۱۱۷۰۰۹۱
۶۱ نظر
۵۳۰۹
۶۱ نظر
۵۳۰۹
پ

رزرو بلیت قطر با پیروزی قاطع مقابل سوریه

دیدار تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران با برتری قاطع شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

خبرگزاری تسنیم: شاگردان دراگان اسکوچیچ در ششمین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سوریه را شکست دادند تا در یک قدمی صعود به پیکارهای جام جهانی قرار بگیرند.

رزرو بلیت قطر با پیروزی قاطع مقابل سوریه

تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب مرحله نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 19:30 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه ملک عبدالله دوم اردن به مصاف سوریه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید. سردار آزمون (33)، احسان حاج‌صفی (42 - پنالتی) و علی قلی‌زاده (89) برای ایران گلزنی کردند تا تیم ملی فوتبال کشورمان در یک قدمی صعود به جام جهانی 2022 قطر قرار بگیرد.

سردار آزمون که گل نخست این مسابقه را به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 39 رساند تا ضمن عبور از رکورد علی کریمی و قرار گرفتن کنار جواد نکونام، تعداد گل‌های خود به سوریه را هم به عدد 4 رساند تا در کنار علی دایی قرار بگیرد.

ترکیب سوریه: خالد الحجی عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات (46 - محمد ریحانیه)، عمر السومه، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر (72 - محمود مرمور)، خالد کرد اوغلی (46 - محمود البحر)، فهد الیوسف، محمد العنز و موید الخولی.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (66 - میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (80 - اللهیار صیادمنش)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (90 - مهدی قایدی) و سردار آزمون.

داور: ما نینگ

نیمه اول

دقیقه 7: ارسال از سمت راست خط دفاعی ایران به روی دروازه با ضربه سر عمر السومه همراه شد که البته این ضربه با دخالت مدافعان ایران قدرت و دقت لازم را نداشت تا در اختیار امیر عابدزاده قرار بگیرد.

دقیقه 10: ضربه‌ای ایستگاهی برای ایران شکل گرفت که پس از پاس احمد نوراللهی به احسان حاج‌صفی، ارسال روی دروازه سوریه انجام شد. ضربه سر نخست را کنعانی‌زادگان به شکل پاس نواخت که در شلوغی محوطه جریمه سردار آزمون و شجاع خلیل‌زاده می‌توانستند دروازه خالد الحجی را باز کنند، اما مدافعان سوریه خیلی سریع توپ را دور کردند.

دقیقه 16: محمود المواس در محوطه جریمه ایران خود را صاحب موقعیت کرد که ضربه زمینی او به شکلی خطرناک از میان مدافعان ایران عبور کرد، اما امیر عابدزاده موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 17: این بار نوبت بازیکنان ایران بود که با ارسالی از سمت چپ توسط وحید امیری به فرصت برسند، آنهم در شرایطی که مدافعان سوریه دفع ناقصی داشتند، اما ضربه چکشی احمد نوراللهی به شکلی خطرناک راهی اوت شد و جایی در چارچوب دروازه نداشت.

دقیقه 22: علی قلی‌زاده از سمت راست وارد محوطه جریمه سوریه شد و ضربه‌ای را به سمت دروازه این تیم داشت، اما بی‌دقتی مانع از این شد که ضربه او جایی در چارچوب دروازه داشته باشد.

دقیقه 24: پشت محوطه جریمه سوریه احمد نوراللهی با پاس در عرض امید نورافکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد که ضربه مدافع چپ پای ایران را خالد الحجی به صورت درازکش مهار کرد.

دقیقه 33: بازیکنان سوریه قصد داشتند روی دروازه ایران خطرساز شوند، اما یک دفع توپ از محمدحسین کنعانی‌زادگان و پاس او برای وحید امیری، به این بازیکن فرصت داد تا با پاسی سریع پشت مدافعان سوریه سردار آزمون را صاحب موقعیت کند و این بازیکن هم توپ را به تور دروازه چسباند.

دقیقه 35: احمد الاشقر که خطایی شدید روی پای سعید عزت‌اللهی انجام داده بود، با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 39: ارسال وحید امیری پس از برخورد به دست عمر السومه در محوطه جریمه سوریه متوقف شد که تصمیم داور ادامه بازی بود، اما پس از لحظاتی داور چینی با کمک VAR، پنالتی ایران را اعلام کرد.

دقیقه 42: احسان حاج‌صفی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با شوتی محکم به سمت چپ دروازه، برای دومین بار ایران را به گل رساند.

دقیقه 44: محمود المواس پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که با یک سرتوپ شجاع خلیل‌زاده را فریب داد و شوت خود را روانه دروازه ایران کرد، اما توپ پس از برخورد به زیر تیر افقی دروازه ایران بیرون آمد تا این خطر دور شود.

دقیقه 45: سوریه پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت محکم عمرالسومه پس از برخورد به سر محمدحسین کنعانی‌زادگان به کرنر رفت.

دقیقه 3+45: احمد نوراللهی پس از دریافت توپ از احسان حاج‌صفی که پشت محوطه جریمه توپ را از سردار آزمون دریافت کرده بود، اقدام به شوتزنی کرد که ضربه زمینی او با اختلاف کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

نیمه دوم

دقیقه 62: ارسال محمد الریحانیه به روی دروازه ایران، در شرایطی که می‌توانست با ضربه عمر السومه به موقعیتی خطرناک تبدیل شود، اما پس از برخورد به شانه این مهاجم راهی اوت شد.

دقیقه 63: وحید امیری از سمت چپ نفوذی به محوطه جریمه سوریه داشت و توپ خوبی را برای گلزنی سردار آزمون فراهم کرد، اما ضربه این بازیکن در میان شلوغی مدافعان سوریه کم دقت بود و به بیرون رفت.

دقیقه 69: حمله تیم ایران این بار از سمت راست شکل گرفت که بازهم سردار آزمون در محوطه جریمه صاحب توپ شد که این بار ضربه او را مدافعان سوریه بازگرداندند.

دقیقه 70: طراحی حمله‌ای دیگر روی دروازه سوریه، با ضربه نهایی احمد نوراللهی از داخل محوطه جریمه همراه بود که خالد الحجی تن به کرنر داد.

دقیقه 74: سردار آزمون پشت محوطه جریمه پاس در عرضی را برای احمد نوراللهی ارسال کرد که این بار هم ضربه محکم و سرکش او را دروازه‌بان سوریه راهی کرنر کرد.

دقیقه 78: محمود المواس پشت محوطه جریمه ایران بار دیگر اقدام به شوتزنی کرد که امیر عابدزاده در دو مرحله موفق به مهار توپ شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی در این دیدار 16 امتیازی شد تا همچنان با 5 پیروزی و یک تساوی و بدون شکست، صدرنشین گروه A رقابت‌ها باشد. پس از ایران نیز کره جنوبی 14 امتیازی در رده دوم است و امارات 6 امتیازی در رتبه سوم قرار دارد. با توجه به چهار بازی باقیمانده و فاصله میان تیم‌ها، تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت پیروزی در یک مسابقه دیگر و حفظ فاصله 10 امتیازی خود با تیم سوم جدول، صعودش به جام جهانی 2022 قطر را قطعی خواهد کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان در روزهای 7 و 12 بهمن‌ماه در تهران به ترتیب به مصاف عراق و امارات خواهد رفت که می‌تواند جشن صعودش را در تهران برپا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عشق است پرسپولیس کبیر با ۸۰میلیون طرفدار در ایران

      پاسخ ها

      • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

        ‏جانم به این تیم

      • تنها

        یا خدا میگم همه ایران هشتاد میلیون نیستن این اعداد رو از کجا میارید

      • بدون نام

        کبیر رو از کجا ساختی ،مطمئنی هشت میلیون رو بلدی بشماری ،هشتاد میلیون خخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        ۸۰ میلیون نفر بود نصفی را کرونا برد
        بقیه هم بعلتهای دیگه

      • امیر سناتور

        یعنی بقیه استقلالی یا سپاهانی نیستند؟ مزاح می کنید

      • بدون نام

        شوخی میکنی

    • عجب

      باز هم فقط و فقط خلاقیت فردی بازیکنان .. بازی سر در گم تیم ملی .بازی زشت و بی خود ..اگر ایران این بازیکنان حرفه ای و نداشت الان یک امتیاز هم نمیگرفت . ازمون وسط زمین داشت بازیکنها رو هدایت میکرد..یعنی حاضرم قسم بخورم اگر مربی نداشتند بهتر بازی میکردند..بی برنامه بودن تیم در منطقه یک سوم دفاعی حریف و فاصله بین هافبک ها با خط حمله کاملا معلوم بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدون بازی تدارکاتی، بدون اردو، و بدون اینکه یک بار تو تاریخمون بازی تاکتیکی انجام داده باشیم، رو زمین های داغون آسیایی، بدون باخت، با بالاترین امتیازات تاریخ فوتبال ایران. بازم غر می زنید؟

      • بدون نام

        عاره باید کی روش می بود که همه را بیاره تو خط دفاع و دفاع کنه به امید اینکه یه گل بزنه و با داور هم دعوا کنه بعدش بیاذ طلبکار همه بشه

      • بدون نام

        آقای استاد ما همین بازیکن ها رو با ویلتموس هم داشتیم پس به کاری که علم نداری نظر نده لطفا

      • بدون نام

        معلومه که بازی را با نگاه منفی نگاه کردی، بازیکنان همه خوب بودند،دستورات تیمی بنظر هم همین بود که درمقابل تیم های غربی در وهله اول گل نخورند که اینگونه هم عمل کردند بازی خوبی بود،همه تلاش کردند واصل نتیجه بود که حاصل شد،

      • بدون نام

        همین بازیکن ها رو ویلمتوس داشت پس چرا هیچ غلطی نکرد

      • حق طلب.

        بروشبکه 3بعنوان کارشناس تفسیرکن.اصلابروجانشین اسکوچیچ بشوفیلسوف.

      • بدون نام

        بد جوری سوختی داداش

      • فردوسی

        معلومه هیچی از فوتبال حالیت نیست همین بازیکنا زمان کی روش هم بودن تازه نکونام و علی کریمی هم بودن همون موقع تو آزادی به همین سوریه باختیم به بحرین باختیم اینقدر از روی غرض و حسادت حرف نزنین اسکوچیچ چون به کسی توهین نمیکنه شده مربی بد و بدرد نخور تازه چون یک پنجم کی روش هم حقوق میگیره بر همون تاکتیک و... نداره. کمی منطق داشته باشین لطفا

      • بدون نام

        همه این بازیکن ها زمان کی رش و ویلموتس بود اینقدر تعصب نداشته باشید

      • بدون نام

        سلام '''کاملا داری بی انصافی میکنی''

    • بدون نام

      باز هم شیر مردان پرسپولیس کبیر عشق است کوروش کبیر عشق است پرسپولیس کبیر

      پاسخ ها

      • کماندار

        آزمون که همیشه میگه تراکتوریه.خجالت بکش

    • بدون نام

      این است ابرقدرت فوتبال ایران و جهان پرسپولیس کبیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این ابر قدرتی رو تو قطر نشون بدین نه مقابل سوریه گمنام

    • بدون نام

      جانم شیر مردان پرسپولیس کبیر پرطرفدار ترین تیم دنیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگی توهم

    • بدون نام

      مرگ بر فدراسیون و وزارت کیسه کش

    • بدون نام

      تبریک عرض میدارم به تمام کسانی که برای تیم ملی زحمت کشیدن و جای طارمی خالی بود و واقعا قلی زاده با پای راست دیریپ کرد وبا پای چپ گل زد واقعا عالی بود یکدفع یاد مارادونا افتادم ولی اون فقط چپ پا کار می کرد درود بر ایران عزیز خدا به مردم محبت وسربلندی دهد.

    • stghlal

      عالی درجه یک ایران

    • بدون نام

      عشق است پرسپولیس کبیر
      عشق است کوروش کبیر
      عشق است وحید امیری شیر مرد پرسپولیس کبیر افتخار ایران و ایرانی در جهان

    • بدون نام

      امیری در هر پستی عالی و مخصوصا هافبک وسط عالی عالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه راست میگن تو قطر نتیجه بگیرن دوتا برد دره پیت گرفتن ایرااااان لا فوتبال

      • بدون نام

        جانم امیری''''واقعا حقشه کنار مسی بازی کنه'''

    • ع ب ا

      با این سر مربی ؟

    • بدون نام

      پرسپولیس کبیر یعنی ایران
      ایران یعنی پرسپولیس کبیر

    • بابک

      لابد فردامیگن سوریه ضعیف بازی کرده وگرنه ایران نمیتونست ببره بادراگان اسکوچیچ همین جوری لال مونی بگیرید تا قبل ازبازی بعدی

    • بدون نام

      تیم ملی پرسپولیس کبیر
      عشق است پرسپولیس کبیر عشق است کوروش کبیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگ از کی تا حالاکبیر شده

    • بدون نام

      ننگ بر پیروزی ولنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول دای

    • ج.ا.

      بسیار عالی.ازتمام بازیکنان کمال تشکر راداریم.

    • محمد

      زنده باد

    • بدون نام

      خسته نباشید دلاوران. آفرین بر غیرتتان

    • گلات پرسپولیس بارسلونا

      عالی بازجای مهدی بدطور توچشم میخورد♥♥♥♥♥

    • بدون نام

      جونم ایران

    • بدون نام

      فاصله ۱۰ امتیازی با تیم سوم و صعود به جهانی یعنی چی این چه قانونی است

    • علی محمدپور

      وحید امیری و قلی زاده عالی و عالی بودند

    • علی

      زنده باد اسکوچیچ همین بازیکنان دست خیلیها بود که هیچ کاری نکردند

    • رئال مادرید

      الان رفتیم جام جهانی؟؟

    • ا م

      ایران اصلا در حد تیم ملی نیست ایران در مقابل تیم‌های آنچنانی بازی نکرده تنها تیم خوب مقابل ایران کره جنوبی بود که توازادی مساوی کرد تنها بازیکن تیم ملی فقط امیری هست تو تیم‌های خارجی بازی می‌کنند در حد رونالدینیو بازی می‌کنند تو تیم ملی انگار مریضند انگار تازه از کمپ بیرون اومدن.

    • محمدشقاقی بحری

      جانم فوتبال ایران

    • محمدشقاقی بحری

      جانم فوتبال ایران

    • کورش کبیر زنده باد

      یه لیبی سوریه عراق جنگ زده رو بردن افتخار نداره گریه داره اینا به جام جهانی رفتن جز آبرو ایرانی بردن چیزی نداره برای ایران اخرش با گریه کردن میخوان جام جهانی تو مرحله گروهی ترک کنن گریه کردن که افتخار نداره گاهی وقت ها کاری نکردن بهتره تا کردن اون کار فوقش سنگین تری

    • بدون نام

      تو آسیا مگه تیم قوی هست با این حریفای ضعیف حیفه ایران بره جام جهانی اونجا تو رده بنده باید برگردن سردار اونجا نمیتونه توپم نگا کنه

    • بدون نام

      واقعا چرا انتقاد اخه الان ما بردیم بازیو فکرتون مريض بخدا ویلموتس و یادتون رفته

    • بدون نام

      کری خوانی برای تیم های باشگاهی در تمامی دنیا وجود دارد اما وقتی پای تیم ملی به میان می آید رنگ ها کنار می روند و فقط پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود پس دوستان لطفا کری خوانی در رابطه با این پیروزی تیم ملی را کنار بگذارند و اجازه بدهید بچه ها در تیم ملی همچنان با پشتکار و تعصب به کارشان تا صعود به جام جهانی را ادامه دهند.

    • شمال

      قبول کنیم که تاکتیک نداشتیم.روی خلاقیت به گل رسیدیم

    • پرسپولیسی

      آقا خواهشا ؛ عاجزا تیم ملی رو رنگی نکنید ...

    • بدون نام

      در تیم ایران مربی کاره ایی نیست این نتایج را فقط باژیکنان تیم بدست می آورند از ارنج و تعویض‌ها مشخص است که این مربی سواد مربیگری ندارد بازیکنان بر مبنای تاکتیکی بازی میکنند که در تیمهای خود به انها محول شده لطفاً به یک مربی با کلاس بالا برای جام جهانی باشید تا نتایجی مثل تیم عربستان در جام‌های قبلی نگیرم

    • م

      عشق است و پرسپولیس

    • naser

      کیروشیهادوباره ضایع شدن

    • بدون نام

      یعنی میخان صعود نکنه بعدشم چه فایده داره هرسال صعود کنه یعنی افتخار میکنین واقعا جای تاسف داره برا بردن لبنان و سوریه تیمای درجه دو... سه آسیا.. اونم ایران با این همه بازیکن خوب

    • HAMID

      درود فراوان بر تیم ملی فوتبال ایران
      بچه ها مچکریم، عالی بود ،زنده باد ایران
      واقعا شاهکار کردین ،خسته نباشین عزیزان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج