۱۱۵۷۹۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فروشگاهی لاکچری و تماشایی به نام PSG

یادداشت جالب فیلیپ لام، ستاره سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان درباره باشاه پاری‌سن‌ژرمن را بخوانید.

خبرآنلاین: یادداشت جالب فیلیپ لام، ستاره سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان درباره باشاه پاری‌سن‌ژرمن را بخوانید.

در کنار رود «سن» در شهر پاریس و در فاصله پنج دقیقه‌ای تا موزه مشهور «لوور»، فروشگاهی به نام «ساماریتــِن» خودنمایی می‌کند. این ساختمان آخرین بار با هزینه‌ای ۷۵۰ میلیون یورویی مورد بازسازی قرار گرفت؛ ساختمانی از جنس چوب که در یک منطقه ویژه جا خوش کرده است.

فروشگاهی لاکچری و تماشایی به نام PSG

محصولات داخل این فروشگاه، برندهای لوکسی همچون «دیور»، «گاکی»، «پرادا» و «لوئی ویتان» هستند و مشتریان برای خرید یک کفش ساده حداقل 1000 یورو می‌پردازند! حتی در دوران شیوع کرونا نیز تجارت محصولات لاکچری نه تنها دچار رکورد نشد بلکه رشد قابل توجهی را نیز ثبت کرد. این حقیقتی غیرقابل کتمان است که «ساماریتـِن» توجه مردم را به شکلی جادویی به سمت خود جلب می‌کند؛ مردمی که در راهروهای آن با هیجانی غیرقابل وصف قدم می‌زنند و به تماشا و تحسین محصولاتِ فروشگاه می‌پردازند. گویی که مشغول تماشای نقاشی «مونالیزا» در موزه تاریخی «لوور» هستند.

تیم فوتبال «پاری‌سن‌ژرمن» را اکنون می‌توانید به «ساماریتن» تشبیه نمایید؛ تیمی که باارزش‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ستاره‌ها و جواهرات دنیای فوتبال را زیر یک سقف گرد هم آورده. درون دروازه «جیانلوییجی دوناروما» حضور دارد که پس از کسب عنوان قهرمانی یورو 2020 با تیم ملی ایتالیا، عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را به آغوش کشید. یک خط جلوتر «سرخیو راموس» کاپیتان سابق رئال مادرید و مهره باارزش آن‌ها در یک دهه اخیر، اینبار در لباس «PSG» خودنمایی می‌کند. چند قدم آن‌طرف‌تر «مارکو وراتی» یکی دیگر از ستارگان قهرمانی ایتالیا در یورو 2020 را می‌بینید که هدایت و رهبری خط هافبک «میلیونرهای پاریسی» را به دست گرفته است.

در نهایت هم خط حمله این تیم؛ جایی که تک‌تک هنرپیشه‌های نقش اولش را هر کودکی حتی در توکیو، دهلی‎نو، کیپ‌تاون و ریو هم می‌شناسد. «نیمار جونیور» و «کیلیان امباپه» نه تنها بااستعدادترین مهاجمان جهان هستند، بلکه لقب گران‌ترین‌ها را نیز یدک می‌کشند. دو ستاره‌ای که خریدشان برای «ناصر الخلیفی» بیش از 400 میلیون یورو هزینه تراشید و حالا در کنار این دو جواهر، الماس چشم‌نوازی به نام «لیونل مسی»؛ برنده 6 توپ طلا و قهرمان سابق بارسلونا هم شروع به دلبری کرده است. اسطوره‌ای که در جدال سه‌شنبه شب مقابل منچسترسیتی، گل دوم تیمش را با جادوی همیشگی خود به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند تا به چشم بینندگان، لحظاتی ناب از «هنر» را هدیه دهد.

این سه نفر مشهورترین فوتبالیست‌های روی کره زمین هستند که روی هم بیش 500 میلیون دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند. تنها کسی که از این جمع جا مانده «کریستیانو رونالدو» است اما حضور هم‌زمان این سه اسطوره هم قطعاً فراتر از رویای هر مربی محسوب می‌شود.

پاری‌سن‌ژرمن در 9 سال گذشته، 7 بار جام قهرمانی لیگ یک فرانسه را بالای سر برده اما نه برای هواداران و نه مدیران این باشگاه، دیگر لیگ داخلی در اولویت قرار ندارد. این باشگاه بدون کسب عنوان اروپایی در سال‌های اخیر، جای خود را بین بزرگان قاره باز کرده است؛ باشگاهی که مربیان مشهوری همچون «کارلو آنچلوتی»، «اونای امری»، «لوران بلان»، «توماس توخل» و حالا «مائوریسیو پوچتینو» را روی نیمکت خود نشانده! اکنون در پاریس همه دیدگاهی بین‌المللی یافته‌اند و به کسب عنوان قهرمانی در UCL می‌اندیشند؛ به کسب اولین عنوان بین‌المللی باشگاه از سال 1996 تاکنون. عنوانی که در سال‌های اخیر چند بار به آن نزدیک شدند اما در لمسش ناکام ماندند. اینبار ولی با بهره‌مندی از «بهترین‌ها» به نظر می‌رسد به خواسته‌اش دست یابد. پیروزی برابر منچسترسیتی می‌تواند پیش‌پرده همین موفقیت تاریخی باشد.

فراموش نکنید که طرفداران این تیم در سراسر جهان، روزبه‌روز افزایش می‌یابد و اگر این هواداران فرصت دیدن ستارگان محبوب خود از نزدیک را داشته باشند، احتمالاً جمعیتی مشابه با هواداران ستارگان موسیقی «پاپ» یا بازیگران «هالیوود» تشکیل خواهند داد. فروش پیراهن‌های «PSG» به طرز فاحشی افزایش یافته تا حتی ویروس «کووید 19» هم در تاثیرگذاری مالی روی این باشگاه ناکام بماند. اکنون نام «پاری‌سن‌ژرمن» بیشتر از هر زمانِ دیگری سر زبان‌ها افتاده است. حالا می‌توانید با اطمینان از این بگویید که پس از «برج ایفل» و «کلیسای نوتردام»، اکنون پاریس یک قطب جدید پیدا کرده؛ یک تیم فوتبال فوق‌العاده گران‌قیمت.

باشگاه حتی به بخشی از فرهنگ پاپ تبدیل شده؛ به همین دلیل است که ویدیوهای تیم بازدیدهای 9 رقمی دارد. ضمن اینکه «PSG» به واسطه بهره‌مندی از ستاره‌های جذابِ جدیدش، گامی بزرگ در صنعت مد نیز برداشته و با پرداخت 3000 یورو به «کریستل کوچر» طراح لباس مشهور، از پیراهن جدیدش رونمایی نمود. طراحی سرشناس که مشتریانی همچون «بیانسه»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «مایک جگر» را هم در کلکسیون خود می‌بیند. ترکیبی جادویی که در پاریس به عنوان شهر مد و افراط به خوبی جواب می‌دهد!

فوتبال حرفه‌ای همان‌طور که پاری‌سن‌ژرمن نشان داده، در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولی اساس شده و اکنون باشگاه‌ها مدل جدیدی را به عنوان الگوی خود در نظر گرفته‌اند. مدلی همچون «ساماریتــِن» که همه را مجذوب تماشایش می‌کند. به همین دلیل زمانی که «PSG» و «منچسترسیتی» مقابل هم قرار گرفتند، تمام جهان به تماشایشان نشست. آیا منظره‌ای از این بهتر وجود دارد؟ بعید می‌دانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج