adexo3
۱۱۶۶۷۸۷
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سپاهان علیه متمول‌شدن سرخابی‌ها

باشگاه استقلال یکی از تیم‌های جدی خواهان دریافت تبلیغات محیطی است و بنا بر ادعای آبی‌پوشان، آن‌ها می‌توانند سود چندبرابری را نصیب باشگاه‌ها و سازمان لیگ کنند.

روزنامه فرهیختگان: در ادامه بحث پیرامون تبلیغات محیطی که از چند هفته قبل به موضوع اصلی فوتبال کشور تبدیل شده، روز گذشته جلسه‌ای میان مدیران باشگاه‌ها با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شد تا طرفین در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه دهند. در این جلسه که قرار بود با حضور مدیران‌ عامل باشگاه‌ها برگزار شود سازمان لیگ فدراسیون فوتبال پروتکل‌های امنیتی شدیدی را برای حضور تنها یک نماینده از باشگاه‌ها در این جلسه به عمل آورده و حتی از حضور خبرنگاران نیز در این محفل هم‌اندیشی جلوگیری به عمل آمد.

این درحالی است که یکی از شعار‌های تبلیغاتی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال؛ فعالیت مالی فوتبال در سیستم اتاق شیشه‌ای بود تا اهالی فوتبال، اعضای مجمع و رسانه‌های گروهی در جریان تمامی فعل‌وانفعالات فوتبالی قرار گیرند، اما درحال حاضر نه‌تنها خبری از اتاق شیشه‌ای نیست بلکه همه فعالیت‌ها تقریبا پشت‌در‌های بسته و بدون شفاف‌سازی درحال انجام است.

در جلسه چه گذشت؟

باشگاه استقلال یکی از تیم‌های جدی خواهان دریافت تبلیغات محیطی است و بنا بر ادعای آبی‌پوشان، آنها می‌توانند سود چندبرابری را نصیب باشگاه‌ها و سازمان لیگ کنند. البته طبق شنیده‌ها در این جلسه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال نظر مثبتی درخصوص واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها داشت و حتی حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ نیز با کلیت این طرح موافق بود.

در ادامه این جلسه، مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال شرح داد که میانگین سود باشگاه‌های متوسط و کم‌درآمد از این حوزه در سال گذشته به سه‌میلیارد تومان می‌رسید که از این مبلغ یک‌میلیاردو ۲۰۰میلیون تومان آن به خود باشگاه‌ها می‌رسید و باقی مانده آن نیز به جرایم و هزینه‌های سالیانه باشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کرد و عملا چیزی به باشگاه‌ها اختصاص پیدا نمی‌کرد اما حالا به پیشنهاد آجرلو، تیم‌های استقلال و پرسپولیس به وسیله کارگزار پیشنهادی هرکدام می‌توانند ۱۵۰میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی درآمد داشته باشند و ۲۰درصد این مبلغ هم به فدراسیون فوتبال خواهد رسد. به‌عبارت دیگر درمجموع دو تیم سرخابی‌های پایتخت می‌توانند ۶۰ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سود‌رسانی داشته باشند که چندین برابر سود کلی سازمان لیگ در فصل گذشته خواهد بود.

تیم‌های کم‌درآمد چگونه منتفع می‌شوند؟

در ادامه بحث درآمدی برای تیم‌های کم‌طرفدار نیز مدیرعامل استقلال پیشنهاد داد که تنها از تقابل‌های سایر تیم‌ها با سرخابی‌های پایتخت، چهارمیلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی به این باشگاه‌ها برسد و چهارمیلیارد نیز در سایر دیدارها نصیب آنها شود که درمجموع مبلغ هشت‌میلیارد به باشگاه‌های کم‌طرفدار می‌رسد که این رقم دو برابر مبلغ دریافتی فصل گذشته آنهاست که با در نظر گرفتن سودی که سازمان لیگ مطرح می‌کند، نزدیک به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند از طریق کارگزار پیشنهادی استقلال به این باشگاه‌ها برسد.

همراهی ۳ باشگاه با استقلال

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» در همین نخستین گام باشگاه‌های فجرسپاسی، نساجی و پیکان با پیشنهاد آجرلو مدیرعامل باشگاه استقلال موافقت کرده و قرار است رایزنی‌ها با سایر تیم‌ها در آینده در این خصوص به عمل بیاید، با این حال ابهام قابل‌توجه به این موضوع برمی‌گردد که به‌جز باشگاه پرسپولیس که خود عایدی برابری با باشگاه استقلال درخصوص تبلیغات محیطی خواهد داشت سپاهانی‌ها با این موضوع مخالفت کرده‌اند که پشت‌پرده این مخالفت به این امر مربوط می‌شود که باشگاه سپاهان به‌عنوان یکی از باشگاه‌های متمول فوتبال ایران درآمد چهارمیلیاردی از سازمان لیگ یا هشت‌میلیاردی از کارگزار باشگاه استقلال برایش اهمیت نداشته و پول خرد به حساب می‌آید.

آنها بودجه قابل‌قبولی را از کارخانه فولاد سپاهان دریافت می‌کنند و به قدری بیشتر از سرخابی‌ها بودجه دارند و می‌توانند هزینه کنند که به راحتی قادر خواهند بود بازیکنان کلیدی سایر تیم‌ها ازجمله مسعود ریگی هافبک استقلال یا شهریار مغانلو مهاجم پرسپولیس را به خدمت بگیرند و این درحالی است که حتی شاکله بازیکنان مطرح و اصلی فصل گذشته خود را نیز حفظ کنند.

درواقع آنها با این حربه تیم‌های رقیب را ضعیف می‌کنند تا خودشان قدرتمند شده و بتوانند به راحتی عنوان قهرمانی را برای فصل جدید به دست بیاورند. نکته مهم اینکه در این اوضاع و احوال اقتصادی هیچ‌کس هم قادر به رقابت با سپاهان از لحاظ بودجه و درآمد نخواهد بود، بنابراین سپاهانی‌ها از این جهت با پیشنهاد استفاده مستقیم باشگاه از تبلیغات محیطی مخالف می‌کنند چون اگر ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان به درآمدهای استقلال و پرسپولیس اضافه شود آنها این مبلغ را صرف تقویت تیم خود کرده و سپاهان دیگر با تیم‌های ضعیف و کم‌بنیه از لحاظ مالی مواجه نبوده و کار برای این تیم در مصاف با تیم‌های متمول برای کسب عنوان قهرمانی سخت خواهد شد.

زیرپوست فوتبال چه خبر است؟

با این حال برای افکار عمومی سوالات پرشماری بی‌پاسخ مانده است که مسئولان فدراسیون فوتبال باید به‌منظور تنویر افکارعمومی پاسخی روشن و مستدل به آنها بدهند تا اهالی فوتبال و هواداران باشگاه‌های فوتبالی متوجه شوند زیرپوست فوتبال چه می‌گذرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مافیای سپاهان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی نظارت نباشد از این بهتر نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج