اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۷۹۱۴۹
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

یک نفر نیست انصاری‌فرد را بازخواست کند؟

اسفند ۹۸ محمدحسن انصاري‌فرد مديرعامل باشگاه پرسپوليس با بيان اين جمله كه «مي‌روم چون نمي‌توانم بي‌احترامي را تحمل كنم» استعفا كرد.

روزنامه اعتماد: اسفند ۹۸ محمدحسن انصاري‌فرد مديرعامل باشگاه پرسپوليس با بيان اين جمله كه «مي‌روم چون نمي‌توانم بي‌احترامي را تحمل كنم» استعفا كرد. بازيكن سابق پرسپوليس كه براي دومين‌بار روي صندلي مديرعاملي سرخ‌ها نشسته بود در حالي ساختمان باشگاه را ترك كرد كه ميراثي شوم از خودش به جا گذاشته بود.

بعد از رفتن انصاري‌فرد و تا همين روز جمعه چند مورد مشكوك و عجيب از اقدامات مديرعامل ۷ ماهه سرخ‌ها برملا شده بود. ماجراي بدهي كالدرون، تمديد سه‌ساله قرارداد رادوشويچ، قرارداد با كارگزاري به نام آتيه ‌داده‌پرداز و جذب اوساگونا. روز شنبه پرونده پنجمي هم به اينها اضافه شد. پرونده شكايت آنتوني استوكس. به اينها خريد كت و شلوار و جوراب به خرج باشگاه پرسپوليس را هم مي‌شود اضافه كرد.

در مورد كالدرون امروز همه مي‌دانند كه مي‌شد پرونده نزديك به ۸۰۰ هزار دلاري را با ۱۰۰ هزار دلار جمع‌وجور كرد اما انصاري‌فرد در زمان رياستش اين كار را انجام نداد تا امروز پرسپوليس با پرداخت بيش از ۷۰۰ هزار دلار بيشتر و نزديك به دو ماه پنجره بسته نقل‌وانتقالاتي مواجه شود. مهدي رسول‌پناه عضو هيات‌مديره پرسپوليس كه بعد از انصاري‌فرد سرپرست باشگاه شد جمعه شب در يك برنامه تلويزيوني گفت: «من دو ميليارد تومان به انصاري‌فرد دادم تا پرونده كالدرون را در موعد مقرر ببندد. انصاري‌فرد با بهانه تعطيلات در خارج از كشور اين كار را پشت گوش انداخت و زماني كه موعد مقرر ما به سر آمد و فرصت براي كالدرون فراهم شد تا شكايت كند، تازه فهميدم انصاري‌فرد پول را جاي ديگري خرج كرده.» به خاطر همين كار آقاي انصاري‌فرد پرسپوليس امروز ۲۲۵ ميليارد تومان متضرر شده است. تازه بماند كه كالدرون فقط به خاطر رفتار بد انصاري‌فرد تصميم به ترك ايران گرفت وگرنه نيازي نبود كسي كه تيم را در نيم‌فصل قهرمان كرده كارش را ترك كند.

ديگر شاهكار مديرعامل پرسپوليسي تيم پرسپوليس نحوه قرارداد بستن با بازيكني بود كه مي‌خواست با ماهي ۴۰۰۰ دلار كار كند اما انصاري‌فرد با او قرارداد ۱۳۰ هزار دلاري بست. علي كريمي سرمربي سابق سپيدرود رشت چند روز پيش در مورد اوساگونا گفت: «در دوراني كه او در سپيدرود حضور داشت، اين بازيكن حاضر بود با ماهي ۴ هزار دلار به تيم رشتي ملحق شود كه مشكلات مالي سپيدرود مانع اين انتقال شد.»

تمديد قرارداد ارزي با دروازه‌بان نيمكت‌نشين پرسپوليس به مدت سه فصل تصميم بحث‌برانگيز ديگر انصاري‌فرد بوده است. در دوره‌اي كه پرسپوليس عليرضا بيرانوند را داشت و قرار نبود اين گلر پرسپوليس را ترك كند، انصاري‌فرد با رادو ۳ ساله تمديد كرد و حالا اين دروازه‌بان كروات به خاطر تاخير در دريافتي‌هايش تيم را ترك كرده و قرار است به فيفا شكايت كند و پول دو سال بازي نكردنش در پرسپوليس را بگيرد.

در كنار اينها انصاري‌فرد با شركتي به نام آتيه ‌داده‌پرداز به عنوان كارگزار قرارداد امضا كرد. قراردادي كه بعدها با افشاي جزييات آن به تركمانچاي معروف شد چرا كه يك شركت توانسته بود كل برند باشگاه پرسپوليس را با قيمتي ناچيز در اختيار بگيرد. اين كارگزار نه تنها بابت كمك‌هايي كه به پرسپوليس مي‌كرد از اين باشگاه چك مي‌گرفت كه بابت پرداخت تعهداتش سهم بيمه و ماليات را هم كم مي‌كرد! اين شركت كه با همكاري افراد نزديك به انصاري‌فرد توانسته بودند بر باشگاه سيطره پيدا كنند حتي اينستاگرام باشگاه را هم در اختيار داشتند و يك بار با شركتي تبليغاتي در كمپين‌هاي اينستاگرامي شركت كردند كه شأن باشگاه را به‌شدت پايين آورد. اين در حالي بود كه آتيه ‌داده‌پرداز طبق گفته انصاري‌فرد قرار بود سالانه ۱۵۰ ميليارد تومان به پرسپوليس بدهد اما اين رقم هيچگاه به باشگاه نيامد. جالب اينكه آتيه‌داده‌پرداز از قرارداد اسپانسري پرسپوليس با بانك گردشگري و ايرانسل هم سهم مي‌برد!

و در نهايت روز جمعه پرونده شكايت آنتوني استوكس رسيد تا كساني كه گمان مي‌بردند از اين بدتر نمي‌شود، بفهمند كه اشتباه مي‌كنند. آنتوني استوكس با انجام كمتر از يك بازي در مجموع براي پرسپوليس علاوه بر ۱۵۰ هزار دلاري كه نقدا از انصاري‌فرد دريافت كرده بود حالا براي باقي‌مانده دستمزدش كه رقمي ۸۰ هزار دلاري است موفق شده از فيفا حكم بگيرد. پرونده استوكس از دو جنبه قابل بررسي است. اول اينكه زمان عقد قرارداد استوكس به عنوان بازيكن بي‌انضباط و جايزه‌بگير در فوتبال ايران معروف شده بود. در واقع همه مي‌دانستند هدف اين بازيكن از عقد قرارداد با تيم‌هاي ايراني چيست. با اين حال انصاري‌فرد با اين بازيكن ايرلندي كه در آن زمان اضافه‌وزن هم داشت براي نيم‌فصل قرارداد ۲۵۰ هزار دلاري امضا كرد. استوكس بعد از چند دقيقه بازي براي پرسپوليس در دربي و چند دقيقه بازي در ليگ قهرمانان آسيا در دوبي ماند و به ايران برنگشت. انصاري‌فرد و افراد نزديك او در آن زمان ادعا كردند بندهايي در قرارداد اين بازيكن ايرلندي هست كه مي‌توانند با توسل به آنها او را نقره داغ‌كنند. حال بعد از گذشت نزديك به دو سال نه تنها استوكس نقره‌داغ نشده و نه تنها به خاطر كمتر از ۹۰ دقيقه بازي ۱۵۰ هزار دلار گرفته كه قرار است ۸۰ هزار دلار ديگر هم در اين شرايط وخيم از سرخ‌ها بگيرد.

همه اينها به خاطر تنها ۷ ماه مديرعاملي محمدحسن انصاري‌فرد در پرسپوليس است. اگر همه اينها براي به چالش كشيدن يك مدير كه اگر نگوييم منابع باشگاه را ميل كرده قطعا آن را حيف نموده كافي نيست، بايد پرسيد يك نفر بايد ديگر چه كار كند كه مورد بازخواست قرار بگيرد؟ آيا دستگاه‌هاي نظارتي و امنيتي حواس‌شان هست در باشگاه پرسپوليس در دوران مديرعاملي انصاري‌فرد چه اتفاقاتي رخ داده؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا زادها آزاد هستن

    • بدون نام

      اینم مدیر با شورت ورزشی

    • علیرضا

      ای بابا..
      دیگه بی حس شدیم...

    • نوروزی

      بدترین مدیری که تاحالا دیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج