۱۱۵۵۱۰۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

رضاوند: باید به مجیدی زمان بدهیم

ما در فینال جام‌حذفی حاضر شدیم و بعد از سپری کردن یک فصل فشرده و دشوار باید چند روزی را استراحت کرده و به ریکاوری می‌پرداختیم. با همه این تفاسیر نمی‌شد و دوباره طی ۱۵- ۱۰ روز همه را جمع کرده و در این فاصله طوری برنامه‌ها و مراحل آماده‌سازی را پیش بردیم که بخواهیم یک بازی سنگین آن هم مقابل الهلال از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا انجام بدهیم.

فرهیختگان: آرش رضاوند بعد از مدت‌ها سکوت سرانجام به حرف آمده و از مشکلات و دغدغه‌هایش از حضور در استقلال می‌گوید و اینکه چرا این تیم نمی‌تواند موفق شود. می‌گوید فقط احترام می‌خواهند. اینکه تعهدات باشگاه به قراردادها و مطالبات در زمان و موعد خودش اجرایی شود. تاکید دارد که پول پیش از اندازه نمی‌خواهند و نیازشان زمین تمرین مناسب و در کنار آن استخر و مرکز پزشکی است.

دغدغه‌شان ثبات در کادر بازیکنان و مربیان است نه اینکه هرسال ۱۰ بازیکن خوب و تاثیرگذار از استقلال جدا شوند، چون این عوامل باعث می‌شود در طول فصل دچار مشکل شوند. با او از هر دری صحبت کردیم، از دیدار مقابل الهلال تا مشکلاتی که این روزها استقلال و هوادارانش را آزار می‌دهد و حتی از او خواستیم آینده استقلال در فصل پیش‌رو را پیش‌بینی کند. گفت‌وگو با آرش رضاوند را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا صحبت‌مان را از بازی با الهلال شروع کنیم. شکستی که تبعات زیادی به‌همراه داشت و ناراحتی و نگرانی هواداران را هم فراهم کرد اما به نظر می‌رسد نحوه آماده‌سازی تیم برای این بازی حساس به آن اندازه‌ای نبود که بتواند از قبل به این دیدار امیدوار بود و به نظر می‌رسید درنهایت با دست‌بسته استقلال را به مصاف متمول‌های الهلال فرستادند؟

در هر صورت با همین شرایط هم در بازی فوق خیلی از کارشناسان عنوان کردند که شانس‌های استقلال بیشتر از الهلال بود و اگر توپ‌های ما به گل می‌رفت درنهایت نتیجه‌ دیگری در پایان مسابقه به ثبت می‌رسید. ما قبل از گل اول تیم عربستانی در نیمه اول چند موقعیت خیلی خوب داشتیم که می‌توانست شرایط بازی را به نفع ما کرده و ورق را به سود استقلال بچرخاند اما در کل امسال هم مثل سال‌های قبل چند بازیکن تاثیرگذار و مهم تیم از جمع ما جدا شده‌اند و بازیکنان جوانی به جمع ما اضافه شده‌اند و به همین دلیل زمان می‌برد تا بخواهیم دوباره هماهنگ شده و روی ریل موفقیت بیفتیم.

همه این مسائل به کنار اما فکر نمی‌کنید یک مقدار برای آماده‌سازی دیدار مقابل الهلال دیر استارت زدید؟

در هر صورت ما در فینال جام‌حذفی حاضر شدیم و بعد از سپری کردن یک فصل فشرده و دشوار باید چند روزی را استراحت کرده و به ریکاوری می‌پرداختیم. با همه این تفاسیر نمی‌شد و دوباره طی ۱۵- ۱۰ روز همه را جمع کرده و در این فاصله طوری برنامه‌ها و مراحل آماده‌سازی را پیش بردیم که بخواهیم یک بازی سنگین آن هم مقابل الهلال از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا انجام بدهیم. این درحالی است که زمان مناسبی هم برای استراحت و ریکاوری و بدنسازی و این داستان‌ها به‌منظور برگزاری این دیدار نداشتیم؛ چراکه رقابت‌های فصل قبل تمام شده بود و ما نه در کوران رقابت‌های لیگ بودیم و نه می‌توانستیم بازی دوستانه خوبی را انجام بدهیم و شرایط خیلی سخت و دشوار بود، بااین‌حال من فکر می‌کنم استقلال مقابل الهلال بد کار نکرد و برای برتری و صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا فقط شانس نداشتیم.

اگر از نظر فنی به این دیدار نگاه کنیم برخی می‌گفتند استقلال اگر یک هافبک طراح در میانه میدان داشت یا بعد از رفتن قایدی و دیاباته یک تمام‌کننده خوب می‌گرفت، می‌توانست مقابل الهلال موفق باشد. به‌عنوان فردی که در این دیدار در ترکیب ثابت استقلال به میدان رفتید در این خصوص چه صحبتی دارید. آیا استقلال مقابل تیم عربستانی از لحاظ فنی کمبود داشت یا مسائل دیگر ناکامی این تیم را به‌همراه آورد؟

من بیشتر درباره بازی صحبت می‌کنم. ما شانس‌های خیلی خوبی داشتیم که متاسفانه گل نشدند. اما الهلال از وجود بازیکنان تأثیرگذاری بهره می‌برد که در یک لحظه نتیجه بازی را تغییر می‌دهند. درخصوص مباحث فنی بیشتر از این نمی‌توانم صحبت کنم، چون من مربی نیستم و این مربیان و کادرفنی هستند که باید تصمیم‌گیری کنند، که هر بازیکن در کجا می‌خواهد بازی کند یا در کجای زمین کم‌وکسر وجود دارد و قبل از بازی سیستم تیم را برای نحوه بازی کردن تعیین کند. بااین‌حال امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد یک شرایطی پیش بیاید که ما هم بتوانیم یک ماه که تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده، با یک آماده‌سازی مناسب و جذب یکی دو بازیکن خوب دیگر در کنار جوان‌هایی که جذب شدند، با یک موقعیت و وضعیت ایده‌آل وارد فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر شویم.

درحال‌حاضر چیزی که می‌بینیم، استقلال از لحاظ ساختار و برنامه‌ریزی شرایط خوبی نداشته و به نظر نمی‌رسد موقعیت برای یک آماده‌سازی خوب فراهم باشد، هرچند شنیده می‌شود مدیران استقلال رفتنی هستند و افراد جدیدی به جای آنها می‌آیند.

در هر صورت درخصوص هر مساله‌ای که وجود دارد باید هرچه سریع‌تر تکلیف مشخص شود و در آینده نزدیک همه کادر مدیریت، کادرفنی و بازیکنان دست‌به‌دست هم بدهیم تا اینکه بتوانیم سال خوبی داشته باشیم. اما با این شرایطی که الان هست این کار خیلی سخت‌تر شده و هرطور که هست از آنجا که ما همه عضو یک خانواده هستیم باید خیلی زود خودمان را جمع‌وجور کنیم.

هواداران و بازیکنان می‌گویند در این سال‌ها به همه ارکان استقلال بی‌احترامی شده و احترام می‌خواهند.

یک مورد از این موضوع، احترام به تعهدات باشگاه برمی‌گردد که باید در موعد مقرر آن را انجام بدهند. ما چیزی اضافه‌تر از قرارداد خود نمی‌خواهیم و الان هم مطالبات ما از پارسال مانده و اینکه برای امسال نیز شرایط کلا متفاوت است، در کنار همه اینها ما برای موفقیت چیز زیادی نمی‌خواهیم. بدیهی‌ترین چیز ممکن برای هر تیم یک زمین تمرین خوب است و باید یکی دو زمین خوب در طی فصل داشته باشیم و امکاناتی مثل سالن بدنسازی، استخر و سایر امکانات آبی برای ریکاوری بعد از تمرین یا مرکز پزشکی باید در کنار زمین داشته باشیم و همه این عوامل باعث می‌شود مصدومیت بازیکنان کمتر شود. امیدوارم این اتفاق بیفتد تا بتوانیم برای فصل جدید شرایط خوبی را رقم بزنیم.

از تغییرات در کادرفنی صحبت می‌کنند، از نظر شما در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت‌های لیگ و حالا که استقلال با تفکرات مجیدی بسته شده، این موضوع منطقی به نظر می‌رسد؟

من در این مورد نمی‌توانم نظر خاصی بدهم اما من فکر نمی‌کنم هیچ‌جای دنیا به این شکل باشد که هنوز فصل جدید شروع نشده بخواهند چنین اتفاقاتی را رقم بزنند. امیدوارم هرچه هست به صلاح استقلال باشد، چون امسال تنها سالی است که آقافرهاد به نسبت تفکراتی که دارد خودش تیم را بسته و از نظر من اگر موفقیت می‌خواهیم باید وقت داده شود.

استقلالی‌ها انتظار دارند این تیم بعد از ۸ سال ناکامی در لیگ امسال جبران مافات کرده و با موفقیت فصل پیش‌رو را به پایان برساند.

ما خیلی مشکل داریم و خودتان دارید می‌بینید و هواداران هم این مشکلات را احساس می‌کنند. به عقیده من هواداران استقلال حق دارند؛ اما من سربسته می‌گویم که خیلی مشکل داریم و چه‌بسا شما خیلی از آنها را خبر نداشته باشید. به‌خاطر همین باز تاکید می‌کنم سخت‌افزار و ابزار مناسب برای تمرین خوب از لازمه‌های موفقیت هستند و در کنار آن یک ثبات خوب در کادر بازیکنان به وجود آمده، این‌طور نباشد که هر سال ترکیب تیم عوض شود. همین موضوع شرایط را سخت‌تر می‌کند. من ۲ سال است که در استقلال بازی می‌کنم. تا می‌خواهیم با هم هماهنگ شویم به‌یکباره جمع کثیری از بازیکنان تا ۹، ۱۰ بازیکن از استقلال جدا می‌شوند و این موضوع آسیب زیادی به تیم و اهداف‌مان می‌زند. ۱۰ بازیکن کم نیست. اگر دو سه بازیکن می‌رفتند، می‌شد به هر نحوی برای آنها جایگزین پیدا کرد. اما هر سال حدود ۱۰ بازیکن تاثیرگذار از استقلال جدا می‌شود و همین موضوع مشکلات ما را بیشتر می‌کند.

هواداران شما معتقدند پرسپولیس؛ تیم رقیب سنتی استقلال، با ثباتی که در ترکیب خود داشته، در این چند سال قهرمان شده است.

من کاری به تیم حریف ندارم و درباره تیم خودمان صحبت می‌کنم. این موضوع یعنی نداشتن ثبات در کادر بازیکنان استقلال برای ما مشکل‌ساز شده و ما را اذیت می‌کند. شما حساب کنید تا می‌خواهیم هماهنگ شویم فصل به پایان رسیده و برای فصل جدید دوباره باید با یک‌سری از بازیکنان جدید کار را آغاز کنیم. همین موضوع یعنی عدم هماهنگی در ابتدای فصل باعث می‌شود مثل هر سال ۱۰ بازی را از دست بدهیم.

درخصوص خریدهای جدید استقلال چه صحبتی دارید. یک‌سری از آنها انتقاد می‌کنند و یک‌سری می‌گویند باید به این دسته از بازیکنان جدید زمان داد.

فعلا زود است و باید به آنها زمان داد. شرایط حضور در استقلال و تیم‌های بزرگ با جاهای دیگر فرق می‌کند.

درخصوص لیگ جدید صحبت کنیم؛ چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی فصل بیست‌ویکم می‌دانید و پیش‌بینی از آینده استقلال در لیگ چیست؟

در لیگ جدید سپاهان تیم خوبی را بسته و پرسپولیس و استقلال هم شرایط خوبی دارند. به نظر من قهرمان از بین یکی از این سه تیم معرفی خواهد شد.

نمی‌خواهید درمورد تغییرات مدیریتی در استقلال بیشتر صحبت کنید؟

خیر. من در این چیز‌ها دخالت نمی‌کنم. اما امیدوارم هر چیزی که صلاح استقلال و هواداران این تیم است همان اتفاق بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مظلومی وروشن مثل آفتاب پرست می مانند ولحظه ای رنگ عوض می کنند ودشمنان اصلی استقلال هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج