adexo3
۱۱۵۱۷۶۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

در انتظار شکار گربه سیاه قدیمی توسط یوز‌ها

عراقی‌ها در طول تاریخ همواره رقیب سرسختی برای تیم ملی ایران بوده‌اند.

خبرآنلاین: تیم ملی ایران امشب در جدالی حساس به مصاف عراق خواهد رفت و برد در این بازی می‌تواند راه تیم ملی را برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ هموار کند. با این حال شاگردان اسکوچیچ امشب مقابل عراق کار شاده‌ای نخواهند داشت. حریف امشب ایران به جز چند مقطع کوتاه هیچوقت تیم قدرتمندی در آسیا نبوده اما در طول تاریخ بارها برای ایران دردسرساز شده و می‌توان از این تیم به عنوان گربه سیاه فوتبال ایران یاد کرد.

عراقی‌ها در سال‌های اخیر دو بار موفق به شکست تیم ملی در بازی‌های مهم شده‌اند. اولی در جام ملت‌های سال ۲۰۱۵ بود که آن‌ها پس از تساوی ۳-۳ دراماتیک در پایان ۱۲۰ دقیقه موفق شدند تیم آماده کارلوس کی‌روش را در ضربات پنالتی از مسابقات حذف کنند و راهی نیمه‌نهایی شوند. دومی هم سال ۲۰۱۹ و در زمان حضور ویلموتس بود که ایران با نتیجه دو بر یک به عراق باخت تا شرایط پراسترسی را برای صعود به این مرحله از مقدماتی تجربه کندو صعودی که البته با شکست همین تیم عراق به دست آمد اما حتی برد در بازی آخر دو تیم هم نمی‌تواند تضمینی برای ساده بودن بازی امشب باشد.

عراقی‌ها پس از آن مسابقه دیک ادووکات را جایگزین سرگی کاتانچ کردند و پس از متوقف کردن کره جنوبی می‌خواهند از دیگر مدعی گروه هم امتیاز بگیرند.

خاطرات تلخ فوتبال ایران از تیم ملی عراق فقط محدود به مسابقات رسمی نمی‌شود؛ در سال ۱۳۹۵ تیم ملی در ورزشگاه آزادی در دیداری دوستانه میزبان عراق بود و با یک گل شکست خورد. نتیجه‌ای که پایانی بر رکورد شکست‌ناپذیری تیم ملی مقابل حریفان آسیایی بود. ایران پس از شکست ۳ بر یک مقابل عمان در روز اول خرداد ۱۳۹۲ به مدت سه سال و ده ماه و در ۲۹ بازی رسمی و دوستانه هرگز مقابل تیم‌های آسیایی شکست نخورده بود تا اینکه در آزادی به عراق باخت.

ایران در سال‌های دور هم سابقه شکست مقابل عراق را دارد. آن‌ها در سال ۱۳۸۱ در فینال غرب آسیا در ضربات پنالتی موفق به شکست ایران شدند. در سال ۱۳۷۵ و در جریان جام ملت‌های ۱۹۹۶ هم تیم ملی دو بر یک مقابل عراق شکست خورد ولی در نهایت توانست از گروهش صعود کند. سال ۱۳۷۲ و در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ هم تیم ملی دو بر یک به عراق باخت و در نهایت هم به جام جهانی نرسید.

تمام این نتایج نشان می‌دهد عراق هرگز حریف ساده‌ای برای تیم ملی ایران نبوده و شاگردان اسکوچیچ در بازی امشب باید حسابی مراقب حریف خود باشند. حریفی که شاید جزو قدرت‌های آسیا به حساب نیاید اما میشه با انگیزه‌ای مضاعف مقابل ایران به زمین آمده و بارها دردسرساز بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج