adexo3
۱۱۷۱۸۸۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

هزینه ۲۰ میلیاردی، جای نوراللهی را پر نکرد

درمورد احمد نوراللهی خبری مبنی‌بر بازگشت او به پرسپولیس منتشر نشده، اما از قول باشگاه پرسپولیس عنوان شده بود که می‌خواهند با بازگرداندن او هواداران پرسپولیس را اصطلاحا سورپرایز کند. اما احمد نوراللهی در تیم جدیدش شرایط خوبی دارد و در تیم‌ملی هم خوب عمل می‌کند و جدایی او آنقدر سخت شده که باشگاه موضوع بازگرداندن این بازیکن را تکذیب کند.

فرهیختگان: با نزدیک شدن زمان کامل شدن پرداخت بدهی باشگاه پرسپولیس به گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی این باشگاه در فصل۹۸ و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه اخبار مختلفی درمورد احتمال بازگشت برخی از بازیکنان قدیمی این تیم به جمع سرخپوشان به گوش می‌رسد. البته این اولین‌باری نیست که از این دست اخبار، رسانه‌ای می‌شود مثل خبر بازگشت صادق محرمی به پرسپولیس که علی‌رغم شرایط نه‌چندان جالبش در لیگ کرواسی چندبار منتشر شد اما هرگز به حقیقت نزدیک نشد. حال دوباره چنین اخباری منتشر شده و روزنامه «فرهیختگان» می‌خواهد نگاهی به این اخبار انداخته و عملکرد مالی باشگاه پرسپولیس درقبال از دست دادن این بازیکنان را هم مورد بررسی قرار دهد.

70 هزار دلار به‌جای8 میلیارد به اصرار خانواده!

علی علیپور، مهاجم ماریتیموی پرتغال در مصاحبه‌ای اعلام کرده احتمال بازگشتش به پرسپولیس وجود دارد؛ مهاجمی که وقتی در پرسپولیس فوتبالش گل کرد و توانست خود را به‌عنوان یک گلزن موفق در خط‌حمله این تیم نشان دهد این احساس را پیدا کرد که می‌تواند در لیگ‌های اروپایی موفق شود و در مسیری گام بردارد که مهدی طارمی دیگر مهاجم پرسپولیس پیش از او طی کرده بود. علیپور ۲فصل قبل برای تمدید قراردادش به باشگاه پرسپولیس رفت اما درنهایت با این دلیل که مدیریت باشگاه پرسپولیس قصد تمدید قرارداد با او را نداشت راهی پرتغال شد. مسیری که برای او ظاهرا بن‌بست بود و حالا می‌خواهد همان مسیر را بازگردد. برخی رسانه‌ها از احتمال بازگشت او به پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی خبر می‌دهند.

باشگاه پرسپولیس برای حفظ علیپور آماده بود ۸میلیارد به او بپردازد اما علیپور با این بهانه که باشگاه قصدی برای تمدید قرارداد این بازیکن ندارد به اصرار همسرش راهی تیم ماریتیموی پرتغال شد تا بابت این انتقال ۷۰هزار دلار دریافت کند. رقمی در حدود ۲میلیارد تومان در آن ایام! او قید ۸میلیارد را زد و پرسپولیس مجبور شد برای حل مشکلش در خط‌حمله اقدام به جذب عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو، آرمان رمضانی و حامد پاکدل کند و درنهایت رمضانی بی‌اثر راهی استقلال شد، مغانلو را سپاهان با پرداخت ۵۰۰هزار دلار و دادن یک بازیکن به تیم سانتاکلارا به خدمت گرفت و عیسی آل‌کثیر و حامد پاکدل هنوز روی فرم ایده‌آل خود قرار ندارند. علیپور ۸میلیارد را نگرفت و به ۲میلیارد تیم پرتغالی بسنده کرد و پرسپولیس برای جذب این ۴بازیکن رقمی بالای ۱۰میلیارد تومان هزینه کرد و امروز بازهم به‌دنبال جذب یک مهاجم است. شاید بازگشت علیپور به پرسپولیس حلال مشکل تیم یحیی در خط‌حمله باشد.

وعده مدافع 32ساله به هواداران پرسپولیس!

شجاع خلیل‌زاده یک بازیکن احساسی است که با همین احساسات زیاد هواداران پرسپولیس را بدجور غافلگیر کرده است. بازیکنی که دائم در باشگاه پرسپولیس حضور داشت و به خبرنگاران می‌گفت قراردادش را با این تیم ۶سال دیگر تمدید می‌کند به‌یک‌باره با دریافت پیشنهاد تیم الریان قطر نظرش تغییر کرد و به‌دنبال افزایش دستمزد یک‌میلیارد و ۸۰۰میلیون تومانی‌اش به ۵میلیارد تومان بود. درنهایت هم به بهانه مشکلاتش با مدیریت باشگاه پرسپولیس قراردادش را با پرسپولیس یک‌طرفه فسخ کرد و راهی تیم الریان شد و با این باشگاه قراردادی ۸۰۰هزار دلاری امضا کرد و علی‌رغم اینکه باید ۴۰۰هزار دلار به باشگاه پرسپولیس بابت انتقالش می‌داد اما به‌خاطر فسخ قرارداد این پول را هم نداد و درنهایت با رقمی معادل ۲۰میلیارد تومان از این باشگاه جدا شد تا پرسپولیس بعد از جدایی شجاع و البته بعدها کنعانی‌زادگان، خط‌دفاعش را با رقمی حدود ۱۰میلیارد تومان با سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی ببندد.

حال شجاع که در آستانه ورود به ۳۳سالگی است در مصاحبه‌ای اعلام کرده آماده است به پرسپولیس برگردد. اگر این انتقال صورت بگیرد هیچ‌کس متوجه نمی‌شود چرا پرسپولیس از این بازیکن شکایت کرد و البته نتیجه شکایتش چه بود!

شجاع در لیست فروش بلان؟!

از قطر خبر می‌رسد ظاهرا لوران بلان، سرمربی فرانسوی الریان علاقه چندانی به حفظ شجاع خلیل‌زاده ندارد و ظاهرا او اعلام کرده نام شجاع در لیست بازیکنان مازاد تیم در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل خواهد بود. این احتمال وجود دارد که در نیم‌فصل یک تیم قطری دیگر برای جذب شجاع اعلام آمادگی کند و این نکته‌ای است که خلیل‌زاده اصلا به آن توجه نکرده و با این صحبت‌هایش و البته گرفتن تصمیم دیگر چه تبعاتی برای او نزد هواداران پرسپولیس خواهد داشت. بازیکنی که باشگاه پرسپولیس می‌توانست با ۵میلیارد تومان حفظ کرده و با جدایی کنعانی‌زادگان وضعیت خوب خط‌دفاعی‌اش را حفظ کند حالا قصد بازگشت دارد و پرسپولیس بابت این بازگشت باید حساب کند تا امروز چقدر از لحاظ مالی متضرر شده است! عدم دریافت حق انتقال و خرید چند مدافع که هرچند رقم‌شان در این بازار کم است اما روی هم هزینه سنگینی را روی دست پرسپولیس گذاشته‌اند.

هزینه سنگین بعد از جدایی شماره 8

درمورد احمد نوراللهی خبری مبنی‌بر بازگشت او به پرسپولیس منتشر نشده اما از قول باشگاه پرسپولیس عنوان شده بود که می‌خواهند با بازگرداندن او هواداران پرسپولیس را اصطلاحا سورپرایز کند. اما احمد نوراللهی در تیم جدیدش شرایط خوبی دارد و در تیم‌ملی هم خوب عمل می‌کند و جدایی او آنقدر سخت شده که باشگاه موضوع بازگرداندن این بازیکن را تکذیب کند.

نوراللهی قبل از جدایی از پرسپولیس چندباری با باشگاه پرسپولیس مذاکراتی انجام داد. مدیربرنامه‌های او در جلسه‌ای که با باشگاه پرسپولیس داشت پیشنهادی ۱۵میلیارد تومانی را به باشگاه ارائه کرد. ابراهیم شکوری که مذاکره‌کننده اصلی بود پیشنهاد را به سمیعی ارائه کرد و او هم چون رقم درخواستی نوراالهی ۳برابر رقم قبلی‌اش بود موضوع را در هیات‌مدیره مطرح کرد و درنهایت هیات‌مدیره رقم او را پذیرفت تا ماندن این بازیکن در پرسپولیس حتمی شود. بد نیست بدانید که یک جلسه مخفی شبانه هم در باشگاه بین او و سمیعی برگزار شد و طرفین به توافق رسیدند؛ اما اتفاقات دیگری افتاد که همه‌اش به ضرر پرسپولیس تمام شد!

در آن جلسه شبانه سمیعی از نوراللهی می‌خواهد یک قرارداد ضمنی میان طرفین امضا شود تا تضمینی باشد بر توافق صورت‌گرفته اما نوراالهی به او می‌گوید برای برگزاری جشنی باید به گرگان برود و در بدو شروع تمرینات پرسپولیس به تهران می‌آید و قراردادش را رسما امضا می‌کند. او بعد از ترک باشگاه راهی گرگان و سپس امارات می‌شود تا رسما همه زحمات سمیعی برای تمدید قرارداد این بازیکن به باد برود. او که فصل قبل با پیشنهاد یک‌میلیون و ۸۰۰هزار دلاری روبه‌رو شده و آن را رد کرده بود این‌بار وقتی دید پیشنهاد ۱/۱میلیون دلاری دارد دیگر صبر نکرد و قراردادش را بست.

پرسپولیس کاملا غافلگیر شد و نوراللهی هم سعی داشت بهانه‌ای برای این جدایی ناگهانی ارائه کند اما ضرر پرسپولیس از اینجا به بعد شروع شد! پرسپولیس مجبور شد برای جذب جانشین او به‌سراغ رضا اسدی بازیکن سنت‌پولتن اتریش برود. این بازیکن برای عقد قرارداد از پرسپولیس ۶میلیارد و از یکی از هواداران باشگاه ۳میلیارد دریافت کرد تا رقم قراردادش برای یک فصل با آپشن‌ها به بیش از ۱۰میلیارد تومان برسد. قرارداد کمال کامیابی‌نیا هم با وجود داشتن مصدومیت و ۳۲سال به مدت ۳سال تمدید شد که گفته می‌شود رقم قرارداد او برای هر فصل ۳میلیارد تومان است. یعنی پرسپولیس به‌جای پرداخت رقم ۱۵میلیارد تومان به نوراللهی نزدیک ۲۰میلیارد تومان تعهد پرداخت به دو بازیکن داد که یکی از آنها تا الان اصلا بازی نکرده و دیگری هنوز عملکردی نزدیک به عملکرد نوراللهی نداشته است. حالا سوال این است که آیا پرسپولیس نمی‌توانست با این ۲۰میلیارد تومان نوراللهی را نگه دارد؟

در اینجا هم بازیکن بدون هیچ دردسری راهی تیم‌های خارجی شد و پرسپولیس هیچ بهره‌ای از این انتقال نبرد و برای جبران این جدایی رقمی را تعهد پرداخت داد که حقیقتا برای این باشگاه سنگین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نویسنده کیسه کش خودت میبری و خودت میدوزی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج