۱۱۶۰۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مسی به هفتمین توپ طلا می‌رسد؟

نشریه فرانس‌فوتبال روز جمعه فهرست ۳۰ نفره نامزد‌های نهایی جایزه توپ طلای خود را منتشر کرد که مطابق انتظار نام ستاره‌هایی، چون لئو مسی، کریس رونالدو، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی در آن دیده می‌شود.

فرهیختگان: نشریه فرانس‌فوتبال روز جمعه فهرست ۳۰نفره نامزدهای نهایی جایزه توپ طلای خود را منتشر کرد که مطابق انتظار نام ستاره‌هایی چون لئو مسی، کریس رونالدو، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی در آن دیده می‌شود. این نشریه سال گذشته به این بهانه که شیوع کرونا باعث شده مسابقات در شرایط عادی برگزار نشود این جایزه را به هیچ بازیکنی نداد و به این ترتیب فرصتی طلایی برای لواندوفسکی که فصلی فوق‌العاده را با بایرن‌مونیخ سپری کرده بود از دست رفت. بخش عمده‌ای از نفرات حاضر در این فهرست در لیگ برتر جزیره شاغل هستند اما پیش‌بینی می‌شود لیونل مسی برای هفتمین‌بار فاتح این جایزه شده و فاصله خود را با کریس رونالدو دوباره افزایش دهد.

این دو فوق‌ستاره در سال‌های اخیر رقابت نزدیکی با هم برای فتح این عنوان داشته‌‌اند اما درحال حاضر مسی با ۶توپ طلا یک جایزه بیشتر از رقیب پرتغالی خود به‌دست آورده و امسال می‌تواند این فاصله را به عدد۲ برساند تا به‌نوعی خود را در تاریخ فوتبال دست‌نیافتنی‌تر کند. با توجه به اینکه رونالدو وارد ۳۶سالگی شده و سال‌های آخر فوتبال را سپری می‌کند بعید است بتواند در این مدت فاصله خود را با اعجوبه آرژانتینی جبران کند. مسی اگرچه فصل قبل در بارسلونا عملکرد همیشگی را نداشت اما قهرمانی‌اش با آرژانتین در کوپاآمه‌ریکا سبب شد یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب این جایزه لقب بگیرد.

ازسوی دیگر نام‌هایی چون محمد صلاح، روبرت لواندوفسکی و حتی جورجینیو، هافبک تاثیرگذار تیم‌ملی ایتالیا در یورو۲۰۲۰ که یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم نیز محسوب می‌شد به‌عنوان رقبای مسی برای کسب این جایزه مطرح شده است اما انتخاب آنها کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. روملو لوکاکو، مهاجم این فصل چلسی که سال گذشته نقشی تعیین‌کننده در قهرمانی اینترمیلان در سریA داشت و همچنین ادواردو مندی، گلر این تیم که با درخشش در چارچوب دروازه آبی‌ها و کلین‌شیت در ۱۰بازی اروپایی تیمش نقش مهمی در قهرمانی این تیم انگلیسی در اروپا داشت، دیگر نفرات شاخص این فهرست هستند.

یکی از نکات جالب این فهرست حضور سیمون کیائر، مدافع دانمارکی میلان است که بیش از اینکه از بعد ورزشی تاثیرگذار باشد با حرکتی به‌موقع باعث نجات جان کریستین اریکسن، هم‌تیمی‌اش در یورو۲۰۲۰ شد و شاید به همین دلیل توانسته امتیازات لازم را برای حضور بین ۳۰بازیکن برتر دنیا کسب کند.

اگرچه در این فهرست نام ستاره‌های زیادی دیده می‌شود اما غیبت چند بازیکن مهم سال گذشته می‌تواند جالب باشد. یکی از این نفرات فدریکو کیه‌زا، ستاره جوان یوونتوس و تیم‌ملی ایتالیاست که در یورو۲۰۲۰ یکی از نفرات مهم تیمش بود و در سال۲۰۲۱ با ۱۷گل و ۷پاس‌گل و همچنین فتح یورو۲۰۲۰، کوپاایتالیا و سوپرجام ایتالیا سال موفقی را پشت‌سر گذاشت اما نامی از او بین ۳۰بازیکن برتر سال دیده نمی‌شود. غایب بزرگ بعدی در این لیست یان اوبلاک است که در این سال‌ها معمولا بین سه گلر برتر دنیا حضور داشته و فصل قبل هم با ۱۴کلین‌شیت در لالیگا به اتلتیکومادرید کمک کرد تا بتواند فاتح لیگ شود؛ اما جالب اینکه با وجود نمایش عالی نتوانسته امتیازات لازم را برای حضور در این فهرست کسب کند.

شاید عدم حضور او در مراحل پایانی لیگ قهرمانان و همچنین بازی در تیم‌ملی اسلوونی باعث شده کمتر مورد توجه رای‌دهندگان قرار گیرد. عدم حضور نام توماس مولر در این لیست از دیگر نکات عجیب است. او که امسال ۱۱گل و ۲۱پاس‌گل در کارنامه‌اش به ثبت رسیده یکی از نفرات مهم و اصلی بایرن‌مونیخ برای فتح دوباره بوندس‌لیگا و همچنین سوپرجام آلمان و جام‌جهانی باشگاه‌ها بود.

مولر که در دوره حضور هانسی فلیک روی نیمکت بایرن احیا شده است با عملکرد خوبی که در این مدت داشته بی‌شک شایسته حضور در فهرست بهترین‌های دنیا در سال۲۰۲۱ بوده است. اشرف حکیمی دیگر بازیکنی است که اگرچه فصل قبل با پیراهن اینترمیلان درخشید و جام قهرمانی سری Aرا بالای سر برد اما شاید به‌دلیل اینکه یک مدافع است کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. او با ۸گل، ۷پاس‌گل و ۲۱کلین‌شیت فصلی درخشان را پشت‌سر گذاشت و توانست پاری‌سن‌ژرمن را برای پرداخت ۶۰میلیون یورو بابت خریدش متقاعد کند.

جیدون سانچو، خرید این فصل منچستریونایتد نیز یکی از غایبان این فهرست است که با وجود نمایش خوبش در دورتموند چندان مورد توجه قرار نگرفته و ظاهرا رای زیادی به او داده نشده است. سانچو با پیراهن زردها ۱۲گل و ۱۲پاس‌گل داشت و با قهرمانی در جام‌حذفی این باشگاه را ترک کرد و اگرچه در لباس تیم جدیدش هنوز درخشش زیادی نداشته اما عملکردش در دورتموند می‌توانست باعث شود تا یکی از ۳۰بازیکن برتر دنیا در سال جاری میلادی نام بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق کریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج