جاباما
۱۱۸۷۰۱۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جوانگرایی مثمر ثمر مجیدی در استقلال

پیشتاز ماندن استقلال در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال کشور در پایان نیم‌فصل اول تحت هدایت فرهاد مجیدی دستاورد مهمی است اما شاید خدمت بزرگتر او به این باشگاه میدان دادن به جوان‌هایی باشد که مربیان قبلی این تیم به همین اندازه به آنها بها نمی‌دادند.

ایران ورزشی: پیشتاز ماندن استقلال در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال کشور در پایان نیم‌فصل اول تحت هدایت فرهاد مجیدی دستاورد مهمی است اما شاید خدمت بزرگتر او به این باشگاه میدان دادن به جوان‌هایی باشد که مربیان قبلی این تیم به همین اندازه به آنها بها نمی‌دادند.

مجیدی البته قدر بابک مرادی را ندانسته و او فعلاً به تیم‌های دیگری قرض داده خواهد شد اما در شرایطی به امیرحسین حسین‌زاده، سبحان خاقانی و مهدی مهدی‌پور با وسعت بازی داده که شاید کمتر مربی دیگری چنین شهامتی را در دستور کارش قرار می‌داد. با اعتمادی که مجیدی به علیرضا رضایی دروازه‌بان کوچ کرده از پیکان ارزانی داشت، این مرد جوان در عین حضور حسین حسینی و رشید مظاهری در اندازه‌های روحی و روانی حضور در آخرین سنگر آبی‌ها قرار گرفت و اعتماد به نفس بالایی یافت و مجیدی در عین نهراسیدن از استفاده مکرر از جعفر سلمانی در پست بال چپ، در دیدار اواخر هفته پیش استقلال با نفت مسجدسلیمان از امیرعلی صادقی جوان هم در ۱۰ دقیقه آخر بهره جست. به آنها بیفزایید ابوالفضل جلالی را که البته بی‌تجربه نیست و در ایام «پیش فصل» از سایپا به جمع آبی‌ها آمد و به‌دلیل مصدومیت تعداد قابل ملاحظه‌ای از مسابقات را از دست داد و حالا که سالم شده، مجیدی از رویکرد به او هم غفلت نکرده و در مسابقه با مسجدسلیمانی‌ها یک نیمه هم به او بازی داد.

جوانان گره‌گشا

مجموعه این عناصر هم استقلال را به آمیزه‌ای از تجربه و جوانی تبدیل کرده و هم تعدادی از جوان‌ترهای مورد استفاده مجیدی را که جاه‌طلب‌تر و پرمایه‌تر هستند، به میدان وسیع‌تری برای بروز استعدادهای خود نایل کرده است. از این دست جوانان امیرحسین حسین‌زاده که دو گل از سه گل استقلال را مقابل نفت مسجدسلیمان به ثمر رساند و جعفر سلمانی که دو سه گل حساس‌اش بردهای 3 امتیازی مهمی را به‌نام استقلال نوشته است، نمونه‌های بارزتری به شمار می‌آیند و همین‌طور سبحان خاقانی که چه در نیم فصل دوم لیگ بیستم و چه در فصل جاری تک گل‌هایی از همین دست را برای استقلال زده و فراتر از سن و سال و تجربه‌اش ظاهر شده است.

این که این جوانان اینک چقدر به کار استقلال می‌آیند و تا چه حد نیازهای این تیم را در ادامه لیگ بیست و یکم تأمین می‌کنند، تحت‌الشعاع این مسأله اساسی‌تر قرار می‌گیرد که آنها در صورت ادامه حضور در ترکیب آبی‌ها در سال‌ها و فصول بعدی و به لطف کسب تجربیاتی بیشتر تا چه میزان می‌توانند مؤثرتر واقع شوند و فزون‌تر به کمک تیم خود بیایند و گره‌گشایی کنند.

آنها را حفظ کن

سیاستگذاری و رویکردهای مجیدی در این زمینه و در استفاده از جوان‌ترها به این سبب مهم است که هم عصای دست تیم خود در روزهای سخت فعلی می‌شوند و هم آینده استقلال را غنی‌تر و روشن‌تر می‌سازند.

این البته در صورتی است که مجیدی سیاست‌های بهتر و تعقل بیشتری را در روش‌های مدیریت‌اش به کار گیرد و این جوانان را حتی‌المقدور حفظ و تقویت کند و از دلسرد شدن آنها جلوگیری نماید و با جلوگیری از کوچ آنان به سایر تیم‌ها، به وسیله‌ها و سلاح‌های مؤثری برای نیل به افتخار در فصول بعدی تبدیل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج