adexo3
۱۱۶۹۸۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سردار به دنبال رکورد علی دایی و جواد نکونام

تیم ملی ایران امروز در یک بازی که نمی‌دانیم به آن لقب حساس بدهیم یا نه باید به مصاف سوریه برود.

روزنامه ایران ورزشی: تیم ملی ایران امروز در یک بازی که نمی‌دانیم به آن لقب حساس بدهیم یا نه باید به مصاف سوریه برود. تیم ملی آنقدر خوب نتیجه گرفته که راستش را بخواهید حتی شکست در بازی امروز هم وضعیتش را بغرنج نمی‌کند اما همه ما امیدواریم روند پیروزی‌ها ادامه داشته باشد و یکی از سریع‌ترین صعود‌ها به جام جهانی را داشته باشیم. بد نیست بدانید در بین بازیکنان فعال فعلی ایران، ۵ بازیکن سابقه گلزنی برابر سوریه را دارند.

مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، محمدحسین کنعانی‌زادگان و اللهیار صیادمنش بازیکنان گلزن تیم ملی هستند. این گلزنی‌ها توأم با رکوردشکنی هم بوده است. صیادمنش با گلزنی مقابل سوریه، تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی شد. محمدحسین کنعانی‌زادگان هم دومین گل سریع تاریخ ایران را مقابل این تیم به ثمر رساند. در بازی امروز البته مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش حضور نخواهند داشت. مهدی که تنها هت‌تریک بازی‌های ملی‌اش را در تقابل با سوریه ثبت کرده همچنان از اردوی تیم دور است و جهانبخش هم که تک گل پیروزی بخش دیدار رفت را زده، محروم.

اما بد نیست بدانید علی دایی با زدن ۴ گل بهترین گلزن ما در دیدارهای‌مان با سوریه بوده و سردار آزمون در بازی امروز می‌تواند به او برسد. آزمون با گلزنی در بازی امشب البته تبدیل به سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی هم خواهد شد و به رکورد جواد نکونام می‌رسد.

یکی از شگفتی‌های انتخابی جام جهانی در آفریقا حذف آفریقای جنوبی و صعود تیم ملی کنگو به مرحله سوم بود. امسال در آفریقا تیم‌ها در ۱۰ گروه تقسیم شده‌اند و صدرنشین‌ها به مرحله بعد می‌روند. در این مرحله ۱۰ تیم بازی‌های تک حذفی پیش رو دارند و برنده این دیدارها به قطر می‌رسد. یکشنبه کنگو با غلبه بر بنین موفق به صعود به مرحله پلی‌آف جام جهانی شد تا در آستانه دستیابی به رویای بزرگی قرار بگیرد اما اشتباه فاحش هکتور کوپر، سرمربی مشهور این تیم ممکن است باعث محرومیت آنها از حضور در پلی‌آف شود. در جریان دیدار کنگو و بنین، تیم ملی کنگو چهار تعویض در چهار مقطع مختلف انجام داد ولی داور مسابقه و کادر فنی این تیم متوجه این موضوع نشده‌اند. در مسابقات انتخابی جام جهانی امکان انجام ۵ تعویض وجود دارد ولی این ۵ تعویض باید در ۳ مقطع انجام شود نه بیشتر. حالا ممکن است به خاطر این نقض قانون، صعود کنگو به مرحله پلی‌آف منتفی شده و فیفا بازی را ۰-۳ به سود بنین اعلام کند. در صورت رخ دادن این اتفاق، کنگو از حضور در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی۲۰۲۲ بازخواهد ماند. سایت ورزش ۳ این اتفاق را با ماجرای دیدار جنجالی سایپا و پیکان در لیگ برتر سال گذشته مقایسه کرده که در آن بازی تیم مهدی تارتار شش تعویض در ترکیب تیم خود انجام داد که این مسأله با شکایت فراز کمالوند و باشگاه سایپا همراه شد. در ابتدا کمیته انضباطی رأی را نتیجه ۰-۳ به سود سایپا اعلام کرد اما در کمیته استیناف این حکم رد و نتیجه ثبت شده در طول بازی یعنی پیروزی ۱-۲ پیکان مورد تأیید قرار گرفت. البته سایپا که راهی دسته دوم شده، هنوز به این موضوع معترض بوده و از طریق CAS به دنبال تغییر نتیجه است. با این همه باید گفت خطای تیم کنگو متفاوت است و بعید است با چنین جریمه‌ای مواجه شود.

تیم ملی فوتبال هلند در حالی امشب در یک دیدار حیاتی به مصاف نروژ می‌رود که سرمربی ۷۰ ساله لاله‌های نارنجی در آستانه این بازی راهی بیمارستان شد. بر اساس گزارش نشریه انگلیسی «سان»؛ سرمربی تیم ملی هلند روز یکشنبه در مسیر بازگشت به هتل تیمش به دلیل زمین خوردن از دوچرخه دچار مصدومیت از ناحیه لگن شده است. سرمربی پیشین منچستریونایتد پس از این اتفاق به بیمارستان منتقل شده اما پس از بررسی‌های لازم مشخص شده که مشکلش خیلی جدی نیست و از بیمارستان مرخص شده است. او دیروز هم با خودروی برقی مخصوص ورزش گلف در محل تمرینات تیم ملی هلند حضور پیدا کرد تا تیمش را برای بازی حساس با نروژ آماده کند. سخنگوی فدراسیون فوتبال هلند در این رابطه گفت: فن‌خال نمی‌تواند راه برود و در حال حاضر برای جابجایی از ویلچر استفاده می‌کند. او می‌خواهد هر کاری که می‌تواند را انجام دهد تا در بازی فردا شب روی نیمکت تیم باشد. ظاهراً امشب او را با ویلچر در کنار زمین خواهیم دید. وضعیتی کاملاً شبیه به وضعیت تیم ملی هلند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج