۱۱۶۲۹۷۸
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

فرق الهلال با ما این است!

سه‌شنبه‌شب یکی از تماشایی‌ترین و حساس‌ترین مسابقات فوتبال آسیا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بین الهلال و النصر عربستان برگزار شد؛ مسابقه‌ای بین دو تیم با شدیدترین کل‌کل‌های ممکن که مطبوعات آن کشور لقب «دربی قرن» را به آن داده بودند. این بازی از دقیقه یک پرالتهاب بود و تا ساعتی بعد از پایان مسابقه هم تشنج‌های مربوط به آن فروکش نکرد.

دنياي اقتصاد: سه‌شنبه‌شب یکی از تماشایی‌ترین و حساس‌ترین مسابقات فوتبال آسیا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بین الهلال و النصر عربستان برگزار شد؛ مسابقه‌ای بین دو تیم با شدیدترین کل‌کل‌های ممکن که مطبوعات آن کشور لقب «دربی قرن» را به آن داده بودند. این بازی از دقیقه یک پرالتهاب بود و تا ساعتی بعد از پایان مسابقه هم تشنج‌های مربوط به آن فروکش نکرد.

الهلال نیمه اول را با یک گل به سود خود به پایان برد و اخراج یک بازیکن از النصر باعث شد این تیم تمام نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر بازی کند. زردپوشان البته با همین وضعیت به بازی برگشتند و گل مساوی را ز‌دند، اما سالم‌الدوسری، ستاره‌ای که در مرحله قبلی هم گل اول الهلال را به پرسپولیس زد، گل برتری تیمش را به ثمر رساند و کار را تمام کرد.

تقابل الهلال و النصر در عربستان، دست کمی از رویارویی پرسپولیس و استقلال در ایران ندارد. فضا طوری است که وقتی فصل گذشته پرسپولیس ایران موفق به شکست النصر شد، هواداران الهلال به شادی پرداختند و فیلم‌های مربوط به آن را نیز منتشر کردند. آنها خوشحال بودند که النصر بار دیگر پشت سد قهرمانی آسیا گرفتار شده است. النصر برای شکستن این طلسم، در تابستان اخیر ۶۰ میلیون یورو هزینه کرد و خیلی هم خوب بالا آمد. آنها در مرحله قبلی الوحده امارات را با پنج گل در هم کوبیدند. نبردشان در نیمه‌نهایی برابر الهلال هم بسیار قابل اعتنا بود، اما در نهایت مقهور تجربه بازیکنان حریف و اتفاقات بازی شدند. به این ترتیب حسرت قهرمانی النصر در آسیا، به دست خود الهلال طولانی‌تر شد و همین مساله دستمایه کری‌خوانی‌های شدید قرار گرفت. پس از پایان بازی و در جشن صعود الهلالی‌ها، هواداران این تیم روی سکوهای ورزشگاه کینگ سعود یونیورسیتی برای النصری‌ها کری‌خوانی می‌کردند و شعارشان این بود که «آسیا سخت است، جای شما نیست!» شدت کار تا حدی است که حتی عمر خربین، مهاجم سابق الهلال هم برای النصری‌ها کری خواند در ویدئویی گفت: «آخر شما النصری‌ها از آسیا چه می‌دانید؟»

در چنین شرایطی اصلا جای تعجب نداشت که بعد از سوت پایان مسابقه شاهد درگیری فیزیکی و شدید بازیکنان و عوامل مختلف دو باشگاه باشیم. حسین عبدالغنی، مدیر ورزشی النصر که تا همین فصل گذشته برای الاهلی به میدان می‌رفت، در پایان این بازی وارد زمین شد و با سلمان الفرج کاپیتان الهلال و تیم ملی عربستان درگیری فیزیکی پیدا کرد. تصاویری از عبدالغنی منتشر شده که او انگشتانش را در چشمان علی البلیهی مدافع الهلال فرو برده و همین مساله باعث شده تا رسانه‌های سعودی از محرومیت سنگین او خبر بدهند. چند روز پیش از آغاز مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا AFC با صدور اطلاعیه‌ای از جریمه سنگین و محرومیت‌های ۴ تا ۶ ماهه افرادی خبر داد که منجر به شروع درگیری‌های فیزیکی شوند و دقیقا این اتفاق در دربی ریاض رخ داد.

نهایتا اما الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در موقعیتی ممتاز برای کسب یک قهرمانی دیگر قرار گرفت. پرسش اینجاست که چنین تیمی چرا نباید قهرمان شود؟ بودجه دارند، هزینه می‌کنند، حق پخش تلویزیونی نجومی می‌گیرند، بهترین بازیکنان را به استخدام در می‌آورند و تازه نوع مدیریت‌شان هم طوری است که به خاطر یک سفر ساده، ۲۴ ساعت در فرودگاه معطل نمی‌شوند! آنها موفق نشوند، پس چه کسی موفق شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خلاصه کلام...خلایق هر چی لایق

    • بدون نام

      لنگی تو که یه طرح نقشه ی مهندسی برات میکشند چرا قهرمان نمیشی الهلال فقط پول داره دولت و حکومت و وزارت و طرح ونقشه مهندسی که پشتشون نیست یه کم خجالت هم خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو کیسه تو بکش ببین کجایید بعدا حرف بزن ۱۵ساله رنگ جام روندیدید فقط تماشاگرید

      • بدون نام

        شما برو به فکر تیم خودت باش

      • بدون نام

        میره کیسه کش متوهم هوچیگر

    • بدون نام

      چقدر شبیه ایرانه ،یکی پر ستاره و یکی دنبال یاره

    • اس اس اس

      النصر باپر سپولیس شبیه همندهردودرحسرت جام اسیا

      پاسخ ها

      • ایرانی

        دقیقا

      • بدون نام

        شما چی درحسرت چند جام هستید

    • اسی

      گذشته را ول کن
      فعلا که پرسپولیس 5ساله قهرمانه
      حداقل یکبارهم شما قهرمان بشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگ هم که قهرمان آسیا

      • دکتر

        بابا مسوتی رفت حالا ببینیم جام میگیرید

    • میثم

      گویا هنوز سوزش پابرجاست بابامسعودتون رفته

    • بدون نام

      لنگی های بی خاصیت فکر میکردند ایران هست مهندسی جام بگیرن فکر میکردند یه بابا مسعود هم اونجا هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج