اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۸۰۸۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا حامد لک بازی با پا را بلد نیست؟

حامد لک در بدو ورود به پرسپولیس با نمایش درخشان در قطر و لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۰ همه را شگفت‌زده کرد.

ایران ورزشی: حامد لک در بدو ورود به پرسپولیس با نمایش درخشان در قطر و لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۰ همه را شگفت‌زده کرد. او در ادامه فصل فوق‌العاده‌ای هم در لیگ برتر داشت و ضمن رسیدن به رکورد ۱۷ کلین‌شیت بیرانوند -که او در همین پرسپولیس به آن دست یافته بود- برای اولین‌بار قهرمانی لیگ برتر را بعد از حدود یک دهه بازی در این سطح تجربه کرد.

حالا وقتی به عقب نگاه می‌کنیم متفق‌القول معتقدیم حامد لک یک خرید مناسب برای پرسپولیس بوده و احتمالاً بهترین گزینه‌ای که می‌توانست جانشین بیرانوند بعد از لژیونر شدن او شود، اما انگار یک مشکل بزرگ در این دروازه‌بان رفع نشده است.

حامد لک حتی در روزهای درخشش در پرسپولیس هم ثابت کرده بود در بازی با پا مهارت که ندارد هیچ بلکه در این آیتم ضعیف است و می‌تواند برای خودش و تیم مشکل‌ساز شود. فصل قبل به نظر می‌رسید با تمریناتی که داود فنایی برای او ترتیب داده این ضعف لک در حال برطرف شدن است و آثارش را می‌شد در بازی‌های پرسپولیس دید، کما اینکه لک در تمام بازی‌های لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان در بازی با پا اشتباه فاحشی نداشت که منجر به گل خوردن تیمش شود و این مسأله به اندازه کافی بولد گردد.

در فصل جدید و در بازی با آلومینیوم در اراک اما به یکباره این ضعف لک عود کرد و او چندین‌بار در این مسابقه نشان داد در بازی با پا ضعف دارد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در هر مسابقه لک بیشتر از اینکه بخواهد مقابل ضربات حریفان واکنش نشان دهد و از دست‌هایش کار بکشد یا شیرجه بزند، باید از پاهایش استفاده کند و چند برابر اینکه توپ به دست‌هایش برسد زیر پایش می‌آید و او باید بازی را بچرخاند.

حامد لک در سه بازی نخست فصل سه گل خورد که یکی از آنها پنالتی بود (بازی فولاد)، یک‌بار با ضربه سر دروازه‌اش را بازشده دید (نساجی) که در این گل مقصر بود و یک‌بار هم در موقعیتی نسبتاً تک‌به‌تک (آلومینیوم) گل خورد که در این گل تقصیر چندانی هم نداشت چراکه تا می‌توانست زاویه را تنگ کرد و توپ به دست‌هایش هم برخورد کرد و داخل دروازه رفت.

لک اما درست بعد از بازی با آلومینیوم -دقت کنید بعد از بازی آلومینیوم نه نساجی- نیمکت‌نشین شد -و نمایش رادو را درون دروازه تیمش تماشا کرد- تا مشخص شود اشتباه او در بازی نساجی یا گل خوردنش در سه بازی متوالی باعث نیمکت‌نشینی‌اش نشده بلکه ضعف عجیب در بازی با پا باعث این اتفاق شده است.

حالا این سؤال پیش می‌آید که چطور حامد لک بعد از یک سال و دو ماه حضور در پرسپولیس هنوز نتوانسته بر این مشکلش فائق آید؟ یا باید اینطوری سؤال کرد که مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس چرا نتوانسته این ضعف لک را از بین ببرد؟

رادو به نیمکت برمی‌گردد

رادوشویچ در همین تک‌بازی که مقابل گل‌گهر انجام داد ثابت کرد با توجه به قرارداد دلاری که هر سال می‌گیرد و هر فصل سه، چهار بازی انجام می‌دهد واقعاً بازیکن گران‌قیمتی است و نگه داشتن او ارزش این همه هزینه را ندارد، اما با اشتباهات استراتژیک مدیران قبلی باشگاه چه می‌شود کرد؟

رادو در بازی با گل‌گهر یک گل بد خورد. کافی است واکنش او در مقابل ضربه نهایی آرمین سهرابیان را تماشا کنید و حتماً از خودتان خواهید پرسید رادو در این صحنه دقیقاً چه کار کرد؟

او همچنان ضعف بزرگش یعنی عدم خروج روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌ها را برطرف نکرده و دروازه‌بان مطمئنی نیست. رادو در تک‌گل خورده پرسپولیس مقصر اصلی بود و احتمالاً کادر فنی چاره‌ای نخواهد داشت تا او را به نیمکت برگرداند و به حامد لک حتی با در نظر گرفتن ضعفش در بازی با پا اعتماد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۶۶۶۶۶۶۵۵۵۵۵۵

      چاره در تعویض مربی دروازه بانان است تا سخت گیر تر باشد و تمرینات معقولی به دروازه بانان بدهد ونقاط ضعف انها را بر طرف کند همگی پول خوب میگیرند تا نتیجه خوب حاصل شود

    • علی

      مگه دروازه بان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج