازیکن را ترغیب می‌کنند تا به تیم دیگری برود. خود بازیکن هم که نمی‌آید رودرروی پرویز مظلومی بنشیند تا به‌خاطر احترامی که داریم او را توی رودربایستی گذاشته و کاری کنیم که کوتاه بیاید. آنها خودشان دنبال تفریح رفته‌اند و یک آدمی را می‌فرستند که فقط به‌دنبال پورسانت و منافع خودش است و دلش برای استقلال نمی‌سوزد. ‌ای‌کاش این بازیکنان یک مقدار هم انصاف داشته باشند و این کارها را با استقلال نکنند.

ادامه راه استقلال چه می‌شود؟

قرار است مجیدی با احمد مددی نشسته و صحبت‌هایی که با اعضای هیات مدیره داشت را به مدیرعامل انتقال بدهد و قرار است بحث بازیکنانی که صحبت کرده‌ایم روشن شود و همچنین تمدیدی‌ها یکی‌یکی قراردادهای خود را ببندند. مددی هم از امارات بازگشته، از هواداران که نگران هستند نگرانی آنها را درک می‌کنم، خواهش می‌کنم اجازه بدهند تا ببینیم چه کار باید کنیم. طبق صحبت‌هایی که دیروز با مجیدی انجام دادیم و به توافقات نهایی رسیدیم قرار است یکی‌یکی بازیکنان را صدا زده و قراردادها را ببندند، هم بازیکنان جدید و هم قدیمی‌ها. همچنین قرار است از امروز بعدازظهر تمرینات آغاز شود و امیدواریم که تکلیف قرارداد‌ها هر چه سریع‌تر مشخص شود. فعلا هم زمین شماره ۲ آزادی را گرفته‌ایم تا بتوانیم مجموعه باشگاه انقلاب را آماده کنیم.

تیم نیز قرار است یک هفته قبل از بازی راهی دوبی شود تا اردوی تدارکاتی خود را در این شهر برای بازی مقابل الهلال برگزار کند. جالب اینکه ما میزبان هستیم، اما زمین تمرین تیم عربستانی را هم ما باید بدهیم، این دیگر چه میزبانی‌ای است که ما باید همه هزینه‌ها از جمله هزینه‌های حریف را هم بدهیم؟ از کجا باید بیاوریم؟ هیچ‌کس هم به ما کمک نمی‌کند. فدراسیون که ماشاءالله در خواب ابدی تشریف دارد. ما را میزبان کرده‌اند و تازه باید هزینه‌های میزبانی الهلال را هم بدهیم. این درحالی است که بازی‌های مرحله بعدی در عربستان برگزار می‌شود، اگر قرار است ما در تهران میزبان الهلال نشویم چطور می‌شود که ما یک بار به عربستان رفته‌ایم و اگر صعود کنیم باز هم باید برویم. اینها به ایران نمی‌آیند و بازی را در کشور بی‌طرف گذاشتند، اما اگر ما بالا برویم باید باز هم به عربستان برویم. آنها چرا نمی‌آیند؟ چه کسی باید از حق فوتبال ایران دفاع کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج