۱۱۶۸۰۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گودرزی: در بازگشت نکونام، لابی در کار نبود

نکونام درحال مذاکره با تبریزی‌ها بود که با گرشاسبی پای میز مذاکره نشست. حالا، اما درمورد تیم نکونام تردید‌هایی وجود دارد. آیا پس از دوماه دوری از تیم فولاد می‌تواند خواسته‌ها، برنامه‌ها و تفکراتش را در این تیم پیاده کند؟ بدون‌شک فولاد آن تیمی نیست که نکونام رها کرده بود.

فرهیختگان: عبدالله ویسی بعد از رضا مهاجری و فیروز کریمی سومین قربانی لیگ برتر فصل جاری است. جالب است که این جدایی‌ها معمولا برخلاف میل سرمربی و به درخواست باشگاه انجام می‌شود. به‌نظر می‌رسد اخراج‌ها محترمانه شده و مربیان علی‌رغم اینکه می‌دانند درصورت استعفا نمی‌توانند حقوق‌شان را بگیرند ولی در توافق با باشگاه از سمت خود کنار می‌روند. این شیوه جدید اخراج در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در نوع خود جالب توجه است.

چرا ویسی استعفا داد

از ابتدا هم این‌طور به‌نظر می‌رسید که ویسی دوام زیادی در تیم فولاد نمی‌آورد. کار او بسیار سخت بود و تیمی را تحویل گرفته بود که عنوان قهرمانی در جام‌حذفی را یدک می‌کشید. توقع از این مربی که طی فصول گذشته چندان موفق به‌نظر نمی‌رسید بالا بود. از طرفی شرایط فولاد مناسب نبود و دقیقا به همین دلیل نکونام مسئولیت تیمی را که قهرمان کرده بود نپذیرفت و آن را رها کرد و تیم قهرمان جام‌حذفی را به ویسی سپردند. در آن مقطع وقتی از اسماعیل گودرزی، عضو هیات‌مدیره باشگاه فولاد پرسیدیم دلیل این انتخاب چیست، گفت: «نکونام به‌دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات مسئولیت تیم ما را نپذیرفت از این‌رو مجبور شدیم با گزینه‌های دیگر وارد مذاکره شویم. در بین همه آن گزینه‌ها ویسی که مربی بومی است قبول کرد به تیم ما بیاید. معیارهای ما برای این انتخاب به‌‌جز بومی‌بودن، قهرمانی با تیم استقلال خوزستان و بازی و مربیگری در تیم فولاد بود.»

البته در زمان نکونام هم صحبت‌هایی مبنی‌بر استفاده از مربی بومی همواره ازسوی منتقدان این تیم شنیده می‌شد اما درنهایت این نکونام بود که هرچند خوزستانی نبود ولی تیم فولاد را قهرمان جام‌حذفی کرد. ظاهرا قهرمانی فولاد برای آنها کافی نبود تا با تغییراتی اساسی درنهایت در هفته چهارم به این نتیجه برسند که بازهم نکونام به‌ دردشان می‌خورد.»

حالا که ویسی جدا شده و بار دیگر نکونام به تیم فولاد پیوسته است از گودرزی خواستیم در این مورد توضیح بدهد که او به «فرهیختگان» گفت: «اصراری به اینکه تیم را به ویسی بدهیم نداشتیم بلکه در آن زمان بین تمام گزینه‌ها ویسی مسئولیت تیم ما را پذیرفت. درطول مدتی که سرمربی تیم فولاد بود از او حمایت کردیم انواع امکانات و اردوها را برایش فراهم کردیم تا در بهترین شرایط تیم را آماده ادامه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کند اما او با همه امکاناتی که دراختیار داشت نتوانست کاری کند و روند نزولی داشت، درنتیجه هیات‌مدیره تصمیم گرفت که تغییراتی ایجاد کند.»

کاملا مشخص است که هیات‌مدیره باشگاه فولاد از انتخاب خود با توجه به آنچه در فصل قبل گذشته بود پشیمان شده است. آنها در همان ابتدای فصل هم برای انتخاب ویسی تردید داشتند و به همین دلیل مذاکرات‌شان به درازا کشیده بود. آنها به‌خوبی شاهد ضعف فنی تیم‌شان بودند و می‌دانستند فولاد با شرایطی که دارد نمی‌تواند در لیگ ایران و آسیا موفق شود. از این‌رو بهترین راه را بازگشت به عقب دانستند و از تجربه همکاری با نکونام استفاده کردند و بار دیگر تیم خود را به او سپردند.

دلایل هیات‌مدیره برای تغییر

فولاد بعد از دو شکست پیاپی، یک پیروزی و یک تساوی به‌دست آورد اما اعضای هیات‌مدیره این باشگاه راضی نبودند. آنها فقط برد نمی‌خواستند بلکه منتظر بازی خوب بودند. به همین دلیل از ویسی خواستند استعفا دهد و درواقع آنها خیلی محترمانه ویسی را اخراج کردند. عجیب است که اعضای هیات‌مدیره این باشگاه توقع داشتند ویسی تیم‌شان را در سطح بالا آماده رقابت‌ها کند آن‌هم در شرایطی که پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه بسته بود و تعداد زیادی از مهره‌های خوب‌شان نیز جدا شده بودند، درواقع چیزی که هیات‌مدیره باید در ابتدای فصل درمورد آن فکر می‌کرد و به نتیجه می‌رسید پس از چندماه و بعد از برگزاری بازی هفته چهارم به نتیجه رسید.

با این حال این مربی از عملکرد خود راضی بود. او بر این باور است یک تساوی و یک پیروزی که حاصل آن چهارامتیاز است برای هفته چهارم کافی است. به همین دلیل جدایی خود از تیم فولاد را به دلایل فنی نمی‌داند و معتقد است این اتفاق درنتیجه برخی فشارها و لابی‌گری‌ها رخ داده است. فصل قبل و در زمانی که نکونام هم سرمربی تیم فولاد بود فشارهایی وجود داشت. از این‌رو نمی‌توان نسبت به اظهارات این مربی بی‌تفاوت بود.

گودرزی درمورد اینکه چرا از ویسی خواستند از سمت خود استعفا دهد و آیا دست‌هایی در کار بود، گفت: «هیچ لابی‌ای در کار نبود و جدایی این مربی کاملا فنی بود و من هرگونه حاشیه‌ای درخصوص این موضوع را تکذیب می‌کنم. از نظر هیات‌مدیره عملکرد تیم قابل‌قبول نبود، حس ما برای این بود که تیم باید در این مقطع با توجه به امکاناتی که دراختیار دارد نتیجه بهتری بگیرد. از نظر فنی با شرایط تیم مشکل داشتیم فقط نتیجه برای ما مهم نبود بلکه می‌دیدیم تیم خوب بازی نمی‌کند و آن روند رو به رشدی که توقع داشتیم نرسید. تیم ما مس کرمان را برد اما بازی خوبی انجام نداد. ویسی با توجه به فرصتی که دراختیارش قرار دادیم توقعات را برآورده نکرد شاید ایراد از ما باشد که نتوانستیم با او ادامه دهیم از این‌رو به‌خاطر همه زحماتی که در این باشگاه کشید از او تشکر می‌کنم.»

اعتماد دوباره فولاد به نکونام

نکونام درحال مذاکره با تبریزی‌ها بود که با گرشاسبی پای میز مذاکره نشست. حالا اما درمورد تیم نکونام تردیدهایی وجود دارد. آیا پس از دوماه دوری از تیم فولاد می‌تواند خواسته‌ها، برنامه‌ها و تفکراتش را در این تیم پیاده کند؟ بدون‌شک فولاد آن تیمی نیست که نکونام رها کرده بود. تعدادی از بازیکنان جدا شدند و هرچند نفراتی به این تیم پیوسته‌اند اما اغلب با سلیقه‌ نکونام نبودند. از طرفی فرصت برای جذب بازیکنان در تیم فولاد بسیار کم بود و تنها زمانی پنجره نقل‌وانتقالات‌شان باز شد که دیگر بازیکن قابل‌توجهی در بازار وجود نداشت. همین چند نفری هم که موفق به جذب‌شان شدند در مذاکره با دیگر باشگاه‌ها و طی توافق به فولاد آمدند.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره باشگاه فولاد درمورد بازگشت دوباره جواد نکونام به تیم فولاد به «فرهیختگان» گفت: «این تصمیم در نتیجه جمع‌بندی جلسه هیات‌مدیره است. به هر حال نکونام با تیم فولاد عقبه خوبی را پشت‌سر گذاشته و به‌نوعی هر دو طرف به هم اعتماد دارند. نمی‌گویم که همه اعضای هیات‌مدیره هم موافق تصمیمات اخیر بودند اما اکثریت با آنچه اکنون در باشگاه فولاد رخ داد موافقند. اینکه در ادامه این مربی چه نفراتی را به کادرفنی خود اضافه می‌کند و این امکان وجود دارد تا بازیکنی به جمع ما ملحق شود همه برعهده گرشاسبی و نکونام است. امیدوارم از این پس شاهد روند بهتری از این تیم باشیم و ضرب‌آهنگ تیم رو به جلو باشد تا به این ترتیب توقع هیات‌مدیره، باشگاه و هواداران برآورده شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج