جاباما
۱۱۸۷۵۷۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ایراندوست: برای همه دخترانِ فوتبال می‌جنگیم

تیم ملی فوتبال ایران، امروز (پنجشنبه) نخستین بازی خود را در جام ملت‌های آسیا مقابل هند برگزار می‌کند.

ایران ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران، امروز (پنجشنبه) نخستین بازی خود را در جام ملت‌های آسیا مقابل هند برگزار می‌کند. با انگیزه‌ای بی‌نظیر و روحیه‌ای فوق‌العاده پا به کارزار مهمی می‌گذارند تا نگاه‌ها را به فوتبال زنان ایران تغییر دهند. با مریم ایراندوست، سرمربی دختران‌مان در این تورنمنت از حال و هوای یک روز قبل از بازی پرسیدیم و او با صلابت همیشگی‌اش از آنچه تیم تجربه می‌کند، گفت.

همه صحبت‌های فنی را در مصاحبه‌های اخیر داشتید، می‌خواهیم برای‌مان از حال و هوای تیم یک روز قبل از مسابقه بگویید.

حال و هوای تیم خیلی خوب است. این بچه‌ها اینقدر با انگیزه هستند که گاهی نگران‌ می‌شوم که نکند از آن طرف بوم بیفتند و هیجان زیاد، تمرکزشان را بر هم بزند اما وقتی با آنها صحبت می‌کنم، می‌بینم که این‌طور نیست.

چه نکته‌ای باعث می‌شود نگرانی‌تان بابت این موضوع برطرف شود؟

روانشناس تیم جلسات متعددی با بازیکنان داشته و من هم چند ساعت پیش جلسه خصوصی با روانشناس تیم داشتم و خیالم بابت شرایط روحی و ذهنی بازیکنانم راحت شد. به جرأت می‌توانم بگویم آنها در بهترین شرایط ذهنی تمام دوران فوتبال‌شان هستند.

در جلسه‌ای که با خود بازیکنان داشتید، چه نکاتی را می‌گفتند؟

بچه‌ها به من می‌گویند می‌خواهیم نشان دهیم فوتبال زنان ایران مختص ما ۲۳ نفر نیست و کاری کنیم که همه بازیکنان در داخل ایران، از شرایط بهتری برخوردار شوند. آنها برای رقم زدن اتفاقات بهتر در فوتبال زنان تلاش می‌کنند و می‌جنگند.

در واقع این حس که آنها سفیر فوتبال زنان ایران هستند، باعث ایجاد تعادل در احساسات‌شان و نگاه منطقی به این مسابقات شده است.

قطعاً همین‌طور است. تنها دغدغه من این بود که این همه می‌گویند تیم فوتبال زنان پرانرژی و با انگیزه است، آیا بازیکنان می‌توانند با این همه انگیزه و انرژی به تعادل و بالانس برسند؟ که این اتفاق در تیم افتاده و از نظر ذهنی بازیکنان در بهترین شرایط هستند.

از نظر فنی چطور؟

بازیکنان ما از نظر فنی در آمادگی کامل هستند و تاکتیک‌های مدنظرمان را هم در تمرینات اجرا کرده‌ایم اما واقعیت این است که ما هیچ بازی تدارکاتی نداشته‌ایم که بتوانم الان درباره شرایط فنی تیم اظهارنظر قطعی داشته باشم. مثل این است که شما مدت‌ها درس می‌خوانی اما هیچ امتحانی نداده‌ای که بتوانی خودت را محک بزنی. البته که تیم خوب ذوب‌آهن به تهران آمد و ما با آنها بازی داشتیم اما نتوانستیم عملکرد واقعی و حرفه‌ای تیم را ارزیابی کنیم. من بعد از بازی با هند می‌توانم در این رابطه اظهارنظر کنم.

این هم یکی از سختی‌های شماست که بازی اول‌تان، حکم بازی تدارکاتی را هم دارد.

بله اما خب این‌ سختی‌ها همیشه بوده. قبول داریم که کم‌تجربه‌ترین تیم این رقابت‌ها هستیم اما ما ایرانی‌ها یک ویژگی داریم که به کمک‌مان می‌آید. آن هم این است که نیمه پر لیوان را می‌بینیم.

پیش‌بینی‌تان از جایگاه تیم ملی ایران در این رقابت‌ها چیست؟

ما بازی به بازی پیش می‌رویم. بازی افتتاحیه همیشه سخت‌ترین بازی بوده اما اگر بازیکنان تاکتیک‌هایی که گفته‌ام را رعایت کنند، موفق می‌شوند.

با انگیزه‌ای که بازیکنان دارند، به نظر می‌رسد باید خودمان را برای تماشای یک بازی دیدنی مقابل هند آماده کنیم.

من به شما قول می‌دهم که همه مردم ایران با تماشای بازی ما مقابل هند از حضور دختران‌شان در این رقابت‌ها خوشحال می‌شوند و برای دقایقی همه مشکلات اقتصادی‌شان در این روزها را فراموش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضاگاه

      خداوند حافظ تمام دختران ایران باشد انشالله

    • فوتبال

      زنده باد تمام دختران سرزمینم دخترانی که در حصار زندگی محبوس شدن به امید قهرمانی آرزوی سربلندی برایتان داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج