اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۵۱۸۷۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کرمانی‌مقدم: پرسپولیس باید طلسم آسیا را بشکند

مرتضی کرمانی مقدم، مربی فعلی تیم خیبر خرم آباد و بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره شرایط تیم قرمزپوش پایتخت برای دیدار مقابل استقلال تاجیکستان و سایر مسائل فنی پرسپولیس و همچنین از دلایل بازی ضعیف‌ تیم ملی‌مان مقابل سوریه و دیدار دشوار پیش رو نظراتش را مطرح کرد.

ایران ورزشی: مرتضی کرمانی مقدم، مربی فعلی تیم خیبر خرم آباد و بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره شرایط تیم قرمزپوش پایتخت برای دیدار مقابل استقلال تاجیکستان و سایر مسائل فنی پرسپولیس و همچنین از دلایل بازی ضعیف‌ تیم ملی‌مان مقابل سوریه و دیدار دشوار پیش رو نظراتش را مطرح کرد.

فاصله زیادی به دیدار پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان نمانده در این خصوص به لحاظ فنی چه صحبتی دارید؟

مسلماً اگر این دیدار بعد از چند بازی که پرسپولیس در لیگ انجام می‌داد برگزار می‌شد برای نماینده اول ما در آسیا بهتر بود چون در این صورت تیم جدید با انجام چند بازی با هماهنگی و شرایط فنی لازم به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رفت اما به هر حال برنامه‌ریزی از سوی ‌ای‌اف‌سی انجام شده و کاری نمی‌توان انجام داد و باید با قدرت کامل به مصاف حریف رفت. امیدوارم تیم با شرایط خوبی به تاجیکستان برود و از قهرمانی‌ها و شرایط خودش در ایران و آسیا دفاع کند. پرسپولیس بزرگترین و پر افتخارترین تیم ایران است و هواداران فراوانی دارد که قلب‌شان برای پیروزی تیم‌شان می‌تپد به همین دلیل با همه سختی‌ها و چغر بودن تیم تاجیکی، پرسپولیس می‌تواند از سدشان بگذرد.

من اطمینان دارم تیم تاجیکستانی با ترس به مصاف قهرمان ایران می‌رود و رودرروی پرسپولیس قرار می‌گیرد. این ترس به دلیل برتری‌های ما در آنها وجود دارد و عیان است اما من اعتقاد راسخ دارم که نباید در بازی تک حذفی آن هم در زمین حریف ریسک کرده یا اشتباه کنیم چون در بازی حذفی اولین و کوچکترین اشتباه ممکن است به حذف تیم منجر شود.

بازی هم در زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شود که برای سرخ‌پوشان خیلی آشنا نیست!

بله همه این موارد هست اما من اطمینان دارم حتی کوچکترین مورد هم از چشم و فکر یحیی و کادرش پوشیده و مخفی نخواهد ماند و پرسپولیس با قدرت تمام به مصاف حریف تاجیکستانی می‌رود تا آنها را شکست داده و با اقتدار پای به بازی‌های متمرکز مرحله گروهی بگذارد.

برای بازی‌های متمرکز در عربستان چقدر به صعود پرسپولیس خوشبین هستید؟

من معتقدم فعلاً نباید به بازی‌های خودمان در عربستان فکر کنیم و باید تمام حواس‌مان به بازی با تیم تاجیکستانی معطوف باشد. مسلماً وقتی از بازی تک حذفی به سلامت گذر کردیم حتماً بهتر می‌توانیم در رابطه با بازی‌های مرحله گروهی حرف بزنیم و در مورد حریفان بهترین برنامه‌ریزی و تصمیم‌ها را اتخاذ کنیم.

بضاعت پرسپولیس را در خط حمله با اضافه شدن پاکدل و سایر نفرات چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پاکدل مهاجم بدی نیست و یحیی با شناخت کامل او را انتخاب کرده و من فکر می‌کنم بضاعت پرسپولیس در خط حمله و سایر خطوط مطلوب و قابل قبول است.

یعنی پاکدل می‌تواند مانند مغانلو شوک روحی و انگیزه لازم را برای عبدی و آل کثیر فراهم کند؟

بله پاکدل پتانسیل فنی قابل قبولی دارد و مهره قابلی در خط حمله محسوب می‌شود و از خصوصیات متفاوتی نسبت به عبدی و آل کثیر بهره می‌برد و به کار یحیی می‌آید. در کنار این نکته من فکر می‌کنم چون هافبک‌های چپ و راست خوب در زمان هجوم به خط حمله اضافه می‌شوند حتماً خط حمله فصل آتی پرسپولیس در کنار موفقیت تیمی حرف برای گفتن خواهد داشت.

اما بعد از جدایی نوراللهی هنوز هم بعضی از پیشکسوتان و کارشناسان معتقدند جای او در پرسپولیس برای فصل آتی خالی است.

احمد خیلی خوب در کارهای دفاعی کمک می‌کرد و خیلی خوب در زمان حمله در محوطه جریمه یا نزدیک هجده قدم حریفان حاضر می‌شد و برای پرسپولیس بعد از چهار سال حضور به واقع یک ستون محسوب می‌شد اما باید به بقیه بازیکنان جدید و قدیم و بضاعت موجودمان اطمینان و آنها را به شکل منطقی حمایت کنیم تا آنها بتوانند زودتر در ترکیب پرسپولیس جا بیفتند و به پرسپولیس خیلی کمک کنند.

برای ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر هم امیدوارید؟

من اعتقاد دارم اولویت پرسپولیس باید قهرمانی در آسیا باشد چون برای پرسپولیس قهرمانی ایران عادی شده به همین دلیل حتماً باید اولویت اصلی و اول سرخ‌پوشان قهرمانی در آسیا و شکستن طلسم قهرمان نشدن در قاره کهن باشد.

برای بازی سوپر جام پرسپولیس مقابل فولاد چه نتیجه و شرایطی را پیش‌بینی می‌کنید؟

فولاد خیلی تغییر کرده و به نظرم فولاد قدرت تحت هدایت جواد نکونام را ندارد و شانس پرسپولیس برای قهرمانی در سوپر جام خیلی بیشتر است.

پرسپولیس با وجود گلات زدن و قهرمانی سوپر جام اما در کسب سه‌گانه زدن ناکام مانده، آیا برای فصل آتی می‌توان سه‌گانه زدن زمان برانکو را برای پرسپولیس یحیی گل محمدی هم متصور بود؟

من فکر می‌کنم همه جام‌ها مهم و ارزشمند است اما عیار قهرمانی در آسیا از هر چیز دیگری برای پرسپولیس مهم‌تر است و ان‌شاءالله بعد از قهرمانی در آسیا خیلی بهتر و موفق‌تر می‌توان راجع به کسب جام‌های داخلی حرف زد و آنها را عملیاتی ساخت.

در رابطه با تیم ملی و بردمان مقابل سوریه چه دیدگاه و نظر فنی دارید؟

تیم ملی ما در نیمه اول هیچ حرفی برای گفتن نداشت. نیمه دوم را بد شروع نکردیم و به گل هم رسیدیم اما متأسفانه موقعیت خاصی برای گلزنی ایجاد نکردیم و ترسو و محتاط بازی کردیم اما به هر شکل ممکن سه امتیاز بازی اول را کسب کردیم که برای ما فوق‌العاده مهم و حیاتی بود.

چرا تیم‌مان در خط حمله و موقعیت‌سازی دور از انتظار ظاهر شد؟

غیبت سردار آزمون موجب شده بود تا طارمی هم در پیشانی خط حمله آن کارایی لازم را نداشته باشد چون بالاخره آزمون برای طارمی در چند سال اخیر بهترین زوج در خط حمله بوده و درک متقابل خوبی بین سردار و طارمی وجود داشته و دارد.

شما از بین کره جنوبی و عراق کدامیک را حریف اصلی تیم‌مان برای صعود می‌دانید؟

عراق اصلی‌ترین حریف ایران در گروهی که در آن قرار داریم محسوب می‌شود و اعتقاد شخصی‌ام این است که ما مقابل کره راحت‌تر از مقابل عراق بازی خواهیم کرد. سبک بازی و خصوصیات فردی و بدنی بازیکنان عراق به ایران نزدیک است و این مسأله به دشواری بازی‌مان مقابل عراق اضافه می‌کند اما به نظرم برد مقابل عراق شرایط ما را در گروه‌مان خوب و هموار خواهد کرد. در بازی اول ما به دلیل عدم حضور اسکوچیچ و بازی تدارکاتی و بعضی از کمبودهای دیگر اقتدار همیشگی را نداشتیم با این وجود فکر می‌کنم ما ایران هستیم و حتماً شانس اول صعود از گروه‌مان هستیم و بالاخره تیم‌های دیگر همگروه‌مان حساب جداگانه‌ای برای تیم ملی کشورمان باز کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج