جاباما
۱۱۸۱۴۷۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چالش بزرگ گل‌محمدی در بازی با سپاهان

باوجود گذشت ۱۱ هفته از لیگ برتر، یحیی گل‌محمدی هنوز جایگزین احمد نوراللهی را انتخاب نکرده است.

خبرورزشی: تعویض میلاد سرلک در آخرین دقیقه بازی با ذوب آهن، نخستین خروج او از ترکیب سرخپوشان در فصل جاری لیگ برتر ایران بود. او تاکنون ۹۹۰ دقیقه با پیراهن پرسپولیس بازی کرده و بیشترین دقایق حضور در زمین را به خود اختصاص داده و در عین حال زوج او همیشه در حال تغییر بوده است.

در شرایطی که فصل گذشته احمد نوراللهی و میلاد سرلک زوج هافبک دفاعی را تشکیل دادند و تا پایان فصل هماهنگی خوبی هم با یکدیگر داشتند، حالا جدایی نوراللهی سبب شده تا پرسپولیس در این پست چالش‌هایی داشته باشد.

در ابتدای فصل یحیی به رضا اسدی خرید جدید و هافبک شماره ۸ خود میدان داد اما او هرگز در حد و اندازه‌های یک هافبک دفاعی دونده و پرتلاش ظاهر نشد تا خیلی زود به نیمکت تبعید و بازیکن ذخیره شود. اسدی در ۳ بازی اول فیکس بود و در نیمه دوم دو بازی بعدی تعویض شد و سپس سه بازی متوالی روی نیمکت نشست و حالا در سه دیدار اخیر روی هم ۴۷ دقیقه به میدان رفته تا سیزدهمین بازیکن پرسپولیس در تعداد دقایق حضور در زمین باشد.

هافبک دفاعی سابق سایپا و تراکتور به طور متوسط ۴۱.۳۶ دقیقه به ازای هر بازی در ترکیب سرخپوشان قرار داشته و همین موضوع باعث شده تا به عنوان یک خرید نه چندان موفق تلقی شود؛ هرچند که با پاس گلی که در دیدار مقابل پیکان داد، بار دیگر نظرها را تا حدی به خود جلب کرد.

ناامیدی از رضا اسدی باعث شد تا یحیی از بازی با صنعت نفت به کمال کامیابی‌نیا اعتماد کند و او را برای چهار بازی متوالی در ترکیب اصلی قرار دهد و حتی یک بار بازوبند کاپیتانی را هم به او بسپارد.

کمال که از مصدومیت بازگشته بود، در این بازی چهار بازی عملکرد قابل قبولی داشت اما یحیی تصمیم به یک آزمایش جدید گرفت؛ استفاده از محمد شریفی.

جوان‌ترین بازیکن اسکواد پرسپولیس، در دیدار مقابل پیکان و ذوب آهن از ابتدا بازی کرد و در بازی جام حذفی برابر ویستاتوربین هم یک گل به ثمر رساند که این نخستین گل او با پیراهن سرخپوشان تهرانی بود اما مصدومیت شریفی باعث می‌شود تا احتمالا در بازی با سپاهان یحیی تصمیم جدیدی بگیرد.

در مجموع رضا اسدی ۴۵۵ دقیقه (۴۵.۹۶٪)، کمال کامیابی‌نیا ۳۰۳ دقیقه (۳۰.۶۱٪) و محمد شریفی ۱۵۸ دقیقه (۱۵.۹۶٪) در ترکیب این فصل پرسپولیس به میدان رفتند که مجموع تعداد دقایق حضور آنها در زمین، از تعداد دقایق بازی میلاد سرلک کمتر بوده است.

این آمار به وضوح نشان می‌دهد که یحیی برای انتخاب زوج سرلک با تردیدهای جدی مواجه است و شاید سخت‌ترین انتخاب او برای بازی با سپاهان نیز همین پست باشد؛ جایی که البته با انتخاب از بین رضا اسدی و کمال کامیابی‌نیا، فاکتور تجربه را در تیمش افزایش می‌دهد و با وضعیت دفاعی مطلوب مقابل حریف قرار می‌گیرد اما در عین حال عناصر خلاقیت را هم احتمالا به اندازه کافی نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینجا نشون میده ارزش حمایت دارد؟
      یا باید در موردش تجدید نظر کرد...؟

      حالا معلوم میشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج