adexo3
۱۱۶۹۹۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رپورتاژ آگهی

ابرثروتمند‌هایی که پول‌های هنگفتی به دنیای فوتبال آوردند!

زمانی فوتبال فقط ورزش بود، بعد‌ها تماشای اون به سرگرمی تبدیل شد و بعد هم این ورزش سرگرم‌کننده به صنعتی پولساز بدل شد که پای خیلی از ثروتمندان دنیا رو به میون کشید. این روز‌ها فوتبال پرهزینه‌ترین ورزش دنیاست و به جایی برای قدرت‌نمایی مولتی‌میلیاردر‌های جهان تبدیل شده.

زمانی فوتبال فقط ورزش بود، بعد‌ها تماشای اون به سرگرمی تبدیل شد و بعد هم این ورزش سرگرم‌کننده به صنعتی پولساز بدل شد که پای خیلی از ثروتمندان دنیا رو به میون کشید. این روز‌ها فوتبال پرهزینه‌ترین ورزش دنیاست و به جایی برای قدرت‌نمایی مولتی‌میلیاردر‌های جهان تبدیل شده.

ابرثروتمند‌هایی که پول‌های هنگفتی به دنیای فوتبال آوردند!

در این مطلب با ۱۰ ثروتمندی آشنا می‌شیم که بخشی از ثروت هنگفت خودشون رو به دنیای فوتبال آوردن تا از بقیه عقب نمونن!

۱. شیخ منصور بن‌زاید، تیم منچستر سیتی

ثروت مالک منچسترسیتی انگلستان که معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی هم است، حدود ۳۰میلیارد یورو تخمین زده می‌شه. بن‌زاید علاوه‌بر منچسترسیتی، تملک باشگاه‌های ملبورن سیتی استرالیا، نیویورک سیتی آمریکا، بمبئی سیتی هند و مونته‌ویدئو سیتی اروگوئه رو هم در اختیار داره.

شیخ منصور سهام شرکت‌های زیادی رو در کشور‌های امارات، عربستان، انگلستان و ایالات متحده خریده و مجموعه شگفت‌انگیزی از گرون‌قیمت‌ترین خودرو‌های جهان هم داره که مرسدس SLR مک‌لارن، لامبورگینی رونتون و فراری انزو، فقط بخش کوچکی از اون هستن.

او با خرید منچسترسیتی در سال ۲۰۰۸، شرایط مالی این باشگاه قدیمی انگلیسی رو متحول کرد. این تیم از همون سال تونست دو عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی اف‌ای‌کاپ و دو قهرمانی لیگ کاپ رو به دست بیاره و این روند هزینه و پاداش همچنان ادامه داره!

۲. دیتریش ماتسیتس، تیم لایپزیک

ماتسیتس مالک سه باشگاه ردبول اتریش، لایپزیک آلمان و ان‌آی است. او بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت نوشابه‌های انرژی‌زای ردبولِ و ثروتش حدود ۲۶میلیارد یورو برآورد می‌شه. این ثروتمند اتریشی در سال ۲۰۱۳ از سوی فوربز، به‌عنوان ثروتمندترین فرد این کشور معرفی شد.

ماتسیتس با همراهی شریکی تایلندی، در سال ۱۹۸۷ شرکت تولید نوشابه‌های گازدار تأسیس کرده و بعد هم به کار‌های مختلفی برای اعتبار دادن به برندش دست زد؛ مانند خرید تیمی در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و چند تیم فوتبال.

شرکت ردبول فقط در سال ۲۰۱۶ میلادی، بیش از ۶میلیارد قوطی نوشابه انرژی‌زا در جهان به فروش رسوند. جالب بدونید این ثروتمند ۷۷ساله، به‌ندرت در انظار عمومی ظاهر شده و سعی کرده خودش رو از چشم رسانه‌ها دور نگه داره.

۳. آندرا آنیلی، تیم یوونتوس

آندرا در سال ۱۹۵۷ در خانواده ثروتمندی به دنیا اومد که بعد از افت تحصیلی در دوران مدرسه، تصمیم گرفتن مدرسه‌ای برای خودش تأسیس کنن!

او در دوران دانشگاه کم‌کم به فوتبال علاقه‌مند شد و بعد هم در ارکان مختلف باشگاه یوونتوس مشغول به کار شد. پدرش بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۲ رئیس این باشگاه بود، بنابراین آندرا کار دشواری برای تصاحب اون نداشت و از سال ۲۰۱۰ بر مسند قدرت این باشگاه قدیمی تکیه زد.

ثروت مالک کنونی یوونتوس حدود ۲۰میلیارد یورو برآورد می‌شه. این ثروتمند ۴۵ساله تا همین چند ماه پیش رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپایی هم بود، ولی استعفا داد. البته فعالیت‌های آندرا به فوتبال ختم نمی‌شه و عضو هیئت‌مدیره ابرشرکت‌های فیات و اکسور هم است.

ابرثروتمند‌هایی که پول‌های هنگفتی به دنیای فوتبال آوردند!

۴. دیتمار هوپ، تیم هوفنهایم

دیتمار هوپ جزو صد ثروتمند اول جهان و جزو میلیاردر‌های دنیای فناوری است. این ثروتمند ۸۱ساله آلمانی در سال ۱۹۷۲ از شرکت BMW جدا شده و کمپانی بزرگ نرم‌افزاری SAP رو تأسیس کرد که در حوزه نرم‌افزار‌های سازمانی فعالیت می‌کنه.

هوپ علاوه بر تیم‌داری، در امور خیریه و اجتماعی، حوزه پزشکی، و بسیاری زمینه‌های دیگه فعالیت داره و پول‌های هنگفتی رو برای برنامه‌های خیریه و کمپین‌های اجتماعی خرج می‌کنه. برای اینکه بخواد به بقیه کمک کنه فقط کافیه تا اراده کنه تا عملیات کارت به کارت با مبلغ بالا انجام بشه.

۵. رومن آبراموویچ، تیم چلسی

وقتی رومن فقط چهار سال داشته، پدرش در سانحه ساختمانی جونش رو از دست می‌ده. او رو به خانواده نسبتا فقیر عمویش می‌سپارن. بعد‌ها برای ادامه تحصیل به مؤسسه آموزش فنی و صنعتی رفته و بعد هم به ارتش سرخ شوروی می‌پیونده.

آبراموویچ جوان در گذر سال‌ها موفق می‌شه سرمایه مختصری برای خودش جمع کنه و بعد از فروپاشی شوروی، تصمیم می‌گیره سهام ارزان‌قیمت شرکت‌های دولتی رو خریداری کنه. با گذشت چند سال، اون سهم‌ها ارزش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنن و زندگی آبراموویچ از این رو به اون رو می‌شه!

او در سال ۲۰۰۳ باشگاه چلسی رو همراه ورزشگاه استمفورد بریج با ظرفیت حدود ۴۲هزار نفر، به مبلغ ۱۴۰میلیون پوند انگلیسی خریداری کرد.

۶. فیلیپ انشوتس، تیم لس‌آنجلس گلکسی

انشوتس ۸۱ساله مالک باشگاه لس‌آنجلس گلکسی آمریکاست و ثروتش حدود ۱۰میلیارد یورو برآورد می‌شه. او از بنیان‌گذاران لیگ برتر فوتبال ایالات متحده به حساب میاد و تیم‌های مختلفی در آمریکا و کشور‌های دیگه هم داره، از جمله شیکاگو فایر، هیوستون دینامو، سن‌خوزه ارث‌کوئیکز و نیویورک رد بولز.

انشوتس سال ۱۹۶۱ شرکت حفاری پدرش، سرکل‌ای دریلینگ رو خرید و تونست درآمد هنگفتی در وایومینگ کسب کنه. بعد هم شروع به سرمایه‌گذاری روی املاک و مستغلات، و حتی خطوط راه‌آهن نمود و چند سال بعد از اون هم به سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های سرگرمی روی آورد. شرکت‌هایی که با بازی‌های اینترنتی و ... داره و فقط لازمه بسته اینترنت سالانه همراه اول یا ایرانسل تهیه کنید و لذت ببرید.

۷. انوس استنلی کروئنکه، تیم آرسنال

انوس در سال ۱۹۸۳ گروه کروئنکه رو تأسیس کرد که در واقع بنگاه توسعه املاک و مستغلات بود. این شرکت، مراکز خرید و مجموعه‌های مسکونی زیادی ساخت و ثروت هنگفتی برای او به ارمغان آورد. وی در سال ۲۰۱۰ با ثروتی حدود ۳میلیارد دلار در رده ۳۴۹ فهرست میلیاردر‌های فوربز قرار گرفت.

استنلی کروئنکه اواخر دهه ۹۰ میلادی وارد حوزه ورزش شد. ابتدا باشگاه دنور ناگتز رو خرید. کم‌کم فعالیت‌هایش رو گسترش داد و حالا علاوه‌بر آرسنال، صاحب باشگاه‌های کلرادو اولنچ، کلرادو رپیدز و ال‌ای رمز هم به حساب میاد.

۸. ژانگ جیندونگ، تیم اینترمیلان

جیندونگ در سال ۲۰۱۶ مالکیت باشگاه اینتر ایتالیا رو از اریک توهیر خرید و بر مسند قدرت این تیم قدیمی تکیه زد. او هدفش رو بازگرداندن این باشگاه به قله فوتبال و ساخت باشگاه بزرگی در حوزه اقتصادی عنوان کرده بود.

این کارآفرین، سرمایه‌دار و ثروتمند چینی، رئیس هیئت مدیره گروه سانینگ است که شرکت خرده‌فروشی بزرگی در چین محسوب می‌شه و بیش از ۱۶۰۰ شعبه در کشور‌های چین، هنگ کنگ، ژاپن و ایالات متحده داره.

۹. ناصر الخلیفی، تیم پاری‌سن‌ژرمن

الخلیفی مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌های ورزشی قطر و رئیس فدراسیون تنیس این کشور است. پدر و پدربزرگ او صیاد مروارید بودن. وقتی ناصر ۱۱ سال داشت، با امیر قطر دوست شد. به‌مدت ۵ سال در تیم تنیس قطر بازی کرد و از سال ۲۰۰۸ هم رئیس اتحادیه تنیس این کشور شد.

بعد از این که سرمایه‌گذاری‌های ورزشی قطر باشگاه بزرگ پاری‌سن‌ژرمن رو در سال ۲۰۱۱ خرید، ناصر الخلیفی هم به‌سمت رئیس باشگاه انتخاب شد. او تونست ستاره‌های بزرگی مثل ابراهیموویچ، نیمار، کاوانی، امباپه و در نهایت مسی رو جذب کرده و ۱۳ جام فوتبالی هم برای این باشگاه به ارمغان بیاره.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج