adexo3
۱۱۶۵۷۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

غزاله صدر، دختر دکتر حمیدرضا صدر با انتشار تصاویری از پدرش یاد او را گرامی داشت.

برترین‌ها: غزاله صدر، دختر دکتر حمیدرضا صدر با انتشار تصاویری از پدرش یاد او را گرامی داشت.

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

فرزند حمیدرضا صدر با انتشار این تصاویر نوشت:

اسلایدهای بابا، طی یک ماهی که در تهران بودم، بیشتر وقتم بین کتابها و عکسها و فیلمهای پدر گذشت، بین لباسها و قلمها و هرآنچه از او به یاد مانده. تک تک کتابهایش را ورق زدم تا هم خاک‌گیری شوند هم مطمئن شوم چیزی داخلشان نیست. مبادا پدر عکسی یا دستنوشته‌ای لای صفحه‌ای گذاشته باشد و من ندانسته آن را گم کنم. مادرم اغلب به دنبال کارهای متعدد اداری یا کارهای پزشکی خودش بیرون بود، و من در سکوت خانه با پدر خاطره بازی میکردم.

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

یک روز که سخت بین اوراق و مجلات در حال خاک خوردن بودم، مادر لبخندی به من زد و رو به عکسبابا کرد و گفت: "میبینی دخترت داره چجوری دونه دونه وسایلت رو نگاه میکنه و صفحه به صفحه کتابهات رو ورق میزنه؟ خوشحالی که حواسش به همه چیزت هست و هیچ چیز رو دور نریخته، نه؟" راستش پدر همیشه به من میگفت "من میدونم وقتی من بمیرم تو یک کامیون میگیری همه چیز رو میریزی دور". اما سخت اشتباه میکرد.

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

عکسی که میبینید اسلایدهای پدر است و پروژکتور مخصوصش که نگه داشته‌ایم. روزی که در انباری اسلایدها را پیدا کردم بینهایت خوشحال شدم. اکثرشان در چهار کیف مخصوص فلزی بود که اسلایدهای دوتایش را خود پدر طبقه بندی کرده و روی کاغذ مخصوص داخل کیف فهرستشان را هم نوشته. بقیه را هم همان سالها پیش مادر گذاشته بود داخل جعبه های بیسکویت پرتقالی که انگار برای این کار ساخته شده‌اند. یک به یک اسلایدها را نگاه کردم و تقریبا نصفی را با خودم به آمریکا آوردم.دستگاه کوچکی که میبینید را از آمازون سفارش دادم تا خودم اسلایدهای بابا را به فایل دیجیتال تبدیل کنم تک به تک.

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

خاطرات دکتر صدر به روایت چند قاب قدیمی

تا به حال وقت کرده‌ام نیمی از کار را تمام کنم، تقریبا نیمی مانده. عکسهایی از پدر پیدا کرده‌ام که تا به حال ندیده بودم، عکسهایی از پدربزرگم "بابا سرهنگ"، عکسهایی از جنوب و شمال ایران، و خیلی چیزهای دیگر. خوشحالم که اسلایدهای پدر همگی سالم و با کیفیت مانده‌اند. آنهابرایم حکم گنجینه‌ای ارزشمند را دارند که مثل پنجره‌ای که همیشه بسته بوده، حالا باز شده و دوران جوانی پدر را بیش از پیش نشانم میدهند. با دیدن عکسهایش به او احساس نزدیکی بیشتری میکنم و همینطور فکر میکنم او را بیشتر میشناسم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج