اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۷۳۵۸۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ابوالقاسم‌پور: دست تیم یحیی برای رقبا رو شده است

نفت مسجدسلیمان در پایین جدول قرار دارد و مقابل پرسپولیس با تمام توان و انگیزه قرار می‌گیرد. فکر می‌کنم بازی خوبی از آب دربیاید، اگر بازی با حضور تماشاگر باشد جذاب‌تر هم می‌شود.

فرهیختگان: تیم فوتبال پرسپولیس امروز در هفته هفتم لیگ برتر میزبان نفت مسجدسلیمان است. مهاجم پیشین قرمزها اعتقاد دارد در دو، سه‌سال گذشته پرسپولیس با یک شیوه بازی کرده است و عدم تغییر در روش بازی این تیم باعث شده رقیبان دست یحیی و کادرش را بخوانند و همین مساله کار پرسپولیسی‌ها را سخت و سخت‌تر می‌کند. این پیشکسوت پرسپولیس درباره علت نتیجه نگرفتن پرسپولیس در دو، سه بازی و عدم آمادگی صددرصدی بعضی بازیکنان پرسپولیس و همچنین کمبود بازیکن مستعد در لیگ هم اظهارنظر کرد. گفت‌وگو با بهنام ابوالقاسم‌پور را در ادامه می‌خوانید.

از نظر شما نتیجه بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت عادلانه بود؟

صنعت نفت تیم خیلی خوبی بود و مقابل پرسپولیس خیلی باانگیزه بازی کرد، از آن طرف پرسپولیس در دو، سه بازی نتیجه نگرفته بود و می‌خواست هرطور شده برنده از زمین خارج شود. به‌نظرم نتیجه برای پرسپولیس می‌توانست بهتر از این باشد. اگر اشتباه‌های داور در این بازی نبود، آنها با دو یا سه گل حریف را شکست می‌دادند.

علت اینکه پرسپولیس تا قبل از بازی با صنعت نفت در دو، سه بازی خوب نتیجه نگرفت چه بود؟

پرسپولیس سه مهره کلیدی‌اش را در ابتدای فصل از دست داد و به همین علت دچار افت شد. احمد نوراللهی در وسط زمین همه‌کار برای پرسپولیس می‌کرد، کنعانی از ارکان خط دفاعی بود یا آن مهاجم که الان در سپاهان گل نمی‌زند که الان اسمش یادم نیست !

شهریار مغانلو.

بله! مغانلو هم در پرسپولیس تاثیرگذار بود. او حواس مدافعان را پرت می‌کرد و دیگر بازیکنان از موقعیت استفاده می‌کردند یا خودش هم گل می‌زد.

چرا بازیکنان جانشین که به پرسپولیس پیوستند نتوانستند تا این لحظه انتظارات را برآورده کنند؟‌

آنها نیاز به زمان دارند، در زمان ما حمید استیلی وسط زمین بود که همه‌کار می‌کرد و جانشین نداشت. هر وقت تارتار به زمین می‌آمد مثل استیلی نمی‌شد چون حمید در وسط زمین جا افتاده بود. نوراللهی زمانی که بود گل می‌زد و گل می‌ساخت، الان همه از اسدی همین انتظار را دارند که با چند بازی نمی‌شود جای احمد را بگیرد. باید به این بازیکن هم فرصت داد. در تیم‌ملی یا پاس هم یک زمانی جواد ‌نکونام همه‌کاره در وسط زمین بود اما باید به مهره جانشین فرصت داد تا خودش را پیدا کند و هماهنگ ‌شود.

به‌نظر شما مهدی ترابی دچار افت شده است؟‌

ترابی در پرسپولیس جواب داده، به‌نظر من با یک سبک بازی کردن در دو، سال گذشته باعث شده رقیبان دست پرسپولیس را بخوانند. یحیی و کادرش باید به فکر دو، سه‌تا پلن دیگر هم باشند تا بتوانند حریف را غافلگیر کنند. همیشه به یک شکل بازی کردن درست نیست.

عملکرد مهاجم‌های پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تا زمانی که مغانلو در پرسپولیس بود شرایط خط حمله این تیم خیلی خوب بود. او می‌جنگید و برای بقیه هم‌تیمی‌هایش موقعیت ایجاد می‌کرد یا خودش گلزنی می‌کرد، مهاجم با فیزیک خوب و سرزن در فوتبال نداریم.

در لیگ فقط کمبود مهاجم سرزن احساس می‌شود؟

دفاع و هافبک و گلر هم نداریم! کدام‌یک از بازیکنان شبیه به کریم باقری یا علی کریمی هستند؟ دچار فقر و کمبود بازیکن هستیم.

علت کمبود بازیکن مستعد در لیگ برتر چیست؟

زیرساخت‌ها مشکل دارد و مربیان بازیکن‌ساز کم شدند. مدت‌هاست دیگر دنبال بازیکن‌سازی نیستیم. مربیان بازیکن‌ساز به‌خاطر کمبود امکانات و پول هدف‌شان این است به لیگ برتر برسند تا مربیگری کنند.

راه‌حل شما برای نجات فوتبال از وضعیت فعلی چیست؟

کمیته آموزش فدراسیون باید فعالیت کند و راهکار بدهد. فدراسیون از آدم‌های جدید استفاده کند، افرادی که با دانش روز آشنا باشند و بتوانند با مربیان بزرگ فوتبال در دنیا ارتباط برقرار کنند. باید از حالت سنتی خارج شویم. من بچه بودم بعضی از این آقایان در فدراسیون بودند و هنوز هم هستند!

برگردیم به لیگ، پیش‌بینی شما از بازی امروز پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان چیست؟

نفت مسجدسلیمان در پایین جدول قرار دارد و مقابل پرسپولیس با تمام‌ توان و‌ انگیزه قرار می‌گیرد. فکر می‌کنم بازی خوبی از آب دربیاید، اگر ‌بازی با حضور تماشاگر باشد جذاب‌تر هم می‌شود.

پرسپولیس بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان باید آماده دربی پایتخت شود، به‌نظر شما جدال با نفت مسجدسلیمان مهم‌تر است یا دربی؟

دربی شرایط خاص خودش را دارد و بازیکن‌های خودش را هم می‌خواهد. آن بازی یک بحث‌ جداگانه است، به‌نظر من پرسپولیس نباید دیدار با نفت مسجدسلیمان را قربانی دربی کند. چه‌بسا اگر قبل از دربی نتیجه نگیرد ممکن است با مشکل روبه‌رو شود‌ پس نباید احتیاط کنند و با تمام‌توان مقابل نفت قرار بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج