۱۱۸۵۳۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ستاره پرسپولیس پنالتی نزد و رفت!

آل‌کثیر که سال گذشته نیم‌فصل اول را از دست داده بود، امسال نیم‌فصل دوم را از دست داد! رباط صلیبی عیسی پاره شده و با توجه به سن‌وسال او نمی‌توان درباره آینده ورزشی‌اش با اطمینان حرف زد.

همشهری‌آنلاین: عیسی آل‌کثیر به‌دلیل پارگی رباط صلیبی، ادامه فصل لیگ برتر را از دست داد. این خبر کوتاه، دردسر بزرگی را برای پرسپولیس ایجاد می‌کند که باید دید کادر فنی سرخپوشان با چه تدابیری بر این دردسر بزرگ غلبه می‌کنند.

آل‌کثیر، مهاجم اصلی قرمزهاست و بیش از هر بازیکن دیگری در این فصل در خط حمله سرخپوشان به میدان رفته است. او با ۴ گل زده، برترین گلزن سرخپوشان در لیگ جاری هم هست؛ البته با تعداد گل مساوی با مهدی عبدی که از این به بعد فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب ۱۱ نفره پیدا خواهد کرد. غیبت ۶ ماهه عیسی البته برای نخستین‌بار نیست که رخ می‌دهد و قرمزها پیش از این هم یک‌بار با محرومیت ۶ ماهه او روبه‌رو بوده‌اند. زمانی که آل‌کثیر به‌خاطر شادی خاص بعد از گلش دچار محرومیت شد و از قضا در آن زمان هم پرسپولیس به‌جز مهدی عبدی هیچ مهره دیگری برای جانشینی او نداشت و یک نیم‌فصل کامل را با کمبود مهاجم سر کرد.

با کت‌وشلوار در فینال آسیا

عیسی آل‌کثیر کمی دیر در فوتبال ایران کشف شد و امروز سن‌وسال او آنقدر بالا هست که یک پارگی رباط صلیبی بتواند آینده ورزشی‌اش را تا حدودی به خطر بیندازد. او متولد بهمن‌ماه ۱۳۶۸ است و در آستانه پایان ۳۲ سالگی است. آل‌کثیر که سال‌ها در تیم‌های رده پایین بازی کرده و در ۲۶ سالگی آقای گل لیگ‌یک شده بود، در ۳۰ سالگی تازه به پیراهن پرسپولیس رسید و حالا در ۳۲ سالگی دچار یکی از سخت‌ترین مصدومیت‌های فوتبالی شده است.

او در روز ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ رسما به پرسپولیس پیوست؛ در پایان لیگ نوزدهم و دقیقا در روزهایی که سرخپوشان راهی مسابقات باقیمانده از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ بودند و همان مسابقات به محلی برای درخشش این مهاجم تبدیل شد. عیسی در ۳ بازی متوالی ۴ گل به الشارجه، السد و پاختاکور زد و پرسپولیس را تا نیمه‌نهایی رقابت‌ها پیش برد. او ساعتی قبل از بازی نیمه‌نهایی به‌خاطر شادی گل خاصش در بازی با پاختاکور، دچار محرومیت ۶ ماهه شد تا پرسپولیس بدون او و با گل مهدی عبدی مقابل النصر راهی فینال شود. روز فینال، عیسای محروم در استودیوی پخش زنده تلویزیون کنار علی پروین نشسته بود و پرسپولیس بدون او به اولسان هیوندای باخت.

زننده مهم‌ترین گل‌های فصل ۲۰

به‌خاطر همان محرومیت ۶ ماهه، پرسپولیس لیگ بیستم را هم بدون آل‌کثیر آغاز کرد و دچار مشکلات فراوانی در خط حمله‌اش بود. در روزهای غیبت عیسی و افول عبدی، کادر فنی پرسپولیس بارها تیم را بدون مهاجم تخصصی ارنج کردند و عالیشاه و امیری در آن روزها مهاجم پرسپولیس می‌شدند. به‌اضافه احمد نوراللهی که یک خط جلو آمده بود و در پایان فصل هم بهترین گلزن تیمش شد. محرومیت آل‌کثیر در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تمام شد. او در بازی با پدیده به میدان برگشت، در بازی بعدی مقابل نساجی گل زد و تا پایان لیگ بیستم ۱۱ بازی در لیگ انجام داد و ۳ گل برای تیمش به ثمر رساند.

ازجمله ۲ گل بسیار مهم؛ یکی برای پیروزی یک بر صفر در داربی تهران و دیگری در جریان تساوی ۱-۱ با سپاهان در شهر اصفهان. به اینها تک‌گل پیروزی‌بخش مقابل تراکتور در بازی سوپرجام را هم اضافه کنید تا به یاد بیاورید در فصل گذشته حساسترین گل‌های پرسپولیس را همین عیسی آل‌کثیر زده است. اگرچه او فصل را با یک اتفاق تلخ تمام کرد؛ با هدردادن پنالتی در داربی جام‌حذفی که منجر به شکست مقابل استقلال و حذف دوباره از این رقابت‌ها شد.

بالاخره هم پنالتی نزد و رفت

در فصل جاری لیگ برتر، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی دقیقا به یک اندازه گل زده‌اند اما دقایق بازی عیسی تقریبا دوبرابر مهدی است. آل‌کثیر در هر ۱۴ هفته بازی کرده؛ ۱۲ بازی فیکس بوده و ۲ بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفته و مجموع دقایق بازی‌اش ۱۰۳۳ دقیقه است. مهدی عبدی اما فقط ۶ بار فیکس بوده و مجموعا ۵۸۱ دقیقه بازی کرده است. مهدی یک پاس گل هم داده و عیسی اگرچه پاس گلی در کارنامه ندارد، اما ۲ بار برای تیمش پنالتی گرفته است. البته ۲ بار هم برای زدن پنالتی تلاش کرد و نتیجه‌ای نگرفت! با وجود آمار مشابه این دو مهاجم، اعتقاد یحیی به عیسی به‌خاطر سختکوشی او در پرس‌کردن مدافعان حریف و دوندگی بالایش در مقایسه با مهدی عبدی است.

این هم از نکات جالب در خط حمله پرسپولیس است که مهاجم ۳۲ ساله تحرک و دوندگی بیشتری نسبت به مهاجم ۲۳ ساله دارد! به هر حال پرسپولیس حالا مهاجم دونده‌اش را از دست داده و دوباره یحیی مانده و مهدی عبدی. البته روی حامد پاکدل هم به شرط رهاشدن از مصدومیت می‌توان حساب کرد و نزدیک‌بودن به پنجره زمستانی هم این اجازه را به یحیی می‌دهد تا جای عیسی را با یک مهاجم جدید پر کند. هرچند پیداکردن بازیکن باکیفیت و مؤثر در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل کار چندان ساده‌ای نیست.
عیسی برمی‌گردد؟

رزومه عیسی آل‌کثیر در پرسپولیس شکل جالبی پیدا کرده است. او ۲فصل در پرسپولیس بوده؛ یک‌بار نیم‌فصل اول را از دست داده و یک‌بار نیم‌فصل دوم را! طی این ۲فصل عیسی مجموعا ۲۵بازی در لیگ انجام داده و ۷گل زده است. آمار او در کلیه رقابت‌های داخلی و آسیایی هم به ۴۳بازی و ۱۵گل طی ۲ فصل می‌رسد. او در زمان رهایی از مصدومیت ۳۲سال و ۶ماه سن خواهد داشت. یعنی دقیقا همان سنی که حسین ماهینی در زمان بازگشت از یک مصدومیت مشابه داشت و هرگز نتوانست جایگاهش را در پرسپولیس پس بگیرد. ماهینی به‌ناچار راهی نساجی و بعدا سایپا شد و حالا در ۳۵سالگی در لیگ‌یک بازی می‌کند. اما شاید عیسی سرنوشت متفاوتی داشته باشد. به هر حال او یک‌بار در ۳۰سالگی خودش را به‌عنوان ستاره پرسپولیس و حتی بازیکن حاضر در لیست تیم‌ملی مطرح کرده است. پس شاید یک‌بار دیگر هم توان معجزه داشته باشد و در سن‌وسالی که همه رو به افول می‌روند، دوباره اوج بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج