۱۱۴۷۹۸۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

واعظ آشتیانی: کسی با مدال و مدرک وزیر نمی‌شود

حمید سجادی به عنوان یکی از قهرمانان و تحصیلکردگان ورزش به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی شده و طی امروز و فردا باید مورد قضاوت نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

روزنامه اعتماد: حمید سجادی به عنوان یکی از قهرمانان و تحصیلکردگان ورزش به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی شده و طی امروز و فردا باید مورد قضاوت نمایندگان مجلس قرار بگیرد. او قبلا یک بار این فرآیند را تجربه کرده. در سال ۹۰ سجادی توسط احمدی‌نژاد به عنوان وزیر ورزش به مجلس معرفی شد که رای نیاورد.

رییس‌جمهور هنگام معرفی سجادی گفت ورزشی‌ها از من خواستند که ورزش را به دست ورزشی‌ها بسپارم و به همین دلیل حمید سجادی برای این پست معرفی شده. در مورد حمید سجادی و اینکه آیا گزینه خوبی برای وزارت هست صحبت‌های زیادی انجام شده. امیررضا واعظ آشتیانی قائم مقام سابق سازمان تربیت‌بدنی، رییس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری و مدیرعامل سابق استقلال، اما در این زمینه به نکته دیگری اشاره می‌کند.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت احتمالی سجادی مصداق سپردن ورزش دست ورزشی‌هاست یا نه گفت: «ورزش مدت‌هاست دست ورزشی‌هاست منتها فرافکنی می‌کنند. امثال نصرالله سجادی‌ها، حمید گودرزی‌ها سال‌ها در ورزش مسوولیت داشتند. آقای گودرزی به عنوان تحصیلکرده این رشته و استاد دانشگاه و رییس دانشکده تربیت‌بدنی وزیر ورزش بوده. عاقبت عملکرد آقای گودرزی را هم دیدیم که به کجا رسید.» ایشان افزود: «ما نه تنها در ورزش بلکه در تمامی تخصص‌ها در کار اجرایی نگران سیاسی‌کاری هستیم نه حضور سیاسیون.

مگر می‌شود بگوییم سیاسیون نیایند در ورزش؟ مگر می‌شود در هر حوزه‌ای کسی دارای تفکر سیاسی نباشد؟ مگر چنین موجودی وجود دارد؟ ما در کشوری هستیم که آحاد مردمش سیاسی هستند و نگرش‌های متفاوت دارند. عده‌ای در ورزش فرافکنی می‌کنند که ورزش را بسپارید دست ورزشی‌ها. خب مگر چنین چیزی نیست؟ ما چرا فقط این بحث را می‌کنیم که ورزش را بسپاریم دست ورزشی‌ها؟ چرا نمی‌گوییم این شخص باید مدیر و مدبر باشد؟ مگر امیر و رسول خادم معاون وزیر و رییس فدراسیون نبودند؟ ورزش دست ورزشی‌هاست. آقای رییس‌جمهور مطرح کرد گروهی آمدند و گفتند ورزش را بسپارید دست ورزشی‌ها! چرا آدرس غلط به رییس‌جمهور می‌دهند؟»

مدیرعامل سابق آبی‌ها با اشاره به اینکه ملاک انتخاب وزیر ورزش باید تغییر کند، گفت: «اگر کسی مدال و تحصیلات مرتبط در حوزه ورزش داشت آیا دلیل می‌شود که وزیر ورزش بشود؟ من کاری به آقای سجادی ندارم. اما اگر این متر باشد خیلی از قهرمانان ما مدال‌های بی‌شماری دارند و تحصیلات عالیه هم دارند پس باید ادعای وزارت کنند. امروز ما مشکل مدیریت در سطح کلان کشور داریم. ما باید به دنبال مدیر و مدبر بگردیم. به دنبال کسی که در حوزه مسوولیتش سیاسی‌کاری و سیاسی بازی نکند و وظایفی که به او محول شده را انجام دهد.»

قائم مقام اسبق سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مدیری سیاسی کاری نکند گفت: «خود بنده در ورزش بودم کجا سیاسی کاری کردم؟ من رییس فدراسیون بودم کارم را می‌کردم و آدم‌های متخصص هم دورم جمع کردم. استقلال هم بودم یک نفر آدم سیاسی دور خودم نیاوردم. کسانی هم بودند که برعکس این کار را کردند. اتفاقا یک سری ورزشی‌ها از نردبان سیاسی‌ها بالا می‌روند.

چرا کسی این را نمی‌بیند؟ فقط ورزش هم نیست. در حوزه‌های دیگر مدیریت هم مسوولان سیاست‌بازی را باید کنار بگذارند و وظیفه‌شان را انجام دهند. من مخالف این هستم که تعهد و تخصص داشته باشیم ولی مدیریت نداشته باشیم. یا اینکه مدیریت داشته باشیم، اما تخصص و تعهد نداشته باشیم. این‌ها لازم و ملزوم هم هستند. نمی‌توان متر را تعداد مدال یا رشته مرتبط بگذاریم.»

واعظ آشتیانی در واکنش به این سوال که صراحتا موضع شما در قبال آقای سجادی چیست، پاسخ داد: «در خلال صحبت‌هایم با ظرافت جواب دادم. بحث صراحت نیست. من متر دست شما دادم. می‌گویم اگر ملاک مدال و تحصیل مرتبط باشد ما قهرمانان بی‌شماری داریم در کشور که هم مدال‌های فراوان دارند هم سابقه کار اجرایی دارند هم تحصیلات مرتبط، اما چرا هنگام انتخاب بحث مهمی به نام مدیریت مغفول می‌ماند. آیا می‌توان با در نظر گرفتن مدال و تحصیلات بحث مدیریت را نادیده بگیریم؟» در ادامه رییس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه ورزش گفت: «ورزش در دولت یازدهم و دوازدهم به لحاظ کیفی رشد نکرد. برخی از آقایان وقتی می‌خواهند عملکرد خودشان را به قضاوت بگذارند به تعداد مدال‌هایی که در دوران مدیریت‌شان گرفتند استناد می‌کنند. این هم از نگاه منفی غیرمنطقی است هم از نگاه مثبت.

از لحاظ مثبت امکان دارد در یک بازه زمانی مشخص قهرمانانی به بلوغ رسیده باشند و مدال‌های فراوانی بگیرند. در حالی که این کاشت قبلی‌هاست. از لحاظ منفی هم ممکن است همان‌هایی که به بلوغ رسیده بودند در دوره بعدی افول کرده باشند. پس قضاوت نباید مدال باشد. قضاوت باید این باشد که ورزش در بطن مردم چه جایگاهی دارد و مردم چه قضاوتی در مورد ورزش می‌کنند. در دولت یازدهم و دوازدهم این شاخص‌ها وجود ندارد. مردم نگاه خوبی به مجموعه ورزش ندارند. از بعد ورزش همگانی که شاخص اصلی است پیشرفتی نمی‌بینیم. من امیدوارم مدیران قبلی و آتی به دنبال شاخصی به نام مدال برای عملکرد خودشان نگردند.»

ایشان در ادامه به آینده ورزش در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: «اگر این دولت سیزدهم می‌خواهد موفق شود باید در رشته‌های مختلف ورزشی از پرورش گلخانه‌ای قهرمانان پرهیز کند. ساختاری باید درست شود که در آن طی یک فرآیندی قهرمان تولید کند. یعنی اینکه اگر یک ورزشکار عمر قهرمانی‌اش به پایان رسید نفر بعدی آماده باشد. این یک فرآیند منطقی در جهت تولید قهرمان است. اگر قرار باشد بر اساس یک جرقه یا اتفاق که در ورزش ما به همین صورت است قهرمانی به وجود بیاید همیشه شاهد این هستیم که در یک دوران مدال خوب داریم و در یک دوران مدال کم می‌آوریم. اگر بناست دولت سیزدهم موفقیتی داشته باشد باید اول ورزش همگانی را رونق بدهد و بعد برسد به جایی که تولید قهرمانش استمرار داشته باشد.»

ایشان در پایان رای اعتماد به وزرا را حق نمایندگان دانست و افزود: «آن‌ها حتما با یک بصیرتی موضوع را نگاه می‌کنند. اگر ایشان انتخاب شد امیدوارم در امورات محوله که کار بسیار سختی است موفق باشد و اگر انتخاب نشد حتما خیریتی در کار بوده.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پارسا

      با دوچرخه سواری میشه؟

      .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج