adexo3
۱۱۸۴۸۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

من یامگا هستم، گلزن اول استقلال

استقلال با آمار قابل قبولی در حال پایان دادن به نیم فصل لیگ بیست و یکم است و احتمالاً با بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع هفته پانزدهم را به پایان خواهد رساند.

ایران ورزشی: استقلال با آمار قابل قبولی در حال پایان دادن به نیم فصل لیگ بیست و یکم است و احتمالاً با بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع هفته پانزدهم را به پایان خواهد رساند. حتی اگر این عنوان نیز به دست دیگر تیم‌ها جابه‌جا شود، به طور قطع استقلال جایگاه رفیعی از این منظر خواهد داشت. آبی‌ها تا پایان هفته چهاردهم موفق شدند ۲۱ بار دروازه حریفان را باز کنند و میانگین ۵/۱گل زده در هر بازی را به‌نام خود ثبت کنند. قطعاً این آمار با ایده‌آل‌ها و آمارهای فصول قبل استقلال فاصله دارد و تاریخچه لیگ به خاطر دارد که آبی‌ها میانگین گل‌های زده بیشتری را هم در ادوار لیگ به‌نام خود ثبت کرده‌اند، اما در هر حال وضعیت فعلی عملکرد مطلوب و امیدوارکننده‌ای در خط حمله محسوب می‌شود. در بخش دفاعی نیز آنچه از سوی استقلال خلق شد، بی‌نظیر بود و آبی‌ها در چهارده بازی ۵ گل دریافت کردند که ۲ گل متعلق به بازی اخیر با مس رفسنجان بود. در واقع استقلال تا امروز توانسته هم خط حمله قابل قبولی را پدید آورد و هم خط دفاعی که کمتر اشتباه می‌کند و فضای اندکی به مهاجمان حریف می‌دهد.

در این میان اما عملکرد کوین یامگا، بازیکنی که در ابتدا به‌عنوان مدافع راست به استقلال پیوست بسیار چشمگیر است. این بازیکن در حالی گام به دایره آبی‌ها گذاشت که هرگز تصور نمی‌شد بواسطه پستی که در آن بازی خواهد کرد، به اول گلزن این تیم تبدیل شود. استعداد یامگا در گلزنی اما در همان بازی نخست مقابل ذوب‌آهن که او دو بار دروازه این تیم را فرو ریخت بر همگان عیان شد و مجیدی را به سمتی برد که از این بازیکن بیشتر در پست‌های هجومی بهره بگیرد. در حقیقت یامگا که آمده بوده دفاع راست مطمئنی برای استقلال باشد به یک گوش راست راست گلزن تبدیل شد که گاهاً نیز در خط حمله بازی کرد.

در بازی با مس رفسنجان که آخرین نمایش استقلال در لیگ بیست و یکم بود، یامگا در دو پست گوش راست و مهاجم بازی کرد و مشخص شد که فرهاد مجیدی عمیقاً دل به این بازیکن بسته و بسیاری از تاکتیک‌های هجومی خود را با استفاده از نبوغ این فرانسوی تعیین می‌کند. اتکا به یامگا تصمیمی نبوده که هیچ کس را در استقلال پشیمان کند و فرهاد مجیدی بیشترین سود را از این بازیکن برده است. مجموع گل‌هایی که یامگا برای استقلال به ثمر رسانده به عدد شش می‌رسد که چهار گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده تا یک رکورد خاص نیز به‌نام این فرانسوی به ثبت برسد.

پیش از شروع لیگ شاید باور این بود که امین قاسمی‌نژاد و یا رودی ژستد این وظیفه را به عهده بگیرند و به اول مردان گلزن استقلال تبدیل شوند اما این دو بازیکن روی هم دوبار برای استقلال گل زده‌اند و حتی آمار گلزنی‌شان برای استقلال در دو جام لیگ و حذفی کمتر از آرمان رمضانی است که این نشان می‌دهد هیچ یک، توفیقاتی که یامگا به دست آورده‌اند را به چنگ نیاورده‌اند.

یامگا در فصل جاری به حدی در گلزنی موفق بوده که در آستانه شکستن رکورد گل‌های خود در تمام سال‌هایی است که به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای شناخته شده است. این بازیکن از زمانی که فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرده ۹ بار موفق به گلزنی شده است اما در همین فصل با استقلال شش بار گل زده و اگر چهار گل دیگر وارد دروازه حریفان استقلال کند، رکورد خودش در گلزنی را می‌شکند و بهترین آمار خود را در فوتبال ایران به ثبت می‌رساند.

با توجه به اینکه سرمربی استقلال گرایش زیادی به این بازیکن دارد و او به نوعی مأمور اول نواختن پنالتی‌های استقلال نیز محسوب می‌شود، هیچ بعید نیست که در نیم فصل دوم بر تعداد گل‌های زده‌اش بیفزاید و به آماری قابل توجه در استقلال ایران دست یابد. وضعیتی که احتمالاً تیم‌های کشورهای عربی را به سمت و سوی این بازیکن متوجه خواهد ساخت و چه بسا استقلال برای حفظ این بازیکن برای فصل بعد با مشکلاتی هم مواجه شود و همان سناریویی تکرار شود که برای تیام، پاتوسی و دیاباته رخ داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج