adexo3
۱۱۵۷۴۳۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مددی به خاطر اتفاقات دبی رفت؟

به نظر می‌رسد با وجود آنکه از مدت‌ها قبل زمزمه تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال به گوش می‌رسید، با این حال از آنجایی که شنیده می‌شد شاید مددی یا ملکیان در استقلال ابقا شوند، اما به نظر می‌رسد اتفاقات اردوی دبی ریشه بسیاری از تغییرات و جابه‌جایی‌ها در این باشگاه بوده به‌طوری که بعد از بازگشت استقلال، تغییرات مدیریتی به صورت جدی در دستور کار وزیر ورزش قرار گرفت و سجادی به سرعت این موضوع را عملیاتی کرد.

فرهیختگان: هنوز مدت زمان زیادی از حضور مصطفی آجرلو در باشگاه استقلال سپری نمی‌شود اما شاید اقدامات مثبت او در همین زمان کوتاه به اندازه همه مدیران قبلی در ادوار اخیر بوده باشد. این درحالی است که چه بسا رکورد تغییرات و تاثیر‌گذاری مثبت در یک دوره زمانی کوتاه در تاریخ باشگاه استقلال توسط آجرلو شکسته شد.

روز گذشته نیز اقداماتی از سوی مدیریت باشگاه در امر پشتیبانی از تیم صورت گرفت و در ابتدا خبر اقدامات لازم جهت اسکان و ایاب‌وذهاب گابریله پین، دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی در کانال باشگاه منتشر و این‌طور مطرح شد که پین قصد دارد تا زمان حضور خانواده‌اش در تهران در هتل مستقر باشد. به همین دلیل اقدامات مربوط به تمدید قرارداد هتل و ایاب‌وذهاب این مربی توسط بخش اجرایی باشگاه انجام شد.

همچنین مقرر شده تجهیزات مورد نیاز تمرینات تیم فوتبال استقلال تهیه و آماده شود، این درحالی است که به دلیل نبود برخی از امکانات اولیه در جلسات تمرین تیم استقلال، با دستور مدیریت جدید بلافاصله تجهیزات لازم تهیه شده و باقی‌مانده آن تا پایان هفته در تمرینات تیم استقلال مستقر خواهد شد. ابزار فنی تمرین، وسایل مورد نیاز در رختکن مثل ماشین لباسشویی، دستگاه نوشیدنی‌ساز، ایجاد داروخانه کوچک در رختکن(پیش از این تیم پزشکی داروها را به دلیل نبود فضای مناسب هر روز با خود حمل می‌کردند) و از همه مهم‌تر ساماندهی باکیفیت تغذیه تیم به‌خصوص در تمرینات صبح و ظهر و روزهای ریکاوری ازجمله اقدامات انجام شده است.

در دیگر خبرها ذکر شد قرار است جهت ایمنی و سلامتی اعضای تیم فوتبال استقلال؛ از این پس یک دستگاه آمبولانس در جلسات تمرین تیم بزرگسالان مستقر ‌شود. ضرورت وجود آمبولانس در تمرینات جزء اصول اولیه و حرفه‌ای است اما تا پیش از این رویه معمول به گونه دیگری بوده است.

همچنین باشگاه استقلال اعلام کرد مشکل اسکان بازیکنان جدید تیم فوتبال استقلال برطرف شد. با وجود اینکه باشگاه استقلال تعهدی در جهت تهیه مسکن برای بازیکنان داخلی جدید ندارد اما بعضی از این بازیکنان به دلیل مشکلات مختلف هنوز نتوانستند مسکن خود را تهیه کنند. به همین دلیل باشگاه استقلال در جهت تمرکز این بازیکنان در دوران آماده‌سازی، آنها را به صورت موقت در یکی از هتل‌های مناسب تهران اسکان داده است.

بنابراین همه این اتفاقات مثبت، گام‌های روبه جلوی باشگاه استقلال در مسیر موفقیت محسوب شده و دستاوردهایی که در همین مدت کوتاه به دست آمده بدون شک بی‌تاثیر از حضور آجرلو و مدیران جدید باشگاه نبوده که به نظر می‌رسد موفقیت و کامیابی بعد از سال‌ها در باشگاه استقلال در صورتی که مدیران آن با همین دست فرمان حرکت کنند خیلی زود‌تر از حد تصور حاصل شود.

این درحالی است که با این اقدامات صورت گرفته حالا می‌طلبد تا کادر فنی با یک برنامه‌ریزی منسجم و آماده کردن تیمی قدرتمند در میدان، مکمل اقدامات اجرایی و پشتیبانی صورت گرفته توسط مدیران باشند تا این اقدامات و برنامه‌ها نتیجه لازم را بدهد.

برنامه3 ساله آجرلو برای احیای استقلال

از حدود یک ماه پیش زمزمه‌های تغییر مدیریت در باشگاه استقلال به گوش رسیده و رسانه‌ها در این خصوص هر روز مطالبی را منتشر می‌کردند. در این مدت افراد زیادی کاندیدای مدیریت باشگاه استقلال شدند، از فتح‌الله‌زاده گرفته تا توفیقی، سعید آذری، احمد سعادتمند و... اما از همان روز اول مشخص بود که بسیاری از این چهره‌ها هیچ شانسی برای حضور در هیچ سمتی در باشگاه استقلال ندارند و به نظر می‌رسید بیشتر، رسانه‌ها و آدم‌های رسانه‌ای آنها در تلاش هستند تا زمینه را برای حضور این افراد در باشگاه استقلال به‌عنوان مدیرعامل یا اعضای هیات‌مدیره فراهم کنند. این درحالی است که در جبهه مقابل برخی صحبت‌ها از ابقای احمد مددی و اصغر ملکیان به گوش رسید اما با همه این تفاسیر از همان روز نخست یک چهره بیشتر از همه به صندلی مدیریت استقلال روزبه‌روز نزدیک‌تر شد و درنهایت نیز به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه پرطرفدار انتخاب شد. نکته قابل توجه اینکه طبق شنیده‌های «فرهیختگان» درخصوص انتخاب مصطفی آجرلو این‌طور به گوش می‌رسد که مدیرعامل اسبق تیم‌های پاس، استیل‌آذین و تراکتور برای احیا و موفقیت در باشگاه استقلال برنامه سه ساله‌ای را به وزارت ورزش ارائه کرده و قصد دارد در این سه سال یک بار دیگر بعد از حدود یک دهه ناکامی از دیدگاه هواداران باشگاه استقلال را به جایگاه اصلی و واقعی خود در گذشته برگرداند.

تغییرات ادامه دارد

با حضور مصطفی آجرلو در باشگاه استقلال تغییرات در این باشگاه آغاز شده و به جز موارد مرتبط با کادرفنی که شنیده می‌شود در تعامل و هماهنگی کامل فرهاد مجیدی این تغییرات شکل گرفته، در موارد اجرایی و مدیریتی نیز برخی اتفاقات افتاده و برخی اتفاقات دیگر نیز در پیش است. بر همین اساس و در اولین گام در حوزه مدیریتی، جلال نصیری به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه استقلال انتخاب شد. این درحالی است که طبق شنیده‌ها برخی معاونت‌ها و کمیته‌ها ازجمله معاونت بین‌الملل، معاونت حقوقی، معاونت فرهنگی و برخی کمیته‌ها قرار است در آینده دستخوش تغییرات شود هر چند درخصوص تغییرات در آکادمی استقلال نیز زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد.‌ با این حال درخصوص معاونت ورزشی در این باشگاه طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها به اسامی مختلفی اشاره کرده‌اند که طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» هیچ‌کدام از این اسامی در فهرست مدیریت جدید برای این پست نبوده و از انتخاب آنها خبری نخواهد بود.

نکته قابل توجه اینکه در بین اسامی، برخی معاونان سابق در گذشته‌های نه‌چندان دور نیز دیده می‌شود اما این اسامی هیچ شانسی برای بازگشت دوباره به استقلال را ندارند اما با همه این تفاسیر طبق شنیده‌ها یک پیشکسوت برای حضور در بدنه مدیریتی باشگاه کم‌شانس نبوده و احتمالا در این خصوص طی روزهای آینده اخباری به گوش برسد.

مذاکره با بانک و صندوق‌های مالی

موضوع اسپانسرینگ باشگاه استقلال با ورود مصطفی آجرلو به این باشگاه وارد فاز تازه‌ای شده است. با وجود آنکه شرکت های‌وب طبق قرارداد باید تا دو سال آینده کارگزاری استقلال را عهده‌دار باشد اما به نظر می‌رسد برخی اتفاقات گذشته و همچنین شایعات حضور این کارگزار در مزایده اسپانسرینگ پرسپولیس و از سوی دیگر مبلغ پرداختی آنها برای سال‌های دوم و سوم باعث شده است تا تیم مدیران جدید استقلال، بررسی‌هایی را در این زمینه داشته باشند تا بهترین تصمیم را درخصوص اسپانسر این باشگاه برای فصل آینده بگیرند، هر چند در این خصوص طی روزهای گذشته برخی اخبار منتشر شد مبنی‌بر اینکه آجرلو از شرکت‌های وب درخواست کرده است در صورتی که قصد دارند برای دو فصل آینده با استقلال همکاری کنند باید مبلغ هزار میلیارد بپردازند که این موضوع بیشتر به یک داستان‌سرایی شباهت داشته و هرگز چنین درخواستی مطرح نشده است. اما بعد از باز شدن باب مذاکرات با برخی بانک‌ها و صندوق‌های مالی در صورتی که پیشنهاد آنها برای اسپانسری استقلال در فصل آینده بیشتر از پرداختی‌‌های وب باشد، موضوع اقاله قرارداد با این شرکت پرحاشیه احتمالا در دستور کار مدیریت باشگاه قرار گرفته و احتمالا یک اسپانسر دیگر به‌عنوان کارگزار، جایگزین خواهد شد، با همه این تفاسیر این موضوع زیرنظر عبداللهی، رئیس هیات‌مدیره جدید باشگاه استقلال در دست اقدام و بررسی قرار دارد.

پشت پرده اظهارات جنجالی وزیر ورزش

حمید سجادی در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و مروجین اخلاق و معنویات که به همت سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد، در بخشی از این سخنان به صحبت‌های قابل‌توجهی درخصوص حواشی یک تیم اعزامی به مسابقاتی در خارج از کشور پرداخت. وزیر ورزش بدون اعلام رشته یا تیم ورزشی خاص گفت: «در ماه محرم و صفر تیمی با پول بیت‌المال عازم خارج از کشور می‌شود، در خارج از کشور باید چه چیزهایی رعایت شود؟ این موارد رعایت نمی‌شود و وقتی این مسائل به ما گزارش می‌شود سردرد می‌گیریم و ناراحت می‌شویم که کجا نشسته‌ایم. تیم ما در محرم و صفر به خارج از کشور رفته، چه گذشت بر این تیم؟ کجاییم؟ در این شهر و در این کشور مربی کجاست، سرپرست کجاست، ورزشکار کجاست؟ مگر مسابقه نداریم؟ خرید کردن اینقدر مهم است؟ گردش اینقدر مهم است؟ گام دوم واکنش درست است. باید واکنش را ببینیم.»

درواقع وزیر ورزش با وجود آنکه نامی از تیم خاصی نیاورد اما پرواضح است که او به اتفاقات سفر باشگاه استقلال به امارات در جریان برگزاری اردوی قبل از دیدار این تیم مقابل الهلال اشاره کرده و حالا طبق شنیده‌های «فرهیختگان» به نظر می‌رسد با وجود آنکه از مدت‌ها قبل زمزمه تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال به گوش می‌رسید، با این حال از آنجایی که شنیده می‌شد شاید مددی یا ملکیان در استقلال ابقا شوند اما به نظر می‌رسد اتفاقات اردوی دبی ریشه بسیاری از تغییرات و جابه‌جایی‌ها در این باشگاه بوده به‌طوری که بعد از بازگشت استقلال، تغییرات مدیریتی به صورت جدی در دستور کار وزیر ورزش قرار گرفت و سجادی به سرعت این موضوع را عملیاتی کرد.

نکته دیگر اینکه خداحافظی با بهرام امیری از سرپرستی باشگاه و همچنین تغییر پست فرزاد مجیدی نیز ظاهرا با این موضوع بی‌ارتباط نبوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج