۱۱۸۱۹۸۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نقل و انتقال‌های احتمالی در پنجره زمستانی فوتبال اروپا

نفراتی، چون کیلیان امباپه، پل پوگبا، آنتونیو رودیگر، نیکولاس سوله، فرانک کسیه، آنخل دی‌ماریا، الکساندر لاکازت، گرت بیل و لوئیس سوارز ازجمله مهم‌ترین نفراتی هستند که آخرین فصل قرارداد خود با باشگاه‌هایشان را سپری می‌کنند.

فرهیختگان: پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی در فوتبال اروپا از روز شنبه باز می‌شود و تیم‌های این قاره خود را آماده می‌کنند تا برای تقویت و رفع‌ نقاط‌ضعف خود به سراغ خرید نفرات جدید بروند. با توجه به اینکه قرارداد برخی ستاره‌های بزرگ در انتهای فصل به پایان می‌رسد ممکن است در این فرصت یک‌ماهه شاهد جابه‌جایی آنها یا حداقل توافق اولیه این نفرات با تیم‌های بعدی خود باشیم. نفراتی چون کیلیان امباپه، پل پوگبا، آنتونیو رودیگر، نیکولاس سوله، فرانک کسیه، آنخل دی‌ماریا، الکساندر لاکازت، گرت بیل و لوئیس سوارز ازجمله مهم‌ترین نفراتی هستند که آخرین فصل قرارداد خود با باشگاه‌هایشان را سپری می‌کنند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین انتقالاتی که انتظار می‌رود در ژانویه رخ دهد، می‌پردازیم.

تعیین‌تکلیف احتمالی امباپه

یکی از مهم‌ترین ستاره‌های سال‌های اخیر فوتبال جهان که انتظار می‌رود در سال‌های پیش‌رو بتواند جای خالی نفراتی چون رونالدو و مسی را پر کند. قرارداد امباپه با پاری‌سن‌ژرمن در انتهای این فصل به پایان می‌رسد و تلاش‌های مالکان متمول این تیم به‌منظور راضی‌کردن این بازیکن برای تمدید قراردادش تا اینجا به نتیجه نرسیده است. علاقه امباپه به رئال بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما هنوز معلوم نیست او با توجه به اضافه‌شدن لئو مسی به تیم فرانسوی در تصمیمش برای آینده تغییری ایجاد خواهد کرد یا همچنان به‌دنبال جدایی خواهد بود. رئالی‌ها در تابستان هم پیشنهادی ۲۰۰میلیون یورویی برای خرید او ارائه دادند که توسط پاریسی‌ها رد شد. حالا گفته می‌شود این تیم به‌دنبال این است تا با پیشنهادی جدید امباپه را برای تمدید متقاعد کند. این ستاره جوان فرانسوی به‌تازگی در گفت‌وگویی از ادامه حضورش در پاریس تا آخر فصل خبر داده اما ممکن است در همین ژانویه مذاکرات اولیه با رئال برای حضور در این تیم را آغاز کند تا در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد راهی برنابئو شود.

جدایی اوبامیانگ از آرسنال

کاپیتان گابنی توپچی‌ها این روزها حتی در فهرست تیمش هم قرار نمی‌گیرد و با توجه به افت محسوسی که داشته جایی در برنامه‌های میکل آرتتا ندارد. گفته می‌شود یکی از ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه جابه‌جا خواهد شد، اوبامیانگ است که شاید در نیم‌فصل دوم او را در بارسلونا ببینیم. کاتالان‌ها در این فصل سرخیو آگرو را به خدمت گرفتند تا مشکلات خود در گلزنی را حل کنند اما مصدومیت و سپس مشکل قلبی این آرژانتینی باتجربه باعث شد تا از فوتبال خداحافظی کند و حالا ژاوی به‌دنبال خرید یک مهاجم گلزن است که اوبامیانگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب و درعین‌حال نسبتا ارزان‌قیمت باشد. بارسا به‌تازگی فران تورس را به ترکیب خود اضافه کرده است و با توجه به مشکلات مالی‌ای که در ماه‌های اخیر داشته بعید است بتواند پول زیادی برای خریدهای دیگر هزینه کند. به همین دلیل اوبامیانگ که دیگر در تفکرات آرتتا جایی ندارد می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد.

اضافه‌شدن یک مدافع چپ به چلسی

بن چیلول یکی از خریدهای پرسروصدای آبی‌های لندن در ابتدای فصل بود که عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشت و یکی از ستاره‌های چلسی تا اینجای مسابقات بوده است. چیلول به‌تازگی با مصدومیت شدید زانو مواجه شد و گفته می‌شود ادامه فصل را از دست داده است. به همین دلیل توخل به‌دنبال خرید یک مدافع چپ برای پرکردن جای خالی این بازیکن است. رسانه‌های انگلیسی گزینه‌های مختلفی را در این زمینه مطرح کرده‌اند که تئو هرناندز، نیکولاس تاگلیافیکو و لوکاس دینیه مهم‌ترین آنها هستند. هرناندز در ترکیب میلان نمایشی عالی داشته و به‌خصوص در کارهای تهاجمی یکی از بهترین‌های مدافعان چپ دنیا محسوب می‌شود. او که سابقه بازی در رئال را هم دارد می‌تواند بهترین گزینه چلسی برای تقویت این پست باشد اما روسونری که در کورس قهرمانی سری A قرار دارد به‌راحتی یکی‌ از ستاره‌هایش را از دست نخواهد داد. لوکاس دینیه هم پس از مدت‌ها بازی برای رم، پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا حالا در اورتون حضور دارد و تجربه بازی در لیگ برتر می‌تواند یکی از عواملی باشد که مدیران چلسی را برای خریدش متقاعد کند. تاگلیافیکو هم مدت‌هاست موردتوجه باشگاه‌های مختلف ازجمله خود چلسی قرار دارد اما هنوز آژاکس را ترک نکرده و ممکن است در این ژانویه حضور در تیمی جدید را تجربه کند.

خانه‌تکانی رانگنیک در یونایتد

منچستریونایتد یکی از تیم‌های بزرگی است که در این فصل حال و روز خوشی نداشته و درنهایت نتایج ضعیف این تیم منجر به اخراج اوله‌گنار سولشر و حضور رالف رانگنیک آلمانی روی نیمکت این تیم شد. او حالا در ژانویه برای سروسامان‌دادن به وضعیت رختکن تیمش و همچنین فراهم‌کردن بودجه لازم برای خریدهای جدید به‌دنبال فروش چند بازیکن خود خواهد بود. نفراتی چون آنتونی مارسیال، دین هندرسون، اریک بایی، جسی لینگارد و دونی فن‌دبیک بازیکنانی هستند که در این فصل فرصت زیادی برای حضور در ترکیب شیاطین سرخ را پیدا نکرده‌اند و برای بازگشت به فرم خوب خود باید در ژانویه به‌صورت قطعی یا قرضی اولدترافورد را ترک کنند.

مارسیال با توجه به ترافیک خط حمله تیم و آمار ضعیف گلزنی مدت‌هاست در فهرست خروجی تیم قرار دارد و بعید است در ادامه فصل همچنان در این تیم بماند. از نیوکاسل، سویا و یوونتوس به‌عنوان مقاصد احتمالی این مهاجم فرانسوی نام برده می‌شود. هندرسون هم پس از نمایش خوب دخه‌آ درون دروازه تیم دوباره به نیمکت چسبیده و شانس زیادی برای رسیدن به ترکیب تیم ندارد. به همین دلیل گفته می‌شود احتمالا به‌صورت قرضی راهی آژاکس خواهد شد تا امیدهایش برای حضور در جام جهانی زنده بماند. فن‌دبیک هم پس از انتقالش از آژاکس به یونایتد امیدوار بود بتواند در ترکیب این تیم جای ثابتی پیدا کند اما سولشر علاقه‌ای به استفاده از او نداشت و حالا رانگنیک هم زیاد از این هافبک هلندی استفاده نمی‌کند. در چنین شرایطی فروش او می‌تواند گزینه‌ای عاقلانه باشد. بایی، لینگارد و خوان ماتا هم پس از مدت‌ها حضور در اولدترافورد به درهای خروجی باشگاه نزدیک شده‌اند و با توجه به نیمکت‌نشینی‌های مداوم باید برای ادامه فصل به‌دنبال تیمی جدید برای خود باشند تا هم کمی از بار مالی باشگاه کاسته شود و هم لیست تیم کمی خلوت شود.

دله علی به نیوکاسل

نیوکاسل با تغییر مالکیت و حضور پولدارهای عربستانی به‌دنبال تبدیل شدن به تیمی قدرتمند در لیگ جزیره است اما فعلا باید تلاش کند تا از سقوط فرار کند. این تیم در انتهای جدول حال و روز مناسبی ندارد و با توجه به اینکه مالکان باشگاه بعد از نقل‌و‌انتقالات تابستانی تیم را خریدند فرصتی برای تقویت خود نداشتند. حالا آنها بودجه مناسبی را دراختیار کادر فنی قرار داده‌اند تا شاید بتوانند در نیم‌فصل دوم نمایش بهتری ارائه کرده و در لیگ برتر باقی بمانند. دله علی یکی از گزینه‌های آنها برای تقویت تیم است که در تاتنهام دچار افت شده و کمتر به بازی گرفته می‌شود. این هافبک ۲۵ساله که گفته می‌شد می‌تواند به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال انگلیس تبدیل شود در چند فصل اخیر روند نزولی را طی کرده و اگرچه در ابتدای فصل زیرنظر نونو اسپریتو سانتو به نظر می‌رسید به روزهای خوبش برگشته اما با آمدن آنتونیو کونته دوباره افت کرد. انتقال او به نیوکاسل برای هردو طرف می‌تواند مفید باشد و به همین دلیل این جابه‌جایی بسیار محتمل خواهد بود.

کایرن تریپیه، مدافع راست اتلتیکو‌مادرید دیگر بازیکنی است که در ژانویه مدنظر نیوکاسلی‌هاست و ممکن است او هم دوباره به لیگ جزیره برگشته و این‌بار لباس سفید و مشکی کلاغ‌ها را به تن کند. تریپیه در تابستان موردتوجه یونایتد قرار داشت اما درنهایت ترجیح داد در اتلتیکو باقی بماند اما شاید با توجه به شرایط تیمش در لالیگا در زمستان نظرش تغییر کند.

انتقال دوسان ولاهوویچ به لیگ برتر

ولاهوویچ به‌عنوان یکی از پدیده‌های جوان و آینده‌دار فوتبال صربستان به یکی از اهداف تیم‌های بزرگ تبدیل شده است. مهاجم فیورنتینا در دو فصل اخیر آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای داشته و حتی موردتوجه سیتی و لیورپول هم قرار گرفته است اما گفته می‌شود شاید در این پنجره نقل‌وانتقالاتی راهی تاتنهام شود. آنتونیو کونته در اسپرز نتایج خوبی گرفته و تاثیرگذاری خود را نشان داده اما بدون‌شک تیم نیاز به تقویت دارد و ولاهوویچ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اضافه شدن به خط حمله این تیم باشد. کونته که فصل پیش در اینتر مربیگری کرده شناخت خوبی از این بازیکن دارد و گفته می‌شود یکی از اولویت‌های او خرید این مهاجم صربستانی است تا درصورت جدایی احتمالی هری کین در تابستان جای خالی این ملی‌پوش انگلیسی را پر کند.

ادامه خریدهای ژاوی

بارسلونا با ژاوی هرناندز هم نتوانسته از بحران خارج شود و ادامه روند نگران‌کننده این تیم می‌تواند در پایان فصل به قیمت ازدست‌رفتن سهمیه لیگ قهرمانان تمام شود. ژاوی در ژانویه به‌دنبال تقویت تیم خود و البته فروش برخی بازیکنان مازاد تیمش است. یکی از نفراتی که ممکن است به‌زودی نوکمپ را ترک کند فیلیپه کوتینیو است که عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه را یدک می‌کشد اما کمتر توانسته باری را از روی دوش تیمش بردارد. نیوکاسل یکی از مشتریان اوست اما خود این ستاره برزیلی ترجیح می‌دهد در نیم‌فصل راهی آرسنال شود. ژاوی برای تقویت خط دفاعی خود به‌دنبال اضافه کردن دو عنصر تدافعی چلسی به ترکیب تیمش است. قرارداد سزار ازپیلیکوئتا و آندرس کریستنسن در انتهای فصل به پایان می‌رسد و سرمربی جوان بارسا به‌دنبال خرید این دو بازیکن است. با توجه به شرایطی که تیمش دارد شاید در همین ژانویه مجبور شود آنها را با پرداخت مبلغی به ترکیب تیمش اضافه کند تا وضعیت آشفته بارسا در خط دفاعی کمی سر‌وسامان بگیرد.

سایر انتقال‌های احتمالی

در این میان شایعات دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در ژانویه ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد. بازگشت ارون رمزی به آرسنال پس از سپری کردن دورانی نه‌چندان موفق در یوونتوس، جدایی فرانک کسیه از میلان و حضورش در منچستریونایتد، بازگشت ادن آزارد به لیگ برتر جزیره پس از دوران ناامیدکننده‌ای که در رئال‌مادرید داشت و جدایی قرضی نیکلاس په‌په از آرسنال ازجمله اتفاقاتی است که می‌توان در این پنجره نقل‌وانتقالاتی منتظر وقوع آنها بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج