۱۱۶۸۰۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شورش ستاره‌ها در منچستریونایتد

برنامه‌های منچستریونایتد برای حفظ اوله‌گونار سولشر تا پایان فصل، سرنوشت مبهمی پیدا کرده، دلیلش هم بازی‌های فاجعه‌باری است که مقابل منچسترسیتی و لیورپول انجام دادند.

ایران ورزشی: برنامه‌های منچستریونایتد برای حفظ اوله‌گونار سولشر تا پایان فصل، سرنوشت مبهمی پیدا کرده، دلیلش هم بازی‌های فاجعه‌باری است که مقابل منچسترسیتی و لیورپول انجام دادند. یونایتد امیدوار بود درباره آینده مربی نروژی در تابستان تصمیم بگیرد وقتی که هر تصمیمی قابل اجراست، اما باخت‌های خانگی پشت سر هم فشار را بر سولشر افزایش داده. بعد از باخت ۵ بر صفر به لیورپول، دربی را هم به سیتی باختند آن هم در یک بازی تحقیرآمیز. با شش باخت در ۱۲ مسابقه اخیر موقعیت سولشر بیش از پیش به خطر افتاده و هر ساعت ممکن است از سوی باشگاه تصمیمی برای او گرفته شود.

حس خوشبینی که در تابستان در باشگاه شکل گرفته بود و اینکه می‌توانند برای نخستین‌بار در این سال‌ها در کورس قهرمانی قرار بگیرند جای خود را به ناامیدی و نگرانی داده است. یونایتد بین دو نیمه و در پایان بازی با سیتی هو شد چون این شکست در تمام جزئیات به‌جز نتیجه، شبیه باخت به لیورپول بود.

ماهیت رقت‌انگیز این شکست یک‌بار دیگر سولشر را تا لبه تیغ برد چون باشگاه ۶/۱۳۵ میلیون پوند در تابستان برای خریدن کریستیانو رونالدو، جیدون سانچو و رافائل واران هزینه کرد تا تیمی در اختیار او قرار بگیرد که مثل بقیه مدعیان باکیفیت و تواناست.

تا زمان نوشتن این مطلب هیچ نشانه‌ای از تمایل مالکیت باشگاه منچستریونایتد برای اخراج سولشر بروز نکرده و آنها خودشان را متحد اسطوره اولدترافورد می‌دانند که بعد از جانشینی ژوزه مورینیو و لویی فان‌خال وظیفه‌اش بازگرداندن باشگاه به جایگاه واقعی‌اش است که بعد از جدایی سر الکس فرگوسن از دست رفته.

جوئل و آورام گلیزر، دو رئیس باشگاه به‌همراه مدیرعامل، اد وودوارد، ترجیح می‌دادند تا تابستان منتظر بمانند و بعد شرایط این مربی را بررسی کنند در حالی که سه سال و نیم از حضور او روی نیمکت تیم گذشته باشد. آن موقع هر تغییری قابل انجام بود و می‌توانستند جانشین مناسبی را پیدا کنند که تیم را به اهدافش نزدیک کند. آنها دو هفته قبل با درخواست اخراج سولشر و آوردن آنتونیو کونته مخالفت کردند قبل از اینکه مربی ایتالیایی به تاتنهام برود چون او را یک راه‌حل کوتاه‌مدت می‌دانستند و اینکه نمی‌خواستند با کسی کار کنند که برای رسیدن به خواسته‌هایش مقاومت و اصرار می‌کند.

در عین حال هر لحظه که مقامات باشگاه به این نتیجه برسند مربی ۴۸ساله دیگر نمی‌تواند روند نزولی تیم را متوقف کند، درباره او اقدام فوری انجام خواهند داد. همچنین یونایتد و منابع نزدیک به برندان راجرز، شایعاتی که با مربی لسترسیتی برای جانشینی سولشر تماس گرفته شده را تکذیب کردند.

یونایتد بعد از تعطیلات بازی‌های ملی، با واتفورد، چلسی، آرسنال و کریستال‌پالاس در لیگ برتر روبه‌رو می‌شود در حالی که بعد از تنها ۱۱ بازی ۹ امتیاز از تیم صدرنشین چلسی کمتر دارد. آنها همچنین در لیگ قهرمانان با ویارئال و یانگ بویز دیدار می‌کنند در حالی که صعود از گروه بسیار آسان F که آتالانتا نیز در آن حاضر است، تا قطعی شدن فاصله زیادی دارد.

نارضایتی ستاره‌ها

تردیدها درون تیم هم زیاد شده در حالی که در اردوی پیش‌فصل در اسکاتلند بازیکنان بسیار نزدیک و صمیمی به نظر می‌رسیدند تا جایی که بازیکنان ارشد تیم با اطمینان از حضور مقتدرانه در کورس قهرمانی لیگ صحبت می‌کردند. یکی از ناراضی‌ها برونو فرناندس است که احساس می‌کند سولشر و کادر فنی‌اش برایش برنامه مشخصی ندارند، خیلی‌ها هم ابراز نگرانی می‌کنند از اینکه مربی‌های جوان متعددی در کنار سولشر در حال کارآموزی هستند.

پرسینگ یونایتد مقابل لیورپول با شکست مفتضحانه‌ای خاتمه یافت و سولشر تصمیم گرفت از سیستم دفاعی 2-1-4-3 بهره بگیرد که با اعتبار باشگاه و چیدمان هجومی که برای تیم تهیه شده، اصلاً همخوان نیست اما تاکتیک سولشر به‌راحتی توسط پپ گواردیولا خنثی شد که از بال‌های خود، فیل فودن و گابریل ژسوس برای ناکار کردن بال-مدافعان یونایتد استفاده کرد. یونایتد بین دو نیمه به دفاع چهارنفره رو آورد اما آن موقع دیگر بازی را باخته بودند.

رونالدو وقتی به یونایتد بازگشت می‌دانست در این 12 سال که از تیم دور بوده خیلی چیزها تغییر کرده اما گفته می‌شود ستاره پرتغالی شوکه شده از اینکه چقدر استانداردهای تیم افت کرده است. ناراحتی او بیشتر به چشم آمد وقتی به‌خاطر یک خطای بد روی کوین دبروین با کارت زرد جریمه شد در حالی که در بازی با لیورپول با خوش‌شانسی به‌خاطر خطایش روی کورتیس جونز اخراج نشد.

همچنین این حس در تیم به وجود آمده سولشر نسبت به بعضی بازیکنان علاقه بیشتری دارد و اینکه در تیم اقتدار لازم را ندارد.

هری مگوایر همچنان انتخاب می‌شود با وجود آنکه بسیار افت کرده که از نظر خیلی‌ها این دوران نزول با بازی برای انگلیس در یورو شروع شد. لوک شاو هم بعد از یورو دیگر آن بازیکن سابق نبوده اما مثلاً دونی فان‌دبیک کنار گذاشته شده و سولشر علاقه‌ای به استفاده از جسی لینگارد ندارد. جیدون سانچو هم بعد از انتقال 73 میلیون پوندی از دورتموند بشدت در مسیر نزولی حرکت کرده.

فان‌دبیک و سانچو به‌عنوان بازیکن ذخیره مقابل سیتی بازی کردند و استقبال گرمی که از این هلندی شد دقیقاً نقطه مقابل رفتاری بود که هواداران با مربی نروژی دارند. هم‌تیمی‌های فان‌دبیک هم نمی‌دانند چرا بعد از انتقال 40 میلیون پوندی او از آژاکس به این بازیکن فرصت بیشتری برای بازی داده نمی‌شود. تعویضی دیگر یونایتد در بازی شنبه مارکوس رشفورد بود اما گفته می‌شود مهاجم انگلیس بعد از تساوی لیگ قهرمانان مقابل آتالانتا علائم سرماخوردگی داشته و چهارشنبه از تمرین به خانه فرستاده شده است.

رشفورد پنجشنبه و جمعه تمرین نکرد و تا قبل از دربی از هتل تیم دور بود اما تشخیص دادند گزینه بهتری از لینگارد و آنتونی مارسیال است و در دقیقه 67 به زمین فرستاده شد. این تصمیم هم‌تیمی‌هایش را هم گیج کرد و رشفورد ناآماده هیچ کاری نکرد تا یونایتد یک شکست تحقیرآمیز دیگر را تجربه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج