۱۱۸۷۵۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پادوانی، استرا و کورتریک ۳ چالش بعدی استقلال

باشگاه استقلال براساس توافق با پورتیموننزه پرتغال رضایتنامه جعفر سلمانی را در ازای مبلغ ۱۲۰ هزار دلار دریافت کرد و این بازیکن را به خدمت گرفت. حالا موعد واریز دو قسط از این مبلغ فرا رسیده و استقلالی‌ها در هفته گذشته ۸۰ هزار دلار از طلب باشگاه پرتغالی را پرداخت کردند.

فرهیختگان: باشگاه استقلال در سال‌جاری در تلاش است با انجام به‌موقع تعهدات بین‌المللی از شکل‌گیری پرونده‌ها و دردسرهای تازه برون‌مرزی جلوگیری کند، این در‌حالی است که مصطفی آجرلو، مدیرعامل استقلال حساسیت ویژه‌ای به موضوع پرونده‌های بین‌المللی و جلوگیری از ورود خسارت‌های سنگین در این حوزه دارد. بر همین اساس کمیته ویژه‌ای در باشگاه استقلال، مساله موعد پرداخت بدهی‌های خارجی را پیگیری می‌کند تا این باشگاه مثل سال‌های گذشته هر روز در انتظار صدور حکم تازه‌ای در محاکم بین‌المللی نباشد.

در همین راستا طی سال‌های گذشته یکی از مواردی که باعث‌شده تا بدهی‌های باشگاه استقلال انباشته شده و به یک عدد قابل ذکر برسد، به همین موضوع بدهی‌های ارزی به‌جا مانده از سال‌های گذشته مربوط شده و نکته قابل توجه اینکه این روال هر‌ساله تقریبا از زمانی که پای خارجی‌ها چه در عرصه مربیگری و چه در عرصه بازی باز شده، ادامه داشته و مختص به مدیران امروز و دیروز و شخص خاصی نیست و این موضوع طی سالیان گذشته تقریبا گریبان همه این مدیران را گرفته که این قضیه نشأت گرفته از عملکرد قبلی‌ها و چه‌بسا خودشان است.

استقلالی‌ها در نخستین اقدام خود، در روزهای گذشته با شیخ دیاباته مهاجم آفریقایی پس از کاهش میزان مطالبات با دفاعیات ارائه‌شده از جانب باشگاه تسویه‌حساب کردند. با اعلام باشگاه شکایت ۵۳۷ هزار دلاری این بازیکن بابت مطالبات گذشته‌اش، با پیگیری معاونت حقوقی باشگاه استقلال منجر به صدور حکم نهایی کمیته وضعیت فیفا به مبلغ ۱۷۵ هزار دلار شد، درنهایت با پرداخت مطالبات این بازیکن در آستانه بسته‌شدن مجدد پنجره نقل‌و‌انتقالاتی استقلال به‌خیر گذشت و درنهایت با تایید وکیل این بازیکن پرونده مختومه اعلام شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که معاونت حقوقی باشگاه استقلال بدون استخدام وکیل بین‌المللی، طی دو مرحله از طریق لوایح دفاعیه مستدل و مستند به ادعای بازیکن نامبرده پاسخ داد و از حقوق باشگاه استقلال دفاع کرد که درنهایت کمیته وضعیت فیفا با پذیرش استدلال‌های باشگاه استقلال، این باشگاه را صرفا به مبلغ ۱۷۵ هزار دلار محکوم کرد که با سود دیرکرد این پول، باشگاه استقلال حدود ۱۸۱ هزار دلار به این بازیکن پرداخت کرد.

از سوی دیگر طی روزهای گذشته مطالبات رودی ژستد، کوین یامگا و گابریل پین بازیکنان و مربی خارجی فعلی و همین‌طور مطالبات مدیربرنامه‌های میلیچ و باشگاه پورتیموننزه پرتغال (به‌خاطر انتقال سلمانی) نیز پرداخت شد. با همه این تفاسیر شاید خیلی هم لازم به ذکر نباشد که طی مقاطع گذشته در فصول مختلف چه تنش‌ها و چالش‌هایی بر سر عدم‌پرداخت به‌موقع بازیکنانی مانند شیخ و میلیچ شکل گرفت و آنها هر بار به حالت قهر تهران را ترک کرده و با فرستادن هشدارهای فسخ یک‌طرفه قرارداد در چه مخمصه‌ای باشگاه را قرار دادند و درنهایت هم که به‌خاطر شکایت دیاباته، پنجره نقل‌و‌انتقالاتی استقلال بسته شد!

سابقه مدیرعامل استقلال در همکاری با خارجی‌ها

قبل از اینکه آخرین اخبار پرونده بدهی باشگاه استقلال به خارجی‌های این باشگاه را مرور کرده و اخبار و حواشی آن را به‌روز‌رسانی کنیم این نکته حائز اهمیت است که آجرلو، مدیرعامل فعلی استقلال سابقه موفقی در همکاری با مربیان و بازیکنان خارجی دارد و سوابق مدیریتی او نشان می‌دهد معمولا در همکاری با خارجی‌ها موجب باز شدن پرونده‌های دردسرساز و زیان‌بار خارجی نمی‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پاس، مصطفی دنیزلی را اوایل دهه هشتاد به ایران آورد که دوطرف درنهایت با صلح و سازش و تسویه مطالبات مربی اهل ترکیه به همکاری خود خاتمه دادند. عیسی ترائوره و احمد کاظم عراقی هم بازیکنان خارجی پاس بودند که بدون هیچ مشکل حقوقی در پایان مدت قرارداد از این باشگاه جدا شدند. آجرلو در تراکتورسازی هم ساغلام را از ترکیه به خدمت گرفت که با رضایت دوجانبه و دریافت مطالبات خودش از این تیم جدا شد، دو بازیکن کروات به نام شیمه و کرپیچ هم در همان مقطع به تراکتور پیوستند که البته با نظر سرمربی اهل ترکیه جذب شده بودند و بازیکنان با کیفیتی به‌شمار نمی‌رفتند، اما درنهایت با توافق و بدون شکل‌گیری پرونده و دعوای قضایی از این تیم جدا شدند.

حالا و در دوره حضور آجرلو در استقلال هم مطالبات پین، یامگا و ژستد به‌موقع پرداخت شده است و استقلالی‌ها حداقل در ناحیه شکل‌گیری پرونده‌های تازه بین‌المللی احساس نگرانی نمی‌کنند. با این وجود دردسر بزرگ آجرلو حل و فصل پرونده‌های قضایی گذشته این باشگاه و جلوگیری از صدور احکام بین‌المللی علیه این باشگاه است، ماموریتی که تا این جای کار به‌خوبی انجام شده، اما در ادامه راه با چالش‌های قابل توجهی همراه است.

توافق با مدیربرنامه میلیچ، اختلاف با خودش

در نخستین گام پرونده هرویه میلیچ یکی از دردسرهای پیش‌روی باشگاه استقلال است که درخصوص مطالبات شخص این بازیکن به‌زودی قابل حل‌و‌فصل نخواهد بود. استقلالی‌ها و میلیچ در این خصوص اختلاف‌نظر جدی دارند و فیفا باید درخصوص تعیین میزان بدهی بازیکن سابق باشگاه استقلال تصمیم‌گیری کند.

لایحه دفاعیه استقلالی‌ها در پرونده دیاباته بسیار موفق بود و بخش قابل توجهی از مطالبات بازیکن اهل مالی را کاهش داد و استقلال پس از کاهش میزان بدهی نسبت به پرداخت به‌موقع آن اقدام کرد. این روال درخصوص میلیچ هم دنبال می‌شود و استقلالی‌ها امیدوارند با کسر میزان طلب مورد ادعای این بازیکن نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر فیفا اقدام کنند.

با این وجود بخشی از مطالبات میلیچ به قرارداد همکاری مدیر برنامه‌های این بازیکن با باشگاه استقلال بازمی‌گشت. براساس قراردادی که در زمان امیرحسین فتحی، مدیرعامل اسبق استقلال به امضا رسیده بوده مدیر برنامه‌های میلیچ قرار بود ۴۰ هزار دلار از باشگاه استقلال دریافت کند. با خسارت تاخیر دیرکرد که تقریبا دو سال از آن گذشته این مبلغ به بیش از ۵۲ هزار دلار رسید، اما آجرلو خواستار توافق با مدیربرنامه‌های میلیچ برای کاهش این مبلغ و تسویه‌حساب نهایی شد. با مذاکرات صورت گرفته و در‌حالی که طرف مقابل با شکایت از باشگاه استقلال می‌توانست بیش از ۶۰ هزار دلار از این باشگاه مطالبه کند درنهایت با دریافت ۲۵ هزار دلار رضایت داد و این پرونده در این مرحله ختم به خیر شد. استقلالی‌ها حالا باید برای ورود به بخش دوم پرونده مطالبات میلیچ و دفاع از لایحه مورد‌نظر خودشان درخصوص طلب خود این بازیکن آماده باشند.

البته درباره هرویه میلیچ چندی پیش نوشتیم که این بازیکن نیز در شکایت به کمیته تعیین وضعیت فیفا حدود ۵۵۰ دلار درخواست کرد تا استقلال درصورت محکومیت این مبلغ را به این بازیکن پرداخت کند. در موعد اول مسئولان استقلال تا ۲۰ دی‌ماه فرصت داشتند تا دفاعیه‌ای را در این خصوص به فیفا رسانده و از حق خود در این پرونده دفاع کند. اما از آنجایی که این پرونده در مرحله ارسال مدارک به طول انجامید حالا و طبق شنیده‌ها باشگاه استقلال از فیفا درخواست کرده است تا ۲۰ ژانویه یعنی امروز این مرحله به تعویق بیفتد. البته شنیده می‌شود با یک دفاع خوب، بیشتر از نیمی از مبلغ درخواستی میلیچ کسر خواهد شد و احتمالا این رای نیز تا حدود ۲۰۰ هزار دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

پرداخت دو قسط از طلب پورتیموننزه و رضایتنامه سلمانی

باشگاه استقلال براساس توافق با پورتیموننزه پرتغال رضایتنامه جعفر سلمانی را در ازای مبلغ ۱۲۰ هزار دلار دریافت کرد و این بازیکن را به خدمت گرفت. حالا موعد واریز دو قسط از این مبلغ فرا رسیده و استقلالی‌ها در هفته گذشته ۸۰ هزار دلار از طلب باشگاه پرتغالی را پرداخت کردند. بر این اساس پورتیموننزه ۴۰ هزار دلار دیگر از استقلال طلب دارد که در قسط بعدی به این باشگاه پرداخت خواهد شد و به‌نظر می‌رسد در این انتقال هم دردسر تازه و دعوای حقوقی دیگری آبی‌های پایتخت را تهدید نخواهد کرد.

سه چالش بعضا بزرگ باقی‌مانده، پیش‌روی استقلال

با ختم به خیر شدن پرونده شیخ دیاباته و مدیر برنامه‌های میلیچ و احتمالا خود این بازیکن حالا ۳ چالش بعضا بزرگ دیگر پیش‌روی باشگاه استقلال قرار دارد؛ پادوانی، استراماچونی و باشگاه کورتریک بلژیک. پرونده استراماچونی یکی از دردسرهای بزرگ این باشگاه محسوب می‌شود و چیزی حدود یک‌و‌نیم‌میلیون یورو باید به وی پرداخت شود، هرچند برخی امیدواری‌ها در این خصوص وجود دارد که این مبلغ تا زیر یک میلیون دلار کاهش پیدا کند. پرونده پادوانی از حساسیت و ظرافت قابل توجهی برخوردار است و البته طلب باشگاه کورتریک بلژیک در ازای انتقال محمد نادری به استقلال در حدود ۱۰۰ هزار دلار است که آسان‌ترین چالش پیش‌روی این باشگاه محسوب می‌شود.

با توجه به حساسیت آجرلو نسبت به پرونده‌های بین‌المللی استقلالی‌ها با پیگیری جدی به‌دنبال حل و فصل این سه پرونده خواهند بود. با این وجود انتظار می‌رود طلب استراماچونی سخت‌ترین آزمون و چالش مالی این باشگاه در ماه‌های آینده باشد. پرونده پادوانی در‌‌صورت رد ادعا و غرامت سنگین این بازیکن دردسرساز نخواهد بود و با پرداخت حدود ۱۰۰ هزار دلار این پرونده نیز بسته خواهد شد، اما در‌صورتی که مدافع سابق استقلال در این پرونده پیروز شود، مشکلات بزرگ و بی‌سابقه‌ای برای این باشگاه ایجاد خواهد شد و درنهایت طلب باشگاه بلژیکی هم در مذاکرات دوجانبه پیگیری خواهد شد و باشگاه استقلال باید به‌منظور پرداخت این مبلغ هرچه سریع‌تر اقدام لازم را به‌عمل بیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج