۱۱۶۰۲۷۹
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

نگاهی به انتقادات عجیب از تیم ملی

تیمی بی‌نظیر داریم که ده بازی پیاپی را برده. کادر فنی‌ای داریم که رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را در کارنامه ثبت کرده.

روزنامه اعتماد: تیمی بی‌نظیر داریم که ده بازی پیاپی را برده. کادر فنی‌ای داریم که رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را در کارنامه ثبت کرده. کاری که برای بزرگ‌ترین مربیان هم قفل است. تیم‌هایی را بردیم که تا همین شش ماه پیش گربه سیاه و طلسم بودند، اما همه این‌ها گویا برای عده‌ای کافی نیست.

هر کارشناسی مدعی شود یک تیم فوتبال ولو در سطح محلات می‌تواند ده بازی پیاپی را «شانسی» «بدون برنامه و تاکتیک» یا با «کاکل یک بازیکن» برنده شود اگر مغرض نباشد نیازمند بستری است.

می‌گویند بازی‌های تیم ملی را ستاره‌ها در می‌آورند. ببخشید انتظار داشتید چه کسی در بیاورد؟ همین دو، سه روز پیش بازی فرانسه و بلژیک با درخشش بنزما و امباپه «درآمد». فوتبال همین است: ستاره‌هایی که درست هدایت شوند عامل برتری یک تیم هستند.

منتقدان ساده‌اندیش تیم ملی فراموش کرده‌اند «کاکل طارمی» و «نسل طلایی» با ویلموتس در بازی با بحرین یک شوت در چارچوب نداشتند. همین‌ها می‌گویند ما در صحنه اخراج خلیل‌زاده شانس آوردیم. تنها شانس ما در آن صحنه این بود که بازی کمک‌داور ویدیویی داشت که آن هم شانس نیست؛ تکنولوژی است که ما از داشتنش محرومیم. اینکه ماجرا دراماتیک شد دلیل نمی‌شود جوگیر شویم و از یک آفساید ساده بحران بسازیم.

این وسط افرادی هم هستند که گیر داده‌اند به دیر خوابیدن بازیکنان! منبع‌شان هم خبرگزاری‌هایی هستند که در چند وقت اخیر با فدراسیون فوتبال چپ افتاده‌اند و حتی سر لباس تیم ملی زنان هم داستان درست کردند. تنها دفعه‌ای که بازیکنان -آن همه نه همه آنها- دیر خوابیدند، دوشنبه شب بود که اسکوچیچ و چند ملی‌پوش دیگر قرار بود در برنامه فوتبال برتر به وسیله تماس تصویری حضور پیدا کنند.

برخی هم تیم ملی را استقلالی و پرسپولیسی می‌بینند. بند کرده اند به اینکه چرا فلان بازیکن محبوب ما بازی نمی‌کند یا چرا حق طارمی در زدن پنالتی‌ها خورده شده. خود بازیکنان با این چیز‌ها مشکلی ندارند، اما این دوستان قصد دارند آنقدر جو بدهند و زیر گوش بازیکنان بخوانند تا بالاخره دو دستگی در تیم ملی ایجاد شود. الان هم ختم امن یجیب گرفته‌اند که تیم مقابل کره جنوبی نتیجه نگیرد تا بلافاصله بپرند وسط و بگویند: «دیدید گفتیم!»

هر کاری که انجام می‌شود ارزش بهتر انجام شدن را هم دارد. پس اینکه برای پیشرفت تیم ملی تلاش کنیم هوشمندانه است، اما اینکه جوری وانمود کنیم که انگار در آستانه فاجعه قرار داریم احمقانه به نظر می‌آید. با فرض اینکه ایران و کره جنوبی از گروه صعود می‌کنند، تیم ما با برد احتمالی مقابل لبنان در بهترین شرایط صعود قرار می‌گیرد. طرفداران کی‌روش آن‌هایی که فوتبال باشگاهی را با ملی خلط می‌کنند کسانی که بلیت سفر خارجی همراه تیم ملی نصیب‌شان نشده کمی دندان روی جگر بگذارند. تیم ملی که برود جام جهانی نفعش به همه می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال کبیر

      اگر تیم ملی به جام جهانی برود حتی در جام جهانی هم از گروهش بالا برود ایا نان سفره افراد ضعیف می‌شود؟ اما اینکه تیم ملی خوب بازی می‌کند وسرمربی نقشی ندارد بی انصافی است. واگر تیمی بدون برنامه بازی کند ده بازی پشت سر هم شانسی پیروز نمی‌شود. اما عیار تیم ما جلوی کره مشخص می‌شود امیدوارم پیروز زمین را ترک کند.

    • .....

      وا خودتون به دیر خوابیدن بازیکنا گیر دادین

    • بدون نام

      سردار بهترین بازیکن تیم ملی است

    • بدون نام

      از کی روشی پور خیلی بهتره

    • بدون نام

      تیم خوبیه فقط باید بیشتر حمله کنه و وسط زمین بدست بگیره.مطمعن باشید باکره جنوبی به مشکل میخوره

    • علی

      بعضی ها در این فوتبال هر چی مربی هوچی گر تر باشد و هروز مصاحبه کند واز زمین و زمان ایراد بگیرد و در آخر هم با دفاع اتوبوسی شانسی یه گل بزند مربی خوبی است حتی اگر دلال باشد اما اسکوچیچ که در نهایت آرامش به دور حاشیه کار میکند و ده بازی هم ببرد باز هم مورد هجمه قرار میگرد

    • وحید

      چه متن زیبایی ، منطقی ، عاالی بود

    • ناشناس

      فوتبال آسیا اصلا چشم نوازنیست.حالا ایران باشد،کره ،ژاپن ویا عربستان.چون مردم وکارشناسان بازیهای اروپا وآمریکای جنوبی می بینندولذت میبرندلذا ازبازی آسیایی ها انتقادمیکنندواین طبیعی ست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج