adexo3
۱۱۶۶۰۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بحران بزرگ در خط دفاعی آبی‌های لندن

چلسی بهترین آمار دفاعی در لیگ برتر انگلیس را دارد، اما وضعیت مطلوب این تیم در فاز تدافعی نیز باعث نشده «توماس توخل» نگران وضعیت این منطقه کلیدی تیم‌اش نباشد. البته این نگرانی هیچ ربطی به نوع تمرینات آن‌ها برای حفظ دروازه خودی از مهاجمان حریف ندارد؛ این نگرانی موقعیتی‌ست که از کنترل سرمربی تیم تا حدود بسیار زیادی خارج است.

خبرآنلاین: آبی‌های استمفوردبریج این روزها در خصوص چهار عضو کلیدی خط دفاعی‌شان دچار وضعیتی آسیب‌پذیر شده‌اند؛ جایی که قرارداد «آنتونیو رودیگر»، «تیاگو سیلوا»، «سزار آزپیلیکوئتا» و «آندرس کریستنسن» در پایان فصل به اتمام می‌رسد. ستاره‌هایی که همگی جزو بهترین مدفاعان میانی لیگ برتر به حساب می‌آیند.

موضوع زمانی بحرانی‌تر می‌شود که بدانید جذب بازیکن جایگزین برای آنها هزینه‌ای نجومی در بر خواهد داشت و مهم‌تر اینکه همگی از دو ماه دیگر می‌توانند به صورت رسمی و قانونی با هر باشگاهی برای امضای پیش‌قراراداد وارد مذاکره شوند تا در نقل‌وانتقالات تابستانی با قراردادی آزاد لباس تیم جدیدشان را بر تن کنند.

از بین این چهار بازیکن، وضعیت رودریگر نگران‌کننده‌تر به نظر می‌رسد؛ ملی‌پوش آلمانی چلسی خواهان دستمزی ۲ برابری شده تا به رقم ۲۰۰ هزار پوند در هفته برسد اما مدیران چلسی به او اعلام کرده‌اند که تنها آماده پرداخت دستمزدی در حدود ۱۴۰ هزار پوند در هفته هستند. چند منبع معتبر در همین خصوص اعلام کرده‌اند که هیچکدام از طرفین تمایلی به تغییر نظر نهایی خود ندارد. آبی‌پوشان لندنی احساس می‌کنند که پیشنهادی بسیار عالی را روی میز کارِ رودیگر گذاشته‌اند و به همین دلیل نیز برنامه‌ای برای افزایش آن ندارد؛ حتی اگر این مبلغ تقریباً نصف دستمزد دو هم‌تیمی او در تیم ملی آلمان یعنی «کای هاورتس» و «تیمو ورنر» باشد. در این بین رودیگر هم پیشنهاد خود را کاهش نمی‌دهد و منتظر پیشنهادات دیگر باشگاه‌هاست!

بحران بزرگ در خط دفاعی آبی‌های لندن

وضعیت کریستنسن هم ساده به نظر نمی‌رسد؛ او دو ماه قبل پیشنهاد تمدید چهار ساله با دستمزد 140 هزار پوند در هفته و قابلیت تمدید برای یک سال دیگر را پیش روی خود دید اما در نهایت پاسخ نهایی به آن نداد. به نظر می‌رسید اگر بر سر جزییات توافق میشد کار به امضای قرارداد رسمی می‌کشید ولی هنوز چنین توافقی حاصل نشده است. با توجه به عملکرد کریستنسن در چلسی و تیم ملی دانمارک، باشگاه‌های بزرگ اروپایی وضعیت این مدافع را زیر نظر گرفته‌اند که همین امر نیز موضع او در مذاکرات را تقویت کرده است. به خصوص که وضعیت رودیگر هم مشخص نیست و قطعاً چلسی نمی‌خواهد دو مدافع اصلی خود را در یک تابستان به صورت هم‌زمان از دست بدهد. مدافع 25 ساله البته در ماه سپتامبر از تمایل خود برای تداوم حضور در چلسی پرده برداشت که این خبر خوبی برای هوادران است اما علیرغم تمام تمایلات قلبی، او حق دارد تا بهترین قرارداد ممکن را ببندد زیرا این قرارداد تا 30 سالگی او ادامه خواهد داشت و معلوم نیست در آن زمان بتواند قرارداد بهتری به دست آورد.

اوضاع برای دو مدافع کهنه‌کار تیم یعنی آزپیلیکوئتا و سیلوا کمی بهتر به نظر می‌رسد و طبیعتاً منطقی‌ست که در مورد این دو ستاره، بحث اصلی پیرامون سال‌های قرارداد باشد. ملی‌پوش اسپانیایی در ماه آگوست 32 ساله شده و سیاست باشگاه قبلاً این بود که به بازیکنان بالای 30 سال پیشنهاد تمدید قرارداد یک ساله ارائه دهد اما آنها در سال‌های اخیر، کمی انعطاف‌پذیرتر از قبل شده‌اند. با توجه به ارزشی که در استمفوردبریج برای آزپیلیکوئتا قائل هستند، بعید است قرارداد او پیش از اتمام فصل تمدید نشود. سیلوا هم طی 14 ماه حضورش در چلسی احترام ویژه‌ای را برای خود به دست آورده و شخصیت و قدرت رهبری‌اش اکنون مورد قدردانی همگان قرار دارد.

شرایط چلسی و سیلوا همانند فصل گذشته است؛ باشگاه و بازیکن هر دو منتظر هستند تا ببینند وضعیت فنی و زندگی شخصی تیاگو چگونه خواهد بود. یکی از منابع نزدیک به باشگاه مدعی شده با توجه به جایگاه سیلوا در چلسی، تصمیم نهایی بر عهده او خواهد بود. تیاگو در سپتامبر آینده 38 ساله خواهد شد و قصد دارد تا 40 سالگی در میادین حضور داشته باشد. ولی باید دید می‌خواهد این امر را در چلسی محقق سازد یا خود را برای چالشی جدید آماده خواهد نمود.

با وجود این شرایط پیچیده، چلسی در مورد تمدید قرارداد مدافعین خود بسیار آرام‌تر از حد انتظار ظاهر شده؛ شاید یکی از دلایل این آرامش برنامه آنها برای جذب «ژول کونده» مدافع 22 ساله سویا باشد. آنها همچنین «تروو چالوبا» را هم در این فصل در ترکیب خود داشته‌اند که امسال پیشرفت زیادی کرده است. حال باید منتظر ماند و اتفاقات پیش رو را به نظاره نشست تا از تصمیم نهایی آبی‌های لندنی در خصوص خط دفاعی متقدرشان آگاه شد.

نویسنده: سایمون جانسون

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج