۱۱۸۸۰۲۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

رادوشوویچ: همین امروز شکایت می‌کنم

به‌طور حتم یکی دیگر از اتفاقات عجیب پرسپولیس در این فصل، خروج ناگهانی دروازه‌بان دوم این تیم از ایران به‌دلیل مشکلات مالی بود تا حامد لک بیش از هفت هفته بدون جانشین درون دروازه قرمزها قرار بگیرد.

فرهیختگان: به‌طور حتم یکی دیگر از اتفاقات عجیب پرسپولیس در این فصل، خروج ناگهانی دروازه‌بان دوم این تیم از ایران به‌دلیل مشکلات مالی بود تا حامد لک بیش از هفت هفته بدون جانشین درون دروازه قرمزها قرار بگیرد. شاید از خوش‌شانسی یحیی بود که در این مدت شماره یک تیمش محروم یا مصدوم نشد وگرنه معلوم نبود چه سرنوشتی انتظار تیمش را می‌کشد! در گزارش امروز «فرهیختگان» به ماجرای طولانی شکایت یا بهتر است بنویسیم تهدید به شکایت رادو از پرسپولیس پرداختیم که در ادامه می‌خوانید‌.

جدایی بی‌سروصدا و پیگیری‌های صدری

رادو در تاریخ هفده آذرماه به‌دلیل اینکه مطالباتش در فصل جاری با سایر بازیکنان برابری نمی‌کرد و همچنین دیرکرد در دریافت مطالبات فصل پیش، کشورمان را به مقصد زاگرب ترک کرد. خروج رادو از کشور برای اهالی فوتبال عجیب بود چون این دروازه‌بان در آن روزها مبلغی را هم از صدری، سرپرست وقت باشگاه دریافت کرده و طبق وعده سرپرست سابق پرسپولیس قرار بود چند هفته بعد هم دریافتی داشته باشد، اما از آنجا که خانواده رادو چند روز قبل‌تر از او، ایران را ترک کرده بودند، به نظر می‌رسید تصمیم این گلر کروات برای رفتن از ایران ناگهانی یا غیرمنتظره نبود! رادو که در فصل جاری، دو بازی برای پرسپولیس انجام داده بود، می‌دانست کادرفنی قرمزها اعتقاد چندانی به او ندارد و از طرفی صدری که در آن زمان درگیر تهیه ارز برای پرداخت مطالبات کالدرون بود، چندان روی خوشی به او نشان نمی‌داد، برای همین هم عطای ادامه زندگی در تهران را به لقایش بخشید و پس از پنج سال، ساز جدایی کوک کرد. این جدایی درصورت شکایت رادو برای پرسپولیسی‌ها دردسر بزرگی به لحاظ مالی ایجاد می‌کند، صدری هم با آگاهی از همین موضوع چندباری برای این دروازه‌بان پیغام فرستاد تا به ایران بیاید و پولش را بگیرد اما رادو که به‌دلیل بدعهدی مدیران سابق پرسپولیس اعتمادی به قول و قرارهای صدری نداشت، هربار از بازگشت امتناع کرد. گلر کروات همان‌موقع به دوستان نزدیکش گفته بود مدیران پرسپولیس او را نمی‌خواهند و بلایی که سر برانکو آوردند، می‌خواهند بر سر او هم بیاورند. صحبت‌های غیررسمی که البته از جانب دوطرف تایید یا تکذیب نشد تا آتش اختلافات شعله‌ور نشود!

حکم ۹۰۰ هزار یورویی در انتظار پرسپولیس؟

صدری سرپرست سابق پرسپولیس تا قبل از استعفا چندبار با رادو تماس گرفت. آخرین مذاکرات بین این باشگاه و این دروازه‌بان به اینجا رسید که باشگاه طلب رادو را به وکیلش در ایران پرداخت کند تا او حاضر شود با مدیران پرسپولیس مذاکره کند، اما شرط صدری برای تسویه با رادو، بازگشت گلر کروات به ایران و حضور او در تمرینات پرسپولیس بوده است. مذاکراتی که با پادرمیانی کادرفنی پرسپولیس سبب شد رادو کمی دلگرم شود یا حداقل قید شکایت کردن را بزند. سرپرست سابق با آگاهی از مدت قرارداد رادوشویچ با پرسپولیس که اعتبار آن تا پایان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ است، به‌دنبال راهی برای رسیدن به توافق بود. مذاکراتی که چند روز بعد و با استعفای صدری بی‌سرانجام باقی ماند. حالا اگر رادو به فیفا شکایت کند و در سال‌های باقی‌مانده قراردادش، دستمزدی کمتر از ۳۰۰ هزار یورو از تیم جدید بگیرد، می‌تواند مابه‌التفاوت این قرارداد را از پرسپولیس بگیرد و اگر فوتبال بازی نکند، با حکمی ۹۰۰ هزار یورویی پرسپولیس را نقره‌داغ کند که البته باید درنظر داشت این رقم احتمالا با جریمه و دیرکرد از یک میلیون یورو هم بیشتر خواهد شد. اما نکته مجهولی که مدیران وقت باشگاه پرسپولیس به آن اصرار داشتند این بود که رادو تنها دو سال دیگر قرارداد دارد و رقم قراردادش ۲۵۰ هزار یورو است که البته این رقم از جانب رادو و وکیلش تایید نشده است.

رادو می‌خواهد شکایت کند یا شکایت کرد؟

گلر کروات پس از ۴۵ روز مدارا دیگر خسته شده و می‌خواهد تکلیفش را از راه قانونی مشخص کند. وی توقع داشت پس از نزدیک به دو هفته از انتخاب اعضای هیات‌مدیره جدید باشگاه و مشخص شدن مدیرعامل، با او تماس بگیرند تا توافقی انجام‌شود. اما مدیران فعلی باشگاه که با مشکلاتی مثل پرداخت مطالبات بازیکنان و سروسامان دادن به چمن ورزشگاه کاظمی و... دست‌وپنجه نرم می‌کنند، هنوز مذاکره‌ای با رادو نداشته‌اند. همین هم سبب شده وی باز هم بحث شکایت و پیگیری از طریق کمیته انضباطی فیفا را مطرح کند. دروازه‌بان دوم پرسپولیس در این سال‌ها با وجود نیمکت‌نشینی تلاش می‌کرد از حاشیه دور بماند اما در این مدت بر سر مسائل مالی سروصدای زیادی به پا کرده است. جنجالی‌هایی که هربار با تهدید به شکایت بی‌سرانجام ماند اما حالا و با وضعیت فعلی مدیریتی پرسپولیس توافق یا بازگشت بیش از پیش غیرواقعی به نظر می‌رسد و به احتمال بسیار پرونده‌ای دیگر از پرسپولیس در فیفا تشکیل خواهد شد‌! در همین ارتباط و برای پیگیری موضوع سعی کردیم با رادو گفت‌وگویی ترتیب دهیم که این دروازه‌بان به «فرهیختگان» گفت: «وکیل من اجازه نمی‌دهد فعلا با رسانه‌های ایرانی حرف بزنم اما فقط بنویسید صددرصد امروز(دیروز)‌ شکایت می‌کنم!»

کادرفنی پرسپولیس به رادو نیاز دارد

مصاحبه یحیی و اینکه او از رادو به‌عنوان غایب تیمش نام برده، نشان می‌دهد هنوز هم‌ کادرفنی چشم امید به بازگشت دروازه‌بان دوم تیم‌شان دارند. یحیی بهتر از هرکسی می‌داند در بازار نقل‌وانتقالات و با توجه به اینکه خیلی از تیم‌ها به دروازه‌بانان تیم خود نیاز دارند، پیدا کردن یک گلر ششدانگ به هیچ‌عنوان کار آسانی نیست، برای همین هم پیگیر بازگشت بوژو به ایران و پرسپولیس است. اتفاقی که با توجه به اینکه پیگیری‌ای از جانب مدیران فعلی نشده، بعید به نظر می‌رسد.

موضع باشگاه؛ مطالبات گذشته به ما ربطی ندارد!

مدیران باشگاه پرسپولیس که گویا در پس‌پرده برای قبول مسئولیت در این باشگاه با وزیر ورزش قول و قرارهایی برای پرداخت بدهی‌های قبلی گذاشته بودند، حالا هم موضع‌گیری نسبت به مطالبات رادو ندارند! موضوعی که رادو هم آن را به‌طور غیررسمی تایید کرده و در همین خصوص به «فرهیختگان» گفت: «درویش می‌گوید بدهی گذشته به من مربوط نیست!»

پیش‌تر ذوالفقارنسب درخصوص طلب پدیده از پرسپولیس هم اظهار بی‌اطلاعی و اعلام کرده بود بدهی‌ها ربطی به او ندارد. از مجموع اظهارنظرها به نظر می‌رسد اعضای هیات‌مدیره جدید چشم‌انتظار مساعدت وزیر ورزش هستند تا بدهی‌های گذشته این باشگاه را تسویه کنند‌، بدهی‌هایی که می‌شد با یک تعامل یا توافق از میلیاردها تومان ضرر به بیت‌المال جلوگیری کرد اما سهل‌انگاری مدیران قبل یا به تعبیر بهتر کابوس تکراری مدیر بعدی وارث بدهی مدیر قبلی گویا دست‌بردار پرسپولیس و هواداران این تیم نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع،ر

      حقشه‌شکایت‌کنه‌بااین‌مدیریت‌پوشالی‌گندش
      رااوردن

    • بدون نام

      آمو تو هم وقت گیر آوردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج